Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Poziom testu jest dla Ciebie poziomem, od którego liczysz wszystkie bonusy i kary.
Czyli, poziom testu = 3. Poziom twojej cechy z bonusem to 3. Otrzymujemy wynik 0, od którego odejmujesz jeszcze 5 za żeton.
Ot, matematyka
Czyli, poziom testu = 3. Poziom twojej cechy z bonusem to 3. Otrzymujemy wynik 0, od którego odejmujesz jeszcze 5 za żeton.
Ot, matematyka
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Otóż nie. Otrzymujesz 3 obrażenia. Wynik testu nie może być ujemny. Jeśli nawet wyciągniemy przykładowo żeton -8 przy naszej wartości umiejętności 3, wynik testu to 0, a nie -5.
Dla przykładu:
Jeśli korzystając z latarki (-2 do zasłony) próbujemy zbadać lokalizację o wartości zasłony 2, to test umiejętności nie uda nam się tylko w przypadku wylosowania "automatycznej porażki" (czerwony znacznik z mackami), ponieważ test umiejętności będzie równy 2-2=0, a wartość testu umiejętności nie może być ujemna.
Dla przykładu:
Jeśli korzystając z latarki (-2 do zasłony) próbujemy zbadać lokalizację o wartości zasłony 2, to test umiejętności nie uda nam się tylko w przypadku wylosowania "automatycznej porażki" (czerwony znacznik z mackami), ponieważ test umiejętności będzie równy 2-2=0, a wartość testu umiejętności nie może być ujemna.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2016, 14:17 przez Eltonos, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
A to rzeczywiście prawda, karę otrzymujemy do wysokości testu Mea culpa, że to pominąłem...
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie jestem pewien Twojej interpretacji...Maxxx76 pisze:Poziom testu jest dla Ciebie poziomem, od którego liczysz wszystkie bonusy i kary.
Czyli, poziom testu = 3. Poziom twojej cechy z bonusem to 3. Otrzymujemy wynik 0, od którego odejmujesz jeszcze 5 za żeton.
Ot, matematyka
Instrukcja, str.26, od kroku 3. W skrócie.
1. Odkrywam żeton chaosu.
2. Rozpatruję jego efekt (tutaj -5 do testu za specjalny symbol, jak na karcie scenariusza)
3. Wyznaczenie zmodyfikowanej wartości umiejętności badacza: zaczynamy od podstawowej umiejętności badacza (moje 2), stosujemy modyfikatory (moje +1 z atutu i -5 za żeton). Jeśli dobrze liczę 2+1-5= -2 (zmodyfikowana wartość umiejętności badacza, KR.5 w instrukcji, strona 26)
4. Ustalenie czy test zakończył się porażką czy sukcesem. Należy porównać zmodyfikowaną wartość umiejętności badacza z poziomem trudności testu umiejętności. Czyli moje -2 i trudność testu 3. -2 <3, zatem ponoszę porażkę. Stopień porażki, jeśli dopuszczalne są wartości ujemne (a instrukcja nie precyzuje, że nie są) wynosi 5 (różnica między -2 a 3). Jeśli wylosowałbym żeton macek (automatyczna porażka, to zgoda - instrukcja mówi, że w taki wypadku całkowita wartość umiejętności wynosi wynosiła 0. Wtedy test nie udaje się o 3 punkty. Paradoksalnie, wydaje mi się, że żeton, który nie jest mackami jeszcze bardziej w tym przypadku podniósł trudność - nie jest automatyczną porażką (nie jest mackami, zatem nie sprowadza wartości umiejętności do zera) ale daje jeszcze gorzej w tyłek, sprowadzając wartość umiejętności do -2.
Eltonos, gdzie znalazłeś informację, że wynik testu nie może być ujemny?
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Wydaje mi się, że nie do końca jest tak jak piszesz. Wartości cechy nie odejmujemy od poziomu testu (lub na odwrót). Powiedzmy, że poziom jest 3, ja posiadam 4 z mojej cechy. Nie oznacza to, że wynik jest 1.Maxxx76 pisze:Poziom testu jest dla Ciebie poziomem, od którego liczysz wszystkie bonusy i kary.
Czyli, poziom testu = 3. Poziom twojej cechy z bonusem to 3. Otrzymujemy wynik 0, od którego odejmujesz jeszcze 5 za żeton.
Ot, matematyka
Wartość cechy (po ewentualnych modyfikacjach) musi być równa/większa od poziomu testu. Jeśli jest to sukces, jeśli nie to dopiero wtedy wyznaczamy kary.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Kompletna Księga Zasad, str. 8. Modyfikatory:
Wartość dostępna na karcie (taka jak statystyka,symbol, liczba cech lub słów kluczowych) nie może być zredukowana do wartości poniżej zera. Ujemne modyfikatory przewyższające wartości karty mogą być wobec niej zastosowane, ale po uwzględnieniu wszystkich aktywnych modyfikatorów wyniki poniżej zera są uznawane za zero
Dalej jest podany przykład, sytuacja o której mówimy.
I wątek na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/167094 ... below-zero
Wartość dostępna na karcie (taka jak statystyka,symbol, liczba cech lub słów kluczowych) nie może być zredukowana do wartości poniżej zera. Ujemne modyfikatory przewyższające wartości karty mogą być wobec niej zastosowane, ale po uwzględnieniu wszystkich aktywnych modyfikatorów wyniki poniżej zera są uznawane za zero
Dalej jest podany przykład, sytuacja o której mówimy.
I wątek na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/167094 ... below-zero
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Bo porównuję liczbę ujemną z dodatnią?carlos pisze:Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki, nie mam pojęcia jak mogłem tego nie zauważyć w regułach
Wniosek więc z tego taki, że test może się nie udać maksymalnie o tyle, ile wynosi jego trudność? Jeśli trudność mam 3, a za punkt porażki dostaję obrażenie to maksymalnie dostanę 3 rany?
Wniosek więc z tego taki, że test może się nie udać maksymalnie o tyle, ile wynosi jego trudność? Jeśli trudność mam 3, a za punkt porażki dostaję obrażenie to maksymalnie dostanę 3 rany?
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Porówujesz czy odejmujesz? To duża różnica.Maxxx76 pisze:Bo porównuję liczbę ujemną z dodatnią?carlos pisze:Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Jeśli odejmujesz to pytam w jakim celu i podaj mi gdzie jest w instrukcji to opisane?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Porównuję w celu określenia rozmiaru sukcesu bądź porażki.
A teraz zadanie do Ciebie
Dwa przypadki.
Pierwszy: trudność testu 3, wartość twojej cechy po modyfikacji -2.
Drugi: trudność testu 3, wartość twojej cechy po modyfikacji 2.
Porównaj i określ rozmiar porażki w obu przypadkach
A teraz zadanie do Ciebie
Dwa przypadki.
Pierwszy: trudność testu 3, wartość twojej cechy po modyfikacji -2.
Drugi: trudność testu 3, wartość twojej cechy po modyfikacji 2.
Porównaj i określ rozmiar porażki w obu przypadkach
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Tak.Lartes pisze:Wniosek więc z tego taki, że test może się nie udać maksymalnie o tyle, ile wynosi jego trudność? Jeśli trudność mam 3, a za punkt porażki dostaję obrażenie to maksymalnie dostanę 3 rany?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ale carlos pyta chyba, po co określasz "rozmiar porażki" w taki sposób. W grze nigdzie nie porównujesz modyfikatorów z trudnością testu. Porównujesz wartość umiejętności z trudnością testu (a wartość umiejętności nie może być zredukowana poniżej zera).Maxxx76 pisze:Porównuję w celu określenia rozmiaru sukcesu bądź porażki.carlos pisze:Na jakiej podstawie odejmujesz jeszcze te 3 (czyli poziom testu)?Maxxx76 pisze:Lartes, to jest to samo. Porównujesz -2 do trudności testu 3, czyli wciąż jest to -5
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jeśli badam lokalizację, w której jest jedna wskazówka, używając karty "Dedukcja" (http://arkhamdb.com/card/01039), jeśli test się powiedzie - biorę jedną z lokacji i jedną dodatkową z puli żetonów? Czy żeby zadziałała dedukcja, na lokalizacji muszą być co najmniej 2 wskazówki (i wtedy jedną, zakończoną sukcesem akcją badania dowiaduję się więcej)?
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
- Lokalizacja: Kielce
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Muszą być dwie wskazówki na lokacji.Lartes pisze:Jeśli badam lokalizację, w której jest jedna wskazówka, używając karty "Dedukcja" (http://arkhamdb.com/card/01039), jeśli test się powiedzie - biorę jedną z lokacji i jedną dodatkową z puli żetonów? Czy żeby zadziałała dedukcja, na lokalizacji muszą być co najmniej 2 wskazówki (i wtedy jedną, zakończoną sukcesem akcją badania dowiaduję się więcej)?
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Księga zasad, str. 17 Wskazówki:Lartes pisze:Jeśli badam lokalizację, w której jest jedna wskazówka, używając karty "Dedukcja" (http://arkhamdb.com/card/01039), jeśli test się powiedzie - biorę jedną z lokacji i jedną dodatkową z puli żetonów? Czy żeby zadziałała dedukcja, na lokalizacji muszą być co najmniej 2 wskazówki (i wtedy jedną, zakończoną sukcesem akcją badania dowiaduję się więcej)?
"Zdolności karty odnoszącej się do wskazówek "w lokalizacji" odnosi się do nieodkrytych wskazówek znajdujących się obecnie na danej lokalizacji"
Jeśli jest jedna wskazówka, "Dedukcja" nie ma zastosowania (po za oczywiście dodatkowym punktem intelektu).
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Pytanko o karty dopalające statystyki za żetony zasobów np.: Arcane Studies, czy mogę odrzucić dowolna liczbę żetonów zasobów żeby się bardziej dopalić czy tylko jeden ?
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Szybkie pytanka:
-dobrałem osłabienie z talii badacza, zastosowałem( podstęp z decku Wendy) i co dalej? trzymam na ręce, ale mogę się pozbyć przy najbliższej okazji?( np. gdy ponad 8 kart na ręku)
-jak się zdobywa zwycięstwo za lokacje? zdejmując wszystkie wskazówki?
-badacz w zwarciu z dwoma wrogami. Atakuje jednego, ale ten drugi nie będzie miał ataku towarzyszącego,mimo że to nie jego zaatakowałem?
I na koniec takie filozoficzne pytanie: jakimś cudem któryś badacz przejdzie kampanie całą, zdobędzie doświadczenie i lepsze karty w decku. To co, można go będzie z tymi kartami i doświadczeniem wystawić w Dunwich? Czy jednak nowe kampanie muszą zaczynać tylko "gołe" albo jeszcze tylko postacie z nowej kampanii?
-dobrałem osłabienie z talii badacza, zastosowałem( podstęp z decku Wendy) i co dalej? trzymam na ręce, ale mogę się pozbyć przy najbliższej okazji?( np. gdy ponad 8 kart na ręku)
-jak się zdobywa zwycięstwo za lokacje? zdejmując wszystkie wskazówki?
-badacz w zwarciu z dwoma wrogami. Atakuje jednego, ale ten drugi nie będzie miał ataku towarzyszącego,mimo że to nie jego zaatakowałem?
I na koniec takie filozoficzne pytanie: jakimś cudem któryś badacz przejdzie kampanie całą, zdobędzie doświadczenie i lepsze karty w decku. To co, można go będzie z tymi kartami i doświadczeniem wystawić w Dunwich? Czy jednak nowe kampanie muszą zaczynać tylko "gołe" albo jeszcze tylko postacie z nowej kampanii?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 sie 2011, 16:30
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Chodzi o tę kartę?cahir pisze:Szybkie pytanka:
-dobrałem osłabienie z talii badacza, zastosowałem( podstęp z decku Wendy) i co dalej? trzymam na ręce, ale mogę się pozbyć przy najbliższej okazji?( np. gdy ponad 8 kart na ręku)
Spoiler:
Błąd polskiego tłumaczenia. "Na koniec scenariusza, wszystkie lokalizacje z punktami zwycięstwa które spełniają jednocześnie trzy warunki: są w grze, są odkryte, nie leżą na nich żadne żetony wskazówek, należy umieścić w puli zwycięstwa."cahir pisze:-jak się zdobywa zwycięstwo za lokacje? zdejmując wszystkie wskazówki?
Nie będzie miał. Atak towarzyszący powodują akcje inne niż: "Walka", "Wymykanie się", "Akcja petraktacji" i "Akcja rezygnacji".cahir pisze:-badacz w zwarciu z dwoma wrogami. Atakuje jednego, ale ten drugi nie będzie miał ataku towarzyszącego,mimo że to nie jego zaatakowałem?
Z tego co pamiętam dodatek Dunwich rozpoczyna nową kampanię (2 scenariusze), a każdy następny Mythos Pack ją kontynuuje (6 cykli = 6 scenariuszy) i chyba ta kampania (8 sceniaruszy) będzie zamkniętą całością. Wydaje mi się, że tę kampanię zaczynamy od zera, więc kampania z podstawki też chyba stanowi odrębną całość.cahir pisze:I na koniec takie filozoficzne pytanie: jakimś cudem któryś badacz przejdzie kampanie całą, zdobędzie doświadczenie i lepsze karty w decku. To co, można go będzie z tymi kartami i doświadczeniem wystawić w Dunwich? Czy jednak nowe kampanie muszą zaczynać tylko "gołe" albo jeszcze tylko postacie z nowej kampanii?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Na początku kampanii większość badaczy nie posiada punktów
doświadczenia, które mogliby wydać, co oznacza, że w swoich
taliach mogą posiadać jedynie karty z poziomu 0. Niektórzy
badacze i/lub niektóre kampanie mogą na początku kampanii
zapewniać graczom dodatkowe punkty doświadczenia, które
mogą zostać natychmiast użyte do zakupu kart o wyższym
poziomie.