Strona 8 z 92

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 15:24
autor: mat_eyo
Wchodząc do PUSTEGO pomieszczenia rzucam kością szmerów, która mówi mi gdzie umieścić znacznik. Są to odgłosy, które słyszę w tym pokoju. Ciągną się za mną, jakby coś mnie śledziło, albo dochodzą z korytarza przede mną, który przecież powinien być pusty... O to chodzi, nigdy nie wiesz, czy Twój kolejny krok nie da Ci odpowiedzi na pytanie, co powodowało te szmery :)

Hałas my wydajemy, kiedy na kostce szmerów wyrzucimy wykrzyknik, wtedy nasłuchując potknęliśmy się o jakieś cholerstwo w pomieszczeniu i zwabiliśmy kreatury z sąsiednich pomieszczeń.

Jedna z postaci ma od początku przedmiot, który pozwala przerzucać kostkę szmerów.

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 15:27
autor: Arius
AkitaInu pisze: Co do cichego zwiadowcy to nie wiem czy jest taka opcja. Na hałas rzucasz zawsze :)
Dodam od Siebie że to jest bardzo dobre rozwiązanie, chodziłem po statku z duszą na ramieniu modląc się żeby nic na mnie nie wyskoczyło ;)
Jeżeli choszi o dodatek terenowy to zgadzam się z Tobą, drzwi wyglądają bardzo dobrze,m kapsuły i jajka są ok :)
Cichy zwiadowca to pewnie karta z akcją specjalną postaci scout.
On zagrywając tą kartę może poruszyć się raz bez wywoływania hałasu.

Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
To znaczy tylko dobry rzut kostki determinuje, czy Ci się uda Ci się wejść do pokoju i wykonać zaplanowaną akcję.
Czy też będziesz musiał po prostu uciekać od jednego do innego i do innego pokoju. A twoja decyzyjność wtedy spada do praktycznie minimum (coś jak w chińczyku którym pionkiem się poruszyć, a jak zostanie ostatni to po prostu patrzysz na rzut kości i lecisz kolejną rundkę dookoła planszy).

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 15:31
autor: AkitaInu
Hmm nie do końca pamiętam ale obcy w pokoju chyba nie zakazuje wykonania akcji ... czy źle pamiętam ? ;)

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 15:53
autor: Zonexir
KQuest pisze:
AkitaInu pisze:Można :) Uwierz mi, grałem w nemesis ;)

A efekt tych wszystkich opisów i akcji jest taki że kładziesz znacznik hałasu na korytarzu który wypadł z rzutu kostką.

To wszystko.
Rozumiem, że rzucam kością i kładę znacznik tam gdzie wypadło, ale w grach, w których klimat jest dość istotnym elementem, staram się znaleźć jakieś połączenie pomiędzy mechaniką i właśnie klimatem, a to mi jakoś tutaj nie wychodzi. Jasne, że można traktować ten znacznik jako hałas, a ten jako coś innego, tylko po co mi w takim razie klimat w grze skoro grając mam na przykład na każdy żeton patrzeć jak na żeton, a nie coś co ma reprezentować?

Czyli rozumiem, że poruszenie się do jakiegoś pomieszczenia powoduje, że hałasujemy (ale nie jest to hałas, którego dotyczą kosteczkowe znaczniki hałasu), co przyciąga uwagę obcych. Kością rzuca się żeby sprawdzić z której strony pojawia się "hałas zwrotny" w postaci nadciągającego obcego (i dopiero to jest reprezentowane przez znaczniki). Chyba że jestem cichutkim zwiadowcą, wtedy nie generuję swojego hałasu i nie obawiam się "hałasu zwrotnego", bo nikt mnie nie słyszał. A jeśli w danym korytarzu jest tylko jedna kostka to jak to interpretować? Że obcy stamtąd szedł, ale jeszcze nie doszedł i jak będzie pewny, że ktoś tu jest (po kolejnym hałasie w tym pomieszczeniu i odpowiednim rzucie kością) to wtedy już przyjdzie?

Tłumaczenia tej mechaniki są nieco pokrętnie przekazywane i dopiero w takiej formie jak to opisałem wyżej zaczyna to nabierać sensu, a szczerze powiedziawszy nigdzie (włącznie z wideo prezentowanym na KS, wideo z Essen jak i instrukcją) nie zostało to opisane tak żeby nie mieć wątpliwości o co chodzi.


Przy okazji, na KS pojawiło się Captain's Collection - core box + terrain expansion + artbook. I o ile w LoH dodatek "terenowy" wyglądał na konieczność (jakby był wyciągnięty z gry) to tutaj nie miałbym problemu z tekturowymi drzwiami, jajami obcych i kapsułami ratunkowymi. Tak samo martwe ciała załogi (właściwie są one potrzebne? rozumiem, że zastępowałyby przewrócone figurki postaci, która od początku nie żyje i postaci, które zginą w trakcie gry)

Ja to raczej widzę tak, że na statku jest masa obcych, którzy poruszają się po nim szybami wentylacyjnymi czy też samymi korytarzami. Bardziej chodzi o to, że słyszysz gdzieś obcego niż, że sam generujesz jakiś hałas. Tak samo jak wejdziesz do pomieszczenia i symbol na nim to te "slady po pazurach" - klimatycznie widzę to tak, że obcy dopiero co tam był i dlatego rzucasz 2 razy na hałas by dowiedzieć się czy zawrócił do Ciebie czy może złowrogie stworzenia rozbiegły się po statku :)

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 16:49
autor: Adam Kwapiński
Arius pisze: Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
Masz mnie. Chińczyk był bezpośrednią inspiracją ;p

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 18:42
autor: pan_satyros
Adam Kwapiński pisze:
Arius pisze: Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
Masz mnie. Chińczyk był bezpośrednią inspiracją ;p
z tego co pamiętam, to dokładnie "Człowieku nie irytuj się" ;)

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 22:25
autor: maciejo
pan_satyros pisze:
Adam Kwapiński pisze:
Arius pisze: Zasadniczo to owszem, masz rację chodzisz po statku z duszą na ramieniu. Ale w pewnym momencie może się okazać, że trochę się robi z tego chińczyk.
Masz mnie. Chińczyk był bezpośrednią inspiracją ;p
z tego co pamiętam, to dokładnie "Człowieku nie irytuj się" ;)
Kurcze wiedziałem,że skądyś tą grę znam,no miałem takie nieodparte wrażenie :|
I nawet pionki podobne.

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 22:41
autor: vojtas
Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 23:01
autor: mat_eyo
vojtas pisze:Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Jak ogrywałeś prototyp w pięć osób, skoro w podstawce jest pięć postaci, a na początku gry jedna z nich musi umrzeć? Poważnie pytam, bez złośliwości.

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 23:05
autor: Arius
mat_eyo pisze:
vojtas pisze:Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Jak ogrywałeś prototyp w pięć osób, skoro w podstawce jest pięć postaci, a na początku gry jedna z nich musi umrzeć? Poważnie pytam, bez złośliwości.
Uznaliśmy, że skoro ma być 6 postać medyk, to właśnie ona umarła.

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 23:23
autor: Abidarius
No nic, wsparłam. Przekonało mnie to, że mechanika oparta na „Chińczyku” ;)

Re: Nemesis

: 17 sty 2018, 23:40
autor: ozy
Abidarius pisze:No nic, wsparłam. Przekonało mnie to, że mechanika oparta na „Chińczyku” ;)
No w sumie racja, Adam ma tendencje do robienia mózgożerów, to i z Chińczyka zrobi. ;)

Re: Nemesis

: 18 sty 2018, 00:07
autor: vojtas
mat_eyo pisze:
vojtas pisze:Chyba coś przegapiłem. Prototyp ogrywałem w składzie pięcioosobowym, a na KS mowa o rozszerzeniu dla piątego gracza. Sądziłem, że można grać w piątkę od razu. :-| Nie chodziło im aby o szóstego gracza? :P
Jak ogrywałeś prototyp w pięć osób, skoro w podstawce jest pięć postaci, a na początku gry jedna z nich musi umrzeć? Poważnie pytam, bez złośliwości.
Normalnie graliśmy w piątkę. Po prostu powiedziano mi, że umiera nasz towarzysz. Czyli ten spoza piątki, imienia i specjalności którego nie było mi dane poznać. Możliwe że coś się zmieniło w międzyczasie.

Re: Nemesis

: 18 sty 2018, 21:04
autor: mmag
Do osób, które miały okazję obczaić prototyp: Czy downtime stanowi spory problem w grze? Tak oglądam sobie Let's Play zamieszczony na stronie kampanii i mam wrażenie, że niektóre tury graczy zdają się ciągnąć w nieskończoność...

Re: Nemesis

: 18 sty 2018, 22:24
autor: vojtas
mmag pisze:Do osób, które miały okazję obczaić prototyp: Czy downtime stanowi spory problem w grze? Tak oglądam sobie Let's Play zamieszczony na stronie kampanii i mam wrażenie, że niektóre tury graczy zdają się ciągnąć w nieskończoność...
Jak trafisz na myślicieli, to tury mogą się przeciągać. Niemniej jednym z odblokowanych dodatków jest klepsydra. :)

Re: Nemesis

: 18 sty 2018, 23:40
autor: YoYo
O sukcesie na KS pisza juz tu
https://tech.wp.pl/wielki-sukces-polski ... 127831169a . Juz 1.8mln gratulacje!

A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.

Re: Nemesis

: 19 sty 2018, 00:32
autor: maciejo
YoYo pisze:O sukcesie na KS pisza juz tu
https://tech.wp.pl/wielki-sukces-polski ... 127831169a . Juz 1.8mln gratulacje!

A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
Ja bym się nie martwił o plagiat,jak tak dalej kampania się potoczy to pan Adam kupi se te całe Century, Alieny z tą rzeką aż do tamtych kominów :wink:

Re: Nemesis

: 19 sty 2018, 00:36
autor: AkitaInu
Panowie,

Century Fox jest własnością Disneya :) Alien Queen to nowa księżniczka disneya. i nie, ani Awaken ani ktoś inny z branży nigdy ich nie kupi :P

Nemesis

: 19 sty 2018, 09:53
autor: TOMI
Nie dziwi mnie, że autor nie kupił praw do Aliena. Koszt ogromny a pewnie skończyłoby się jak z Ojcem Chrzestnym. Kasy starcza na obrazek z filmu tylko na pudełku [emoji6]
Fakt jednak, że gra zaciąga Obcym aż miło [emoji6]

Re: Nemesis

: 19 sty 2018, 10:37
autor: IrasArgor
Wśród znajomych padło pytanie, czy granie jest de facto nowszą czy też mocno inspirowaną wersją gry planszowej "Obcy" z 1988 roku od Sfery? Układ mapy jest bardzo podobny.

Re: Nemesis

: 19 sty 2018, 11:39
autor: sewhoe
YoYo pisze: A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
O osłonę prawną zadbał sidmeier. Dzięki niemu AR może w końcu, po trzech latach starań, wydać Nemesis w takiej właśnie formie :wink:

Re: Odp: Nemesis

: 19 sty 2018, 12:58
autor: Lothrain
IrasArgor pisze:Wśród znajomych padło pytanie, czy granie jest de facto nowszą czy też mocno inspirowaną wersją gry planszowej "Obcy" z 1988 roku od Sfery? Układ mapy jest bardzo podobny.
Te gry, oprocz klimatu Obcego mechanicznie nie maja ze soba nic wspolnego. Nemesis jest znacznie bardziej dopracowanym tytulem.

Re: Nemesis

: 19 sty 2018, 15:11
autor: tejot
sewhoe pisze:
YoYo pisze: A tak na marginesie, czy ktos nie obawia sie o oskarzenie o plagiat pomyslu tutaj? Poza oczywistymi zmianami samych postaci jednak podobienstwa scenariusza sa jasne. Wlascicielem marki Alien jest 20 Century Fox. Oczywiscie, moze te zmiany jakie sa wystarcza zeby problemow nie bylo. Tak sie pytam tylko.
O osłonę prawną zadbał sidmeier. Dzięki niemu AR może w końcu, po trzech latach starań, wydać Nemesis w takiej właśnie formie :wink:
[emoji28][emoji28][emoji28]

Re: Nemesis

: 20 sty 2018, 09:11
autor: Inglorion
Ta kampania jest dość niefajna jeśli idzie o "rozpieszczanie" gracza w porównaniu z kampanią LoH :(

1. zawartość i cena
(porównanie tylko Core boxów)

Nemesis
5 bohaterów (32 mm)
Królowa (97 mm)
2 reproduktorzy (72 mm)
8 dorosłych osobników (57 mm)
3 poczwary
6 larw
+ 19 płytek pomieszczeń
138 małych kart
142 duże karty
100 kartonowych tokenów
40 plastikowych tokenów
2 kości
5 plansz graczy

LoH:
4 bohaterów (28 mm)
3 wielkie posągi (120 mm)
7 dużych potworów (70 mm)
4 zestawy po 4 kapłanów i 16 hoplitów (22 mm)
120 tokenów
75 plastikowych tokenów
ok. 50 kartonowych tokenów
kostka
136 kart
4 plansze graczy
8 kartonowych tokenów misji

Cena Corebox
Nemesis 70£ (97$)
Loh 82£ (105$)

Więc z tego co widzę to Nemesis ma sporo wiecej kart (w małym formacie), kafelki pomieszczeń oraz duuuużo mniej figurek niż Lords of Hellas a nie kosztuje wcale odczuwalnie taniej:

Zestawy
Nemesis 100£ - CB + Terrain + artbook (taniej, ale bez sundropa!)
Loh - 120£ kosztował zestaw: CB + Terrain + artbook + sundrop

2. podczas kampanii odległości między SG są absurdalne (porównując je z tymi z LoH)
Na poziomie 800 000£
Lord of Hellas miał odblokowanych dodatkowych bohaterów - Kasandrę, Odyseusza, posąg Hadesa i 6 jego żołnierzy oraz centaura i Tyfona
na poziomie 1000 000£ już zdobyte były dodatkowe potwory (a to duże figurki): Cetus, Pyton, syrena oraz posąg Posejdona!

W Nemesis mamy prawie 1400 000£ (o 40% wiecej od stanu LoH jaki opisałem wyżej) i mamy... jednego dodatkowego bohatera, trochę kart, parę kości, 10 figurek i 1 wielkości królowej... ale aż do 1 600 000£ nie oferuje za wiele więcej


Biorąc pod uwagę, że od zawsze mówiło się, że będzie to gra tańsza niż wypełnione plastikiem LoH... to ja jestem (póki co) mocno rozczarowany

Re: Nemesis

: 20 sty 2018, 09:32
autor: vcrproszek
Nie wierzę. Naprawdę porównałeś ilość komponentów w dwóch różnych grach ? To czemu nie dodałeś tam jeszcze może Zombicide BP i najlepiej jeszcze jakiegoś euraska, aby pokazać, że te badziewia w ogóle nie mają figurek - więc po co je wydawać ? I nie, nie uważam, że argument "przeciez to kolejna gra AR" jako zasadny. Jakby teraz zrobili karciankę, zamiast gry figurkowej to też byś porównywał ?
Powidz mi, jaki jest sens porównywać ilość komponentów w ogóle ? Chcesz mieć więcej plastiku, bierz HATE od cmon. Chcesz mieć więcej kart, kup sobie jakąś karciankę.
I w cale tutaj nie chce bronić AR, ale ja od początku wiedziałem i posiadałem informację, że gra jest bardziej zamknięta niż LoH i ilość SG jak i figurek na pewno będzie mniejsza. Też wolałbym więcej, ale nie ma i nie będzie. Jakby zrobili niższy poziom SG, to by już wszystko było i za kolejne kwoty wsparcia nie dostalibyśmy NIC, a w tedy rozpocząłby się lamet kilku tysięcy wspierający "hej, przecież od ostatniego SG minęło 500k, no dorzućcie coś, nie wiem, pendrive chociaż?".
Naprawdę, nie rozumiem tego rozszczeniowego podejścia. Nie podoba się, anuluj pledge i kup w sklepie.