Strona 5 z 5

Re: Cry Havoc

: 24 maja 2017, 09:04
autor: FightWapa
Witam, co do zasady nie można wznosić budynków w sztabie, ale czy można przesunąć do sztabu już wzniesiony budynek - chodzi o użycie zdolności Maszyn "Mobilne miasto" - skoro jest to region kontrolowany?
Wydaje mi się, że nie powinno to być możliwe, ale opierając sie tylko na zapisach instrukcji - taka opcja jest dopuszczalna.

Re: Cry Havoc

: 24 maja 2017, 12:28
autor: pytajnik1
Odpowiedź znajdziesz w FAQ na 4 stronie :)
ZŁOTA ZASADA: Jeśli tekst na karcie (Taktyki, Budowli albo Zdolności) lub żetonie (Wydarzenia albo Eksploracji) przeczy regułom opisanym w instrukcji, tekst karty/żetonu należy traktować priorytetowo.

Złota zasada nie unieważnia ograniczeń związanych ze Wznoszeniem Budowli i umieszczaniem kryształów w Regionach zawierających Sztab. Ani Budowle, ani kryształy nigdy nie mogą pojawiać się w Regionie ze Sztabem.

Re: Cry Havoc

: 25 maja 2017, 14:56
autor: pytajnik1
Arius pisze:
karghard pisze:Jeśli dobrze pamiętam to po bitwie niezależnie od rezultatu wszystkie żetony wracają do zasobów gracza (można je ponownie "kupić/zbudować").
Dobrze pamiętasz :)
Pozwolę sobie ponowić prośbę o podpowiedź, gdzie znajdę informacje na ten temat w instrukcji? ;)

Re: Cry Havoc

: 05 lip 2017, 22:56
autor: Figa
Witam Szanownych Miłośników CH
Właśnie stałam się posiadaczką gry. Poczytałam instrukcję , coś tam pooglądałam...i w sumie gra wydaje się prostą w zasadach. Ale nie za bardzo jest opisana rola kryształów. Z jednej strony wynika (karta ANALIZA Pielgrzymów ) ,że kryształki wydajemy a więc musimy je najpierw zebrać ,żeby je wydawać...z drugiej leżą sobie na planszy... A więc jak to z nimi jest?

Re: Cry Havoc

: 05 lip 2017, 23:36
autor: rattkin
Kryształki sobie tylko leżą, biorą udział w punktacji, gdy ona się odbywa. Tylko jedna frakcja, pielgrzymi własnie, wchodzi z nimi w interakcję i składuje na swoich kartach dla uzyskania dalszych efektów.

Re: Cry Havoc

: 31 paź 2017, 15:36
autor: Leszkoo
Za pomocą budynku lotniska można położyć żeton kontroli na niezajętym regionie - czyli również na regionie gdzie znajduje się żeton kontroli innego gracza. Czy po takiej akcji na danym regionie leżą dwa żetony kontroli? Jeśli tak czy oboje z graczy mogą na tym regionie budować budynki i je aktywować? Czy w momencie pojawienia się jednostki którejś ze stron żeton kontroli przeciwnika automatycznie jest ściągany?

Re: Cry Havoc

: 04 lis 2017, 15:56
autor: rzaba
polecam ten pliczek od autora gry

https://boardgamegeek.com/filepage/1402 ... ontent-faq

a co do pytania to:

A Region can be unoccupied and controlled by someone else. Which means using Airfield will change
control.

Re: Cry Havoc

: 04 lis 2017, 21:06
autor: Leszkoo
dzięki:)

Re: Cry Havoc

: 16 mar 2018, 19:01
autor: czapsiu5
Prosiłbym o rozwianie wątpliwości. Gram z dziewczyną w CH z dodatkiem i nie mamy problemu z zasadami ale w weekend będziemy grać w pełnym składzie i jednej rzeczy nie jestem pewien. Dodatek wprowadza karty punktacji, a w jednej z nich jest informacja o dodatkowych pkt w zewnętrznych rejonach. Jak to się ma do mapy na 3-4 graczy ? Czy chodzi o te rejony które są przy sztabach czy te które tworzą zewnętrzny okrąg?

Re: Cry Havoc

: 16 mar 2018, 21:44
autor: StanleyStone
Wg mnie chodzi o regiony bez przypisanych terenów (trzy z nich zawierają tunele Trogów).

Re: Cry Havoc

: 17 mar 2018, 09:14
autor: StanleyStone
Uwielbiam tę grę, obecnie mój numer 1, ale jedno muszę jej zarzucić. Chodzi mi o FAQ Rodieka - mimo najszczerszych chęci z zasad gry w ogóle nie wynikają obostrzenia dotyczące tuneli (nagle sąsiadujące regiony nie są do końca sąsiadujące), artylerii (jak aktywuję artylerię w sąsiadującym regionie z bitwą, to kładąc tam żeton ostrzału przecież nie łamię zasady, która statuuje zakaz aktywacji struktur w regionach z bitwami) czy wież (to samo, co artyleria). FAQ autora gry nie klaryfikuje, a zupełnie zmienia zasady. Coś tu bardzo poszło nie tak na etapie produkcji... I chyba będę grał dalej w zgodzie z instrukcją, bo można dostać niezłego poplątania z pomieszaniem (co nie znaczy, że byłem nieomylny, bo np. lotnisko zostało w FAQ bardzo dobrze wytłumaczone i co ważne - wynika wszystko z instrukcji, choć nie jest tak klarowne i wprost wyrażone).

Re: Cry Havoc

: 27 wrz 2018, 19:14
autor: Muad'Dib
Jak działa Reaktor Infuzyjny? Czy odnosi się tylko do regionu gdzie powstał czy do całej planszy?

Re: Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

: 20 lis 2018, 15:40
autor: sobanskikarol91
a czy mogę wycofać jednostki z jednej bitwy, na teren gdzie jest druga bitwa, ale ja kontroluje ten teren?

Re: Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

: 20 lis 2018, 16:55
autor: Deathhammer
Nie.

Re: Cry Havoc

: 06 kwie 2019, 18:05
autor: drzewko
Hej!

Kilka pytań przed pierwszą rozgrywką w dodatek:

1. Żetony kamuflażu/bagien, czy może ich być kilka na jednym regionie? (Wiem, że w przypadku ludzi, żetony artylerii i watchtower mogą znajdować się po kilka na jednym regionie). A jeśli tak to jak to działa?

2. W przypadku choppa po prostu aktywując ten budynek mogę przerzucić z dowolnego regionu w którym walczę ludzika na inny dowolny region w którym walczę? Miejsce gdzie budowla jest postawiona nie ma znaczenia?

3. Czy korzystając z opancerzonego lotniskowca mogę tym ruchem rozpocząc walkę?

Re: Cry Havoc

: 07 maja 2023, 12:12
autor: szmitek
Podczas gry było kilka niejasności na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w instrukcji i FAQ, może ktoś odpowie.

1. Kiedy można zagrać kartę z zadaniem z puli kart taktyk. Nie ma ona żadnych symboli. Czy zagrywamy ją podczas np. wykonywania ruchu lub w bitwie ? - EDIT znalazłem mała instrukcję są to karty z dodatku, instrukcja dodatku opisuje jasno co trzeba zrobić.

2. Czy gracz który bierze do niewoli Trogi (gra na 3 graczy) punktuje co rundę przy rozpatrywaniu jeńców? Rozumiem że neutralni Trogowie pozostają w niewoli i nie wracają na planszę.

Re: Cry Havoc - pytania i wątpliwości

: 07 maja 2023, 15:43
autor: Tomson19
2. Aż z ciekawości sprawdziłem instrukcję i faktycznie nic na ten temat napisanego nie ma, ale później przeszukałem forum BGG i twórca wypowiadał się, że dostaje się 1PZ za każdego jeńca, którego się posiada niezależnie od jego przynależności. Uwzględniając fakt, że Trogowie nie mają możliwości wykupienia to można założyć (i taki też był generalny konsensus na BGG) że dostajesz 1PZ za każdego Trogga i tyle.