Strona 9 z 14

Re: Scythe

: 21 sty 2018, 18:21
autor: wirusman
Było, nie było?
Dostaje zasoby z karty spotkania. Gdzie kładę? Na kaflu z bohaterem?

Re: Scythe

: 21 sty 2018, 22:37
autor: Padre_W_stare_konto
Tak. Wszystko co zyskasz ze spotkania ląduje na polu gdzie spotkanie miało miejsce.

Moje gry na BGG

Re: Scythe

: 04 lut 2018, 21:42
autor: Salvadore21
Czołem Koledzy,

ktoś mi powie jak grać Nordią?
Wg mnie to najgorsza nacja, na 25 gier jeszcze nikomu nie udało się tym wygrać.
Jakie są Wasze przemyśleina co do tej nacji.

Jak Wam się tym gra i jak grać tym żeby wygrać:)?

Re: Scythe

: 05 lut 2018, 09:22
autor: buhaj
Bardzo dużo zależy od tego jaką masz matę do gry i czy grasz z obydwoma dodatkami. Ja stosunkowo rzadko losuję Nordię ale dwa razy (bodajże) wygrałem nimi. Jesli grasz na "podstawce" to bardzo wskazane jest wykorzystywanie zdolności frakcji czyli przekraczania rzek przez robotników. Otwierasz grę przez przejście na wioskę (np od strony Rosvietji) i produkujesz trzech dodatkowych robotników. Zazwyczaj w miedzyczasie rozmieszczam mecha i przenoszę wyprodukowanych robotników na farmę by szybko zdobyć rekrutów. Wykorzystuję zdolność "plastiku" do wchodzenia do jezior i szybko przemieszczam się do fabryki. Zazwyczaj staram sie robić akcje górną i dolna i to takie które przynoszą mi najwięcej kasy. Na siedmiu graczy staram się zablokować moim robotnikiem wioskę Albionu. W grze z powietrznymi okrętami to juz w ogóle jest inna bajka i strategie należy dobierać odpowiednio do sytuacji

Re: Scythe

: 05 lut 2018, 11:18
autor: Salvadore21
właśnie mam tylko jeden dodatek i najczęsciej nimi gram do max 3-4 osób.
Ciężko nimi wioski i zboże, bo od razu trzeba posłać obu podstawowych, a wtedy nie ma się nic w podstawowej częsci swojej mapy (nie ma ropy ani metalu).
Muszę nimi jeszcze pokombinować...

A polecasz drugi dodatek?

Re: Scythe

: 05 lut 2018, 11:52
autor: buhaj
Drugi dodatek jest obowiązkowy. Polecam. Bardzo odświeża grę i urozmaica. Okręty powietrzne są świetne a i moduły zakończeń wprowadzają nowe strategie.
Wracając jeszcze do grania Nordią. Ważne jest to, że mając robotników za rzeką możesz od razu rozmieścic koło nich mecha z +1 do ruchu co bardzo zwiększa szybkość akcji. I możesz ich przenośić tam gdzie chcesz produkować zasoby

Re: Scythe

: 15 mar 2018, 10:55
autor: Ajk
Wiem, ze to moze nie ten dzial ale i tak zapytam. Jezeli postac "odgrywa" spotkanie to na heksie na ktorym jest spotkanie konczy sie ruch. A jak jest z walka ? W instrukcji jest napisane, ze walka zaczyna sie po gornej akcji ruchu ale przed dolna. Z tego co rozumiem to posiadajac np dwa ruchu o predkosci jeden heks na ruch moge:
- z heksa a(moj 1 mech) i b(moj 1 mech) ktore przylegaja do heksa c(1 mech przeciwnika) moge za pomoca akcji ruch przetransportowac sie lacznie 2ma mechami na heks c i wtedy po zakonczeniu ruchu zaatakowac w stosunku 2do1?
I drugie pytanie. Czy posiadajac np z karty fabryki jeden ruch o predkosci dwa moge:
- z heksa d(moj 1 mech) przylegajacego do heksa e(mech przeciwnika z robotnikiem) moge poruszyc sie przez heks e na heks f(wolny heks) nie atakujac?
- czy w powyzszej sytuacji heks e z przeciwnikiem blokuje mnie i nie moge przejsc przez ten heks i proba dotarcia na heks f jest blokowana i automatycznie wywoluje walke?
- czy po walce ewentualnej moge dokonczyc moj ruch (o ile wygralem) na heks f
I jeszcze jedno. Gracz kontrolujacy fabryke kontroluje 3 przylegle tez heksy, czyli lacznie kontroluje 4 ? I czy jezeli ktos znajduje sie na jednym z heksow przylegajacych to wtedy liczy sie to jako 4-1 czyli 3 ?

Za odpowiedzi dziekuuje :)
P.S. Przepraszam ze bez polskich znakow.

Re: Scythe

: 15 mar 2018, 11:14
autor: Grzeju
Pytanie pierwsze: tak, możesz wejść oboma mechami na jedno pole i walczyć 2:1
Pytanie drugie: Nie możesz przejść przez żaden hex z jednostkami przeciwnika (czy to mech czy robotnik). Na takim polu zawsze kończy się ruch. Nie kontynuuje sie go dalej. Nawet jak przepędzisz robotnika bez obstawy, to też się zatrzymujesz.
Pytanie trzecie: To sam hex fabryki liczy sie jako 3, a nie że trzy przylegające.. Pozostałe hexy kontrolujesz osobno

P.S. Następne pytania odnośnie zasad zadawaj w wątku do tego przeznaczonym w odpowiednim dziale.

Re: Scythe

: 15 mar 2018, 11:39
autor: wirusman
Jeśli bochaterem zdobęde zasoby poprzez karte spotkań. TO gdzie kłade zasoby? Na polu z bochaterem, czy tam gdzie mi się podoba?

Re: Scythe

: 15 mar 2018, 11:40
autor: Ajk
wirusman pisze:Jeśli bochaterem zdobęde zasoby poprzez karte spotkań. TO gdzie kłade zasoby? Na polu z bochaterem, czy tam gdzie mi się podoba?
Na tym polu gdzie odbylo sie spotkanie.

Re: Scythe

: 15 mar 2018, 11:42
autor: Ajk
Grzeju pisze:Pytanie pierwsze: tak, możesz wejść oboma mechami na jedno pole i walczyć 2:1
Pytanie drugie: Nie możesz przejść przez żaden hex z jednostkami przeciwnika (czy to mech czy robotnik). Na takim polu zawsze kończy się ruch. Nie kontynuuje sie go dalej. Nawet jak przepędzisz robotnika bez obstawy, to też się zatrzymujesz.
Pytanie trzecie: To sam hex fabryki liczy sie jako 3, a nie że trzy przylegające.. Pozostałe hexy kontrolujesz osobno

P.S. Następne pytania odnośnie zasad zadawaj w wątku do tego przeznaczonym w odpowiednim dziale.
Dziekuje bardzo za odpowiedzi i przepraszam za zle umiejscowienie posta.

Re: Scythe

: 19 mar 2018, 12:21
autor: Ajk
Salvadore21 pisze:Czołem Koledzy,

ktoś mi powie jak grać Nordią?
Wg mnie to najgorsza nacja, na 25 gier jeszcze nikomu nie udało się tym wygrać.
Jakie są Wasze przemyśleina co do tej nacji.

Jak Wam się tym gra i jak grać tym żeby wygrać:)?
Ja zazwyczaj grajac Nordia przenosilem sie do wioski po stronie Ruskich jednym pracownikiem w celu wyprodukowania ich wiekszej ilosci a kolejnym przey rzeke blokowalem jeden z tuneli, tego z olejem.
Ruch, na wioske i Biornem na metal; produkcja; ruch Biornem na spotkanie i pracownikiem na tunel z olejem; produkcja ktora daje na wiosce 4 praconikow laczne i olej na tunelu a pozniej wynikowo z planszetki gracza.
Budowa mecha odbywa sie juz poza "wyspa" wiec nie martwisz sie o przekraczanie rzek i o kopalnie. Blokujac tunel zawsze przeszkadzamy innym, na poczatku nikt nie chce stracic popularnosci. Po wybudowaniu mecha staramy sie Biornem dojsc do Fabryki i jezeli jest to mozliwe to wybrac karte ktora uwolni nas od jakiegos zasobu. Mamy dostep do oleju i metalu, wioski po stronie czerwonych i farmy, przynajmniej jednej. Najlepiej uwolnic sie od drewna bo jest daleko dla Nordow. Mowiac uwolnic sie mam na mysli pozyskac karte dzieki ktorej nie bedziemy musieli produkowac danego zasobu, karte ktora pozwoli nam za karty walki, zasoby albo pieniadze wystawic budynek, mecha, rekruta albo usprawnienie. Najlepsze byloby cos zamiast drewna lub jedzenia. Pozniej to juz wyscig o gwiazdki. IMO bardzo wazne jest wystawienie rekruta podnoszacego popularnosc i monumentu bo dzieki akcji gornej i dolnej naszej i przeciwnikow tez zyskamy popularnosc. Dzieki temu z czasem wyscigu o popularnosc z tych akcji nie tylko zniwelujemy koszta produkcji ale i zaczniemy lekko ja podnosic (popularnosc). Co do produkcji, wiem, ze sa rozne szkoly ale IMO najlepiej miec wszystkich robotnikow ewentualnie nie produkowac 2ch ostatnich. Koszta produkcji wzrosna o moc i popularnosc ale dobrze ustawiona chmara roboli ustawi nam jeden zasob przy jednej lub 2ch produkcjach tak, ze uwolnimy sie od niego. Jezeli mamy dobra karte fabryki to juz bedzie 2 zasob a z kolejnymi usprawnieniami i kolejna produkcja na zmiane z handlem mozemy miec spokoj z 3ma zasobami. Tak jak zauwazylem jest sporo waznych rzeczy w tej grze ale dla mnie zawsze dziala popularnosc minimum na 2 poziomie punktowania, zyskanie mechami i robotnikami sporej liczby heksow (Nordia moze zajmowac jeziora) i jak najwiecej gwiazdek. Wiem, ze z gwiazdkami latwo sie mowi ale dobre zadania jak sie trafi to jedna, odsloniety mech lub postac bez robotnika to kolejna gwiazdka za walke, wystawienie czegos do konca to juz 3. Zazwyczaj jak ktos juz ma 3 gwiazdki to znak, ze trzeba sie zaczac spieszyc, ludzie zaczynaja popelniac bledy, mniej przejmowac sie przeciwnikiem a bardziej patrza jak samemu zapunktowac wiec jest to okaza dla nas jezeli to my mamy te 3. No i faktycznie, duzo zalezy od dolnej planszetki. Jezeli trafisz na planszetke ktora pozwoli ci po jednym usprawnieniu produkowac budynki albo jedzenie za 2 zasoby to 4rema robotnikami przy 2ch produkcjach produkujesz zasoby na wszystkie budynki lub rekrutow np. Nawet bez karty fabryki po takiej akcji masz spokoj z jednym zasobem i masowo produkujesz cos co znowu da ci spokoj z kolejnym zasobem. Co do poruszania sie, staram sie nie wystawiac samotnych mechow lub postaci bo to darmowa gwiazdka dla przeciwnikow. Duzo zalezy tez kto gra, jakie nacje. Albion i Czerwoni sa naturalnym wrogiem, ograniczaja teren wiec warto sie z jednym dogadac.

P.S. Strategie i przemyslenia ktore znalazlem na BGG, nie tylko do Nordii
https://boardgamegeek.com/thread/161514 ... ion-nordic

Re: Scythe

: 20 mar 2018, 07:12
autor: buhaj
Ajk pisze:
Grzeju pisze:Pytanie pierwsze: tak, możesz wejść oboma mechami na jedno pole i walczyć 2:1
Pytanie drugie: Nie możesz przejść przez żaden hex z jednostkami przeciwnika (czy to mech czy robotnik). Na takim polu zawsze kończy się ruch. Nie kontynuuje sie go dalej. Nawet jak przepędzisz robotnika bez obstawy, to też się zatrzymujesz.
Pytanie trzecie: To sam hex fabryki liczy sie jako 3, a nie że trzy przylegające.. Pozostałe hexy kontrolujesz osobno

P.S. Następne pytania odnośnie zasad zadawaj w wątku do tego przeznaczonym w odpowiednim dziale.
Dziekuje bardzo za odpowiedzi i przepraszam za zle umiejscowienie posta.
Można przepedzic mechem robotnika i drugim mechem lub postacia przejśc przez ten hex

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 20 maja 2018, 16:59
autor: radoslawus
Mam pytanie odnośnie przemieszczania się tunelami czy też jeziorami.

Wykonuję akcję ruch. W założeniu 2 różnymi jednostkami o 1 hex, czyli startowa zdolność mojej nacji. Jeżeli wykonuje ruch na tunel czy też jezioro (zakładamy że mam taką zdolność) to czy:
1. wchodzę na ten hex i dopiero przy następnej akcji przenoszę się jako kolejny ruch w przyszłych turach
2. wchodzę na ten hex i od razu wybieram gdzie się przemieszczam w ramach tego samego ruchu

Taka wątpliwość powstała również przy korzystaniu ze zdolności Togawy z dodatku Najeźdźcy. Czyli jak przemieszczam się między pułapkami?

pozdrawiam
Radek

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 20 maja 2018, 23:08
autor: lonher
Wejście na heks z tunelem - 1 ruch
Przejście przez tunel na innych heks z tunelem - kolejny 1 ruch

Re: Scythe

: 27 maja 2018, 15:37
autor: StanleyStone
Cześć, a mam pytanie odnośnie wycofywania się Nordii na sąsiednie regiony jezior - czy wycofując się mogę sprokurować kolejną walkę jeśli np. stał tam mech Polanii albo Togawy?

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 03 lip 2018, 07:22
autor: Szpanerski
Chanat Krymski.
Czy zdolność przenoszenia się na nieaktywne bazy lub swoje bazy z terytorium Oznacza, ze w akcji ruch mogę z miejsca w którym stoję przeniesc mecha/postać na nieaktywna bazę ?

Tak ostatnio grałem i w sumie w szybkim czasie oczyścilem plansze ze zdarzeń. Atakować kompletnie nie musiałem bo skill pozwalający płacić karta za surowiec sprawiał ze miałem wszystko.

Dla mnie frakcja działa fenomenalnie a wymieniana jest często jako jedna ze slabszych

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 12 lip 2018, 02:28
autor: Casiliasplp
Pomocy !
Ile można mieć kart walki na ręce.

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 12 lip 2018, 07:18
autor: lonher
Do bólu, nie ma limitu

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 26 wrz 2018, 13:35
autor: Szamano
W akcji produkcji jak mam młyn, muszę aktywować pole z młynem żeby produkowało czy produkuje zawsze ?

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 26 wrz 2018, 13:54
autor: Brylantino
Tutaj masz to bardzo dogłębnie wytłumaczone:

https://boardgamegeek.com/thread/162408 ... tive-guide

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 26 wrz 2018, 15:28
autor: uyco
no i okazuje się, że źle graliśmy - jeśli są robotnicy na polu z młynem ich także wlicza się do produkcji z młyna. człowiek tyle żyje... :D

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 26 wrz 2018, 15:55
autor: RunMan
uyco pisze: 26 wrz 2018, 15:28 no i okazuje się, że źle graliśmy - jeśli są robotnicy na polu z młynem ich także wlicza się do produkcji z młyna. człowiek tyle żyje... :D
coooo? :) również o tym nie wiedziałem

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 26 wrz 2018, 15:55
autor: uyco
If still confused, this is a detailed breakdown of the definition:
The Mill structure essentially provides two optional effects when you take the Produce action on your turn.
1.) The hex the Mill structure is on counts as a free tile to produce on. Produce on that tile following normal rules of production.
2.) The Mill structure itself will produce 1 resource (or 1 worker if the tile is a village). Think of the Mill as a stationary worker who is always on duty.

EXAMPLE


Bob has 2 workers on Territory A (Mountain hex), 3 workers on Territory B (Tundra hex), and 1 Mill building + 1 worker on Territory C (Forrest hex).

Bob chooses the Produce action and selects Territory A and B for production. AND he decides to take advantage of the Mill therefore he also selects Territory C (alongside A and B for production).

Bob gains 2 Metals on Territory A, 3 Oils on Territory B, and 2 Woods on Territory C.

Re: Scythe zasady i dywagacje

: 06 paź 2018, 16:03
autor: Bartoszeg02
Jedno proste pytanko: kto zaczyna grę :) ? Nie mogę znaleźć w instrukcji :P ....