Wiek Złodziei (Sławomir Stępień)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Marx »

Chyba niepotrzebnie, bo figurki od This War of Mine produkuje Awaken Realms.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Alwirin »

TTR_1983 pisze:Widziałem ja grali w Essen i powiem, że wydanie jest rozczarowujące. Hm...figurkami to bym nie nazwał tego,czego się w tej grze używa :mrgreen:
Ja z kolei po przejrzeniu instrukcji obawiam się o regrywalność - 21 kart Wydarzeń to mało (do jednej partii wchodzi 15, ale nie wszystkie muszą zostać odkryte) oraz o odkrywanie żetonów miasta - gdy jednemu graczowi może się wylosować kilka razy dodatkowy klejnot, a drugi za to może trafiać samych strażników, którzy go łapią to jest to zbyt duża rozbieżność moim zdaniem. Chyba lepiej by było gdyby na tych żetonach ukryć same premie/kary a nie pół-na-pół.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Rocy7 »

Marx pisze:Chyba niepotrzebnie, bo figurki od This War of Mine produkuje Awaken Realms.
Awaken Realms tez robilo modele do Cry Havoc z ktorych nie jestem do konca zadowolony.
Tutaj jednak chyba kto inny robił modele.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 17:42 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4720
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: BartP »

Ale Age of Thieves chyba nie miała być grą z nie wiadomo jakimi figurkami. Ze zdjęć wyglądają ok.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: ariser »

Też mi się na zdjęciach wydawały w miarę. Bez szału, ale poprawne na planszówkę.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: KrzysiekL »

Rocy7 pisze:
Marx pisze:Chyba niepotrzebnie, bo figurki od This War of Mine produkuje Awaken Realms.
Awaken Realms tez robilo modele do Cry Havoc z ktorych nie jestem do konca zadowolony.
Tutaj jednak chyba kto inny robił modele.
Info, ze to oni robili figurki Cry Havoc powoduje, ze tylko bardziej się obawiam. ;)
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: ariser »

No figurki ludzi to nie jest ich mocna strona. :D
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Cyberpuncur
Posty: 309
Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
Lokalizacja: Sopot

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Cyberpuncur »

Jak bardzo się to będzie różnić od Cadwallon City of Thieves?
(poza figurkami, tam są obłędne i graniem drużyną, a nie jednym złodziejem)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: rattkin »

Dziś udało sie zagrać wreszcie. Przedobra gra! Jest programowanie akcji, wybieranie tempa, radzenie sobie na planszy, dużo dużo interakcji. Czas ucieka, z miasta prysnąć łatwo nie jest. Bardzo dobrze granie zarówno na 2 jak i 4 osoby. Jest w grze pare sprytnych zabiegów, ktore niejako popychają graczy do interakcji, nie da sie wiec "kitrac po kątach". Jestem pod dużym wrażeniem, gra hybrydowa, wybijająca sie mocno. Zasady w miarę jasne, gra sie szybko. Bardzo dobre ilustracje na kartach (semi steampunk nazywany tu clockpunk), troche nierówne na pozostałych elementach (żetony). Do gry musza siąść ludzie, którzy lubią ten rodzaj rozgrywki, optymalizatorzy, którzy nie znoszą jak sie im psuje plan, dostaną białej gorączki. Prawdopodobnie najlepsza gra tego Essen (ale jeszcze nie grałem w Adrenaline). Ocena jak zagram jeszcze pare razy, ale zagrać chciałbym już. Brawo.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: vojtas »

rattkin pisze:Dziś udało sie zagrać wreszcie. Przedobra gra! [...]
Ech, czyli miałem dobre przeczucie. A właściwie nadzieję. Żeby tylko Galakta zrozumiała, że aby grę sprzedać, trzeba się marketingowo zaangażować. Mam nadzieję, że gra nie przejdzie bez większego echa jak Metallum.
Alwirin
Posty: 132
Rejestracja: 07 cze 2013, 21:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Alwirin »

Alwirin pisze:Ja z kolei po przejrzeniu instrukcji obawiam się o regrywalność - 21 kart Wydarzeń to mało (do jednej partii wchodzi 15, ale nie wszystkie muszą zostać odkryte) oraz o odkrywanie żetonów miasta - gdy jednemu graczowi może się wylosować kilka razy dodatkowy klejnot, a drugi za to może trafiać samych strażników, którzy go łapią to jest to zbyt duża rozbieżność moim zdaniem. Chyba lepiej by było gdyby na tych żetonach ukryć same premie/kary a nie pół-na-pół.
Rattkin, czy po dotychczasowych partii/partiach byłbyś w stanie odnieść się jakoś do moich obaw (sam w grę jeszcze nie grałem)? I jak bardzo ten tytuł przypomina colt express? Bo na pierwszy rzut oka wydaje się dość podobny.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: rattkin »

Alwirin pisze:
Alwirin pisze:Ja z kolei po przejrzeniu instrukcji obawiam się o regrywalność - 21 kart Wydarzeń to mało (do jednej partii wchodzi 15, ale nie wszystkie muszą zostać odkryte) oraz o odkrywanie żetonów miasta - gdy jednemu graczowi może się wylosować kilka razy dodatkowy klejnot, a drugi za to może trafiać samych strażników, którzy go łapią to jest to zbyt duża rozbieżność moim zdaniem. Chyba lepiej by było gdyby na tych żetonach ukryć same premie/kary a nie pół-na-pół.
Rattkin, czy po dotychczasowych partii/partiach byłbyś w stanie odnieść się jakoś do moich obaw (sam w grę jeszcze nie grałem)? I jak bardzo ten tytuł przypomina colt express? Bo na pierwszy rzut oka wydaje się dość podobny.
Typów żetonów jest coś koło 10, kart wydarzeń odpowiednio 12 i 11 chyba. Oczywiście, że po jednej grze zobaczysz większość, ale to nie one tutaj robią grę. Regrywalność jest moim zdaniem całkiem niezła, gra za każdym razem będzie trochę inna, ponieważ masz inne karty akcji do zagrania, a karty wydarzeń podejdą w różnej kolejności - i właściwie nigdy nie wiesz co się pojawi, a co nie. No i przede wszystkim tutaj na grę bardzo wpływają inni gracze - każda partia może pójść trochę inaczej, w zależności od widzimisię. Rozkład żetonów jest bardzo dobry, inaczej gracze łaziliby tylko po obrzeżach i zbierali sobie "bonusy".

Są możliwości podglądania żetonów przed wzięciem, bez ponoszenia kary. A podstawowe zbieranie to zawsze jest trochę ryzyko. Niemniej jednak gra jest naprawdę bardzo, bardzo dobrze zaprojektowana - nie widać tego czytając tylko instrukcję. Jasne, ktoś może sobie nazbierać przypadkiem klejnotów, ale co z tego jak wygra ten kto zakosi tylko jeden klejnot - królewski - i szybko pryśnie z planszy? A jeśli nazbierasz dużo, to automatycznie jesteś celem dla innych i będą albo manipulować strażnikami, żeby Cię złapano albo będą kraść od Ciebie. W naszej grze klejnot królewski chyba z 4 razy zmienił właściciela, a każdy z nas wpadł po 2-3 razy do lochu.

Colt Express to radosne losowe bieganie w bardzo ciasnej przestrzeni, bardziej zabawa niż gra, gdyż zaplanować tam coś jest bardzo ciężko, a i tak zawsze robisz to samo - można się cieszyć, że się fuksem udało, ale trudno się złościć jak nie. Age of Thieves to gra "dla dorosłych" - przestrzeni jest więcej, możliwości dużo więcej, jest szansa na faktyczne zrealizowanie swojego planu, najlepszy gracz wygra. Ale przede wszystkim ustawienie głównego celu gry na środku, genialnie robi tę grę. Taka prosta rzecz, ale tutaj wspaniale działa.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: playerator »

No więc kiedy, gdzie i dlaczego tak drogo? . :)
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: ariser »

A jak wykonanie wypada na żywo? O kartach i żetonach trochę było wyżej, ale jak mapa i figurki? Trzymają poziom?
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: rattkin »

Są poprawne. Mapa jest w porządku, choć bez wodotrysków. Trochę nieczytelna i przydałoby się jej gdyby była nieco większa (wtedy i miejsca większe) - z daleka bowiem nie widać ścieżek łączących punkty. Figurki mi są w sumie obojętne w grach planszowych, te są na pewno poprawne, powiedziałbym taka jakość FFG - good enough jak na planszówkę, ale jakość CMON ani tym bardziej Mechs and Minions, to to oczywiście nie jest.
sajlenthill
Posty: 242
Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: sajlenthill »

Działa na 2 os?
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 253 times
Been thanked: 113 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: hamish »

Tak się naczytałem, że weszło na radar i z niego już nie zejdzie. Mnie to z kolei przypomina nieco Dishonored... i to mnie głównie przekonało. Będę musiał wysłać erratę do listu do św. Mikołaja.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: rattkin »

sajlenthill pisze:Działa na 2 os?
Działa, dobrze działa. Gra ogólnie wygląda jakby miała dobrze działać przy każdej liczbie graczy. A to dlatego, że interakcja przed zdobyciem kryształu jest raczej nieoptymalna, chyba że już na przedsionku. To dopiero po kradzieży "odpala się" największe działa, będąc stosunkowo blisko siebie (przeważnie) - więc skala mapy nie ma znaczenia, nawet przy dwóch osobach - znajdą się koło siebie prędzej czy później, tak czy siak.
sajlenthill
Posty: 242
Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
Has thanked: 79 times
Been thanked: 22 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: sajlenthill »

A jeśli chodzi o poziom trudności to z u jaką grą można ją porównać?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: rattkin »

Jest to gra średniej ciężkości. Zbyt złożona na grę familijną, niewystarczająco złożona dla fanów wielogodzinnych 4xów. Nie ma jednak mrowia zasad jak niektóre tytuły CGE. Trudno mi do czegos przyrównać.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Rocy7 »

A jak z klimatem? Czy mechanika go w jakimś stopniu buduje?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: rattkin »

Mechanika to blind initiative bidding i rozkładanie punktów inicjatywy na akcje. W pewnym sensie coś takiego pasuje do takich złodziejaszków, przemykających w mroku, wybierających idealny moment na użycie swoich nóg czy osprzętu. Ale ostatecznie to tylko mechanika - można sobie dopowiedzieć, że pasuje albo uznać, że nie ma związku. Natomiast cała reszta bardzo dobrze trzyma klimat - plansza, figurki, karty, cel gry, styl gry. Czuć po co tam jesteśmy i co robimy. Rewelacyjne są rysunki na kartach akcji, aż szkoda, że takie małe.
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: Rigidigi »

Czy jest znana dokładna data premiery. Wiem, że w listopadzie.
Chcę złożyć zamówienie na kilka pozycji i nie wiem, czy już dorzucać do koszyka, czy zostawić na następny raz.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: vojtas »

Rigidigi pisze:Czy jest znana dokładna data premiery. Wiem, że w listopadzie.
Chcę złożyć zamówienie na kilka pozycji i nie wiem, czy już dorzucać do koszyka, czy zostawić na następny raz.
Ze strony Galakty: druga połowa listopada. Niektóre sklepy już prowadzą przedsprzedaż.
Awatar użytkownika
hamish
Posty: 543
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Has thanked: 253 times
Been thanked: 113 times

Re: Wiek Złodziei (Galakta)

Post autor: hamish »

vojtas pisze: Ze strony Galakty: druga połowa listopada. Niektóre sklepy już prowadzą przedsprzedaż.
Ogólnie rzecz biorąc to jest lekka rozbieżność. W niektórych sklepach dostępność jest ustalona na drugą połowę listopada, Rebel ma napisane, że gra będzie u nich na przełomie listopada/grudnia, zaś w Meplu gra będzie dostępna w pierwszej połowie grudnia. Myślę, że jednak gra będzie dostępna jak... będzie dostępna ;) I nie będzie dla mnie zaskoczeniem jak coś się opóźni. Choć w takim rozstrzale czasowym to na bank ktoś trafi ;)
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam
Kupię
ODPOWIEDZ