Strona 1 z 1

Mechanika walki w grach

: 01 sie 2016, 11:51
autor: Pastorkris
Z jakimi mechanizmami walki spotkaliscie sie w grach? Niestety nie udalo mi sie zagrac we wszystko ;) stad wiele ciekawych pomyslow pewnie mnie ominelo. Chyba wszyscy znaja mechanike zastosowana w talismanie (cecha plus k6) jednak coraz to wiecej nowych gier ma inne, ciekawsze mechanizmy (jak chocby nowy runbound), stad tez ten watek :)

Re: Mechanika walki w grach

: 01 sie 2016, 12:40
autor: misioooo
Deterministyczne - po prostu siła + coś. Bez losowości.
Rzut monetą - Runebound. ;)
Ukryta siła - w tajemnicy każda ze stron okresla ile zasobów chce zużyć spośród dostępnych (Scythe).
Karty akcji/ataków - mageknight.
I wiele innych... Głównie wariacji na temat powyższych.

Re: Mechanika walki w grach

: 01 sie 2016, 17:16
autor: ariser
Wieża bitew - Szogun. :)

Re: Mechanika walki w grach

: 01 sie 2016, 20:52
autor: poooq
Test poziomu cechy przeciwko ustalonej trudności: np. cecha decyduje o liczbie kostek w rzucie, trudność decyduje o minimalnym wyniku dającym sukces (np. zadane obrażenie). Użyty, m.in., w Arkham Horror.

Re: Mechanika walki w grach

: 01 sie 2016, 22:16
autor: pmg10
Gdzieś już był taki wątek :/

Re: Mechanika walki w grach

: 02 sie 2016, 10:01
autor: Pastorkris
Gdzie? Jeden gosc pytal o uzycie mechaniki w grach, ja chce poznac te istniejace by uzyc ich jako inspiracji :)

Re: Mechanika walki w grach

: 02 sie 2016, 10:28
autor: misioooo
Ciekawie wg mnie jest też to rozwiązane w Duel of Ages II.
Generalnie mamy jedną talię "Challenge" i te karty się losowo dociąga. Zarówno do określenia czy udało się trafić, obronić i za ile się łupnęło (i do jeszcze kilku innych rzeczy). Jest to o tyle ciekawe, że mają przewagę w statystykach, i to dużą - nadal jest (niewielka) szansa, że nie wyjdzie nam atak... czy wręcz, że się "poślizgniemy na skórce od banana" i sami sobie krzywdę zrobimy ;) Bez miliona reguł i rzutów kostkami na to, na tamto, na krytyka etc. Ot ciągnę kartę na trafienie i drugą na obrażenia (jak trafię). Za to efekty mogą być przeróżne - ich implementacja na kościach wymagałaby znacznie większej ilości rzutów i pewnie kilku stron reguł.

Re: Mechanika walki w grach

: 03 sie 2016, 08:33
autor: Pastorkris
misioooo pisze:Ciekawie wg mnie jest też to rozwiązane w Duel of Ages II.
Generalnie mamy jedną talię "Challenge" i te karty się losowo dociąga. Zarówno do określenia czy udało się trafić, obronić i za ile się łupnęło (i do jeszcze kilku innych rzeczy). Jest to o tyle ciekawe, że mają przewagę w statystykach, i to dużą - nadal jest (niewielka) szansa, że nie wyjdzie nam atak... czy wręcz, że się "poślizgniemy na skórce od banana" i sami sobie krzywdę zrobimy ;) Bez miliona reguł i rzutów kostkami na to, na tamto, na krytyka etc. Ot ciągnę kartę na trafienie i drugą na obrażenia (jak trafię). Za to efekty mogą być przeróżne - ich implementacja na kościach wymagałaby znacznie większej ilości rzutów i pewnie kilku stron reguł.

Czyli w skrócie masz karty które zastępują rzut wieloma kośćmi?

Re: Mechanika walki w grach

: 03 sie 2016, 08:35
autor: misioooo
Nie. Zastępują rzuty wieloma kośćmi i zaglądanie do tabelek co dany wynik oznacza. Np kość 1 = tabela 3, kość 2 to rząd a kość 3 to kolumna w danej tabeli. Dzięki temu jest ciekawiej niż np sukces to 5+ a wynik rzutu kolejnego to ilość obrażeń.

Re: Mechanika walki w grach

: 03 sie 2016, 13:59
autor: ariser
Z Twojego opisu wyszło to trochę jak komplikowanie na siłe. Nie wystarczyłoby rzucić po prostu 2 kości - 1 na trafienie i 1 na obrażenia (+/- modyfikatory do obu) i efekt ten sam, bez żadnych tabelek? :| Musiałbym zagrać, bo nie wiem co w tym innowacyjnego, poza skomplikowaniem. ;)

Re: Mechanika walki w grach

: 03 sie 2016, 17:26
autor: misioooo
Właśnie nie, bo dzięki kartom efekt bywa różny przy "tym samym wyniku na kosci". Musisz zagrać to zobaczysz o co chodzi.

Re: Mechanika walki w grach

: 04 sie 2016, 23:31
autor: genek
w jednej grze, nei pamietam tytułu, atak polega na wydaniu na niego swojej kasy (tyle ile chcesz poza 0) i przeciwnik ma 1 lub 2 szanse na zgadniecie ile wydałeś na atak, jak mu sie uda przegrywasz, kasę tracisz niezależnie od wyniku starcia

Re: Mechanika walki w grach

: 09 sie 2016, 16:41
autor: Rocy7
W Malifaux w walce uzywa sie w zasadzie zwyklych 2 talii kart. Zarowno do siły ataku i obrony dodaje sie wartość wylosowanej karty. Wysokosc obrazen zalezy od tego czy karta jest niska/srednia/wysoka. Każdy z graczy ma 5 kart na reku i moze nimi przebijac wybrane przez siebie karty wyciągnięte z talii. Dodatkowo czasem kolor karty (wino, kier) odpala czasem specjalne zdolności jednostek. Discard jest jawny, wiec wiadomo komu zeszly juz dobre karty z talii.

Runewars - zamiast kosci sa karty ze wspolnej puli, okreslaja one czy danej jednosce odpala sie specjalna zdolnosc i czy trafiła.

Clash of Cultures zagraj karte wpływajaca na walke, potem rzuc k6 i podziel wynik na 5 to ilość trafien jakie zadała Twoja armia.

Halo Fleet Battles, kazda jednostka ma wartosc pancerza, przeciwnik musi trafic ja tyle samo lub wiecej w jednym ataku by zadać obrazenia. Kazda jednostka ma wartosc ataku czyli ilosc kosci jakimi rzuca w ataku. Kostka ma wartosci pudlo, pudlo, pudlo krytyczne, 1, 1 i 2. Wynik rzutu jest modyfikowany z uwagi na odleglosc i przeszkody po drodze.

Burming Suns kazda jednostka ma wartosc na k8, na ktorej trafia, przed walka mozna zagrac karte dajaca jakies bonusy w tej walce.

Re: Mechanika walki w grach

: 09 sie 2016, 20:00
autor: misioooo
Kemet. Masz karty. W bitwie używasz jednej z nich. Użyte karty odzyskujesz dopiero jak wszystkie zuzyjesz. Czyli nie da się non stop max siły używać.

Re: Mechanika walki w grach

: 10 sty 2017, 10:46
autor: Pastorkris
Dzięki za odpowiedzi :)
Wątek wciąż aktualny. Cały czas poszukuję różnych mechanizmów.
Niedawno poznałem zakazane gwiazdy. Tam dość złożony system wygląda następująco:
-Każda jednostka ma określone ile daje kości i ile ran potrzebuje zebrać by zginąć oraz liczbę punktów morale, które posiada
-rzucamy (wyniki to atak, obrona, lub morale)
-zagrywamy karty z bonusami, umiejętnościami
-podliczanie kto ginie
-gdy jednostki przeżyły gramy kolejną rundę do max 3
-pod koniec 3 kto ma więcej morale z jednostek i kości zwycięża

Re: Mechanika walki w grach

: 10 sty 2017, 11:12
autor: Dellas
Bardzo ciekawą mechanikę walki zaimplementowano w World of Warcraft Board Game: używa się kostek k8 trzech rodzajów: atak z dystansu, atak wręcz i pancerz. Liczba kości oraz ich trafienia zależą od ekwipunku i traitsów. Najpierw realizuje się atak z dystansu (z ewentualnymi przerzutami) potem porównuje atak wręcz z pancerzem.
Lubię WoWa między innym ze względu na tą walkę.

Re: Mechanika walki w grach

: 11 sty 2017, 17:43
autor: Luke555
Cry Havoc ma bardzo oryginalną nielosową mechanikę bitew. Mi szczegolnie spodobała sie mechanika we wspomnianym wyżej już Kemecie.

Re: Mechanika walki w grach

: 12 sty 2017, 10:52
autor: poooq
Losowo-logiczna na kościach w "Spartakusie". Fajna, szybka i skuteczna.

Re: Mechanika walki w grach

: 05 kwie 2017, 08:06
autor: sharper
Mam małą prośbę... wątek fajny. Szkoda tylko, że niektóre posty niewiele wnoszą.. "w tej grze była fajna mechanika" i koniec.. wiecie, nie każdy grał we wszystko. Fajnie byłoby gdybyście opisali, chociaż pokrótce jak to wygląda.

Re: Mechanika walki w grach

: 18 kwie 2017, 12:00
autor: Pastorkris
Osobiście również wolałbym, abyście wzorem moich postów napisali kilka zdań na temat tego jak dana mechanika działa. Dzięki temu nie będę musiał sprawdzać każdej gry wymienionej tutaj i czytać instrukcji :)