Strona 52 z 114

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 lip 2017, 08:35
autor: lunatykuku
Musieliście naprawdę dużo móżdżyć nad ruchami ;) Nam z większością scenariuszy schodziło ok 1,5-2 h. Co prawda grywaliśmy w 2-3 osoby, ale poza czwartym scenariuszem, który zajął nam ok 3 h szło bardzo sprawnie. Z tym, że my przyjęliśmy, że za pierwszym razem raczej scena nie przejdziemy, więc to podejście zawsze było na zasadzie eksploracji, poznawania mapy i wątków i dopiero za drugim (czy następnym o ile nie udało się wszystkim wygrać) przechodziliśmy na serio. Wydłuża to trochę samą żywotność gry i każde kolejne podejście jest coraz szybsze gdy już się wie co robić.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 lip 2017, 11:29
autor: Bary
A właśnie, przypomnijcie mi proszę, w czwartym scenariuszu poziom trudności idzie w górę wraz z liczbą graczy, w dół, czy nie ma to znaczenia?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 lip 2017, 16:33
autor: kozz84
Tutaj można podejrzeć statystyki:

https://boardgamegeek.com/thread/161976 ... your-plays

Wynika z nich, że gra jest najtrudniejsza jak się gra na dwóch graczy we wszystkich scenariuszach.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 lip 2017, 17:01
autor: Sarseth
Troche to smutne, bo dwie osoby to moj standardowy sklad :( mam te gre dlugo ale do 3 scenariusza nie dotarlem jeszcze (moze wlasnie przez problem balansu). spodziewalbym sie lepszego balansu. Tym bardziej ze niezbyt mozna sterowac wieksza liczba postaci, bo trzeba eliminowac mechanizm szalenstwa. I jeszcze wiekszy nacisk klade na to smutne, bo w przeciwienstwie do innyvh gier, moga bez problemu patchowac aplikacja balans, czego nie robia i pewno nie zrobia :(

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 13 lip 2017, 20:07
autor: lunatykuku
Poza Ucieczką z Insmouth, który na dwóch graczy jest prawie niemożliwy do ukończenia resztę scenariuszy bardzo dobrze gra się we dwoje. Co do drugiego scenariusza, można albo wziąć jednego bohatera do prowadzenia na spółkę, albo przyjąć że w tej misji gracze mają po trzy akcje do dyspozycji.

Nam udało się Ucieczkę wygrać na farcie w dwie osoby, ale to jakoś za 8/9 podejściem.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 16 lip 2017, 19:24
autor: jakmis83
Napiszę tak, właśnie dostałem dodatek ZA PROGIEM i mam mieszane uczucia.
Dlaczego? Ponieważ cenę za dość skromną zawartość tego dodatku uważam za skandalicznie wysoką.
Myślę, że można poczuć się trochę oszukanym.
Może postacie i scenariusze choć trochę to zrekompensują, ale niesmak pozostaje...

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 16 lip 2017, 19:35
autor: slawoj
jakmis83 pisze:Napiszę tak, właśnie dostałem dodatek ZA PROGIEM i mam mieszane uczucia.
Dlaczego? Ponieważ cenę za dość skromną zawartość tego dodatku uważam za skandalicznie wysoką.
Myślę,że można poczuć się trochę oszukanym.
Może postacie i scenariusze choć trochę to zrekompensują, ale niesmak pozostaje...
Pomyśl w ten sposób, pojedynczy scenariusz dlc kupiony online to 25 zl. Tutaj masz 2. Czyli fizyczny kontent to połowa kwoty dodatku - 50zl. Dla mnie wydaje się ok.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 16 lip 2017, 20:20
autor: klacz10
Doszedłem do podobnych wniosków jak slawoj. Też na początku byłem niepocieszony z zawartości pudełka, no ale prawdą jest że stworzenie scenariuszy też kosztowało. Także bywa je uwzględnić przy wycenie produkcji dodatku.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 17 lip 2017, 08:00
autor: Bary
jakmis83 pisze:Myślę, że można poczuć się trochę oszukanym.
Może postacie i scenariusze choć trochę to zrekompensują, ale niesmak pozostaje...
Hmm, oszukanym można się poczuć wtedy, gdy ktoś nas oszuka. Tutaj nikt nie obiecywał, że w środku będzie masa komponentów. Zawartość pudełka jest opisana i to, co się w nim znajduje, w 100% odpowiada temu opisowi. Czy natomiast dodatek wart jest swojej ceny- to każdy musi ocenić indywidualnie. Na pewno komponentów nie ma w nim za dużo, ale nie ma też tragedii. Zresztą, nie komponenty są istotą dodatku, a dodatkowa porcja różnorodności i regrywalności, którą dostarcza.
Tym, co natomiast mnie osobiście zaskoczyło jest jakość pudełka. Po ostatnich akcjach z LCG spodziewałem się pizza box, a tutaj porządne tekturowe. Niby nie ma to jakiegoś wielkiego wpływu, ale o wiele przyjemniej przez to odebrałem dodatek.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 17 lip 2017, 08:53
autor: Rigidigi
Dodatek "Za progiem" wpadł w moje ręce w sobotę. Rzeczywiście z pudełka wieje powietrze. Dwóch badaczy, jeden potwór (x4), 8 elementów planszy, trochę żetonów.

Podstawki do potworów tym razem bardzo luźne. Karty potworów same wypadają, taki jest luz (w grze podstawowej nie szło ich włożyć w podstawki bo były tak ciasne), figurek bez kleju też się nie udało zamontować, bo wypadały non stop, więc graliśmy innymi potworami z wcześniejszych edycji). Figurki badaczy, choć tej samej wysokości, to są się masywniejsze od tych z wcześniejszych edycji gry. Sprawiają lepsze wrażenie niż poprzednie.

Co najważniejsze to dwa nowe scenariusze. Pierwszy "Płomień nienawiści". Zagraliśmy dwa razy. Co odróżnia go na plus, to chyba pierwszy raz prowadzimy prawdziwe śledztwo, choć zagadka do najtrudniejszych nie należy. Scenariusz wykorzystuje w zasadzie tylko kafelki z dodatku plus dosłownie dwa, czy trzy kafelki z wcześniejszych edycji. Pierwszy raz zagraliśmy nowymi badaczami z dodatku. Przegrana ze względu na obłęd jednego z badaczy.
Pierwsza rozgrywka to duże emocje związane z poszukiwaniem wskazówek w celu rozwiązania zagadki.
Mapa w obu rozgrywkach taka sama, aczkolwiek...
Spoiler:
Druga gra, to już przemyślane działanie i zwycięstwo, chociaż nie było tak łatwo jak się spodziewaliśmy.
Trzeci raz sam w to już raczej nie zagram, chyba że z kompletnie nowymi osobami, ale to tak bez wtrącania się w rozgrywkę, żeby innym nie zepsuć zabawy. Po prostu za dużo wiem o tym scenariuszu, żeby grać kolejny raz. Może za jakiś czas.
Ale powtarzam, pierwsza rozgrywka na najwyższym poziomie emocji.

Drugi scenariusz "Wrota do Dworu Silverwood" zagraliśmy tylko raz. Oczywiście przegrana, znów z powodu obłędu. Scenariusz wprowadza nowe zasady, czyli przemieszczanie się kafelków i klucze blokady. Scenariusz zupełnie inny od pierwszego i w moim odczuciu zakręcony jak baranie rogi. Trzeba samemu spróbować, żeby zrozumieć o co mi chodzi. Przegraliśmy i nie jestem w stanie powiedzieć, czy byliśmy daleko, czy blisko, czy szło nam dobrze, czy źle. Nie wiem co poprawić w następnej rozgrywce :)
Scenariusz sprawia wrażenie dużo bardziej regrywalnego od pierwszego, ale na razie to tylko przypuszczenie (jedna rozegrana partia).

W obu scenariuszach wrażenie krótkiej kołderki, czyli nie da się zrobić/odkryć wszystkiego.
W obu scenariuszach mnóstwo trudnych testów, dużo "nienegocjowalnych" efektów (w sensie bez użycia kości w celu zmniejszenia liczby otrzymanych kart).

Ogólnie mieliśmy sporo fanu z rozgrywek i często ciary przechodziły po plecach :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 17 lip 2017, 13:03
autor: Quba40
Ja grałem na razie jedynie w "Płomień Nienawiści" i mam mieszana wrażenia.
Z dobrych odczuć:
:arrow: fajny klimat kryminału
Spoiler:
Ze złych odczuć:
Spoiler:
Mam nadzieję, że "Wrota do Dworu Silverwood" będzie znacznie lepszym scenariuszem, bo póki co jestem trochę zawiedziony tym dodatkiem.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 18 lip 2017, 00:51
autor: jakmis83
Dzięki za odpowiedzi. Fakt, opis zawartości na pudełku jest i zgadza się z tym, co jest w środku.
Zdecydowanie zgadzam się w kwestii scenariuszy. To one są istotą tego rozszerzenia i ufam, że będzie z nimi masa zabawy. Na plus mniejsze pudełko, które spokojnie mieści się w to duże od podstawki.
Niemniej jednak FFG mogło dać tych kilka kart więcej. Ale może nie ma co narzekać.
Ja się cieszę, że nabyłem ten dodatek.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 19 lip 2017, 13:38
autor: myceK
Przymierzam się do zakupy gry ale coraz częściej dobiegają mnie informacje że pomimo iż gra jest świetna nie jest za bardzo regrywalna. Tzn: po przejściu danego scenariusza gra jest powtarzalna, przewidywalna przez co robi się nudna ?

Czy to prawda że każdy scenariusz jest jedynie na 2-3 partie ? :(

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 19 lip 2017, 13:58
autor: Bary
myceK pisze:Przymierzam się do zakupy gry ale coraz częściej dobiegają mnie informacje że pomimo iż gra jest świetna nie jest za bardzo regrywalna. Tzn: po przejściu danego scenariusza gra jest powtarzalna, przewidywalna przez co robi się nudna ?

Czy to prawda że każdy scenariusz jest jedynie na 2-3 partie ? :(
Scenariusz to 2-4 partie, co wcale nie jest złym wynikiem, bo to często są całe godziny grania. Czy jest nudno? Osobiście dobrze bawiłem się nawet przechodząc kilka razy ten sam scenariusz (inaczej ustawione postacie i przedmioty, inny układ kafli). Imo podstawka to jakieś 30 godzin dobrej zabawy za cenę 320-330 zł. Jeśli w końcu uda się Galakcie przetłumaczyć dlc to za 30 zł otrzymamy kolejne kilka godzin rozrywki.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 19 lip 2017, 14:00
autor: janekbossko
i tak i nie ;)
Niektóre scenariusze sa proste inne trudne, ogólnie grając w mniejsza ilość osób jest troszkę trudniej. Za każdym razem fabularnie jest to samo ale są zmienne które wpływają na ogólny odbiór scenariusza ;)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 21 lip 2017, 16:29
autor: Mario_Max
Mam dodatek za progiem , próbujemy zagrać w jeden z scenariuszy i cały czas w przedmiotach startowych wyskakuje karta UWIĄD , nie mamy takiej ,,prosba o spawdzenie czy to karta z dodatku czy podstawki i co tam na niej jest ,czy to zaklęcie ?

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 21 lip 2017, 16:34
autor: KQuest
Mario_Max pisze:Mam dodatek za progiem , próbujemy zagrać w jeden z scenariuszy i cały czas w przedmiotach startowych wyskakuje karta UWIĄD , nie mamy takiej ,,prosba o spawdzenie czy to karta z dodatku czy podstawki i co tam na niej jest ,czy to zaklęcie ?
Uwiąd to zaklęcie z podstawki. Powinno być 5 egzemplarzy, które z jednej strony mają nazwę, grafikę i opis zaklęcia (wszystkie 5 takie same), a z drugiej strony każda ma inny skutek rzucenia zaklęcia.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 21 lip 2017, 16:38
autor: yosz
yosz pisze:Ja kupiłem jeden... I powiem Ci że jest cienko. Poza postaciami nie wpadło nic w ostatnich dwóch scenariuszach z tego dodatku. Tzn appka nie losuje żadnych kafelków ani potworów z tego dodatku. Nowe postacie są spoko, ale to trochę za mało żeby wydać tyle pieniędzy. Ale może mieliśmy po prostu pecha, że nic innego nie weszło do scenariusza? Może przy pierwszym przejściu używa standardowego zestawu, a gdybyśmy powtarzali to coś by się zmieniło?
Ok cofam co powiedziałem - appka ostatnio od razu wylosowała nam kafelki z tego dodatku i wymieszało nam układ.

Dodatkowo wyciągnęliśmy pozostałe postacie i graliśmy za pomocą proxy - tzn stosowaliśmy się do statystyk i zdolności postaci z dodatku ale w aplikacji zaznaczyliśmy kogo innego. Problemów nie było (oprócz tego żeby pamiętać kto jest kim)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 21 lip 2017, 16:48
autor: Mario_Max
KQuest pisze:
Mario_Max pisze:Mam dodatek za progiem , próbujemy zagrać w jeden z scenariuszy i cały czas w przedmiotach startowych wyskakuje karta UWIĄD , nie mamy takiej ,,prosba o spawdzenie czy to karta z dodatku czy podstawki i co tam na niej jest ,czy to zaklęcie ?
Uwiąd to zaklęcie z podstawki. Powinno być 5 egzemplarzy, które z jednej strony mają nazwę, grafikę i opis zaklęcia (wszystkie 5 takie same), a z drugiej strony każda ma inny skutek rzucenia zaklęcia.
dzięki, okazało się,że nie mam ani jednej :) pisze do galakty. Po tylu miesiącach grania teraz się okazało :)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 24 lip 2017, 12:38
autor: KQuest
Wydaje mi się, że nikt o tym wcześniej nie wspominał. Z informacji na stronie produktu na steamie oraz notki do aktualizacji z 2 marca wynika, że Włosi już od jakiegoś czasu mogą grać w scenariusz DLC What Lies Within w swoim języku. Czyli jakoś się to da zrobić, nawet jeśli chodzi o sprzedaż zawartości cyfrowej i o pieniądze. Ciekawe ile nam jeszcze przyjdzie poczekać na ten scenariusz w polskiej wersji.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2017, 08:11
autor: Bary
Nie oszukujmy się, to nie techniczny adpekt blokuje polską wersję...

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 25 lip 2017, 08:19
autor: KQuest
Bary pisze:Nie oszukujmy się, to nie techniczny adpekt blokuje polską wersję...
Wiem, pisałem o swoich podejrzeniach na poprzedniej stronie. Ale jak widać Włosi jakoś sobie poradzili z problemem (póki co jako jedyni)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 lip 2017, 12:02
autor: Mr. X
Zacna gra. Raz, że klimat i piękne wydanie, dwa - aplikacja. Nigdy wcześniej nie grałem w planszówkę z komputerowym substytutem Mistrza Gr... wróć - Strażnika Tajemnic. Jak dotąd nie rozpracowałem wszystkiego - mam na koncie dwie rozgrywki w pierwszy scenariusz:
Spoiler:
Teraz czekam na "Przypływ", ewentualnie spróbuję gry ze znajomymi/solo innymi postaciami w "Krąg Wieczności" ;)

Co się tyczy dodatków... jak rozumiem nie wiadomo jeszcze, czy Galakta wyda te dwa boxy zawierające elementy I edycji? Cena anglojęzycznych przeraża mnie bardziej niż zmasowany atak Istot z Głębin. "Za progiem" planuję nabyć po ograniu w podstawkę. Pewno do tego czasu wyjdą u nas "Ulice Arkham" i przetłumaczą DLC ;)

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 lip 2017, 12:41
autor: 0NCK0
Galakta raczej nie wyda tych boxów po polsku bo to nie ma sensu. W boxach znajdują się tylko figurki i kafelki, jedyny tekst to nazwy kafelków.

Re: Mansions of Madness Second Edition

: 27 lip 2017, 12:47
autor: Sarseth
Lepiej poszukać już po polsku pierwszej części, jak komuś zależy i na kafelkach polskich? Ta przynajmniej jest dostępna jako tako. Angielskich dodatkówch do pierwszej części szukam od miesięcy :(