Posiadłość Szaleństwa / Mansions of Madness 2 ed (Nikki Valens)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: rattkin »

Deem pisze: Kup z drugiej ręki - będziesz miał grę i nie podbijesz słupków sprzedażowych FFG
Całkiem sensowny pomysł.
sewhoe pisze: Aż mnie zaciekawiłeś z tym bitewniakiem, mógłbyś podać tytuł? Bo ja widzę tendencję, że zazwyczaj dąży się do dużo większej armii niż potrzeba punktowo wystawić. :)
Podałem przykład z tzw. "dupy". W bitewniakach mimo wszystko widać figurek więcej - oczywiscie że są pewne obostrzenia. Mówię to w kontraście do mojego pudełka MoM z 2 dodatkami, gdzie wala się dosłownie kilkadziesiąt figurek, z czego w danej grze jest używane mniej niż 10 naraz.

Cała reszta to oczywiście dywagacje, bo nie wiemy co jest w pudle. Niemniej jednak, odpowiadając bezpośrednio na pytanie wstępne i patrząc na wartości absolutne - kiedyś było 5 za $80, teraz jest 4 za $100. Także tego.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Rafal_Kruczek »

sirafin pisze:
Rafal_Kruczek pisze:Z tego co zrozumiałem ( i tak to działało z Descentem) Conversion Kit jest dla posiadaczy wydania drugiego.
W takiej sytuacji w której by chcieli zamiportować do drugiej edycji figurki z pierwszej.
Tak ktoś ma wersję pierwsze, to według FGG powinien grzeczniutko udać się do sklepu po nowa wersje...
To ja dziękuję za takie ukłony...
A gdybyś miał grę, która w pierwszej edycji ma drewniane pionki, a w nowej edycji zostaje zmieniona i np. wydana z figurkami, to też byś miał pretensje, że nie "zrobią ukłonu w twoją stronę" i nie przyślą ci figurek, czy innych elementów z nowej edycji? :?
Tu nie chodzi o przysłanie za darmo - chodzi o wprowadzona z premedytacją niekompatybilność. Conversion pack niech działa jak działa.
Ale MOGLI zrobić "upgrade pack" - masz postawke do 1 ed ( i dodatki) dokupujesz UP i grasz z apka i nowymi dodatkami BEZ kupowania postawki do 2 ed. Ale tego nie zrobili.
I taki manewr celowej niekompatybilności nowej wersji zrobili już przy wielu grach. I nie chodzi tu tylko o zamkniete gry która mozna grać bez końca, tylko o gry- systemy do które bezustannie wychodzą nowe scenariusze odświeżające ją.
Karciana Gra o Tron miała juz 2 resety. Tak samo Runebound.
Ja juz od pewnego czasu nie jestem ich klientem - nie żebym się obraził - po prostu mój gust coraz bardziej się oddala od gier tego typu. I tego typu manewry powodują że z duża ostrożnością bym podchodził do wejścia w jakikolwiek system wydawany przez FGG.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Rafal_Kruczek pisze: Ale MOGLI zrobić "upgrade pack" - masz postawke do 1 ed ( i dodatki) dokupujesz UP i grasz z apka i nowymi dodatkami BEZ kupowania postawki do 2 ed. Ale tego nie zrobili.
I taki manewr celowej niekompatybilności nowej wersji zrobili już przy wielu grach.
Zazwyczaj nowe edycje są z założenia (naturalnie) w jakimś stopniu niekompatybilne ze starymi, dlatego są nowymi edycjami. Celowo więc mogliby wymusić jedynie kompatybilność ze starą. Ale tak to już jest, że kompatybilność wstecz jest także w wielu przypadkach ograniczeniem dla nowej wersji. Oczywistym też jest, że chcą na produkcie zarobić jak najwięcej, a skoro apka jest na potrzeby nowej edycji, nie widzę powodu, dla jakiego wydawnictwo miałoby być zobligowane do przystosowania jej do starej wersji bez jakiejkolwiek ingerencji w jej komponenty. To tak, jakby użytkownicy PS3 nagle zaczęli wkurzać się na Sony, bo tytuły na PS4 nie chodzą na ich wersji konsoli.
Rafal_Kruczek pisze:I tego typu manewry powodują że z duża ostrożnością bym podchodził do wejścia w jakikolwiek system wydawany przez FGG.
Zgodzę się, ja tez z wielką ostrożnością podchodzę do podróbek. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: szczudel »

Nie wiem co wy z tym długim setupem 1ed. Ok, nie są to 2 minuty. Ale jak ST przygotuje sobie wszystko co trzeba, ma pudełka z przegródkami to w 5-10 min już się gra.

Tu będzie szybciej ale to tylko dlatego,że nie będzie kart tylko appka.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: sirafin »

szczudel pisze:Nie wiem co wy z tym długim setupem 1ed. Ok, nie są to 2 minuty. Ale jak ST przygotuje sobie wszystko co trzeba, ma pudełka z przegródkami to w 5-10 min już się gra.
A jak rozłoży na stole dzień wcześniej, to praktycznie minuta i można grać :D Układanie planszy z kilkunastu kafli według schematu, wyszukiwanie kart o konkretnych nazwach, składanie z nich kilkunastu precyzyjnych zestawów i umieszczanie każdego zestawu na właściwym obszarze (a nie daj bobrze się pomyl), to nie jest szybkie przygotowanie do gry. W drugiej edycji wybierasz badaczy, wykładasz startowy kafel i grasz. Nie ma porównania.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: krecilapka »

Ffg wypuściło apkę do descenta i póki co o dziwo była za free. Przygodę dodali za free. Oczywiście są sloty na kolejne przygody i ciężko uwierzyć by miały być darmowe ale przy tym tytule pazernosci godnej firmy giełdowej nie wykazali. Ale ja też zakładam że tylko sondowali rynek, doszlifowywali technikę żeby nam dowalić cenami. Ale taka apka np. Dracule mocno by uatrakcyjniła. Tak jak descent złapał drugi oddech u wielu graczy.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Markus »

Bary pisze:
Kretilla pisze:
Markus pisze:Mnie niepokoi mnie inna sprawa.
Powiedzmy że gra przeleży u mnie w domu na półce 20 lat.
W tym czasie upada wydawca gry itp. Co wtedy? Skąd pobrać aplikację w momencie braku oficjalnego wsparcia.
Obecnie w każdą grę (oprócz xcoma) jesteśmy w stanie zagrać po dowolnie długim okresie czasu.
Te gry z apką to taki produkt jak biodegradowalne siatki na zakupy. Po pewnym czasie nie będą się fo niczego nadawać. (Kto w dzisiejszych czasach jest w stanie odczytać dyskietkę 1.44"?) :-)
Sądzę, że nie masz co się obawiać. Przecież żaden problem w dzisiejszych czasach zagrać w grę z Commodore, Amigi lub pod DOS, a kto by je jeszcze miał? :) Aplikacja będzie również na PC, więc nawet za 20 lat, gdyby ten format miał przestać istnieć, to pewnie będzie jakiś PCBox lub coś takiego. W internecie apka raczej nie zaginie, nawet gdyby wydawcy miało już nie być.
Dokładnie, nie będzie po prostu rozwijana od pewnego momentu. Poza tym, zamartwianie się, co się stanie z produktem wartym 300 zł za 20 lat to IMO strata czasu.
1. Teraz produkt wyceniany jest na te 300 pln , kto wie jaką wartość będzie miał za te 20 lat ;-)

2. Jest wiele gier które mają 15-20 lat i można bez wstydu wyciągnąć je obecnie na stół ("die macher"? :D ) więc te 20 lat to dosyć krótki okres czasu jak na żywotność planszówek, większość klasyków ma ponad 10 lat ("Puerto Rico" - 14 lat, TTA - 10 lat) i ludzie nadal w nie grają , to byłaby ciekawa sytacja gdyby nagle wszystkie kopie Puerto Rico stały się bezużyteczne z powodu nieobecności kluczowego elementu :-)

ale to chyba temat na off topa.
Kretilla
Posty: 150
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Kretilla »

Markus pisze: 2. Jest wiele gier które mają 15-20 lat i można bez wstydu wyciągnąć je obecnie na stół ("die macher"? :D ) więc te 20 lat to dosyć krótki okres czasu jak na żywotność planszówek, większość klasyków ma ponad 10 lat ("Puerto Rico" - 14 lat, TTA - 10 lat) i ludzie nadal w nie grają , to byłaby ciekawa sytacja gdyby nagle wszystkie kopie Puerto Rico stały się bezużyteczne z powodu nieobecności kluczowego elementu :-)

ale to chyba temat na off topa.
W sumie to założyłem, że za 20 lat świat będzie bardziej rozwinięty, ale co jeżeli spełni się widmo nuklearnej apokalipsy i nie będzie komputerów za 20 lat? Apikacja nie będzie działać. Faktycznie lepiej kupić TTA, bo będzie działało i można będzie wspomnieć stare dobre czasy. ;)
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: ixi24 »

Super sprawa, oby Galakta wydało polską wersję :D

Ale czy ja dobrze rozumiem, że nie będzie wcale możliwości zagrania Strażnikiem Tajemnic? Nie będzie jego puli kart? Celi, wydarzeń i wszystkich kart przeszkód itp; ?

Bo pełna kooperacja to super sprawa, ale wczucie się w Strażnika też było fajne. Dla mnie ogromny minus, jeżeli tego nie ujrzymy w drugiej edycji.
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

Rzekoma zawartość:



2 rulebooks
24 tiles
8 investigators cards + 8 miniatures
40 item cards
24 unique item cards
30 spell cards
37 condition cards
40 damages cards
40 horror cards
24 monsters tokens + 24 miniatures
16 search tokens
16 exploration tokens
22 character tokens
4 barricade tokens
4 secret passage tokens
18 fire/darkness tokens
8 wall tokens
26 clue tokens
5 identification tokens.
5 dices.

+ conversion kit :
16 investigator cards
33 monsters tokens
4 characters tokens.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: ixi24 »

To łamigłówek nie będzie, czy może coś w aplikacji? I czy Strażnika tajemnic nie będzie serio wcale?

To już chyba wole pierwszą edycję. Może teraz ostatnie zachomikowane sztuki potanieją, żeby mieć swoją w końcu ;)
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Carmash »

Co do zagadek nie wiem, ale Strażnika Tajemnic nie będzie. Mnie to nie boli, gdyż mam nadzieję, iż ta aplikacja pozwoli wydobyć z tego tytułu jeszcze więcej niż jego poprzednik. Wychodzi na to, że będą postaci poboczne, a więc w drugiej edycji zaaplikowane zostaną rozwiązania z dodatku "Zew Dziczy", co ucieszy mnie niezmiernie. Cena w Polsce wahać się będzie pomiędzy 320-350zł.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: rattkin »

Patrząc po zawartości to jest cenowo MoM plus $20 za aplikację.
Carmash
Posty: 419
Rejestracja: 13 sty 2016, 08:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Carmash »

Kolejne informacje bezpośrednio od wydawcy: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... s-returns/
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: akahoshi »

Zauważyłem kilka grafik identycznych jak w Eldritch Horror.
Czy to "Posiadłość...", zapożyczyła je z EH, czy na odwrót?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

akahoshi pisze:Zauważyłem kilka grafik identycznych jak w Eldritch Horror.
Czy to "Posiadłość...", zapożyczyła je z EH, czy na odwrót?
Całe planszowe uniwersum lovecraft-ffg czerpie z tej samej obszernej bazy.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

Carmash pisze:Kolejne informacje bezpośrednio od wydawcy: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... s-returns/
Czyli wygląda na to, że zagadki będą w aplikacji
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

Dobrze rozumiem, że CK będzie w każdym pudełku 2 edycji? Czyli nawet pozbywszy się pierwszej mamy możliwość wykorzystania 2/3 jego zawartości? 16 dodatkowych postaci oraz sporo potworów? Z tego co widzę żetony potworów nadal można układać na planszy bez figurek, tak jak było w części 1, zaś co do bohaterów, ja tam się proxów nigdy nie bałem ;)

btw. uwstecznianiu gier przez naciąganie zasad nowych edycji do zawartości starych mówię stanowcze NIE. Jasne nowa edycja, jak każda inna to produkt stworzony dla $, ale przy okazji mamy tu zazwyczaj masę usprawnień i upłynnień rozgrywki (patrz np.Eldritch). Takie dopasowywanie na siłę jedynie stopowałoby rozwój.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: Bary »

Generalnie spis komponentów wygląda nieźle. Szczególnie dobrze wypada ilość map tiles, która znacząco wzrosła względem pierwszej edycji. Jeżeli kilka dodatkowych scenariuszy FFG udostępni bezpłatnie to nie będę narzekał na cenę pudła.
pan_satyros pisze:Dobrze rozumiem, że CK będzie w każdym pudełku 2 edycji? Czyli nawet pozbywszy się pierwszej mamy możliwość wykorzystania 2/3 jego zawartości? 16 dodatkowych postaci oraz sporo potworów? Z tego co widzę żetony potworów nadal można układać na planszy bez figurek, tak jak było w części 1, zaś co do bohaterów, ja tam się proxów nigdy nie bałem ;)
Tak, CK będzie w każdym pudle. Też mnie zastanowiło, ile będziemy w stanie z tego użyć bez posiadania pierwszej edycji- zawsze jakaś dodatkowa regrywalność :)
Obawiam się jednak, że w tym trybie gra będzie na nas także wymuszała używania map tiles z pierwszej edycji.
pan_satyros pisze: btw. uwstecznianiu gier przez naciąganie zasad nowych edycji do zawartości starych mówię stanowcze NIE. Jasne nowa edycja, jak każda inna to produkt stworzony dla $, ale przy okazji mamy tu zazwyczaj masę usprawnień i upłynnień rozgrywki (patrz np.Eldritch). Takie dopasowywanie na siłę jedynie stopowałoby rozwój.
+1
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4040
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

Skoro będzie CKit w 2 edycji a nie mam pierwszej to możliwe że chętnie się pozbęde tego kita z mojego egzemplarza Mansions of Madness 2nd edition :)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: crsunik »

Nikomu się raczej nie przyda ;) Wszyscy, którzy będą mieli 2ed będą go mieli. A Ci którzy będą mieli tylko 1ed nie skorzystają
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

crsunik pisze:Nikomu się raczej nie przyda ;) Wszyscy, którzy będą mieli 2ed będą go mieli. A Ci którzy będą mieli tylko 1ed nie skorzystają
zgadza się. to nie działa w drugą stronę.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4040
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: AkitaInu »

crsunik pisze:Nikomu się raczej nie przyda ;) Wszyscy, którzy będą mieli 2ed będą go mieli. A Ci którzy będą mieli tylko 1ed nie skorzystają
Ok, teraz do mnie dotarło że chodzi o granie 2 edycją kafelkami z pierwszej ... :D poranek...
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 53 times

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: KrzysiekL »

Ciekawe, czy ewentualnego polskiego wydania nie wykastrują z CK... Jeżeli mnie pamięć nie myli, to to do Descent nie było tłumaczone?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Mansions of Madness Second Edition

Post autor: pan_satyros »

KrzysiekL pisze:Ciekawe, czy ewentualnego polskiego wydania nie wykastrują z CK... Jeżeli mnie pamięć nie myli, to to do Descent nie było tłumaczone?
Tylko, ze ten do Descenta był osobnym produktem. A tu mamy zawartość pudełka, podobną do "gratisowych" 2 figurek Lukea i Vadera w IA.
ODPOWIEDZ