51. Stan - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

@janekbossko: Jeżeli na stole będą leżeć tylko te dwie karty z symbolem "pionka" to dadzą one w sumie 4PZ, po PZ2 każda.

Można nadbudować tym samym budynkiem, chociaż powiem szczerze, że nigdy tego nie zrobiłem ;) zawsze wolałem oprócz PZ za przebudowę uzyskać "obejście" odległości i wystawić ciekawy budynek do wykorzystania później.

@zephyr: Jest, tak jak napisała Styku, korzystamy z lokacji podbitych lub z podpisanym kontraktem w fazie produkcji.

@Styku: Tutaj będę się upierał, zresztą Cezner to potwierdził, że w instrukcji jest dobrze to opisane i Twoje zarzuty są bezpodstawne.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. Stan

Post autor: Tycjan »

rhcorvin pisze:1.czy komparka pozwala przebudować coś w fazie produkcji bez zuzycia cegły ?
2. w instrukcji przy wyjaśnieniu ikon napisane jest przy składzie surowców - Surowców ze składu nie można kraść, a przy ikonie kradzież surowca - zabierz wybranemu przeciwnikowi jeden surowiec (dotyczy nawet składu surowców) i który z tych dwóch opisów jest prawidłowy ? czy można zabezpieczyć się przed kradzieża ?
rhcorvin
ad 1: Koparka produkuje żeton przebudowy bez użycia cegły, a nie jest to wykonie akcji przebudowy w czasie produkcji
ad 2: To był błąd w instrukcji, tu jest aktualna wersja: http://files.neuroshima.org/RULEBOOK_51ST_PL.pdf

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Terk
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 13 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Terk »

Jak dla mnie po przeczytaniu instrukcji (i tak też grałem) jest:
-za każdego lidera znajdującego się na stole-1 pkt,
-za zmianę lidera żeton z 1 pktem na bazę.

Więc: jeśli mam tylko lidera na stole, mam 1 PZ. Jeśli go zamienię na innego, dostanę żeton na bazę z 1PZ i będę miał nowego lidera na stole (ale tylko jednego), więc łącznie będę miał 2 PZ.

Właśnie spojrzałem na stronę 4tą instrukcji i faktycznie, tam jest wyraźnie, że podczas przebudowy/wymiany lidera dostaje się 2 pkty na bazę, plus to co było na zamienianej karcie. Właśnie się przekonałem, że instrukcja jest faktycznie słabo napisana...
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: cezner »

Terk pisze:Jak dla mnie po przeczytaniu instrukcji (i tak też grałem) jest:
-za każdego lidera znajdującego się na stole-1 pkt,
-za zmianę lidera żeton z 1 pktem na bazę.

Więc: jeśli mam tylko lidera na stole, mam 1 PZ. Jeśli go zamienię na innego, dostanę żeton na bazę z 1PZ i będę miał nowego lidera na stole (ale tylko jednego), więc łącznie będę miał 2 PZ.

Właśnie spojrzałem na stronę 4tą instrukcji i faktycznie, tam jest wyraźnie, że podczas przebudowy/wymiany lidera dostaje się 2 pkty na bazę, plus to co było na zamienianej karcie. Właśnie się przekonałem, że instrukcja jest faktycznie słabo napisana...
@Terk
Przeczytaj uważnie to co napisałem wyżej!
I przeczytaj uważnie to co jest na stronie 4!
W instrukcji na 4 stronie jest wyraźnie napisane, że zabudowanie/wymiana lidera generuje 2 pz ale 1 pz za akcję i 1 pz za zabudowaną kartę/wymienionego lidera + pz które były na dotychczasowej karcie.
I jeszcze raz jest to powtórzone przy opisie akcji: przebudowa i akcja:zmiana lidera na stronie 9.
Ogólnie: uzyskane wcześniej punkty zwycięstwa z przebudowywanej lokacji/wymienionego lidera nie przepadają!
Nie rozumiem, w którym miejscu instrukcja jest słabo napisana?
Awatar użytkownika
Styku
Posty: 232
Rejestracja: 07 sie 2007, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Styku »

Tycjan pisze:@Styku: Tutaj będę się upierał, zresztą Cezner to potwierdził, że w instrukcji jest dobrze to opisane i Twoje zarzuty są bezpodstawne.
Nie są bezpodstawne, bo Terk miał identyczną wątpliwość jak ja. Jest w instrukcji ta informacja, ale na stronie 4rtej. Brakuje mi tej informacji na stornie 9tej. Co szkodziło napisać o tym na stronie 9tej? Jest dużo błędów w instrukcji to mogło też być błędem. Dzięki Twoim wyjaśnieniom wiem, że nie jest. Na stronie 9tej brzmi to tak:

"... dzięki usuwanej w trakcie Przebudowy karcie Punkty Zwycięstwa nie przepadną - odpowiednia ilość żetonów PZ umieszczana jest obok karty Bazy. Dodatkowo gracz otrzymuje 1 PZ za akcję Przebudowy."

Tak jest w instrukcji. I nie jest to do końca jasne. Ja to zinterpretowałem 1pz z przebudowy + PZty co leżą na karcie.

A starczyło napisać:

+ 1 PZ za Przebudowę
+1 PZ za odrzucaną kartę Lokacji ( tego mi zabrakło zdania )
+ punkty PZ jakie leżały na odrzucanej karcie Lokacji.

Wszystko byłoby jasne.

PS. Cieszę się, że mamy to forum i możemy sobie wszystko wyjaśnić. Mam szczerą nadzieję, że nasze uwagi przydadzą się w wersji instrukcji 2.0.
12' inches and single
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

Tycjan pisze:@Styku: Tutaj będę się upierał, zresztą Cezner to potwierdził, że w instrukcji jest dobrze to opisane i Twoje zarzuty są bezpodstawne.
Styku dobrze mówi: zasada jest jasna jak już wiesz jaka to jest zasada. Wtedy sobie logicznie można wytłumaczyć. Problem w tym że strona 4 to jedyne miejsce gdzie jest napisane że punkty które zarabiamy za wystawienie karty (każda lokacja jest warta 1PZ) nie tracimy ich w czasie przebudowy. Musimy podliczać punkty na koniec tury, a instrukcja jest napisana tak jakbyśmy liczyli punkty na bieżąco. Ponieważ tak nie jest to powinno być przy akcji przebudowy / zmiany lidera napisane wprost że oprócz tego 1VP za akcję przebudowy, dostajemy też 1VP za lokację, którą przebudowujemy. Szczególnie jest to nieintuicyjne w momencie gdy na stronie 4 jest napisane że bierzemy żeton 2VP (nie dwa po 1VP) a przy opisie akcji że żeton 1VP

Cezner, Tycjan: musicie też wziąć pod uwagę, że nie macie świeżości spojrzenia - obaj graliście wcześniej i to co dla was jest logiczne (tak jak mówiłem: jak już znasz regułę to jej opis da się logicznie wytłumaczyć) nie jest logiczne i jasne dla tych którzy nie grali i czytają instrukcję po raz pierwszy - ja też miałem problem z tą regułą - musiałem się wracać i szukać bo coś mi świtało w głowie że miały być 2VP a nie 1VP.

Niestety wszystko wskazuje na to, że instrukcja nie była testowana na graczach, którzy nie znali gry (i nie chodzi tylko o przeczytanie, ale o przeczytanie i zagranie pod okiem designera)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
noowy
Posty: 464
Rejestracja: 07 paź 2004, 16:28
Has thanked: 72 times
Been thanked: 138 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: noowy »

Moim zdaniem Styku i Yosz mają rację - sprawa PZ za przebudowę/zmianę lidera nie jest dobrze wytłumaczona w instrukcji, też miałem kłopoty ze zrozumieniem. Zresztą zajrzyjcie:
http://boardgamegeek.com/thread/569750/ ... -questions
http://www.wydawnictwoportal.pl/2010/09 ... /#comments
Pojawiają się te same wątpliwości
Awatar użytkownika
Terk
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 13 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Terk »

@cenzer: jak to zostało napisane wcześniej, słabe jest to, że ta tabelka opisująca zdobywanie pktów jest na stronie 4, czytałem ją bardzo pobieżnie, ponieważ wtedy jeszcze nie miałem pojęcia jak działają wspominane na niej akcje i myślałem, że to tylko taki zarys tego, jak podliczać pkty. A samo zdanie "nie tracisz pktów za wcześniej wybudowaną lokację" już przy opisie przebudowy zrozumiałem w ten sposób, że to po prostu przypomnienie tego, że pkty z przebudowanej lokacji przekładamy na bazę. No i jeśli kilka osób zrozumiało tak, jak ja, to o czymś świadczy. Jak do tej pory nie narzekałem na instrukcję/ilość żetonów, ale po tej małej wpadce uważam, że instrukcja mogłaby być lepsza od samej zmiany kolejności znajdujących się tam informacji. To, że błąd wynikał także z tego, że sam nie doczytałem dokładnie instrukcji już przyznałem, ale powtórzę jeszcze raz, autorzy mogli łatwo mi pomóc w tym, żebym takowego błędu nie popełnił. No i w sumie, to mnie się nie podoba sposób liczenia pktów na torze, jako odzwierciedlenie tego, ile pktów miał przeciwnik na końcu ostatniej tury. Nie lepiej byłoby np. liczyć tam te pkty, które kładziemy na bazie? Albo nawet pkty za wystawione lokacje+pkty, które normalnie położylibyśmy na bazie, bo te się nie zmieniają?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, 09:17 przez Terk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Styku
Posty: 232
Rejestracja: 07 sie 2007, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Styku »

Mam pytanie jedno jeszcze. Jak mam umowę niebieską podłożoną pod bazę co produkuje 1PZ w fazie produkcji. Czy te PZ gromadzę na tej umowie? Czy kładę koło bazy? Czy mogę umową zdobyć więcej niż 3 żetony 1 PZ?
12' inches and single
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: ozy »

Styku - wyprodukuje tyle punktów ile wlezie, kładziesz je na karcie bazy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Terk
Posty: 138
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 13 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Terk »

@Styku: ja grałem w ten sposób, że wszystko co jest dołączone jako kontrakt daje surowce na bazę, więc omijałoby to limit 3 pktów za kontrakt dający pkty co turę. Moim zdaniem to jest najlepszy sposób na grę, bo jak na razie u nas za każdym razem wygrywała ta osoba, która wcześniej podłożyła pod bazę tego typu karty, ale pewnie i tak się zaraz okaże, że źle graliśmy...
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

Trzeba pomyśleć tak - wszystko co w fazie produkcji jest produkowane, czy surowce, czy punkty trafia na kartę bazy - tam nie ma ograniczeń. Potem jeżeli robimy punkty w czasie akcji , trafiają one na konkretną kartę lokacji czy lidera - i tam ograniczenia już są (i trochę nieintuicyjne jest dla mnie że lider może mieć 5 żetonów o lokalizacja tylko 3)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: cezner »

Jeśli umowa dająca punkty zwycięstwa zostanie przyłączona na samym początku , to będzie ona punktowała do samego końca. Czyli może ona nam dać więcej niż 3 pz. Punkty pz z umowy wkładamy na kartę bazy.
Reguła trzech gniazd dotyczy tylko lokacji.

@Yosz. Moim zdaniem w instrukcji jest za mało przykładów. To jest podstawowy problem tej instrukcji. Gdyby były przykłady, mnóstwo niejasności by znikło.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

Właśnie - przebudowa za pomocą żetonów. W instrukcji jest że jeżeli chcemy przebudować więcej i mamy żetony to potrzebujemy tyle żetonów ile przebudów już zrobiliśmy w tej turze czyli:
- druga przebudowa (a pierwsza za pomocą żetonu) kosztuje nas jeden żeton
- trzecia przebudowa (a druga za pomocą żetonu) kosztuje nas dwa żetony itd.

Czy żetony kombują się właściwością karty (nie pamiętam teraz nazwy) która pozwala na przebudowę uniwersalną (bez patrzenia na ikony na kartach)? Powiedzmy przebudowałem raz z cegły, raz z żetonu, mam jeszcze jeden żeton i tę kartę - mogę przebudować odpalając akcję czy nie? A może ta lokacja daje mi żeton przebudowy uniwersalnej - ale takiego żetonu nie widziałem (ale nie widziałem też żetonu kontaktu o wartości trzy więc to nic nie znaczy :P)

A w ogóle zasada wydaje mi się trochę sztuczna - ile jest kart dających żetony przebudowy? Żeby wykonać dwie akcje przebudowy z żetonu (czyli trzy w turze) potrzeba nam takich żetonów aż trzy. Nie lepiej dla jasności reguł było dać
- możesz raz na turę przebudować jedną lokację za pomocą cegły
- możesz raz na turę przebudować jedną lokację za pomocą żetonu
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
edrache
Posty: 587
Rejestracja: 14 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: edrache »

Może się zdarzyć tak, że masz Mr Presidenta z jedną przebudową, do tego kartę z przebudową uniwersalną (ja gram tak, że wysyłając tam ludzika za jedną cegłę od razu robię przebudową - beż żetonu), poza tym lokacja, któa daje przebudowę (ewentualnie skorzystanie z tej karty u innego gracza) i w ten sposób w jednej turze robisz 5 przebudów :)
1 x za cegłę (z akcji)
1 x za Mr Presidenta
1 x za lokację (nie pamiętam nazwy - fabryka?)
2 x uniwersalna przebudowa (wymaga 3 ludzi)

Wczoraj miałem taką sytuację, ale niestety brakowało mi ludzi i cegieł, i kart do 10pktowego combosa :)

Chyba więcej przebudów w turze już się nie da robić
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: cezner »

yosz pisze:Właśnie - przebudowa za pomocą żetonów. W instrukcji jest że jeżeli chcemy przebudować więcej i mamy żetony to potrzebujemy tyle żetonów ile przebudów już zrobiliśmy w tej turze czyli:
- druga przebudowa (a pierwsza za pomocą żetonu) kosztuje nas jeden żeton
- trzecia przebudowa (a druga za pomocą żetonu) kosztuje nas dwa żetony itd.
Chmm a gdzie jest napisane w instrukcji, że trzecia przebudowa(druga za pomocą żetonu) kosztuje 2 żetony przebudowy?
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

cezner pisze:Chmm a gdzie jest napisane w instrukcji, że trzecia przebudowa(druga za pomocą żetonu) kosztuje 2 żetony przebudowy?
Ja też zdębiałem jak to przeczytałem, aż sprawdziłem jeszcze raz instrukcję i nie znalazłem. Yosz gdzie to jest? :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

cezner pisze:
yosz pisze:Właśnie - przebudowa za pomocą żetonów. W instrukcji jest że jeżeli chcemy przebudować więcej i mamy żetony to potrzebujemy tyle żetonów ile przebudów już zrobiliśmy w tej turze czyli:
- druga przebudowa (a pierwsza za pomocą żetonu) kosztuje nas jeden żeton
- trzecia przebudowa (a druga za pomocą żetonu) kosztuje nas dwa żetony itd.
Chmm a gdzie jest napisane w instrukcji, że trzecia przebudowa(druga za pomocą żetonu) kosztuje 2 żetony przebudowy?
Ups - źle sobie przetłumaczyłem fragment w angielskiej instrukcji. False alarm!
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
edrache
Posty: 587
Rejestracja: 14 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: edrache »

KarbonX pisze:
edrache pisze:do tego kartę z przebudową uniwersalną (ja gram tak, że wysyłając tam ludzika za jedną cegłę od razu robię przebudową - beż żetonu)
Czyli zagrywasz dwie akcje w jednej? Robiąc to dwukrotnie w turze jesteś dwie akcje do przodu. Tym samym możesz szybciej spasować i zablokować przeciwnikom dostęp do swoich kart. ;)
Rozumiem o co Ci chodzi, ale nie wiem czy tak powinno się zagrać tę kartę. W instrukcji na s.9 jest napisane:
Efekt Akcji jest natychmiast wprowadzany w życie
A przy opisie ikonek mamy:
Wykonaj Akcję Przebudowa
Czyli wg mnie wysyłam robotnika do pracy i od razu przebudowuję.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

Inna ikona jest do żetonu przebudowy - wówczas są dwie karty w kółeczku (kółeczko to żeton)
Akcja przebudowy - to po prostu dwie karty (jedna przekreślona, druga na wierzchu)

Przecież to logiczne ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

@edrache: Cały czas mówisz o karcie "Spychacz", tak?
Idziesz jednym pracownikiem z cegłą i robisz przebudowę (akcja) - od razu, idziesz potem (kolejna twoja akcja) dwoma pracownikami z cegłówką i robisz kolejną przebudowę (akcja). Spychacz = 2 przebudowy (3 ludzi, 2 cegły)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
KarbonX
Posty: 122
Rejestracja: 27 cze 2007, 09:54
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: KarbonX »

Mam pytanie odnośnie surowców uniwersalnych. Cytując instrukcję: „Żeton surowca uniwersalnego służy w grze jedynie jako pomoc, by gracz mógł zaoszczędzić czas i zdecydować się dopiero w dalszej fazie tury, jaki to surowiec”.
Jak wobec tego działa karta „Market”? Czy 1PZ otrzymamy jedynie za żeton surowca uniwersalnego, czy za dowolny żeton surowca?
Jak wygląda działanie „Koszar”? Czy można ukraść żeton surowca uniwersalnego (który jest „jedynie pomocą”), czy nie? A może przeciwnik ma prawo (lub powinien?) przed samym faktem kradzieży zamienić żetony surowców uniwersalnych na konkretne surowce?
Awatar użytkownika
Styku
Posty: 232
Rejestracja: 07 sie 2007, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Styku »

TOMMY THE GUN - Po wystawieniu karty typu "Broń" otrzymujesz 1 PZ.

Czy przez wystawienie rozumiem przebudowę lub przyłączenie?
Czy jak przebudowuję kartę z typu "Broń" na kartę typu "Broń" to zdobywam 1 PZ?




PS. W Drugiej grze grałem znowu NY, żona grała Mutantami. Wygrałem 30:26. Rozegraliśmy 6 rund.
PS2. Poszedłem NY w niebieskie. Na koniec gry miałem 6 niebieskich współprac. GREEDY PETE zdobył mi 5 punktów zwycięstwa. Wszystko zatem w tej grze jest możliwe!
12' inches and single
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

@sipio: dzięki - to co oglądasz to trzecie podejście. Zobaczyłbyś pierwsze. Trwało w sumie 17 minut i było pełne eeee i yyyyyyy - głównie dlatego że angielski to jednak nie jest mój główny język ;) Drugie podejście zostało przerwane po kilku minutach przez katar ;) Trzecie podejście z chusteczką to już to co można obejrzeć

@Karbonx: tak z tymi żetonami surowców jest trochę zamieszania i z chęcią bym usłyszał oficjalne wyjaśnienie (żeby samemu się nie mądrzyć)

@Styku: Tak, wystawienie to zarówno przebudowa jak i przyłączenie (potwierdzone u Trzewika)
Tak - Jak przebudowujesz Broń na Broń to dostajesz 1VP
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Roballo
Posty: 168
Rejestracja: 12 paź 2010, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Roballo »

Mam trzy pytania odnośnie 51Stanu.
Przygotowanie gry, graczom rozdawane jest po 4 losowe kart. Później następuje faza wypatrywania.(przypuśćmy że jest dwóch graczy). Pod koniec fazy wypatrywania każdy z gracz ma na ręce 7 kart? w recenzji Kolegi w serwisie BoardGamegeel zauważyłem że został pominięty ten punkt i w sumie to trochę ułatwia rozgrywkę kiedy na ręce masz 7kart od samego początku.

Czy karta wieżowiec po wystawieniu jako Lokacja może zbierać do 3PZ jak inne karty czy Nieograniczoną ilość jak Baza i Lider?

A no i jak to jest z tym podliczaniem PZ. Czy podliczam 1PZ za nowo wystawioną lokacje w tej turze Czy WSZYSTKIE lokacje wystawione nawet we wcześniejszych turach?

pozdrawiam.

edit: A no jeszcze jedno pytanie :) Gramy we dwóch i w fazie akcji jeden gracz spasował to znaczy że drugi moze wykonywać akcje dowolnie aż nie będzie miał nic do roboty tak?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 00:44 przez Roballo, łącznie zmieniany 1 raz.
pułkowniki


Nigdy nie ufaj maszynom....
ODPOWIEDZ