51. Stan - pytania i wątpliwości
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 252 times
Re: 51. stan (51st state)
@tycjan,
dzięki za wyjaśnienia (faktycznie Koparka widać że daje żeton a Mr President punkty zwycięstwa w momencie przebudowy (pytanie na marginesie: czy daje również za przebudowę z * - trzymając się ściśle symboli wygląda że nie...)
ale wątpliwość wzbudza Spychacz - nie wygląda żeby faktycznie dawał żeton Przebudowy, tylko raczej umożliwia natychmiastową przebudowę gdy wykona się jego akcję (a to różnica cy dostajesz żeton przebudowy czy od razu przebudowujesz). Pytanie czy płaci się tylko Budulec za akcję Spychacza czy też Budulec za akcję Spychacza + Budulec który jest potrzebny do samej przebudowy? I pytanie czy można przebudowę za pomocą Spychacza wykonać jak drugą w swojej turze (nie pomagając sobie przy tym żetonem Przebudowy)?
dzięki za wyjaśnienia (faktycznie Koparka widać że daje żeton a Mr President punkty zwycięstwa w momencie przebudowy (pytanie na marginesie: czy daje również za przebudowę z * - trzymając się ściśle symboli wygląda że nie...)
ale wątpliwość wzbudza Spychacz - nie wygląda żeby faktycznie dawał żeton Przebudowy, tylko raczej umożliwia natychmiastową przebudowę gdy wykona się jego akcję (a to różnica cy dostajesz żeton przebudowy czy od razu przebudowujesz). Pytanie czy płaci się tylko Budulec za akcję Spychacza czy też Budulec za akcję Spychacza + Budulec który jest potrzebny do samej przebudowy? I pytanie czy można przebudowę za pomocą Spychacza wykonać jak drugą w swojej turze (nie pomagając sobie przy tym żetonem Przebudowy)?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 252 times
Re: 51. stan (51st state)
wow, nie widziałem tego w instrukcji (źle patrzyłem czy kolejne przeoczenie?)Tycjan pisze:ale jeżeli w jakiś sposób jedna z tych dwòch wcześniejszych kart nam "zniknie" ze stołu, np. przebudowa to wtedy z Rafinerii ściagamy jeden PZ bo na stole sa już tylko dwie karty z paliwem.
śledzenie tego może być więc kłopotliwe a rozwiązaniem nie jest niestety liczenie tych punktów na koniec gry, bo taka karta z PZ może sama zostać zabudowana czymś innym a wtedy punkty z niej trzeba przenieść do bazy
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
@jax:
Przepraszam, źle sie wyraziłem, Spychacz daję akcje przebudowy i już płacac budulcem Za ta akcję robisz przebudowę (1 budulec). Akcja Spychacza jes traktowana jako dodatkowa możliwość na przebudowę.
Mr P daję PZ za każda przebudowę.
Rafineria: w instrukcji to jest napisane "każda będaca na stole karta". Może faktycznie przydałby sie też jakiś przykład.
Przepraszam, źle sie wyraziłem, Spychacz daję akcje przebudowy i już płacac budulcem Za ta akcję robisz przebudowę (1 budulec). Akcja Spychacza jes traktowana jako dodatkowa możliwość na przebudowę.
Mr P daję PZ za każda przebudowę.
Rafineria: w instrukcji to jest napisane "każda będaca na stole karta". Może faktycznie przydałby sie też jakiś przykład.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
Co do Rafinerii i np. jeszcze Knajpy Morderców lub Gruzowiska to one tak działają (ze znakiem "=") ponieważ maja przekreślony znak fabryki - nie działają w czasie fazy produkcji tylko właśnie tak jak opisałem. Taki szyb Naftowy (też ma "=") działa w fazie produkcji (znak fabryki) i daje tyle paliwa ile wtedy jest na stole kart z symbolem paliwa.
Żeby już wszystko było jasne
Żeby już wszystko było jasne
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: 51. Stan
Pytanie odnośnie bonusa umożliwiającego usuwanie karty w fazie wypatrywania: czy jeżeli usunę kartę w ten sposób, to druga osoba będzie miała o jedną kartę mniej? Czy po prostu dokłada sie nowe ze stosu tak, żeby było spełnione wymaganie w zależności od liczby graczy?
Drugie w ten sam deseń: Ktoś używa cechy, że zamiast brać kartę ze stołu wyciąga losową. Na stole są teraz powiedzmy 4 karty, ale gdyby ich nie było to potrzeba by dołożyć nową. Czy to oznacza, że kolejna osoba nie dociąga tej nowej, tylko wybiera z 4 które leżą na stole? (czyli nie ma tej jednej losowej dodatkowo).
Intuicja mówiła nam, że dla 1) dokłada się karty do limitu, czyli ta akcja służy tylko do tego, żeby nie dać przeciwnikowi jakiejś dobrej karty zabrać. Dla 2) graliśmy tak, że jeśli gracz ma wybierać z 4 kart, a na stole jest 4 lub więcej, to wybiera z tych 4 lub więcej bez dokładania nowych.
Wolałbym jednak pewną odpowiedź niż intuicję :)
edit: Jeszcze mi się przypomniało. Można wybrać miejsce z którego chce się ukraść zasób? Np: Przeciwnik ma 1 żeton broni na liderze i 2 żetony broni obok bazy. Czy mogę chcieć mu zabrać ten konkretny żeton na liderze, żeby mu nic nie zostało na kolejną turę?
Drugie w ten sam deseń: Ktoś używa cechy, że zamiast brać kartę ze stołu wyciąga losową. Na stole są teraz powiedzmy 4 karty, ale gdyby ich nie było to potrzeba by dołożyć nową. Czy to oznacza, że kolejna osoba nie dociąga tej nowej, tylko wybiera z 4 które leżą na stole? (czyli nie ma tej jednej losowej dodatkowo).
Intuicja mówiła nam, że dla 1) dokłada się karty do limitu, czyli ta akcja służy tylko do tego, żeby nie dać przeciwnikowi jakiejś dobrej karty zabrać. Dla 2) graliśmy tak, że jeśli gracz ma wybierać z 4 kart, a na stole jest 4 lub więcej, to wybiera z tych 4 lub więcej bez dokładania nowych.
Wolałbym jednak pewną odpowiedź niż intuicję :)
edit: Jeszcze mi się przypomniało. Można wybrać miejsce z którego chce się ukraść zasób? Np: Przeciwnik ma 1 żeton broni na liderze i 2 żetony broni obok bazy. Czy mogę chcieć mu zabrać ten konkretny żeton na liderze, żeby mu nic nie zostało na kolejną turę?
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Re: 51. Stan
witam,
a mnie nurtuje jeszcze jedna kwestia odnosnie typów kart. Czy wystawienie karty jako zdobyczy, lub umowy która ma w symbolu np broń także może dać 1 pz przy założeniu że na stole mamy kartę która to umożliwia czy wystawienie w ten sposób karty nie jest traktowane jako wystawienie tylko np. jako podłożenie .
rhcorvin
a mnie nurtuje jeszcze jedna kwestia odnosnie typów kart. Czy wystawienie karty jako zdobyczy, lub umowy która ma w symbolu np broń także może dać 1 pz przy założeniu że na stole mamy kartę która to umożliwia czy wystawienie w ten sposób karty nie jest traktowane jako wystawienie tylko np. jako podłożenie .
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Re: 51. Stan
Ten symbol dotyczy tylko lokacji. Zauważ, że widoczna jest tylko niebieska/czerwona część karty, więc wyciąganie i sprawdzanie symboli byłoby drażniące.
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Re: 51. Stan
1. Zath ma racje w kwestii punktowania za typ karty.
2. Zath nie ma racji (jego intuicja) w sprawie dociągu.
ad1. Jak wywalisz przeciwnikowi spod nosa kartę w Wypatrywaniu, nie dodajesz mu w zamian nowej.
ad2. Jak ktoś wziął w ciemno, to tym samym nie dokładamy kolejnemu graczowi karty do wypatrywania - no bo ilosc sie zgadza (miał ciągnąć z 3, ciągnie z trzech, więc jego problem, że kiszka leży na stole).
3. O ile pamiętam, można kraść Liderowi, ale nie mam teraz przed nosem instrukcji, więc dobrze by to było skonfrontować, czy tam nie ma jakiegoś wyjątku dziwnego (ale nie kojarze by był).
[Przepraszam za brak wcześniejszych odpowiedzi - dziś dopiero dowiedziałem sie, że jest taki wątek]
2. Zath nie ma racji (jego intuicja) w sprawie dociągu.
ad1. Jak wywalisz przeciwnikowi spod nosa kartę w Wypatrywaniu, nie dodajesz mu w zamian nowej.
ad2. Jak ktoś wziął w ciemno, to tym samym nie dokładamy kolejnemu graczowi karty do wypatrywania - no bo ilosc sie zgadza (miał ciągnąć z 3, ciągnie z trzech, więc jego problem, że kiszka leży na stole).
3. O ile pamiętam, można kraść Liderowi, ale nie mam teraz przed nosem instrukcji, więc dobrze by to było skonfrontować, czy tam nie ma jakiegoś wyjątku dziwnego (ale nie kojarze by był).
[Przepraszam za brak wcześniejszych odpowiedzi - dziś dopiero dowiedziałem sie, że jest taki wątek]
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan
Kradliśmy liderom Przed kradzieżą zabezpieczone są surowe w "składach surowców".trzewik pisze:3. O ile pamiętam, można kraść Liderowi, ale nie mam teraz przed nosem instrukcji, więc dobrze by to było skonfrontować, czy tam nie ma jakiegoś wyjątku dziwnego (ale nie kojarze by był).
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: 51. stan (51st state)
mam pytanie:
limit przebudowy jest a limit "wymiany" bohatera również? wczoraj w jednej rozgrywce kolega natrzepał 4 punkty za zabicie 2 razy w tej samej turze swoich liderów
limit przebudowy jest a limit "wymiany" bohatera również? wczoraj w jednej rozgrywce kolega natrzepał 4 punkty za zabicie 2 razy w tej samej turze swoich liderów
Re: 51. stan (51st state)
Moim zdaniem można zabijać liderów ile się chce w jednej rundzie. Czemu dostał 4 punkty?janekbossko pisze:mam pytanie:
limit przebudowy jest a limit "wymiany" bohatera również? wczoraj w jednej rozgrywce kolega natrzepał 4 punkty za zabicie 2 razy w tej samej turze swoich liderów
12' inches and single
- Kurczu
- Posty: 373
- Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 349 times
- Been thanked: 83 times
Re: 51. stan (51st state)
Wczoraj miałem taką samą sytuację, sprawdziłem w instrukcji i nic nie było o limicie wymiany lidera, a zawsze jak jest limit to w instrukcji było to wyraźnie podkreślane, więc uważam, że takiego limitu nie ma.janekbossko pisze:mam pytanie:
limit przebudowy jest a limit "wymiany" bohatera również? wczoraj w jednej rozgrywce kolega natrzepał 4 punkty za zabicie 2 razy w tej samej turze swoich liderów
EDIT: porobiłem znaczniki kontaktów trójki enjoy, wieczorem ładnie to powrzucam do pdf'ów, żeby były od razu gotowe do druku
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
Nie ma limitu wymiany liderów (zastępujemy starego nowym, a nie samo zabicie). Za wyminę są 2 PZ (1 za Lidera + 1 za wykonanie akcji wymiany).Styku pisze:Moim zdaniem można zabijać liderów ile się chce w jednej rundzie. Czemu dostał 4 punkty?janekbossko pisze:mam pytanie:
limit przebudowy jest a limit "wymiany" bohatera również? wczoraj w jednej rozgrywce kolega natrzepał 4 punkty za zabicie 2 razy w tej samej turze swoich liderów
Dwa razy zrobił wymianę = 4 PZ
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 943 times
Re: 51. stan (51st state)
Chosen One -> super Wrzucisz pozostałe żetony też?
A może Portal wrzuci jakieś grafiki, hm?
A może Portal wrzuci jakieś grafiki, hm?
Re: 51. stan (51st state)
Nie zgadzam się albo nie rozumiem.Tycjan pisze:Nie ma limitu wymiany liderów (zastępujemy starego nowym, a nie samo zabicie). Za wyminę są 2 PZ (1 za Lidera + 1 za wykonanie akcji wymiany).
Dwa razy zrobił wymianę = 4 PZ
Mam lidera A. Płacę broń i zabijam go. Biorę jeden PZ
Mam lidera B. Płacę broń i zabijam go. Biorę jeden PZ
Mam lidera C.
Lider C jest wart 1 punkt i dostałem dwa żetony po 1PZ = 2 punkty zwycięstwa. Razem mam 3 punkty. Co robię źle?
12' inches and single
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: 51. stan (51st state)
Masz Lidera -> sama karta na stole warta jest 1 punkt. Skoro go zabijasz, to dostajesz za akcję usunięcia karty ze stołu dodatkowy punkt = 2 punkty.Styku pisze:Nie zgadzam się albo nie rozumiem.Tycjan pisze:Nie ma limitu wymiany liderów (zastępujemy starego nowym, a nie samo zabicie). Za wyminę są 2 PZ (1 za Lidera + 1 za wykonanie akcji wymiany).
Dwa razy zrobił wymianę = 4 PZ
Mam lidera A. Płacę broń i zabijam go. Biorę jeden PZ
Mam lidera B. Płacę broń i zabijam go. Biorę jeden PZ
Mam lidera C.
Lider C jest wart 1 punkt i dostałem dwa żetony po 1PZ = 2 punkty zwycięstwa. Razem mam 3 punkty. Co robię źle?
Skoro zabiłeś Lidera znaczy miałeś innego na łapce, bo musisz lidera zastąpić innym - no i zastępujesz.
Pojawiła się na stole karta = 1 punkt.
Zabijasz znowu tego lidera = 1 punkt
i tak zrobiły sie 4 punkty.
To skąd masz broń jest nieistotne - np. Tommy the Gun przyniósł Ci dwie i wykorzystujesz je to wybicia jego samego i kolejnego lidera
Mam nadzieję, że teraz już jasne
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
Na stole masz A wymieniasz go na B (2PZ)Styku pisze:Nie zgadzam się albo nie rozumiem.Tycjan pisze:Nie ma limitu wymiany liderów (zastępujemy starego nowym, a nie samo zabicie). Za wyminę są 2 PZ (1 za Lidera + 1 za wykonanie akcji wymiany).
Dwa razy zrobił wymianę = 4 PZ
Mam lidera A. Płacę broń i zabijam go. Biorę jeden PZ
Mam lidera B. Płacę broń i zabijam go. Biorę jeden PZ
Mam lidera C.
Lider C jest wart 1 punkt i dostałem dwa żetony po 1PZ = 2 punkty zwycięstwa. Razem mam 3 punkty. Co robię źle?
Teraz na stole masz B i wymieniasz go C (2PZ)
Teraz na stole masz C
Co daje w sumie 4PZ (za zamianę lidera z A na C) + 1PZ na lidera C w czasie podliczania pkt.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: 51. stan (51st state)
To jeszcze raz, żebym zrozumiał, bo jednak to jest niezbyt jasno w instrukcji napisane.
Mam przyłączoną lokalizację. Wykonuję jej przebudowę. Stawiam na jej miejscu nową lokalizację. Dostaję 2pz do bazy?
Mam lidera. Zabijam lidera. Wystawiam nowego. Biorę 2pz do bazy?
Jeżeli tak to czemu to jest 2pz, a nie 1pz? Co w testach za tym przemawiało?
Grałem pierwszą grę z żoną, że to był jeden punkt zwycięstwa. Zatem miałbym z 5 punktów więcej bo tyle przebudów zrobiłem. Ale żona liderów zmieniała. Zatem też za mało punktów miała. Ale dzięki tej jednej grze i wyjaśnieniom na forum wydaje mi się, że wreszcie rozumiem wszystkie zasady poprawnie. Aczkolwiek w opisie AKCJA: PRZEBUDOWA oraz AKCJA: WYSTAWIENIE / ZMIANA LIDERA jest napisane, że bierze się tylko 1 PZ. Co jest dla mnie błędem, bo bierze się 2PZ + wszystkie żetony punktów jakie leżały na liderze. Proponuję to zmienić w instrukcji, bo jest to sprzeczne z tym co piszecie wyżej.
Mam przyłączoną lokalizację. Wykonuję jej przebudowę. Stawiam na jej miejscu nową lokalizację. Dostaję 2pz do bazy?
Mam lidera. Zabijam lidera. Wystawiam nowego. Biorę 2pz do bazy?
Jeżeli tak to czemu to jest 2pz, a nie 1pz? Co w testach za tym przemawiało?
Grałem pierwszą grę z żoną, że to był jeden punkt zwycięstwa. Zatem miałbym z 5 punktów więcej bo tyle przebudów zrobiłem. Ale żona liderów zmieniała. Zatem też za mało punktów miała. Ale dzięki tej jednej grze i wyjaśnieniom na forum wydaje mi się, że wreszcie rozumiem wszystkie zasady poprawnie. Aczkolwiek w opisie AKCJA: PRZEBUDOWA oraz AKCJA: WYSTAWIENIE / ZMIANA LIDERA jest napisane, że bierze się tylko 1 PZ. Co jest dla mnie błędem, bo bierze się 2PZ + wszystkie żetony punktów jakie leżały na liderze. Proponuję to zmienić w instrukcji, bo jest to sprzeczne z tym co piszecie wyżej.
12' inches and single
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
Wszystko jest napisane w instrukcji i nic nie trzeba zmieniać: str. 4 ramka "Zdobywanie PZ"Styku pisze:...w opisie AKCJA: PRZEBUDOWA oraz AKCJA: WYSTAWIENIE / ZMIANA LIDERA jest napisane, że bierze się tylko 1 PZ.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: 51. stan (51st state)
Przeczytałem instrukcję ze strony i wygląda ok, nie wiem czego się czepiacie, wallace potrafi zrobić dużo większą masakrę.
Z uwag to parę rzeczy jest niejasnych:
- przebudowa/zmiana lidera, czy jest warta 1 czy 2 vp... przy pierwszym wspomnieniu jest zaznaczone że 2 VP, ale potem jest napisane że 1 za przebudowe + 1 za lokację; warto by było czytelniej zaznaczyć co się dzieje z odrzucaną kartą i czy ten punkt się traci (+1vp) czy nie (+2vp)
- żetony/punkty przy tym limicie 3 czegoś, jak rozumiem karty z = mogą wyprodukować max 3VP, karty ze zdolnością coś -> VP mogą zadziałać 3 razy czyli dać 3 VP w przypadku coś -> 1VP albo 6VP w przypadku coś -> 2vp
- produkcje z =, czy wystawienie nowej karty "działa wstecz" i dostaje się dodatkowy surowiec (w sensie mam szyb który daje paliwo = cos, wyprodukował 3, w fazie akcji wystawiam cos, czy dostaję dodatkowe paliwo od razu czy przy następnej produkcji); pewnie nie bo to by było dziwne, ale może...
ale do Wallacea czy FFG to się nie umywa
z brakującymi znacznikami można np zrobić planszę z torem od 1 do powiedzmy 15 i zaznaczać jednym znacznikiem ile się czego ma w tej turze (bo jak rozumiem nie jest aż tak mało żeby na magazyny brakło)
z kontaktami nie wiem bo jeszcze nie widzę jak to będzie w praktyce działać
Z uwag to parę rzeczy jest niejasnych:
- przebudowa/zmiana lidera, czy jest warta 1 czy 2 vp... przy pierwszym wspomnieniu jest zaznaczone że 2 VP, ale potem jest napisane że 1 za przebudowe + 1 za lokację; warto by było czytelniej zaznaczyć co się dzieje z odrzucaną kartą i czy ten punkt się traci (+1vp) czy nie (+2vp)
- żetony/punkty przy tym limicie 3 czegoś, jak rozumiem karty z = mogą wyprodukować max 3VP, karty ze zdolnością coś -> VP mogą zadziałać 3 razy czyli dać 3 VP w przypadku coś -> 1VP albo 6VP w przypadku coś -> 2vp
- produkcje z =, czy wystawienie nowej karty "działa wstecz" i dostaje się dodatkowy surowiec (w sensie mam szyb który daje paliwo = cos, wyprodukował 3, w fazie akcji wystawiam cos, czy dostaję dodatkowe paliwo od razu czy przy następnej produkcji); pewnie nie bo to by było dziwne, ale może...
ale do Wallacea czy FFG to się nie umywa
z brakującymi znacznikami można np zrobić planszę z torem od 1 do powiedzmy 15 i zaznaczać jednym znacznikiem ile się czego ma w tej turze (bo jak rozumiem nie jest aż tak mało żeby na magazyny brakło)
z kontaktami nie wiem bo jeszcze nie widzę jak to będzie w praktyce działać
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: 51. stan (51st state)
@zephyr Jeżeli to są pytania to chyba odpowiedzi na nie znajdziesz jak odpowiadałem Jaksowi, czy nie?
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: 51. stan (51st state)
wrak czołgu i muzeum - czy te 2 karty ich zdolnosc po wylozeniu sie sumuje? ile one w taki mrazie daja punktów? po 3 kazda?
czy mozna zabudowac budenek tym samym budynkiem o tej samej nazwie?
czy mozna zabudowac budenek tym samym budynkiem o tej samej nazwie?
Re: 51. stan (51st state)
Właśnie o to chodzi, że raz jest napisane tak jak piszesz wyżej, że się dostaje 2pz, a przy akcjach jest napisane, że 1pz. Obie informacje są sprzeczne. Powinoo przy akcjach być WYRAŹNIE napisane, że dostaje się 2pz. Takiej informacji NIE MA.Tycjan pisze:Wszystko jest napisane w instrukcji i nic nie trzeba zmieniać: str. 4 ramka "Zdobywanie PZ"Styku pisze:...w opisie AKCJA: PRZEBUDOWA oraz AKCJA: WYSTAWIENIE / ZMIANA LIDERA jest napisane, że bierze się tylko 1 PZ.
Z tego co ja zrozumiałem to podkładasz napadniętą kartę pod lidera w tej turze akcji i możesz z niej skorzystać dopiero w swojej fazie produkcji w następnej turze bądź w turze dalszej. Nie dostaje się zdolności czerwonego pola od razu. Tak samo niebieskiego pola zdolność dostaje się dopiero w kolejnej rundzie.zephyr pisze:A i jeszcze jednej rzeczy nie załapałem, po co podkładać napadnięte karty pod lidera, kartę frakcji czy pod co tam się je podkładało skoro i tak jest to jednorazowy bonus i się do niczego więcej nie przydają... (czy chodzi o to że tylko leżące karty dają punkty i jak je odrzucę to "tracę" pkt... czy do jakiegoś komba jest to istotne?)
Moim zdaniem TAK. Byłoby w instrukcji napisane jakby nie było można.janekbossko pisze:czy mozna zabudowac budenek tym samym budynkiem o tej samej nazwie?
12' inches and single
- cezner
- Posty: 3069
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 88 times
Re: 51. stan (51st state)
Za akcję przebudowa/wymiana lidera otrzymujesz 1 pz. To za samą akcję którą przeprowadziłeś.Styku pisze:
Właśnie o to chodzi, że raz jest napisane tak jak piszesz wyżej, że się dostaje 2pz, a przy akcjach jest napisane, że 1pz. Obie informacje są sprzeczne. Powinoo przy akcjach być WYRAŹNIE napisane, że dostaje się 2pz. Takiej informacji NIE MA.
Ale teraz musisz dodać punkty pz za kartę którą przebudowujesz/odrzucasz oraz inne punkty pz, które na niej ewentualnie dotychczas leżały.
Musisz to rozgraniczyć.
Akcja generuje ci 1 punkt pz, a karty które odrzucasz z gry generują ci tyle punktów ile były warte przed akcją przebudowy/wymiany lidera.
Re: 51. Stan
1.czy komparka pozwala przebudować coś w fazie produkcji bez zuzycia cegły ?
2. w instrukcji przy wyjaśnieniu ikon napisane jest przy składzie surowców - Surowców ze składu nie można kraść, a przy ikonie kradzież surowca - zabierz wybranemu przeciwnikowi jeden surowiec (dotyczy nawet składu surowców) i który z tych dwóch opisów jest prawidłowy ? czy można zabezpieczyć się przed kradzieża ?
rhcorvin
2. w instrukcji przy wyjaśnieniu ikon napisane jest przy składzie surowców - Surowców ze składu nie można kraść, a przy ikonie kradzież surowca - zabierz wybranemu przeciwnikowi jeden surowiec (dotyczy nawet składu surowców) i który z tych dwóch opisów jest prawidłowy ? czy można zabezpieczyć się przed kradzieża ?
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!