Bardok pisze:Po pierwszej rozgrywce mam kilka pytań:
1. Jeżeli IMP ma Zniewolony układ (czyli ma tam powiedzmy szturmowca) czy może zyskać w tym systemie misją Punkt Poparcia? Co się wtedy dzieje, jeżeli:
a) system był neutralny
b) system był Rebelii
2. Czy jest limit jednostek w jednym Układzie?
3. Odkryłem bazę rebelii i lece tam statkami, ale Rebelia wystawiła Ewakuacje - po prostu na koniec fazy ucieka? Nie mogę z tym jakoś walczyć? I tak naprawdę Rebelia może to robić co rundę?
4. Czy jeżeli Rebelia Ewakuowała bazę to wszystkie jednostki wracają z Układy na Pole Baza Rebelii - a co z budowlami (działo, osłony)?
5. Czy jeżeli Rebelia Ewakuowała baze i wybiera z nowych kart to dalej nie może wybrać układu sąsiadującego z Imperialnym, czy już może wybrać dowolną planetę neutralną/sojuszniczą?
6. Ile kart Taktyki mogę zagrać naraz? Mogę wyrzucić trzy blokady Obrażeń naraz?
7. Rebelia zdobywa Reputacje tylko misjami?
8. Kiedy blokuje się Obrażenia kartami taktyki? Po tym jak wróg przydzieli je do jednostek, czy wcześniej kiedy zlicza ile ma sukcesów?
Dzięki z góry za odpowiedzi
1. Tak, może.
a) system staje się lojalny Imperium a co za tym idzie, przestaje być zniewolony.
b) system staje się neutralny i pozostaje na nim znacznik zniewolenia.
2. Nie.
3. Może, Ty nic nie możesz - chyba, że blokować misję, nie pamiętam, czy jest tam "Rozpatrz" czy "Spróbuj". W teorii Rebelia może zmieniać bazę co turę, ale jaki jest sens pomagania Tobie w przewijaniu talii sond?
4. Wszystkie jednostki i budynki zostają w układzie, w którym poprzednio była baza, chyba, że Rebelia przeprowadzi misje pozwalające na przesunięcie ich do nowej bazy.
5. Zawsze może, instrukcja mówi, żeby dla początkujących graczy było łatwiej. Ja tej zasady już nie stosuję w ogóle.
6. Nie widziałem by był gdziekolwiek limit.
7. Nie. Tylko kartami celów a nie misjami
.
8. Nie mam instrukcji przed sobą, ale wydaje mi się, że najpierw przydziela się obrażenia dopiero potem odpowiada się kartami - w takim przypadku przeciwnik, musi bądź ryzykować przydzielając tylko tyle obrażeń ile potrzebnych jest do wyeliminowania danej jednostki i po cichu liczyć, że nie będziesz tego blokował, albo przydziela więcej obrażeń niż trzeba mniejszej ilości jednostek i jest pewien ich wyeliminowania.