Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
rafauPL
Posty: 26
Rejestracja: 02 sie 2023, 15:24
Has thanked: 51 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: rafauPL »

maciej.kr pisze: 18 gru 2023, 19:42 Szybkie pytanie . Czy jeżeli mam bazę rebelia na np naboo. Mogę tam normalnie mieć swój znacznik poparcia i produkowac jednostki zgodnie z tym co jest na tej planecie czy baza to musi być planeta bez produkcji jednostek
Niżej zrzut z kompletnej księgi zasad:

Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

rafauPL pisze: 18 gru 2023, 20:35
Sarna pisze: 17 gru 2023, 17:26 Limit 8 liderów w puli.
Jeżeli mam taką sytuację, że w puli mam już 8 liderów i teraz mam możliwość pochwycenia lidera rebelii i załóżmy kończę to powodzeniem, to muszę usunąć jakiegoś lidera z puli czy poprostu dokładam tego lidera do puli.Chodzi mi konkretnie o Luka Skywalker którego zdobyłem karta "pokusa ciemnej strony"
W momencie, kiedy jest powrót liderów do puli i masz więcej niż 8, to musisz jakiegoś usunąć (czyli możesz jakiegoś wywalić z imperium lub Luke'a) - Twoim zyskiem tutaj jest fakt, że Rebelia ma ich o jeden mniej.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2023, 09:23 przez DaaV, łącznie zmieniany 1 raz.
rafauPL
Posty: 26
Rejestracja: 02 sie 2023, 15:24
Has thanked: 51 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: rafauPL »

Co w sytuacji kiedy mam zniewolony układ który ma tylko jedną ikonkę produkcji ? Mogę produkować z tej ikonki czy nie ? Rozumiem że jak są dwie ikonki to wtedy produkuje tylko z lewej.
adastr
Posty: 27
Rejestracja: 13 maja 2016, 15:14
Has thanked: 42 times
Been thanked: 13 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: adastr »

rafauPL pisze: 19 gru 2023, 00:06 Co w sytuacji kiedy mam zniewolony układ który ma tylko jedną ikonkę produkcji ? Mogę produkować z tej ikonki czy nie ? Rozumiem że jak są dwie ikonki to wtedy produkuje tylko z lewej.
Tak możesz produkować z tej jednej ikonki.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

Jestem po pierwszej rozgrywce i mam pytanie odnosnie liderow.

1. Czy jesli najpierw poruszam sie na dany uklad liderem, nastepnie wykonujac misje wysle do tego samego ukladu lidera, czy teraz obaj liderowie moga wykonywac misje czy tylko ten jeden przydzielony i rzucam tyloma kostkami ile ma ikon.

2. Podobna sytuacja z blokowaniem misji, czy jesli w danym ukladzie juz znajduje sie lider to czy moge nim blokowac misje czy musze wyslac lidera do blokowania. Jesli musze wyslac, to czy moge blokowac liderem ktorego wysylam plus liderem ktory juz tam sie znajduje ?

3. Kolejne pytanie: jesli baza zostanie odkryta to czy w fazie uzupelnien, imperium dobiera karty sond ?

4. Jesli chce pochwycic lidera, to tylko on moze mnie blokowac ? czy temu liderowi w zablokowaniu pochwycenia moze pomoc lider ktory juz znajduje sie z nim w ukladzie ?

5. czy karty projektow sa wliczane w limit kart misji imperium ?
dziku
Posty: 68
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: dziku »

ad. 1, 2 i 4 ogólnie rzucasz za wszystkich liderów w układzie, chyba że na karcie jest wyraźnie napisane inaczej (jeśli dobrze pamiętam to są karty przeciwko pochwyconemu liderowi, że tylko on się broni).

ad. 3 tak, dalej dobiera sondy, bo gracz rebelii ma możliwość przeniesienia bazy dopóki są jeszcze karty sond w grze.

ad. 5 tak, wliczają się w limit kart misji.
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

dziku pisze: 17 sty 2024, 19:54 ad. 1, 2 i 4 ogólnie rzucasz za wszystkich liderów w układzie, chyba że na karcie jest wyraźnie napisane inaczej (jeśli dobrze pamiętam to są karty przeciwko pochwyconemu liderowi, że tylko on się broni).

ad. 3 tak, dalej dobiera sondy, bo gracz rebelii ma możliwość przeniesienia bazy dopóki są jeszcze karty sond w grze.

ad. 5 tak, wliczają się w limit kart misji.
dokładnie tak jak dziku napisał :)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

dziku pisze: 17 sty 2024, 19:54 ad. 1, 2 i 4 ogólnie rzucasz za wszystkich liderów w układzie, chyba że na karcie jest wyraźnie napisane inaczej (jeśli dobrze pamiętam to są karty przeciwko pochwyconemu liderowi, że tylko on się broni).
To jesli do blokowania moge wyslac jednego lidera, ale juz w ukladzie znajduje sie lider, to czy moge doslac lidera czy blokujacym bedzie ten lider ktory juz wczesniej znajdowal sie w ukladzie ?
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

zuroslawski pisze: 17 sty 2024, 21:12
dziku pisze: 17 sty 2024, 19:54 ad. 1, 2 i 4 ogólnie rzucasz za wszystkich liderów w układzie, chyba że na karcie jest wyraźnie napisane inaczej (jeśli dobrze pamiętam to są karty przeciwko pochwyconemu liderowi, że tylko on się broni).
To jesli do blokowania moge wyslac jednego lidera, ale juz w ukladzie znajduje sie lider, to czy moge doslac lidera czy blokujacym bedzie ten lider ktory juz wczesniej znajdowal sie w ukladzie ?
Zawsze możesz jednego dosłać i blokować "całą gromadką" w tym układzie (wtedy też rzucasz większą liczbą kości, ale dalej maksymalną dostępną). Daje Ci to przewagę w blokowanie, ale zaś zmiejsza opcję na ruch/manewry na planszy (bo masz 1 lidera w puli mniej).
Goryo
Posty: 2
Rejestracja: 04 sty 2022, 17:48

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Goryo »

Cześć,
Przeciwnik zagrał kartę i rozpoczął budowę Gwiazdy Śmierci w „odległym układzie” gdzie nie ma tam żadnych imperialnych jednostek.

Obrazek

Jeśli wleci tam jakiś myśliwiec Rebelii to może bez problemu znisczyc GŚwB nawet gdy gracz Rebelii nie ma karty „Plany Gwiazdy Smierci ?
dziku
Posty: 68
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: dziku »

Goryo pisze: 18 sty 2024, 11:57 Cześć,

Przeciwnik zagrał kartę i rozpoczął budowę Gwiazdy Śmierci w „odległym układzie” gdzie nie ma tam żadnych imperialnych jednostek.
Spoiler:
Jeśli wleci tam jakiś myśliwiec Rebelii to może bez problemu znisczyc GŚwB nawet gdy gracz Rebelii nie ma karty „Plany Gwiazdy Smierci ?
Dokładnie tak, gwiazda śmierci w budowie jest zwykłą jednostką, które ma tylko 4 punkty wytrzymałości i niestety 0 ataku, więc w takim wypadku jest całkowicie bezbronna, a dodatkowo nie można jej wycofać.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

Mam pytanie odnośnie mobilizacji. Czy przenosząc bazę na inną planetę muszę trzymać się warunków transportu? Czy jeśli nie jestem odkryty to przenoszę wszystkie jednostki?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

zuroslawski pisze: 24 sty 2024, 06:28 Mam pytanie odnośnie mobilizacji. Czy przenosząc bazę na inną planetę muszę trzymać się warunków transportu? Czy jeśli nie jestem odkryty to przenoszę wszystkie jednostki?
Gdy zakładasz nową bazę w ogóle nie przenosisz do niej jednostek ze starej bazy. Te lądują na planecie, na której była stara baza.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

Mam jeszcze pytanie odnosnie dodatku, widzilem wiele opinii na internecie ze dobrze dokupic od razu dodatek i nawet nie uczyc sie walki z podstawowej wersji tylko wdrozyc walke z dodatku. Przy nastepnej grze chcialbym to juz zrobic, ale nie mam na tyle ogranej podstawki ze chcialbym uzywac kart misji z podstawowej wersji. Teraz pytanie, ktore elementy z dodatku warto jeszcze wdrozyc do podstawowej wersji oprocz walki ? czy karty misji uzywam zamiennie z tymi z podstawki ? to samo tyczy sie kart celow? czy wtasowuje wszystkie i tworze jedna talie czy moge je rowniez oddzielic ? Prosze o pomoc bardziej doswiadczonych w graniu z dodatkiem.
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: miszczu666 »

zuroslawski pisze: 25 sty 2024, 15:01 Mam jeszcze pytanie odnosnie dodatku, widzilem wiele opinii na internecie ze dobrze dokupic od razu dodatek i nawet nie uczyc sie walki z podstawowej wersji tylko wdrozyc walke z dodatku. Przy nastepnej grze chcialbym to juz zrobic, ale nie mam na tyle ogranej podstawki ze chcialbym uzywac kart misji z podstawowej wersji. Teraz pytanie, ktore elementy z dodatku warto jeszcze wdrozyc do podstawowej wersji oprocz walki ? czy karty misji uzywam zamiennie z tymi z podstawki ? to samo tyczy sie kart celow? czy wtasowuje wszystkie i tworze jedna talie czy moge je rowniez oddzielic ? Prosze o pomoc bardziej doswiadczonych w graniu z dodatkiem.
Warto dodać "walkę filmową" i jednostki. Zwłaszcza że nowe karty walki odnoszą się do jednostek, w tym tych nowych z dodatku. Nie gram bez tego od pierwszej rozgrywki z dodatkiem.

Kart Celów Rebelii również, to wprowadza różnorodność z rozgrywki na rozgrywkę. Talia celów w każdej z gier składa się z 15 kart, po 5 na poziom. Same karty z podstawki do dokładnie 15 kart, więc w każdej grze będą te same cele tylko z różną kolejnością. Karty z dodatku dodadzą tutaj różnorodności i nieprzewidywalności. Więc też warto. Bez tego też już nie gram.

W kwestii kart misji, to przed rozgrywką wybiera się czy się gra z kartami z podstawki, czy z dodatku. Albo w drodze losowania, albo świadomego wyboru. W grze są zawsze karty startowe (4 z symbolem na dole karty) i z ikonami liderów, i do tego dobierasz albo karty z symbolem Vadera po lewej stronie (dodatek), albo bez żadnego symbolu (podstawka).

Obrazek
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

Jeszcze jedno pytanie odnosnie karty "Przesluchanie", czy jesli chce wykonac ta misje, a w ukladzie znajduje sie juz inny lider z rebelii to czy przy blokowaniu tej misji zliczam obu w sensie ze ten drugi lider pomaga pochwyconemu liderowi blokowanie ? czy tylko blokowac moze pochwycony lider ?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

miszczu666 pisze: 25 sty 2024, 17:30W kwestii kart misji, to przed rozgrywką wybiera się czy się gra z kartami z podstawki, czy z dodatku. Albo w drodze losowania, albo świadomego wyboru. W grze są zawsze karty startowe (4 z symbolem na dole karty) i z ikonami liderów, i do tego dobierasz albo karty z symbolem Vadera po lewej stronie (dodatek), albo bez żadnego symbolu (podstawka).
Dodam jeszcze, że każdy gracz dokonuje tego wyboru we własnym zakresie. Np. gracz Imperium może grać talią z dodatku, a Rebelii z podstawki ;)
zuroslawski pisze: 27 sty 2024, 14:40 Jeszcze jedno pytanie odnosnie karty "Przesluchanie", czy jesli chce wykonac ta misje, a w ukladzie znajduje sie juz inny lider z rebelii to czy przy blokowaniu tej misji zliczam obu w sensie ze ten drugi lider pomaga pochwyconemu liderowi blokowanie ? czy tylko blokowac moze pochwycony lider ?
Tylko pochwycony.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

Jeszcze dwa pytania nasunely mi sie po ostatniej rozgrywce. Byla taka sytuacja na planszy jak na zdjeciu, ze gwiazda smierci zostala na polu sama bez wsparcia.
Obrazek

Wjechalem tam swoimi Wingami o zaczyna sie walka ale tylko w kosmosie i tu mielismy dylemat. Ja Wingami nie moglem nic zrobic poniewaz gwiazda smierci nie ma wytrzymalosci, Gwiazda Smierci rzuca czerwonymi kostkami, a Wingi maja czarna wytrzymalosc wiec teoretycznie w koncu udaloby sie jej wygrac, jednak posiadalem karte celu zwiazana ze zniszczeniem gwiazdy smierci, ktora mowila ze jesli po stoczonej walce zostanie mi chociaz jeden Wing to moge rzucac koscia zeby ja zniszczyc. I w sumie tak zagralismy ze dokonalem proby, ktora sie nie udala. Jesli poprawnie zagralismy to co dalej ? Jednostki Rebelii dalej pozostaja na tym polu ?


Drugie pytanie odnosnie transportu. Niektore karty pozwalaja mi przeniesc jednostki z Bazy Rebelii tak jakby sasiadowaly ze soba. W tym przypadku rowniez musze zachowac zasade transportu ? czyli jesli nie mam czym przetransportowac to nie moge wykonac takiej akcji ?

Trzecie pytanie odnosnie kart akcji z podstawki, ktore mowia ze w czasie walki moge dobrac 3 dodatkowe karty taktyki, jednak uzywalismy kart z dodatku, gdzie zagrywa sie jedna karte taktyki, wiec co w takim przypadku ? My tej akcji nie uzylismy, ale wtedy ta karta akcji jest bezuzyteczna grajac kartami walki z dodatku.

I na koniec dla upewnienia sie czy dobrze gralismy, karty taktyki z dodatku zagrywamy po kazdej rundzie walki schematem, wykladamy karte taktyki kosmicznej-> bitwa kosmiczna -> zagranie karty naziemnej->bitwa naziemna -> zagranie karty -> bitwa....itd czy tylko raz na bitwe ? My gralismy ze co runde wykladalismy karte.

Z gory dziekuje za pomoc.
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

zuroslawski pisze: 29 sty 2024, 08:17 Wjechalem tam swoimi Wingami o zaczyna sie walka ale tylko w kosmosie i tu mielismy dylemat. Ja Wingami nie moglem nic zrobic poniewaz gwiazda smierci nie ma wytrzymalosci, Gwiazda Smierci rzuca czerwonymi kostkami, a Wingi maja czarna wytrzymalosc wiec teoretycznie w koncu udaloby sie jej wygrac, jednak posiadalem karte celu zwiazana ze zniszczeniem gwiazdy smierci, ktora mowila ze jesli po stoczonej walce zostanie mi chociaz jeden Wing to moge rzucac koscia zeby ja zniszczyc. I w sumie tak zagralismy ze dokonalem proby, ktora sie nie udala. Jesli poprawnie zagralismy to co dalej ? Jednostki Rebelii dalej pozostaja na tym polu ?
Jak najbardziej mogłeś użyć karty z próbą zniszczenia GŚ. Jeżeli dobrze pamiętam, było coś o tym, że trzeba było potem zrobić odwrót (ale nie mam jak doczytać). Z drugiej strony, mógłbyś zostać, ale to nie ma sensu, bo w końcu Cię rozwali do końca, więc odwrót to jedyna sensowna taktyka potem.
Drugie pytanie odnosnie transportu. Niektore karty pozwalaja mi przeniesc jednostki z Bazy Rebelii tak jakby sasiadowaly ze soba. W tym przypadku rowniez musze zachowac zasade transportu ? czyli jesli nie mam czym przetransportowac to nie moge wykonac takiej akcji ?
Jeżeli karta nie ma żadnej informacji, że możesz zignorować zasady transportowe, to musisz je liczyć. :)
Trzecie pytanie odnosnie kart akcji z podstawki, ktore mowia ze w czasie walki moge dobrac 3 dodatkowe karty taktyki, jednak uzywalismy kart z dodatku, gdzie zagrywa sie jedna karte taktyki, wiec co w takim przypadku ? My tej akcji nie uzylismy, ale wtedy ta karta akcji jest bezuzyteczna grajac kartami walki z dodatku.
Dobierasz karty zaawansowanej taktyki z kupki kart odrzuconych, dzięki czemu szybciej możesz ich użyć.
I na koniec dla upewnienia sie czy dobrze gralismy, karty taktyki z dodatku zagrywamy po kazdej rundzie walki schematem, wykladamy karte taktyki kosmicznej-> bitwa kosmiczna -> zagranie karty naziemnej->bitwa naziemna -> zagranie karty -> bitwa....itd czy tylko raz na bitwe ? My gralismy ze co runde wykladalismy karte.
Zaawansowane co rundę, obie zakryte, odkrywa się je razem (by nie kontrować). Kupka odrzuconych kart zaawansowanej taktyki jest jawna, można przejrzeć co ktoś już odrzucił (dzięki czemu wiesz, czego w danej chwili nie rzuci).
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: miszczu666 »

zuroslawski pisze: 29 sty 2024, 08:17 ...
Wjechalem tam swoimi Wingami o zaczyna sie walka ale tylko w kosmosie i tu mielismy dylemat. Ja Wingami nie moglem nic zrobic poniewaz gwiazda smierci nie ma wytrzymalosci, Gwiazda Smierci rzuca czerwonymi kostkami, a Wingi maja czarna wytrzymalosc wiec teoretycznie w koncu udaloby sie jej wygrac, jednak posiadalem karte celu zwiazana ze zniszczeniem gwiazdy smierci, ktora mowila ze jesli po stoczonej walce zostanie mi chociaz jeden Wing to moge rzucac koscia zeby ja zniszczyc. I w sumie tak zagralismy ze dokonalem proby, ktora sie nie udala. Jesli poprawnie zagralismy to co dalej ? Jednostki Rebelii dalej pozostaja na tym polu ?
...
W kwestii tego pytania.

Treść karty wskazuje na ujawnienie jej jeśli po kroku walki kosmicznej jest w teatrze walki chociaż jeden myśliwiec.

Jeśli się uda, to GŚ zostaje zniszczona, jeśli nie, karta wraca na rękę.
Nie ma nic o wycofaniu się, i jeśli żadna ze stron nie zdeklarowała odwrotu, walka toczy się kolejną rundę, gdzie po kolejnym kroku walki kosmicznej, jeśli nadal jest jakiś myśliwiec Rebelii, można zagrać tę kartę ponownie.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: zuroslawski »

miszczu666 pisze: 29 sty 2024, 20:52
zuroslawski pisze: 29 sty 2024, 08:17 ...
Wjechalem tam swoimi Wingami o zaczyna sie walka ale tylko w kosmosie i tu mielismy dylemat. Ja Wingami nie moglem nic zrobic poniewaz gwiazda smierci nie ma wytrzymalosci, Gwiazda Smierci rzuca czerwonymi kostkami, a Wingi maja czarna wytrzymalosc wiec teoretycznie w koncu udaloby sie jej wygrac, jednak posiadalem karte celu zwiazana ze zniszczeniem gwiazdy smierci, ktora mowila ze jesli po stoczonej walce zostanie mi chociaz jeden Wing to moge rzucac koscia zeby ja zniszczyc. I w sumie tak zagralismy ze dokonalem proby, ktora sie nie udala. Jesli poprawnie zagralismy to co dalej ? Jednostki Rebelii dalej pozostaja na tym polu ?
...
W kwestii tego pytania.

Treść karty wskazuje na ujawnienie jej jeśli po kroku walki kosmicznej jest w teatrze walki chociaż jeden myśliwiec.

Jeśli się uda, to GŚ zostaje zniszczona, jeśli nie, karta wraca na rękę.
Nie ma nic o wycofaniu się, i jeśli żadna ze stron nie zdeklarowała odwrotu, walka toczy się kolejną rundę, gdzie po kolejnym kroku walki kosmicznej, jeśli nadal jest jakiś myśliwiec Rebelii, można zagrać tę kartę ponownie.
Czyli ogolnie lepiej nie pozostawiac GS samej bo istnieje szansa ze gracz Rebelii moze szybko zakonczyc jej zywot bez wdawania sie w bitwe kosmiczna.


A co do kart akcji to mialem dylemat z tymi kartami grajac kartami taktyki z rozszerzenia:
Obrazek,

Karta "Dobry wywiad" tak naprawde mi nic nie daje poniewaz i tak rownoczesnie musimy odkryc karty taktyki.

Karta "Niebezpieczniejsi niz sie...." tez mi nic nie daje poniewaz i tak wybieram karty taktyk z calej talii.

Wiec powyzsze karty mialy sens jesli gralo sie w karty taktyk z podstawki. Czy dobrze mysle ?
Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 264
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 48 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: miszczu666 »

zuroslawski pisze: 30 sty 2024, 10:49 ...
A co do kart akcji to mialem dylemat z tymi kartami grajac kartami taktyki z rozszerzenia:
Obrazek,

Karta "Dobry wywiad" tak naprawde mi nic nie daje poniewaz i tak rownoczesnie musimy odkryc karty taktyki.

Karta "Niebezpieczniejsi niz sie...." tez mi nic nie daje poniewaz i tak wybieram karty taktyk z calej talii.

Wiec powyzsze karty mialy sens jesli gralo sie w karty taktyk z podstawki. Czy dobrze mysle ?
Niekoniecznie.

Jakiekolwiek stwierdzenie o dobieraniu kart taktyki z gry podstawowej, w dodatku ma znaczenie "dobierz ze swojego stosu kart odrzuconych", więc można przywrócić zagrane wcześniej karty już teraz, zamiast czekać aż przemieli się cały deck.

Z kolei "Dobry wywiad" sprawia, że gracz rebelii odkrywa wszystkie karty jakie ma do wyboru zanim wybierze tę do zagrania, co w przypadku gdy gracz imperium nie pamięta co przeciwnik zagrał wcześniej i jakie karty mu jeszcze zostały, pozwala dobrać odpowiednią kartę ze swoich.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

zuroslawski pisze: 30 sty 2024, 10:49Czyli ogolnie lepiej nie pozostawiac GS samej bo istnieje szansa ze gracz Rebelii moze szybko zakonczyc jej zywot bez wdawania sie w bitwe kosmiczna.
Zależy na jakim etapie gry. Karta z planami GŚ jest dostępna na II i III poziomie kart celów. Dopóki gracz Rebelii dobiera karty z I poziomu, nie ma szans by takową posiadał.
Pawel925
Posty: 5
Rejestracja: 20 paź 2023, 18:49
Has thanked: 3 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: Pawel925 »

1. Czy po rekrutacji nowego lidera w 5 turze stos kart akcji jest już całkowicie nieprzydatny?
2. Jeżeli gracz imperium robi misje akurat w układzie gdzie jest ukryta baza rebelii to czy gracz rebelii może w tym momencie ujawnić baze, żeby liderzy którzy w niej są mogli blokować misje? W kilku przypadkach ma to sensowne zastosowanie. Tak na gębę to zawsze sobie może powiedzieć że tam jest baza, ale według instrukcji może ją ujawnić tylko na początku swojej tury. Są jakieś wyjątki?
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Post autor: DaaV »

Pawel925 pisze: 05 lut 2024, 18:17 1. Czy po rekrutacji nowego lidera w 5 turze stos kart akcji jest już całkowicie nieprzydatny?
2. Jeżeli gracz imperium robi misje akurat w układzie gdzie jest ukryta baza rebelii to czy gracz rebelii może w tym momencie ujawnić baze, żeby liderzy którzy w niej są mogli blokować misje? W kilku przypadkach ma to sensowne zastosowanie. Tak na gębę to zawsze sobie może powiedzieć że tam jest baza, ale według instrukcji może ją ujawnić tylko na początku swojej tury. Są jakieś wyjątki?
1. Mógłby się przydać, jakbyś miał jeszcze gdzieś jakąś opcję rekrutacji, ale z tego co wiem, takiej nie ma - więc tak, jest tylko do rekrutacji i potem jest niepotrzebna.
2. Tylko na początku swojej tury tak jak mówi instrukcja.
ODPOWIEDZ