Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wisnia1418
Posty: 23
Rejestracja: 08 lis 2020, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: wisnia1418 »

velpablo pisze: 23 lut 2021, 19:55 Macie jakiś sprawdzony sposób na przechowywanie zakoszulkowanych kart (podstawka + bohaterowie + bossy) w pudełku? Jakiś insert? specjalne pudełka na talie? Czy wszystko w woreczkach?
Tania wersja:
Na Allegro kupić pudełko na gry planszowe 30 x 30 x 7 za 15 zł, wydrukować grafiki i obkleić, a następnie samemu zrobić do niego insert z pianki.

Droga wersja:
Profesjonalnie może Ci ktoś wykonać pudełko na zamówienie (znalazłem drukarnię za 75 zł netto oraz zaawansowanego pasjonata za 70 zł), a następnie wsadzasz do niego insert do Aeon's End od reDrewno za 77 zł (bez przesyłki) :D
Tarnowskie Góry
Trzy Trolle - 7%
Aleplanszówki - 3%
Portal Games - 12%
wait666
Posty: 18
Rejestracja: 12 paź 2020, 09:48
Has thanked: 17 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: wait666 »

Mam pytanie odnośnie starej wersji HR wydanej przez Games Factory. Czy nowe dodatki typu Hero Realms: Ruiny Thandaru wydane prze IUVI Games pasują do tej starej wersji? Czy muszę kupić już podstawkę HR od IUVI, bo np. tył kart jest delikatnie inny w tych wydaniach?
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Moonday »

Czy nowe dodatki typu Hero Realms: Ruiny Thandaru wydane prze IUVI Games pasują do tej starej wersji?
Jeżeli chodzi o zasady, to żadnych różnic nie ma i można łączyć obie wersje. W kwestii wydania, to karty z nowej wersji mają ciut bardziej wyraziste grafiki, ale ta różnica jest na tyle drobna, że w czasie gry ciężko w ogóle to zauważyć. Tak czy inaczej przestrzegam planszówkowych purystów.
Awatar użytkownika
pawluus_3
Posty: 84
Rejestracja: 05 mar 2015, 11:27
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: pawluus_3 »

Czy nowy dodatek dodaje jakieś opcje rozszerzające PvP czy rozwija grę tylko w stronę kooperacji?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: japanczyk »

Rozwija PvP
Mozna używać kampanijnych zdolności w PvP
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: EsperanzaDMV »

wait666 pisze: 10 mar 2021, 13:03 Mam pytanie odnośnie starej wersji HR wydanej przez Games Factory. Czy nowe dodatki typu Hero Realms: Ruiny Thandaru wydane prze IUVI Games pasują do tej starej wersji? Czy muszę kupić już podstawkę HR od IUVI, bo np. tył kart jest delikatnie inny w tych wydaniach?
Mam właśnie taki pakiet (stara podstawka i mata z logiem GF oraz pakiet bohaterów i Ruiny Thandaru od IUVI) i nie widzę żadnej różnicy jeśli chodzi o tył kart (mam przezroczyste koszulki). Jeśli by mocno "pomacać", to czuję różnicę w grubości między podstawką a kartami promo (na korzyść tych drugich).
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: ernin »

velpablo pisze: 23 lut 2021, 19:55 Macie jakiś sprawdzony sposób na przechowywanie zakoszulkowanych kart (podstawka + bohaterowie + bossy) w pudełku? Jakiś insert? specjalne pudełka na talie? Czy wszystko w woreczkach?
Ja zaprojektowałem i wydrukowałem sobie taki insert i jeszcze jest miejsce pewnie na kolejny dodatek. W środku podstawka+dodatek+bohaterowie+liczniki życia.
Spoiler:
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: sasquach »

Ja trzymam grę w takim pudle: https://www.planszomania.pl/akcesoria/1 ... -kart.html
Mieści praktycznie wszystko co wyszło po angielsku, w tym obie kampanie. Karty których nie używam - liczniki życia, karty startowe z podstawki wrzuciłem do pudełka po podstawce i zamknąłem w szafie :P Dodatkowy plus jest taki, że zajmuje naprawdę mało miejsca na półce.
meDarq
Posty: 78
Rejestracja: 13 sty 2020, 22:23
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: meDarq »

Jak wam się grało w Ruiny Thandaru? Osobiście jestem dość zawiedziony z tej gry. Bohater vs bohater rozegrałem dziesiątki gier i tak jak było to napisane tutaj wcześniej, można wygrać 5 z rzędu, żeby 6 następnych przegrać, a zdecydowana większość zależy tutaj od szczęścia w dociągu kart na rynek.
Spoiler:
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: dwaduzepe »

To jest karcianka, tu musi byc losowosc...
meDarq
Posty: 78
Rejestracja: 13 sty 2020, 22:23
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: meDarq »

Jakoś nie przemawia do mnie argument: karcianka = losowość, bez wpływu na zwycięstwo. Chociażby Res Arcana, czy Schotten Totten to gry karciane, ale losowość tam jest ograniczona i jeśli jesteś dobry, to po prostu wygrywasz. Tutaj nie możesz powiedzieć, że jesteś dobry i dlatego wygrywasz, tylko wygrałeś, bo tak się ułożyły karty.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Paskuder »

Ale czego się spodziewałeś? Przecież zarówno HR jak SR to mega proste żeby nie powiedzieć prostackie gry w których mega losowy rynek i dociąg kart zawsze rozwalał jakąkolwiek taktykę...
Ot od czasu do czasu można się ponaparzać karcioszkami bo ciut to fajniejsze od staroświeckiej "wojny"...
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: mikeyoski »

To pograj sobie online z jakimś dobrymi gościami. Zweryfikują Ci szybko pogląd na to, że losowość odgrywa kluczową rolę. Owszem odgrywa, ale na pewno nie kluczową ;-)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Moonday »

Przecież zarówno HR jak SR to mega proste żeby nie powiedzieć prostackie gry w których mega losowy rynek i dociąg kart zawsze rozwalał jakąkolwiek taktykę...
Zupełnie się nie zgadzam. Tak, obie gry są dość proste w swoich założeniach, ale to nie znaczy że gramy w chińczyka. Wciąż mamy wpływ na to, jakie karty mamy w decku, a nasza taktyka nie zależy tylko od dociągu. Spróbuj zagrać tak, że kupujesz zupełnie losowe karty z rynku, a twój przeciwnik stosuje przemyślaną taktykę. Jaki będzie wynik tej batalii?
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Darkstorm »

Według mnie trudno tu coś planować. Jedyny skill jaki według mnie trzeba tu mieć to umiejętność oceny, która karta z aktualnego rynku najbardziej pasuje do tego co akurat mamy i czy warto coś poświęcić czy nie. Ewentualnie czy opłaca się zużyć kasę na hero power (jak ktoś ma dodatki). Długofalowe planowanie w tej grze po prostu się nie sprawdza :D Owszem można sobie zakładać, że szukamy takich i takich kolorów ale to jest totalny hazard - damy radę kupić albo nie. I zależy to tylko od rng.
W takim Terrors of London już jest więcej kombinowania i taktyki. Kolejność zagrywanych kart ma znaczenie, są hordy, nie musimy wyrzucić wszystkich kart itd.

Nie zmienia to faktu, że HR to bardzo przyjemna giereczka i chętnie zobaczyłbym do niej jeszcze więcej dodatków :D :D :D
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: hipcio_stg »

Nie zgodzę się, że gra jest losowa do tego stopnia, że o wygranej możemy zadecydować rzutem kostką przed partią. Gramy bardzo dużo w HR w różnych składach i nie skłamię jak powiem, że 90% partii wygrywa moja żona. Niewielkie ma znaczenie jak bardzo próbujemy ją utłuc prawie zawsze wychodzi obronną ręką. Nawet zaczęliśmy już grać talią bosa all vs żonkil. Nadal jest ciężko. Niby człowiek wie co w danej chwili jest najlepsze i co powinien zrobić, a i tak wygra żonkil :D
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Moonday »

Jedyny skill jaki według mnie trzeba tu mieć to umiejętność oceny, która karta z aktualnego rynku najbardziej pasuje do tego co akurat mamy i czy warto coś poświęcić czy nie.
Moim zdaniem równie istotna jest kwestia oceny tego, co planuje przeciwnik. Jeżeli skupimy się tylko na naszej talii to może się dla nas źle skończyć. Pamiętam jedną albo dwie takie partie, gdzie przeciwnik pozwolił mi zbudować deck z kart zielonych i czerwonych, gdzie zielonymi zwiększałem sobie liczbę kart na ręce a czerwonymi czyściłem własny deck z niepotrzebnych kart. Ta partia nie trwała długo, bo bardzo szybko w decku zostały mi same potężne karty gdzie w jednym dociągu zebrałem bodaj wszystkie karty z decku i zadałem blisko 50 pkt obrażeń w jednym dociągu. Kolega tylko machnął ręką i nawet nie czekał aż policzę wszystkie punkty ataku :) Moim zdaniem gra jest losowa na tyle na ile może być i osoba z dobrą znajomością kart w całej talii z łatwością pokona nieogranego przeciwnika.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: KamradziejTomal »

Ten moment kiedy zaczynasz grę i:

"Kurde te zielone karty są przegięte tyle obrażeń zadają... a te czerwone? Bezużyteczne po co to komu"

Mija kilka/naście/dziesiąt gier:

"Kurde czerwone pozwalają odchudzać talie, są przegięte...".
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Grzdyll
Posty: 813
Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 74 times
Been thanked: 297 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Grzdyll »

KamradziejTomal pisze: 16 mar 2021, 13:43 "Kurde czerwone pozwalają odchudzać talie, są przegięte...".
Decyzję kiedy rozpocząć to odchudzanie też trzeba rozsądnie podjąć bo można zostać bez pieniędzy, chyba że wcześniej kupiło się dochodowe karty.

Ogólnie nic odkrywczego w tym nie ma, że taka karcianka musi mieć dość istotny element losowy ale podobnie jak poprzednicy broniący tego tytułu też uważam, że losowości jest tu dokładnie tyle ile trzeba i na pewno nie jest to gra bliska wojnie. Mam już sporo partii za sobą i nadal mam przyjemność z każdej gry niezależnie od wyniku - czuję czasem, że dany zbieg okoliczności przechylił szalę na którąś stronę ale najczęściej gra jest raczej wyrównana. A jak ktoś nie lubi przegrywać to zawsze po przegranej partii może sobie wmawiać, że to tylko dlatego, że przeciwnikowi znów wyszła ta wredna Iskra gdy miał jednego pieniążka do wydania ;)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Moonday »

A jak ktoś nie lubi przegrywać to zawsze po przegranej partii może sobie wmawiać, że to tylko dlatego, że przeciwnikowi znów wyszła ta wredna Iskra gdy miał jednego pieniążka do wydania ;)
Dokładnie tak. Zawsze używam tego argumentu :D
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 310 times
Been thanked: 201 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Losiek »

Ja tam zdecydowanie wolę Star Realms, pomijam otoczkę (generyczne SF albo generyczne fantasy) ale w HR jak dobrze karty podejdą to szybko jest pozamiatane i trochę to boli. Pod tym względem SR wydaje mi się nieco bardziej zbalansowane (Colony Wars trochę w stronę HR poszło ale nie do tego stopnia). Moja żona również woli SR. A w nowym wydaniu SR od IUVI są talie startowe dla czterech graczy, choć dla mnie to jest wyłącznie dwuosobowa naparzanka.
Mam wszystko co wyszło w Polsce do SR i HR i efekt jest taki, że nie pamiętam kiedy graliśmy w HR (myślę, że ponad rok leży i się kurzy) a w SR wczoraj!
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Blue »

Ja w SR grałem kilka razy offline przy stole, kilka w apce i nie podeszło, za to HR mnie mega cieszy, ale fakt faktem tu jest tak ze jak sie jeden rozkręci to nie ma sensu grac partii do końca. Dzisiaj jedną przerwalismy, bo ja sie juz rozkręciłem tak ze leczylem sobie co runde od groma obrażeń(miałem juz ponad 80 życia, a jak dobrze weszły karty to moglem powyzej 20 uleczyć), mialem wystawionych 6 czempionów. Uznałem ze nie ma sensu tego grac dalej, bo szanse na odwrocenie sytuacji sa bardzo małe, tak w tej grze czasem bywa, raz to przeciaganie liny, innym razem kula śnieżna, a druga strona sie tylko męczy.
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: addekk »

Blue pisze: 21 mar 2021, 20:55 Ja w SR grałem kilka razy offline przy stole, kilka w apce i nie podeszło, za to HR mnie mega cieszy, ale fakt faktem tu jest tak ze jak sie jeden rozkręci to nie ma sensu grac partii do końca. Dzisiaj jedną przerwalismy, bo ja sie juz rozkręciłem tak ze leczylem sobie co runde od groma obrażeń(miałem juz ponad 80 życia, a jak dobrze weszły karty to moglem powyzej 20 uleczyć), mialem wystawionych 6 czempionów. Uznałem ze nie ma sensu tego grac dalej, bo szanse na odwrocenie sytuacji sa bardzo małe, tak w tej grze czasem bywa, raz to przeciaganie liny, innym razem kula śnieżna, a druga strona sie tylko męczy.
Nie grałem za wiele razy ale nie jest tak że nie można mieć więcej niż początkowe życie czyli 50?
Weźże chodźże grać BGG
Awatar użytkownika
Blue
Posty: 2323
Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
Has thanked: 196 times
Been thanked: 254 times
Kontakt:

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: Blue »

? W podstawowej wersji gry juz masz na karcie licznika zdrowia oznaczenie 80+(i numerki do 70 po bokach tej z dziesiątkami). Instrukcje czytałem nic o ograniczeniu zdrowia nie zauważyłem ale biore na klate jak cos przegapiłem.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10924
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

Post autor: japanczyk »

addekk pisze: 21 mar 2021, 22:54 Nie grałem za wiele razy ale nie jest tak że nie można mieć więcej niż początkowe życie czyli 50?
Nie ma takiego zapisu
ODPOWIEDZ