Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 861 times
- Been thanked: 513 times
Re: Cry Havoc
Ja do 3 w nocy - wieczór gier (od 16.00 do 3.00 - Scythe, Blood Rage, Cry Havoc, Chromosome, Wsiaśc do pociagu Europa). Cry Havoc na 4 osoby. Kolejnośc: Trogi, Pielgrzymi, Maszyny, Ludzie. W tym miesiącu 8 rozgrywka. Gra - imo- jest świetna i posiada "głębię" którą trzeba zbadać by znaleźć przyjemnosc z rozgrywki i wiedziec jak dobrze grać. Odnosnie zdan, że sa utarte scieżki rozgrywki. Kilka pierwszy akcji - tak. Później każda moja gra była inna. Dodam, ze dwóch kolegów na początku też kręciło nosem a teraz domagają się tej gry. Jej po prostu trzeba dać szansę. Obecnie jest w moim top 10. We wczorajszych grach własnie Cry Havoc dostarczył nam najbardziej epickiej rozgrywki.
Re: Cry Havoc
Jako że bardzo mocno sledzilem ten wątek, jak również oglądałem mnóstwo recenzji cry havoc to można powiedzieć że dokonałem świadomego zakupu, mimo oczywistych wątpliwości uznałem że jest to jedna z tych gier które trzeba sprawdzić samemu. Dla ludzi wahajacych się muszę przyznać że podtrzymuje te słowa. Co tu dużo gadać gra mnie urzekła, wczoraj zagrane dwie pierwsze partie (2 osoby), ludzie vs maszyny, nie zauważyłem jakichś wielkich problemów z balansem, fakt w pierwszej rozgrywce ludzie zmiazdzyli maszyny ale zrzucam winę na pierwszą rozgrywkę oraz problemy z instrukcją (nawet FAQ niewiele pomoglo). Za to druga rozgrywka już zdecydowanie na korzyść maszyn, gdy te skurczybyki się rozwiną to bardzo ciężko je zatrzymać. Nie będę pisał wszelkich plusów i minusów bo to już w większości bardzo fajnie zostało opisane wcześniej, powiem tylko że rozumiem ludzi których ta gra odrzuca, ale osobiście nie moge się doczekać kolejnych partii w większym składzie, albo wypróbowania innych ras. Ze swojej strony grę polecam i mam nadzieję że przynajmniej w najbliższym czasie będzie to u mnie częsty gość na stole.
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 861 times
- Been thanked: 513 times
Re: Cry Havoc
Potwierdzam. Na 4 graczy gra jest świetna. Na dwóch jest bardzo dobra a na trzech dobra. W tym miesiącu zagrałem w nią dotychczas (szykuje się jeszcze na dzisiaj) 11 razy. Dwa razy na 2 osoby (raz wygrały maszyny, raz pielgrzymi), 6 razy na 4 osoby (2x trogi, 2x pielgrzymi, 1xmaszyny, 1x ludzie) i 3 razy na 3 osoby (wszystkie wygrane to ludzie).
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cry Havoc
A ja mam jeszcze jedno pytanie. Nie tyle czy gra jest regrywalna, ale jak bardzo jest regrywalna? Czy ktoś z posiadaczy mógłby ją zestawić z innymi cięższymi grami? Przykładowa Gra o Tron znudziła mi się po około 20 rozgrywkach, ale o ile Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa nie wywołuje aż tak silnych emocji jak na początku, to po 40 partiach wciąż mam ochotę w nią grać. Chodzi mi o to, czy gra jest statyczna czy też wraz z rozwojem zyskuje a mnogość opcji nie pozwala się nią nudzić?
- ariser
- Posty: 1137
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Cry Havoc
My po ok. 25-30 rozgrywkach powiedzieliśmy pas póki co. Każdy znalazł sobie jedną lub dwie ulubione frakcje i nimi gra, a jedyną zmienną są skille, których kombinacje mamy już praktycznie ograne. Z uwagi na stały setup gry przez pierwsze 2 rundy praktycznie wyglądała identycznie za każdym razem. Później zaczyna się mięsko, ale chyba nie na tyle żeby zachęcić do kolejnej gry po x partiach. Czekamy na świeżość dodatku i wrócimy na bank.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
regrywalność Cry Havoc jest związana z asymetrycznością frakcji i innym stylem gry każdą z nich, dodatkowo dochodzą kwestie związane z budynkami. Trzeba paru partii każdą z frakcji by dobrze je opanować, co daje więcej różnorodności niż w GoT. Jednak Cry Havoc to strategia z naciskiem na walke a nie 4X jak Civilizacja, gdzie chociażby mapa modyfikuje przebieg gry, dlatego moim zdaniem jej regrywalność plansuje się pomiędzy Got a Civką. Zgodzę się z Ariser, iż dodatek zwiększy regrywalność.StanleyStone pisze:A ja mam jeszcze jedno pytanie. Nie tyle czy gra jest regrywalna, ale jak bardzo jest regrywalna? Czy ktoś z posiadaczy mógłby ją zestawić z innymi cięższymi grami? Chodzi mi o to, czy gra jest statyczna czy też wraz z rozwojem zyskuje a mnogość opcji nie pozwala się nią nudzić?
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 25 times
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
W obu grach mapa jest niezmienna (Blood Rage ma ciekawsze losowo rozmieszczane bonusy na mapie). W Blood Rage kazdy staruje na tych samych zasadach,bo klany są identyczne. Jednak w trakcie gry zdobywa sie rozne ulepszenia i potwory, zas ich dostepnosc nie zawsze jest taka sama (draft) w każdej grze. Z drugiej strony, jeśli pozostali gracze Ci pozwolą (nie zabiora kart) w Blood Rage dość łatwo powtarzac te same taktyki z gry na grę. W Cry Havoc z kolej gra inna frakcja wymusi sama z siebie inne podejście.StanleyStone pisze:Dzięki za odpowiedź. A mógłby ktoś zestawić regrywalność tej gry z Blood Ragem?
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cry Havoc
Dzięki jeszcze raz. No to pozostaje mi wstrzymać się z Cry Havociem do wyjścia dodatku. Może naiwnie, ale szukam gier, które nigdy mi się nie znudzą (Sid Meier's i BR jak na razie spełniają te kryteria).
Re: Cry Havoc
Zastanawiam się czy Cry Havoc jest dobrym pomysłem na prezent dla 11 latka, który:
uwielbia Gwiezdne Wojny
bardzo lubi i dobrze ogarnia Neuroshimę Hex (gra na tablecie)
czasem gra ze mną w Memoir'44
niespecjalnie zainteresował się Small World
podoba mu się Starcraft (jedynka) na PC
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający
Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars
uwielbia Gwiezdne Wojny
bardzo lubi i dobrze ogarnia Neuroshimę Hex (gra na tablecie)
czasem gra ze mną w Memoir'44
niespecjalnie zainteresował się Small World
podoba mu się Starcraft (jedynka) na PC
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający
Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars
GoT, FS, SR, WH4OK:C
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
predzej spodoba mu sie Star Wars Imperium Kontraatakuje (z tym, że to nie strategia).ptf pisze:Zastanawiam się czy Cry Havoc jest dobrym pomysłem na prezent dla 11 latka, który:
uwielbia Gwiezdne Wojny
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający
Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars
Re: Cry Havoc
+1Rocy7 pisze:predzej spodoba mu sie Star Wars Imperium Kontraatakuje (z tym, że to nie strategia).ptf pisze:Zastanawiam się czy Cry Havoc jest dobrym pomysłem na prezent dla 11 latka, który:
uwielbia Gwiezdne Wojny
widok i stopień komplikacji Forbidden Stars był dla niego przytłaczający
Współgraczem będę ja + mam nadzieję jego koledzy. Dla siebie CH nie potrzebuję - mam Forbidden Stars
a do tego możesz być tym złym stopniując odpowiednio poziom rozgrywki, tak by dzieciaki miały fajną zabawę
Re: Cry Havoc
Ok thx problem z prezentem się rozwiązał, będzie to jednak coś nieplanszówkowego. W Star Wars Imperial Assault nie chcę wchodzić bez testowania, za droga zabawa. W sumie kupowanie Cry Havoc w ciemno też nie jest najlepszym pomysłem. Mamy NHex i Memoir'44, w którym jest jeszcze sporo scenariuszy do rozegrania samą podstawką, więc nie ma ciśnienia.
GoT, FS, SR, WH4OK:C
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
Kilka pytan:
1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?
Jak zapatrujecie sie na skille ludzi zwiazane z dolozeniem znacznika kontroli na sasiednim regionie, nawet zawierajacym zetony trogow? Po wiekszej liczbie gier jest to OP, czy jednak nie?
1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?
Jak zapatrujecie sie na skille ludzi zwiazane z dolozeniem znacznika kontroli na sasiednim regionie, nawet zawierajacym zetony trogow? Po wiekszej liczbie gier jest to OP, czy jednak nie?
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
Rzeczywiscie tak to wyglada. Dodatkowo wycofywac jednostki moga tylko obroncy (zachowujac dwukrotnosc):Hazegiant pisze:ad.3 a) jestem pewien, że nie. Pole na którym jest bitwa jest jakby wyłączone z gry. Nie można tam wchodzić, budować etc
b) można, ale tylko nadmiarowymi jednostkami
"The defending player may use a Movement Action on their turn to
leave a Battle Region. However, they may only Move Units out of
the Region in excess of twice the number of Units belonging to the
Attacker."
- DeBOB
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Cry Havoc
Oczywiście, że tak.piogar pisze: 1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
Wejście na pole z żetonem kontroli przeciwnika, nie bronione jakąkolwiek figurką (lub żetonem Troggów), wystarczy by przejąć nad nim kontrolę. Jeżeli masz jeszcze punkty ruchu do wydania, to możesz tą samą figurką (figurkami) pójść dalej.piogar pisze: 2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
a) nie można przechodzić przez region bitwypiogar pisze: 3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?
b) region mogą opuścić figurki obrońcy, w ilości przekraczającej dwukrotność sił atakującego.
Czytając posty wyobraźcie sobie, że osoba je pisząca uśmiecha się do Was życzliwie, bez podtekstu.
- Merry
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
- Merry
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than to produce it.
- Brandolini's law
- niwgnip
- Posty: 330
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 15 times
Re: Cry Havoc
DeBOB pisze:Wejście na pole z żetonem kontroli przeciwnika, nie bronione jakąkolwiek figurką (lub żetonem Troggów), wystarczy by przejąć nad nim kontrolę. Jeżeli masz jeszcze punkty ruchu do wydania, to możesz tą samą figurką (figurkami) pójść dalej.piogar pisze: 2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
Z tego co pamiętam to żeby przejąć teren musisz mieć figurki na pustym terenie PO akcji ruchu. Czyli nie możesz biec jedna figurka przez puste tereny i pokolei je przejmować.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
- DeBOB
- Posty: 74
- Rejestracja: 30 maja 2012, 10:32
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Cry Havoc
Masz oczywiście rację. Str. 7 instrukcji "POD KONIEC AKCJI RUCHU WYKONAJ PONIŻSZE KROKI W PODANEJ KOLEJNOŚCI: [...] 3. Jeśli w Regionie znajdują się tylko twoje Oddziały, zyskujesz Kontrolę nad tym Regionem – połóż na nim swój żeton Kontroli."niwgnip pisze:DeBOB pisze:Wejście na pole z żetonem kontroli przeciwnika, nie bronione jakąkolwiek figurką (lub żetonem Troggów), wystarczy by przejąć nad nim kontrolę. Jeżeli masz jeszcze punkty ruchu do wydania, to możesz tą samą figurką (figurkami) pójść dalej.piogar pisze: 2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
Z tego co pamiętam to żeby przejąć teren musisz mieć figurki na pustym terenie PO akcji ruchu. Czyli nie możesz biec jedna figurka przez puste tereny i pokolei je przejmować.
Czyli, żeby przejąć kontrolę kilku (niestrzeżonych) rejonów podczas jednej akcji ruchu, należy pozostawiać po drodze przynajmniej po jednej jednostce.
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Pytania i odpowiedzi są w odpowiednim dzialepiogar pisze:Kilka pytan:
1. Czy mozna przejsc przez region kontrolowany przez wroga, ale pozbawiony jednostek?
2. Czy samo przejscie przez region z pytania (1.) daje mozliwosc polozenia swojego zetonu kontroli? Czy zeby polozyc swoj zeton kontroli trzeba zakonczyc ruch jednostka na danym polu?
3. Czy mozna a) przechodzic przez region bitwy, w ktorym ma sie dwukrotna przewage LUB b) mozna go opuscic tylko jesli na poczatku akcji ruchu znajduje sie tam wiecej jednostek, niz dwukrotnosc figurek przeciwnika?
Jak zapatrujecie sie na skille ludzi zwiazane z dolozeniem znacznika kontroli na sasiednim regionie, nawet zawierajacym zetony trogow? Po wiekszej liczbie gier jest to OP, czy jednak nie?
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Cry Havoc
Dzieki, watpliwosci rozwiane.
A jak wrazenia po dluzszym czasie od premiery, jesli chodzi o skille ludzi w grze na 2/3 graczy? Zajmowanie terenu nawet ze znacznikiem Hpordy/Siedliska Trogow + mozliwosc punktowania za znaczniki sa na dluzsza mete OP czy nie?
A jak wrazenia po dluzszym czasie od premiery, jesli chodzi o skille ludzi w grze na 2/3 graczy? Zajmowanie terenu nawet ze znacznikiem Hpordy/Siedliska Trogow + mozliwosc punktowania za znaczniki sa na dluzsza mete OP czy nie?
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 861 times
- Been thanked: 513 times
Re: Cry Havoc
Na 3 osoby to bardzo silna umiejętnośc, na 2 mozna sobie z tym spokojnie poradzić. Na 4 os. wiadomo. W ogóle ta gra najgorzej chodzi na 3 osoby. We dwóch zagram z przyjemnoscią a w 4 osoby z wielką przyjemnościąpiogar pisze:Dzieki, watpliwosci rozwiane.
A jak wrazenia po dluzszym czasie od premiery, jesli chodzi o skille ludzi w grze na 2/3 graczy? Zajmowanie terenu nawet ze znacznikiem Hpordy/Siedliska Trogow + mozliwosc punktowania za znaczniki sa na dluzsza mete OP czy nie?
- sqb1978
- Posty: 2621
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Cry Havoc
Ktoś wie co to za rozkazy? http://portalgames.pl/sklep/pl/cry-havo ... 322.p.html
Poprawione karty czy dodatek?
Poprawione karty czy dodatek?