Cry Havoc (G. Rodiek, M. Oracz, M. Walczak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
dgd79
Posty: 93
Rejestracja: 10 maja 2014, 09:54
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: dgd79 »

misioooo pisze:Tomku, nie chodziło mi o twoją recenzję. Jak dla mnie podsumowanie to jedno z lepszych jakie nagrałeś :twisted:
Jako geek, który grał w setki tytułów pewne rzeczy w pełni rozumiem i albo je akceptuję, albo nie. To kwestia gustu i widzimisia mojego. Gorzej z graczami mniej ogranymi - oni mogą taki żeton trogów odebrać jako faktyczne "popsucie" gry czy coś, co im odbierze tę dobrą zabawę nad planszą... Swoją drogą - może recenzje dla "graczy" i dla "nie-graczy" powinny być inne? Może kręć po dwie recenzje... Jedna króciutka, po 1/2 rozgrywkach i druga "normalna"? Ja jestem raczej z graczy, którzy ciągle szukają czegoś nowego i w mało który tytuł grałem więcej niż 3 razy (choć mnóstwo gier już w pierwszej rozgrywce było bardzo przyjemnych i fajnych!).

O popsuciu napisałem troszkę ironicznie ;P Ja, pomimo złego startu w TI i tak świetnie się bawiłem. Dla mnie o to właśnie w grach chodzi - o zabawę, a nie koniecznie superoptymalizację i wygraną. Chętnie zagram z kimś kto posiada Cry Havoc z 3 żetonami Trogów obok mojej bazy ;P I potem napisze, że gra popsuta albo fajna mimo wszystko :twisted: Musze zagrać i ocenić.
Na razie cieszę się że na fali hype'u od początku właśnie tak mi ta gra wyglądała (że może mieć pewne problemy z balansem) i się nie skusiłem - nie żałuję :)
Właśnie z powodu niepotrzebnego czynnika losowego w TI3 bardzo dobrze przyjęło się Shattered Ascension i generalnie granie na predefiniowanych mapach z licytacja startu (polecam). Są gry, które w trakcie opowiadają historię jak SW:Rebellion czy lubiany przez Ciebie Leaving Earth, są gry nastawione na rywalizację, gdzie klimat walczy o palmę pierwszeństwa z mechaniką np. Forbidden Stars czy Android:Netrunner, są gry, które traktuje się jako czystą rywalizację, gdzie otoczka jakaś jest, ale mało kto na nią zwraca po pewnym czasie uwagę np. 7 Cudów:Pojedynek, a ja do tej kategorii zaliczam też CH. Krzywdzące jest dla mnie ironizowanie sposobu, w jaki gram w dany tytuł.

Ta gra jak żadna z mi znanych przeżywa na forum sinusoidę i to dość ściśle związaną z faktem, która akurat recenzja pojawiła się ostatnio - hurraoptymizm po recenzji T.Vasela, później kubeł zimnej wody po "All games you like are bad" itd. Ja kupiłem, nie żałuje, gra idealna nie jest, spełnia moje wymagania.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

@Rocy7
2 gry to zdecydowanie za mało. :) Jestem po 7 rozgrywkach maszynami i nadal mam wrażenie po partii, że mogłem to lepiej zrobić. Raz byłem zadowolony z wyniku - 75 pkt w rozgrywce 3 osobowej. Żaden rekord, ale widać było, że miało to ręce i nogi w końcu.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

misioooo pisze:
O popsuciu napisałem troszkę ironicznie ;P Ja, pomimo złego startu w TI i tak świetnie się bawiłem. Dla mnie o to właśnie w grach chodzi - o zabawę, a nie koniecznie superoptymalizację i wygraną.
Zawsze mi poprawiasz humor takimi postami i przyznaje że dla mnie też bardziej się to liczy.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

ariser pisze:Raz byłem zadowolony z wyniku - 75 pkt w rozgrywce 3 osobowej. Żaden rekord, ale widać było, że miało to ręce i nogi w końcu.
czy w tej partii miałeś moze ulepszenie 2 VP za zabijanie? Swoją droga na ile ważny jest konglomerat? 3 obszary z laserem, dronami i budynkiem budującym?
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: orzeh »

Kombinat najczęściej przydaje się w regionie obok bitwy, jeśli jesteś ostatni w inicjatywie można wprowadzić figurkę i dzięki karcie jej użyć w bitwie. W mega skróconej grze (3 rundy) udało mi się raz i przeważyło to wygrana.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Rocy7 pisze: czy w tej partii miałeś moze ulepszenie 2 VP za zabijanie? Swoją droga na ile ważny jest konglomerat? 3 obszary z laserem, dronami i budynkiem budującym?
Miałem modernizację (wymiana karty z ręki), tej drugiej nie jestem pewny, ale na bank nie była to ta dająca punkty. Konglomerat to fabryka (budynek rekrutujący)? Jeżeli tak to jest on bardzo nisko u mnie na liście priorytetów. Zazwyczaj gdzieś w 3ciej rundzie staram się postawić jeden na przyczółku ze względu na rozproszenie sił. Ogólnie moja taktyka opiera się na zduszeniu przeciwnika i braniu obszarów bez walki. Zaczynam zazwyczaj od ataku na pole bez troggów (żeby od razu móc budować) i jedno z małpami . Zależnie od sytuacji rozwijam od razu działa orbitalne i drony (szczególnie jak jest dużo troggów pod żetonem, wtedy można łatwo ograniczyć straty). W miarę możliwości dostawiam matrycę i bunkier na odsłoniętej flance w roli straszaka. Szybko staram się wybić działami jakąkolwiek opozycję, potem dobijam dronami i prawie nigdy walka się nie odbywa (stąd też matryca nie przydaje się tak często). Przy dobrym zagraniu koło 3ciej rundy doprowadzam do sytuacji, w której przeciwnicy nie mogą wyjść ze swoich sztabów/reszty kontrolowanych regionów ze względu, że wciąż dostają z dział/dronów. Jeśli gra trwa 5 rund zazwyczaj kontroluję 90% mapy, przy 4 rundach trochę mniej. Ważnym jest jeszcze szybkie przestawienie inicjatywy, żeby być ostatnim. Ogólnie w graniu maszynami ważny jest timing zagrania karty punktowania, ja raz zagrałem za szybko i potem nie podeszła - przegrałem z pielgrzymami. Najlepiej ograną mam teraz opcję na 3 osoby, na 2 większość tego co powyżej działa, a przycisnąć przeciwnika jeszcze łatwiej. Na 4 osoby maszynami nie grałem. :) Największym wrogiem mojej taktyki są pielgrzymi z teleportacją przy grze na dużej mapie. Wybacz za chaos w przelewaniu myśli. :P
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Cry Havoc

Post autor: karawanken »

Dodatek zapowiedziany na FB :D
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Cry Havoc

Post autor: Bary »

karawanken pisze:Dodatek zapowiedziany na FB :D
No- Aftermath! Każda z nacji otrzyma 5 nowych umiejętności i 3 nowe budynki. Dojdzie także alternatywny tryb gry (bez skracania tur). Trochę szkoda, że nie dojdzie 5 nacja...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Obrazek

Co prawda liczylem na nowy typ jednostek i modele, ale z drugiej strony tak moze cena bedzie sensowniejsza.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Najbardziej cieszę się z nowego trybu, reszta w sumie mi obojętna.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1944 times

Re: Cry Havoc

Post autor: warlock »

To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Wincenty Jan »

warlock pisze:To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
Warlock, bratnia duszo, a co to zmieni , że poznamy odpowiedź na to pytanie? :)
Jak dla mnie jeżeli dodatek ulepszy podstawkę z wielką chęcią będę zasiadał do CH
Awatar użytkownika
Robuzz
Posty: 138
Rejestracja: 09 lis 2007, 12:07
Lokalizacja: Czeladź/Wrocław
Has thanked: 1 time

Re: Cry Havoc

Post autor: Robuzz »

warlock pisze:To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
+1
I will learn to breathe water.
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Cry Havoc

Post autor: toblakai »

Tylko gdyby te elementy wrzucić do gry podstawowej to pewnie cena by już była nie do przyjęcia. Tak więc nie ma co rozpaczać ;)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

toblakai pisze:Tylko gdyby te elementy wrzucić do gry podstawowej to pewnie cena by już była nie do przyjęcia. Tak więc nie ma co rozpaczać ;)
tez tak sadze.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Szczególnie ten nowy tryb.. Te kilka linijek tekstu w instrukcji mogło zaważyć. :mrgreen: A tak serio - to wydaje się na patchowanie gry po recenzjach, pozostałe elemwnty to uzupełnianie obcięte podstawki.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

O testach dodatku slyszalem, przed premiera podstawki.

Mam wrazenie, ze czas gry tez sie wydluzy. I to moze wyjasniac czemu podstawka zostala obcieta, mniej wyborow i opcji to krotszy czas gry i nizszy downtime.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, 12:09 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Marx »

warlock pisze:To google translator tłumaczył z angielskiego? Bo ta zapowiedź brzmi masakrycznie (ilość błędów przeraża).

Co jest bardziej prawdopodobne?:
1) Portal celowo obciął podstawkę i teraz wydaje to w formie dodatku (planowane od początku).
2) Twórcy doszli do wniosku, że krytyczne głosy społeczności są słuszne i na szybko montują "pakiet naprawczy".
O ile nowe karty i karton mogły być rzeczywiście wycięte z podstawki np. ze względu na cenę, to zmiana w systemie tur wydaje się być odpowiedzią na krytyczny głos.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Cry Havoc

Post autor: ariser »

Myślę, że budynki będziemy teraz wybierac/losować jak skille, wiec to nie powinno wydłużyć gry. Oczywiście ten tryb bez skracania rund wpłynie ma czas. Czy myślisz, że w jakimś innym sensie się czas wydłuży? Jakby można było ze wszystkiego jednocześnie korzystać to pewnie ap + downtime by zabił.

Edit: dopisaleś odpowiedź zanim ją napisałem posta. :D
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Markus »

Ha ha
Szybko Portal uczy się od FFG.
Dodatek zaraz po premierze podstawki :-) (czyli gra jest pokrojona przed premierą)

Chyba zapomieli dopisać magiczne "Core Set" na tych pudłach co są obecnie w sklepach
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cry Havoc

Post autor: xelos80 »

Markus pisze:Ha ha
Szybko Portal uczy się od FFG.
Dodatek zaraz po premierze podstawki :-) (czyli gra jest pokrojona przed premierą)

Chyba zapomieli dopisać magiczne "Core Set" na tych pudłach co są obecnie w sklepach
Portal nazywa to Master set a potem wydaje do niego dodatek :P (51 stan)
A to ze dodatek był pewnie już gotowy w momencie wydania CH to akurat nie wątpię. Biznesowo to przecież jest oczywiste.
W czasie testów gry pewnie łatwo wyciąc parę rzeczy tak aby zostawić grę grywalną i odrazu miec dodatek.
Marża na dodatkach jednak jest sporo wyższa w stosunku do zawartości.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Trolliszcze »

Markus pisze: Dodatek zaraz po premierze podstawki :-) (czyli gra jest pokrojona przed premierą)
Chyba zapomieli dopisać magiczne "Core Set" na tych pudłach co są obecnie w sklepach
W przypadku każdej produkcji trzeba w pewnym momencie powiedzieć stop, biorąc pod uwagę przybliżone koszty produkcji, późniejszą cenę gry, aktualny stan balansu itd. Co więcej, jak już było wspomniane wyżej, dodatek był TESTOWANY, kiedy gra znajdowała się w fazie produkcji. Gdyby te elementy dodatku zostały wycięte z podstawki, to nie byłoby żadnej potrzeby ich testować, prawda? Grant Rodiek wspominał, że on tę grę projektował i dopieszczał (później także z Portalem) przez X lat, więc już wcześniej mógł mieć pomysły na dodatkową zawartość, a podstawka pod względem balansu, zasad musiała być gotowa na długo przed premierą (bo po drodze jeszcze produkcja, transport itd.).

Krótko mówiąc, znowu spiski i pomówienia. Zdaje się, że ostatnio ulubiony sport pewnej części forum xD
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Cry Havoc

Post autor: misioooo »

AfterMATH... I liczyć panowie nie potrafią?
Dodanie 5 nowych umiejętności i 3 nowych budynków zdecydowanie bardziej zwiększy różnorodność niż tylko dwukrotnie...
Chyba, że też zasady całkiem od nowa napiszą i gra z "math" będzie zgoła inna od podstawki...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Cry Havoc

Post autor: Markus »

Na moje oczy to ten dodatek poprawi CH w taki sam sposób jak Zakazana wiedza poprawia Eldricha. Czyli MUST BUY.

:-)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cry Havoc

Post autor: Rocy7 »

Dzisiejsze 2 partie pokazały mi 3 kwestie:
1) żeton 3 trogów koło sztabu to nie problem
2) grę da się skończyć w godzinę na 3
3) nawet w swojej drugiej grze da się spokojnie wygrać Maszynami (choć ten gracz mógłby i swoją 1 rozgrywkę raczej nimi wygrać)
ODPOWIEDZ