Strona 2 z 3

Re: CommandPoint.pl - dzisiejszy White Dwarf i nie tylko

: 18 maja 2016, 22:38
autor: ajfel
Premiera Warhammer Quest: Silver Tower na dniach, dzisiaj notka przedpremierowa o tym, co już na temat gry wiadomo i jak prezentuje się ona na tle pierwowzoru sprzed dwóch dekad:

http://www.commandpoint.pl/przedpremier ... ver-tower/

Re: CommandPoint.pl - Summoner Wars: Alliances

: 26 maja 2016, 22:15
autor: ajfel
Dzisiaj kolejna recenzja, tym razem Summoner Wars: Alliances (lub Przymierza jak ktoś woli):
http://www.commandpoint.pl/summoner-war ... -recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Zakazane Gwiazdy

: 08 cze 2016, 21:45
autor: ajfel
Dzisiaj na łamach CommandPoint.pl pojawiła się recenzja Zakazanych Gwiazd. Zapraszam!

http://www.commandpoint.pl/zakazane-gwiazdy-recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Deadzone 2nd Edition

: 17 cze 2016, 23:26
autor: ajfel
Nowa edycja gry Deadzone i garść pierwszych wrażeń - zapraszam!
http://www.commandpoint.pl/deadzone-2nd ... -wrazenia/

Re: CommandPoint.pl - Lost Patrol

: 05 lip 2016, 22:23
autor: ajfel
Dzisiaj na łamach CommandPoint.pl pojawiła się recenzja gry Lost Patrol. Zapraszam!
http://www.commandpoint.pl/lost-patrol-recenzja/

Re: CommandPoint.pl - SPACE HULK

: 18 lip 2016, 22:44
autor: ajfel
Dawno nic nie było o Space Hulku, dzisiaj więc przyszła pora na trzeci tekst w cyklu poradników. Dzisiejsza publikacja powstała głównie z myślą o posiadaczach nowego wydania gry (2009 lub 2014), którzy chcą w swych rozgrywkach wykorzystać fajne elementy z wydań wcześniejszych. Zapraszam!
http://www.commandpoint.pl/space-hulk-8-starych-zasad/

Re: CommandPoint.pl - Stormcloud Attack

: 24 sie 2016, 12:09
autor: ajfel
Dzisiaj zapraszam do recenzji Stormcloud Attack, czyli gry o walkach powietrznych w uniwersum Warhammera 40k:
http://www.commandpoint.pl/stormcloud-attack-recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Warhammer Quest: Silver Tower

: 05 wrz 2016, 16:28
autor: ajfel

Re: CommandPoint.pl - White Dwarf (wrzesień 2016)

: 08 wrz 2016, 23:00
autor: ajfel
White Dwarf powrócił w formie 150 stronicowego miesięcznika. We wrześniowym numerze znalazła się cała masa nowych reguł dla posiadaczy planszówek spod szyldu Games Workshop. Co konkretnie? Zapraszam na planszówkowy rzut okiem na nowego White Dwarfa.
http://www.commandpoint.pl/white-dwarf- ... zut-okiem/

Re: CommandPoint.pl - White Dwarf (wrzesień 2016)

: 12 wrz 2016, 19:45
autor: schizofretka
Super, szkoda że wszędzie wyprzedany :( Eh, jednak GW to GW, nawet jak zrobią coś dla każuali to też każą się o to zabijać.

Re: CommandPoint.pl - White Dwarf (wrzesień 2016)

: 13 wrz 2016, 16:49
autor: ajfel
schizofretka pisze:Super, szkoda że wszędzie wyprzedany
To było w sumie do przewidzenia, chociażby ze względu na dołączoną do pisma figurkę (wartą dużo więcej niż cała gazetka;) ).

Parę dni temu potwierdziły się plotki o końcu współpracy FFG i GW, a co za tym idzie nieciekawej przyszłości wielu planszówkowych przebojów, takich jak np Zakazane Gwiazdy czy karciany Warhammer Quest.
A dzisiaj na łamach CommandPoint.pl małe podsumowanie warhammerowego dorobku FFG na przestrzeni ośmiu ostatnich lat:
http://www.commandpoint.pl/osiem-lat-wa ... 2008-2016/

Re: CommandPoint.pl -o Kurierze Planszowym i innych zbiórkac

: 08 paź 2016, 19:37
autor: ajfel
Dzisiaj na CommandPoint.pl dla odmiany o jednej z wielu zbiórek, których postanowiłem nie wspierać, czyli o Kurierze Planszowym:
http://www.commandpoint.pl/o-zbiorkach- ... go-grosza/

Re: CommandPoint.pl - Dungeon Saga: Dwarf King's Quest

: 23 paź 2016, 22:29
autor: ajfel
Dzisiaj recenzja czegoś odrobinę starszego (gra miała premierę na początku ubiegłego roku). Wzbudzający wśród fanów gatunku niemałe kontrowersje: Dungeon Saga: Dwarf King's Quest. Czy warto dać szansę dungeon crawlerowi spod szyldu Mantic Games?
http://www.commandpoint.pl/dungeon-saga ... -recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Battletech Total Warfare

: 11 gru 2016, 16:54
autor: ajfel
W ubiegłym miesiącu było trochę o gamesworkshophowych aktualnościach, dzisiaj natomiast recenzja czegoś starszego spod szyldu Catalyst Game Labs, czyli Battletech Total Warfare:
http://www.commandpoint.pl/battletech-t ... -recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Battletech Total Warfare

: 15 gru 2016, 22:56
autor: ajfel
Obok recenzji Battletech Total Warfare, w tym tygodniu doszedł jeszcze rzut okiem na grudniowego White Dwarfa i przegląd gamesworkshopowych, planszówkowych aktualności:
http://www.commandpoint.pl/white-dwarf-grudzien-2016/

Re: CommandPoint.pl - Gorechosen i nie tylko

: 20 sty 2017, 15:48
autor: ajfel
Wczoraj na łamach CommandPoint.pl ukazała się recenzja Gorechosen, drugiej po Silver Tower gry planszowej w uniwersum Age of Sigmar. http://www.commandpoint.pl/gorechosen-recenzja/

Dzisiaj natomiast parę słów o magazynie White Dwarf, serwisie Warhammer Community i publikowanych tam dodatkach do gier: http://www.commandpoint.pl/white-dwarf- ... i-do-gier/

Re: CommandPoint.pl - Blood Bowl

: 27 sty 2017, 15:35
autor: ajfel
Dzisiaj na łamach CommandPoint.pl rzut okiem na nowego Blood Bowla. I na starego też.
http://www.commandpoint.pl/blood-bowl-n ... e-wydanie/

Re: CommandPoint.pl - Blood Bowl

: 04 lut 2017, 22:16
autor: ajfel
Parę słów o najnowszym White Dwarfie (który formalnie premierę ma dzisiaj), także o bloodbowlowych nowościach, skirmishu Gangs of Commorragh, nowych regułach do Lost Patrol i Warhammer Quest: Silver Tower, jak również nadchodzącym sequelu tej ostaniej.
Innymi słowy: przegląd wybranych, gamesworshopowych aktualności - zapraszam!
http://www.commandpoint.pl/white-dwarf-luty-2017/

Re: CommandPoint.pl - Horus Heresy: Burning of Prospero

: 26 lut 2017, 15:57
autor: ajfel
W końcu udało się posklejać, ograć wszystkie scenariusze, wyrobić sobie zdanie i porównać do poprzedniczki. Zapraszam do recenzji gry planszowej Horus Heresy: Burning of Prospero.
http://www.commandpoint.pl/horus-heresy ... -recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Shadow War: Armageddon

: 15 mar 2017, 19:56
autor: ajfel
W ostatnich dniach ukazały się dwa teksty:

1. rzut okiem na marcowy numer miesięcznika White Dwarf, przede wszystkim pod kątem planszówek i rozszerzeń do nich:
http://www.commandpoint.pl/white-dwarf-marzec-2017/

2. garść informacji na temat Shadow War: Armageddon, nowej gry mającej być następczynią klasycznej Necromundy:
http://www.commandpoint.pl/shadow-war-a ... -premiera/

Re: CommandPoint.pl - Gangs of Commorragh

: 28 mar 2017, 18:21
autor: ajfel
Kolejne dwa teksty na łamach CommandPoint.pl :

w ubiegłym tygodniu parę słów na temat nadchodzącej Warhammer Underworlds: Shadespire:
http://www.commandpoint.pl/pierwsze-don ... hadespire/

dzisiaj zaś recenzja wydanej pod koniec stycznia Gangs of Commorragh:
http://www.commandpoint.pl/gangs-of-com ... -recenzja/

Re: CommandPoint.pl - Gangs of Commorragh

: 02 kwie 2017, 18:50
autor: schizofretka
Z ciekawości: jak się gangi mają do X-Winga?

Re: CommandPoint.pl - Gangs of Commorragh

: 03 kwie 2017, 15:33
autor: ajfel
schizofretka pisze:Z ciekawości: jak się gangi mają do X-Winga?
Dynamika podobna, losowość też. W X-Wingu trudniej wyeliminować model, w GoC pojedyncze trafienie zdejmuje delikwenta.
X-Wing jak to w FFG, ma ładne i czytelne oznaczenia wszystkiego na podstawkach, w GoC tego bardzo brakuje. W X-Wingu na pewno więcej znaczników pałęta się po stole obok modeli.
System wydawania rozkazów w X-Wingu chyba ciekawszy, zaś tabelki dostępnych manewrów i system umiejętności czynią GoC chyba trochę bardziej skomplikowaną (na starcie).
W X-Wingu większy masz nacisk na budowę rozpiski, duży repertuar jednostek i dodatkowych kart do nich. Tymczasem GoC skupia się na kampanii.

Nie wiem czy dokładnie o to pytałeś, jeśli nie to doprecyzuj plz. W X-winga trochę grałem, ale dawno bo przesiadłem się na Armadę, ale trochę pamiętam;-)

Re: CommandPoint.pl - Gangs of Commorragh

: 03 kwie 2017, 18:33
autor: schizofretka
Głównie interesowała mnie głębia/trudność/ciekawość pojedynczej rozgrywki. W XW parę razy grałem i go kojarzę, ale był dla mnie dość nudny. Być może dlatego, że nigdy nie doszedłem do prawdziwej chmary modeli na stole, kiedy powinno się robić naprawdę ciekawie.

W sensie na ile GoC jest taką zabawą z turlaniem kostakami zgodną z oryginalną filozofią AoS, a na ile tworzy trudnych, stresujących wyborów (choćby jak SH). Zastanawia mnie czy właśnie mała liczba modeli nie stanowi dużego ograniczenia możliwości taktycznych.

Re: CommandPoint.pl - Gangs of Commorragh

: 03 kwie 2017, 21:51
autor: ajfel
W GoC każda potyczka to 3 do 10ciu modeli na stronę. Czasami w środkowej części stołu robi się gęsto.

Ilekroć ktoś prosi, bym cokolwiek porównał do SH, przypominam delikatnie że to nie fair w stosunku do porównywanej gry, bowiem nie kryję że jestem absolutnym psychofanem Space Hulka ;-)
Tak bardziej na poważnie, do SH porównywać to ciężko, bo to całkiem inne wrażenia z rozgrywki. SH to duża asymetria i ciasnota korytarzy (na niej w dużej mierze oparty jest taktyczny wymiar gry).

Uczciwie o GoC trzeba powiedzieć, że potyczki są bardzo nierówne. Czasami wszystko trwa bardzo krótko i masz niewielki wpływ na swoją szybką klęskę, czasami pech sprawia, że na starcie masz dużo mniejsze siły od rywala. Bywa i tak, że dochodzi do starcia w którym nie brakuje emocji i fajnego, taktycznego kombinowania. Moim zdaniem jest więc ciekawie i niebanalnie, ale nie za każdym razem (sytuacja na otwarciu rozgrywki ustalana jest w mocno losowy sposób).

Ogólnie zabawę nakręca kampania i tutaj podobieństwo do Necromundy (o czym wspominałem w recenzji) czy np Deadzone jest spore. Łatwo jest stracić cennego wojownika, więc gdy koleś ma kupę doświadczenia i jest nafaszerowany skillami to się dwa razy zastanowisz przed bardziej ryzykowną akcją, a gdy jest w opałach to bez wahania wycofasz go z pola bitwy.

Myślę więc, że wartość GoC nie stanowi głębia pojedynczej partii, ale to w jaki sposób potrafi się poukładać seria szybkich potyczek. Jednak gra jest zbyt skromna i potencjał będzie zmarnowany, jeśli GW nie doda jej nowych elementów (jak w marcowym WD - świetny artykuł, chociaż jeszcze nie popróbowałem zawartych w nim reguł).