Strona 9 z 10

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 26 lis 2017, 19:43
autor: Onishin
Pytanie dotyczy głównie Proroctwa Smoków, ale też jeżeli dobrze pamiętam Sprawy Marcy. Jeżeli na karcie jest napisane "Walcz. Następnie weź przedmiot X". To czy muszę wygrać walke aby zebrać przedmiot, czy mogę rozpatrzyć tylko jedną rundę walki, zabrać przedmiot i uciec?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 26 lis 2017, 19:55
autor: KQuest
Onishin pisze:Pytanie dotyczy głównie Proroctwa Smoków, ale też jeżeli dobrze pamiętam Sprawy Marcy. Jeżeli na karcie jest napisane "Walcz. Następnie weź przedmiot X". To czy muszę wygrać walke aby zebrać przedmiot, czy mogę rozpatrzyć tylko jedną rundę walki, zabrać przedmiot i uciec?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Musisz wygrać walkę żeby wziąć przedmiot. Jeśli uciekniesz przed zakończeniem walki to nie bierzesz podanej karty.

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 04 sty 2018, 00:37
autor: thorgal83
Mam pytanie odnośnie przedmiotów z Proroctwa Smoków:
Spoiler:
Od razu zaznaczam, że jeżeli wyjaśnienie tego dopiero przede mną, to proszę o brak spoilerów :) Chcę tylko wiedzieć czy gdzieś nie przeoczyłem informacji o tym.

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 04 sty 2018, 00:43
autor: KQuest
thorgal83 pisze:Mam pytanie odnośnie przedmiotów z Proroctwa Smoków:
Spoiler:
Od razu zaznaczam, że jeżeli wyjaśnienie tego dopiero przede mną, to proszę o brak spoilerów :) Chcę tylko wiedzieć czy gdzieś nie przeoczyłem informacji o tym.
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 04 sty 2018, 09:44
autor: thorgal83
A więc jestem już pod koniec tego scenariusza:
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 04 sty 2018, 10:47
autor: Andy
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 04 sty 2018, 12:35
autor: KQuest
thorgal83 pisze:A więc jestem już pod koniec tego scenariusza:
Spoiler:
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 04 sty 2018, 16:21
autor: thorgal83
Dzięki Panowie za pomoc :)

Miałem przerwę świąteczną w tym scenariuszu, stąd umknęła mi ta informacja. Dzięki raz jeszcze :)

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 07 sty 2018, 12:58
autor: thorgal83
Jeszcze jedno pytanie odnośnie rzucania zaklęć.

Przykład: gramy w 4 osoby, wszyscy jesteśmy na jednym polu i odkrywamy wroga. Wydajemy JC żeby każdy po kolei mógł wykonać rzut ataku. Czy taki Mag musi wydać dodatkowo JC na czar czy jest to już wliczone w tą JC ?

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 07 sty 2018, 13:12
autor: KQuest
thorgal83 pisze:Jeszcze jedno pytanie odnośnie rzucania zaklęć.

Przykład: gramy w 4 osoby, wszyscy jesteśmy na jednym polu i odkrywamy wroga. Wydajemy JC żeby każdy po kolei mógł wykonać rzut ataku. Czy taki Mag musi wydać dodatkowo JC na czar czy jest to już wliczone w tą JC ?
Nie zużywasz dodatkowek jednostki. Mag rzuca zaklęcie w ramach właśnie wykorzystywanej JC, tak jak w przypadku normalnego testu. Przy okazji należy pamiętać o tym, że będąc na polu z wrogiem można rzucać jedynie zaklęcia bojowe

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 15 sty 2018, 20:23
autor: karamba
Mógłby mi ktoś podpowiedzieć coś, ktoś kto zagrał w ten scenariusz w Egipcie. Sekret maski bodajże
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 15 sty 2018, 21:50
autor: RunMan
karamba pisze:Mógłby mi ktoś podpowiedzieć coś, ktoś kto zagrał w ten scenariusz w Egipcie. Sekret maski bodajże
Spoiler:
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 18 sty 2018, 22:16
autor: karamba
RunMan pisze:
karamba pisze:Mógłby mi ktoś podpowiedzieć coś, ktoś kto zagrał w ten scenariusz w Egipcie. Sekret maski bodajże
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 19 sty 2018, 19:30
autor: wuszu
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 22 sty 2018, 09:35
autor: karamba
Tajemnica maski:
Spoiler:
Jak ktoś grał w ten rebela z konkursu Stetin 1945. Był fajny to nawet dziwne że taki dobry. Ale jak już skończyliśmy to takie coś mnie jeszcze nurtuje:
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 26 kwie 2018, 20:31
autor: Pynio
Pytanie odnośnie pierwszego scenariusza:

Pierwsze pytanie jest odnośnie poruszania się (być może nazwy nie będą dokładne, ponieważ nie mam gry przed sobą):
Spoiler:
Drugie pytanie odnośnie resetowania scenariusza:

Czy jacykolwiek przeciwnicy zostają w pudełku podczas kolejnego podejścia? (np. Ci z kłódką?)

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 26 kwie 2018, 22:21
autor: KQuest
Co do drugiego pytania - wszystko wraca na swoje miejsce w talii. Cofacie się w czasie do tego samego momentu, w którym zaczęliście poprzednio, więc nawet jeśli wcześniej np. kogoś pokonaliście to znowu jesteście w momencie kiedy jeszcze się to nie wydarzyło

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 27 kwie 2018, 10:26
autor: donmakaron
@Pynio:
Spoiler:

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 07 sie 2018, 11:10
autor: tomasz86
Witam i z góry dziękuję:
Czy ktoś może mi to wytłumaczyć z Faq po Polsku, nie do końca kumam o co chodzi. Być może daltego że grałem w time stories tlyko raz przez 30 minut. Teraz będzie drugie podejście:


6. Do we keep state tokens after they are used?
Yes, the old rulebook is wrong. New Rulebook is correct. They are kept when "used", but they go at the end of a run as normal.

9. There is a confusing statement in the rules about revealing sealed cards without having that state token. What does this mean?

First, discard the trigger card (the one that told you to reveal the sealed card.) Then, place the sealed card in the space where the revealing card was. Any receptacles on that space can immediately look at the sealed card. If there is a state token pictured on the sealed card, do not take the state token.

10. Once a sealed card has been revealed, can other receptacles move to that space?
Yes. Although the card will be placed back face down, and it has the seal on the back, the term "reveal" is not the same as "face down". The sealed card has already been revealed, and therefore, the card can be moved to just like any other.


11. When can cards with a do not enter sign be accessed?
They can only be accessed when you're told to do so. Doing what's printed on it is not enough.
This happens in Marcy case:


12. If a card effect triggers when it is revealed, what does “reveal mean”?
Reveal does not mean every time you turn the card over, just the first time that it is looked at by players. It is still considered "revealed", even if the actual card is placed back face down and then later looked at again.

15. Are other possessions tradeable like items?
Yes, the same rule for items is used for all other possessions (resource tokens)

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 07 sie 2018, 12:10
autor: rattkin
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 11:10 6. Do we keep state tokens after they are used?
Yes, the old rulebook is wrong. New Rulebook is correct. They are kept when "used", but they go at the end of a run as normal.
Poprzedni podręcznik sugerował że żetony statusy (kwadraciki) się odrzuca, gdziekolwiek jest wspominane ich "użycie". FAQ prostuje, że to nie jest prawda - żetony zawsze zostają z nami przez cały "skok", a zostają odrzucone dopiero pod koniec skoku, jak wszystko inne.
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 11:10 9. There is a confusing statement in the rules about revealing sealed cards without having that state token. What does this mean?

First, discard the trigger card (the one that told you to reveal the sealed card.) Then, place the sealed card in the space where the revealing card was. Any receptacles on that space can immediately look at the sealed card. If there is a state token pictured on the sealed card, do not take the state token.
Odkrywanie kart jako wynik posiadania konkretnego żetonu stanu jest w podręczniku dość mgliście opisany. FAQ mówi, że kolejność jest następująca:
- odrzucasz kartę, którą właśnie oglądasz, a która każe Ci odkryć nową kartę
- nową kartę kładziesz na planszy w miejsce właśnie odrzuconej
- wszyscy gracze, którzy na tym miejscu się znajdują, mogą od razu zobaczyć tę kartę
- jeśli na tej nowoodkrytej karcie był symbol żetonu statusu, nie oznacza to, że go bierzesz. Widocznie można było tę kartę zobaczyć też w inny sposób (posiadając ów żeton właśnie).

Z odkrywaniem kart jest czasami taka bieda, że jeśli odkryło się jakąś kartę i włożyło na miejsce innej, to przy zamykaniu lokacji trzeba tę kolejność zachować. Potem przy jej otwieraniu, karta "nie w porządku" może troche dziwić, jeśli zapomnimy, jak się tam znalazła i co na niej jest. Mały zgrzyt w ogólnym mechanizmie. Najczęściej jednak te "odkrywki" są dość intuicyjne.
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 11:10 10. Once a sealed card has been revealed, can other receptacles move to that space?
Yes. Although the card will be placed back face down, and it has the seal on the back, the term "reveal" is not the same as "face down". The sealed card has already been revealed, and therefore, the card can be moved to just like any other.
Tutaj jest trochę bełkot niestety, ale chodziło o to, że raz uzyskany "dostęp" do jakiejś zamkniętej karty, pozostaje, nawet jeśli po jej oglądnięciu, odkłada się ją zakrytą. Czyli jesli w wyniku działań z poprzedniego punktu odkryłeś jakąś kartę i wstawiłeś ja w nowe miejsce, a część graczy była wówczas "gdzie indziej", mogą oni swobodnie przejść do tej karty i ją zobaczyć.

tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 11:10 11. When can cards with a do not enter sign be accessed?
They can only be accessed when you're told to do so. Doing what's printed on it is not enough.
Karty ze znakiem zakazu mogą być odkryte/przeczytane tylko i wyłącznie wtedy, gdy coś nam w grze bezpośrednio mówi, że wolno - nawet jeśli na karcie obok znaku zakazu są inne symbole, opisujące wymagania, które spełniasz.

tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 11:10 12. If a card effect triggers when it is revealed, what does “reveal mean”?
Reveal does not mean every time you turn the card over, just the first time that it is looked at by players. It is still considered "revealed", even if the actual card is placed back face down and then later looked at again.
Jeśli w wyniku działania karty coś się "zadziewa" w momencie jej "odkrycia", chodzi tylko o jej "odkrycie" po raz pierwszy (efekt, który pozwala nam zobaczyć kartę, która normalnie była niedostępna). Owszem, jest odkładana zakryta, ale nie oznacza to, że efekt na "odkrycie" będzię działał za każdym razem, gdy ktoś na nią spojrzy. Trochę tutaj język polski wchodzi mi w drogę z "odkryciem". "Reveal" oznacza odkrycie-odsłonięcie-odblokowanie, nie "odkrycie" jako podniesienie zakrytej karty, do której uprzednio i tak miało się dostęp.

tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 11:10 15. Are other possessions tradeable like items?
Yes, the same rule for items is used for all other possessions (resource tokens)
Czy inne rzeczy, które posiadają gracze (np. poza przedmiotami), także można wymieniać między sobą? Tak, można, dotyczą ich takie same reguły, jak przedmiotów. Oznacza to, że można np. wymieniać między sobą żetony "czegoś" (zależnie od scenariusza), czy towarzyszące postaci, itd. itp.

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 07 sie 2018, 12:38
autor: tomasz86
Witam,

Dzięki serdeczne za pomoc. Jeszcze mam parę małych pytań:
1. Po nieudanej misji zostają tylko przedmioty onzaczone specjalnym symbolem. Czyli na nastepną rozgrywkę karty które były zamknięte symbolami żetonami ponownie wymagają tego symbolu. czyli dobrze jest pamiętać co dawało taki symbol i gdzie. Zgadza się?

2. Jeśli postac straci ostatni punkt życia to umiera czy dopiero wtedy umiera jak już nie może odrzucić punktów życia?

3. Eugene - jesli idzie sam zwiedzać lokacje to zawsze dodatkowo tracimy jedną jednostę czasu - jest to kara? Bo zaświtało czy on czasem w tej jednostce czasu nie ma sam dodatkowego ruchu?

4. Vasili - kokaina - czy może leczyć postacie będące w innej lokacji? Czy jak skończy mu się calkiem kokaina to traci on co turę punkt życia aż do śmierci?

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 07 sie 2018, 12:46
autor: donmakaron
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 12:38 Witam,

Dzięki serdeczne za pomoc. Jeszcze mam parę małych pytań:
1. Po nieudanej misji zostają tylko przedmioty onzaczone specjalnym symbolem. Czyli na nastepną rozgrywkę karty które były zamknięte symbolami żetonami ponownie wymagają tego symbolu. czyli dobrze jest pamiętać co dawało taki symbol i gdzie. Zgadza się?
Zgadza się, na tym to wszystko mniej więcej polega.
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 12:38 2. Jeśli postac straci ostatni punkt życia to umiera czy dopiero wtedy umiera jak już nie może odrzucić punktów życia?
Umierasz gdy spadasz na 0 punktów życia.
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 12:38 3. Eugene - jesli idzie sam zwiedzać lokacje to zawsze dodatkowo tracimy jedną jednostę czasu - jest to kara? Bo zaświtało czy on czasem w tej jednostce czasu nie ma sam dodatkowego ruchu?
Takie utraty to kara. Byłoby wyraźnie napisane, że możesz coś w trakcie tego czasu zrobić. Sprawdź sobie ikonografię na końcu rulebooka, masz tam wyszczególnioną ikonkę straty czasu (dla grupy i dla jednego gracza).
tomasz86 pisze: 07 sie 2018, 12:38 4. Vasili - kokaina - czy może leczyć postacie będące w innej lokacji? Czy jak skończy mu się calkiem kokaina to traci on co turę punkt życia aż do śmierci?
Musiałbyś przypomnieć nam treść kart, ale z tego co pamiętam nie można leczyć postaci będących w innych lokacjach, a jeśli skończy mu się całkiem kokaina, to jego maksymalne życie spada o 1 (raz zostaje obniżone). Bgg podpowiada, że nawet jak potem sobie tę kokainę skądś skombinuje, to i tak nie wraca na wyższy poziom życia.

edit: propsy dla @rattkin za wzięcie się za poprzednią, obszerną serię pytań.

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 08 sie 2018, 12:04
autor: wirusman
Jeśli z kimś mam walczyć lub wykonać test. To czy ta kartę pokazuje innym graczom? Czy tylko mogą zobaczyć ile tarcz mam zlikwidować?

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 08 sie 2018, 12:06
autor: rattkin
Teoretycznie nie powinieneś, ale my zwykle pokazujemy, bo skoro i tak wystawiasz tarcze na zewnątrz, to i tak ujawniłeś kluczowe informacje. No, chyba, że ktoś bardzo nie chce oglądac z czym/kim walczysz, bo chciałby zajrzeć sobie do tego sam potem/kiedyś.

Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)

: 10 wrz 2018, 15:22
autor: Envoy
Mam pytanie odnośnie postaci Chloe Cartier (paraliżujące omany).
Załóżmy taki scenariusz: rzucamy kością i przenosimy się do jakiejś lokacji. Niech będzie, że na kości wypadły 2*. I teraz, jeśli Chloe idzie na jakieś miejsce sama, to należy wydać dodatkowo 1*? Czy tylko wówczas, gdy pozostajemy w tej samej lokacji i po prostu się przemieszczamy pomiędzy poszczególnymi rejonami i Chloe by szła gdzieś sama, to wtedy wydaje 1* więcej?
Czy zarówno w jednej jak i drugiej sytuacji Chloe płaci dodatkową * za to, że przemieszcza się gdzieś sama?
Pomoże ktoś? :)