anukon pisze:
Pion NIEBIESKI staje na polu B, pion RÓŻOWY na polu C. Gracze czytają karty. Kapitan Czasu wydaje 1 JC. NIEBIESKI trafia na przeciwnika/pułapkę, robi test. Zdejmuje tarczę, dostaje obrażenia (powiedzmy, że ostatnia tarcza to ta z sercem). Ponieważ RÓŻOWY nic nie robił(poza przeczytaniem karty, na której nic ciekawego nie było) w tej samej JC przesuwa się na pole B gdzie stoi pion NIEBIESKI. Koniec tury.
Kolejna... KC wydaje kolejną JC. Ponieważ w instrukcji jest napisane, że wszystko dzieje się jednocześnie. Gracze ustalają, że pierwszy będzie rzucał RÓŻOWY ponieważ ma więcej "życia". Zdejmuje kolejne tarcze, dostaje obrażenia. Następnie rzuca NIEBIESKI. Zdejmuje ostatnią tarczę. Sukces.
Poprawnie.
anukon pisze:
I kolejne pytanie (wiem, że raczej się to nie zdarzy )
Zdarzy, zdarzy.
anukon pisze:
Gracze wchodzą do nowej lokacji, czytają karty (nie ma nikt żadnej próby, kłódki itp) i podejmują decyzje o zmianie miejsca (inna lokacja). Czy KC wydaje 1 JC i dodatkowo rzuca kością (tą z upływającym czasem)? Czy tyko rzuca kością bo gracze nie robili żadnej akcji (test, przejście, nic nie robienie)?
Tylko rzuca kością.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 06 sie 2017, 21:20
autor: Envoy
donmakaron pisze:Nam to do głowy nie przyszło, więc się podzielę, może ktoś skorzysta - Mr. P. na bgg potwierdza, że wszystkie testy w grze są limitowane do 6 kostek. Jak mam kolesia z atrybutem 4 i broń dającą +4 do testu, to i tak rzucam tylko 6 kostkami.
Donmakaron, tak na marginesie: w jaki scenariusz grałeś, że miałeś +4 do testu?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 sie 2017, 08:57
autor: donmakaron
Envoy pisze:Donmakaron, tak na marginesie: w jaki scenariusz grałeś, że miałeś +4 do testu?
Prophecy of Dragons. Jest tam turbo wojownik krasnolud, może dostać dobrą broń i być wspierany w walce czarami innego gracza. Przykład z "+4" był czysto teoretyczny.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 sie 2017, 10:02
autor: Envoy
Aha, okok.
To w takim razie jeszcze przed nami. Tak pytałem, bo w Azylu i Sprawie Marcy chyba nie było takiej możliwości. I byłem właśnie ciekaw, gdzie pojawiają się takie opcje.
Dzięki za info
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 sie 2017, 16:54
autor: Andy
Właśnie robimy drugi skok w scenariuszu Sprawa Marcy i utknęliśmy z dwiema kwestiami:
Spoiler:
1. Na koniec pierwszego skoku niebieska karta "Misja nieudana (JC)" poleciła nam: "Odczytajcie jeszcze raz karty bazy od F do G i postępujcie zgodnie z instrukcjami Laury". Tymczasem instrukcja odnośnie do umieszczenia na planszy karty "Hałas przyciąga zarażonych" znajduje się na karcie bazy D. Czy wynika z tego, że w czasie drugiego skoku nie używamy karty "Hałas przyciąga zarażonych"?
2. Opis na karcie psa Trapera podaje: "Umieść 3 [żółte żetony]. Trzy razy w ciągu gry możesz odrzucić jeden z tych żetonów, aby dodać 3 [gwiazdki] do dowolnego testu." W pierwszym skoku zużyliśmy jeden żółty żeton. Czy "trzy razy w ciągu gry" oznacza, że drugi skok rozpoczynamy z tylko dwoma żółtymi żetonami, czy Traper się resetuje (jest on przedmiotem bez symbolu pozostawiania na następny skok)?
Poproszę o odpowiedź w spoilerze.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 sie 2017, 17:29
autor: KQuest
Andy pisze:Właśnie robimy drugi skok w scenariuszu Sprawa Marcy i utknęliśmy z dwiema kwestiami:
Spoiler:
1. Na koniec pierwszego skoku niebieska karta "Misja nieudana (JC)" poleciła nam: "Odczytajcie jeszcze raz karty bazy od F do G i postępujcie zgodnie z instrukcjami Laury". Tymczasem instrukcja odnośnie do umieszczenia na planszy karty "Hałas przyciąga zarażonych" znajduje się na karcie bazy D. Czy wynika z tego, że w czasie drugiego skoku nie używamy karty "Hałas przyciąga zarażonych"?
2. Opis na karcie psa Trapera podaje: "Umieść 3 [żółte żetony]. Trzy razy w ciągu gry możesz odrzucić jeden z tych żetonów, aby dodać 3 [gwiazdki] do dowolnego testu." W pierwszym skoku zużyliśmy jeden żółty żeton. Czy "trzy razy w ciągu gry" oznacza, że drugi skok rozpoczynamy z tylko dwoma żółtymi żetonami, czy Traper się resetuje (jest on przedmiotem bez symbolu pozostawiania na następny skok)?
Poproszę o odpowiedź w spoilerze.
Spoiler:
1. Przeczytajcie całą bazę. Hałas działa tak samo w każdym skoku.
2. Żetony się resetują, bo dostajesz tę kartę jakby na nowo.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 sie 2017, 20:53
autor: Andy
Dzięki. Dziś skoki 2 i 3 - jesteśmy już bliscy rozwiązania, ale potrzebny będzie jeszcze co najmniej jeden skok.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 sie 2017, 21:25
autor: KQuest
Andy pisze:Dzięki. Dziś skoki 2 i 3 - jesteśmy już bliscy rozwiązania, ale potrzebny będzie jeszcze co najmniej jeden skok.
Powodzenia i miłej zabawy My każdy z dotychczasowych scenariuszy przechodziliśmy na raz, ale trzeba było na to poświęcić czasami tak z 6 godzin. Mam za sobą Azyl, Marcy, Proroctwo i Pariah Missouri, i Marcy jest zdecydowanie moim ulubionym scenariuszem.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 13 wrz 2017, 20:04
autor: entroop
W wariancie dla dwóch graczy instrukcja mówi że każdy gracz kontroluje dwóch "nosicieli" - czy to oznacza że każdy gracz gra dwoma pionkami ("agentami') ?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 13 wrz 2017, 20:26
autor: KQuest
entroop pisze:W wariancie dla dwóch graczy instrukcja mówi że każdy gracz kontroluje dwóch "nosicieli" - czy to oznacza że każdy gracz gra dwoma pionkami ("agentami') ?
Tak, każdy gracz ma dwóch agentów, a więc dwa pionki. I dla każdego pionka wybieracie osobną postać, każdy pionek ma swój ekwipunek itd. Zasadniczo to taka rozgrywka na cztery osoby, tylko że każdy gra za dwóch.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 14 wrz 2017, 12:58
autor: wirusman
Pytanie stare jak świat:
-Wchodzimy do nowej lokacji, tracimy czas od 1-3 z kostki
-Ustawiamy nosicieli na odpowiednie miejsca w lokalizacji, odkrywamy karty i wyskoczy na walka, kiedy walczymy? W tej samej turze, czy,
- Tracimy jedna jednostkę czasu i dopiero wtedy możemy walczyć?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 14 wrz 2017, 12:59
autor: rattkin
W następnej.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 wrz 2017, 21:01
autor: RunMan
Proroctwo Smoków (próbowałem znaleźć odpowiedzi w FAQ na BGG, ale takowych nie było):
Spoiler:
1. Rozpatrywanie spotkań - jeśli napotkamy na test podczas spotkania, to uczestniczą w nim wszyscy gracze (analogicznie do tego, jakby na polu z testem stanęły wszystkie pionki)?
2. Las Zagubionych - C (karta #106) - ogólnodostępna karta w lesie pozwalająca na zbieranie roślin, mówi: "W trakcie 1JC wszyscy agenci znajdujący się na tym polu mogą wykonać po jednym rzucie". Jest to rzut na jakąś konkretną umiejętność, czy zwyczajnie każdy rzuca jedynie 1 kością?
3. Obszar 7 - F (karta #143) - czy eliksir do oddychania pod wodą pozwala na natychmiastowe zdanie testu wszystkim agentom, czy jedynie jednemu z nich?
4. Czy wykonując atak dystansowy muszę zadeklarować cel ataku (przeciwnik na mojej karcie, czy przeciwnik na sąsiadującej karcie) przed rzutem kośćmi, czy mogę zdecydować się po rzucie?
Postanowiliśmy zrobić sobie kilka dni przerwy po nieudanych 3 skokach... Dowiedzieliśmy się tylko tyle, że każda z dróg prowadzi ostatecznie do nurkowania w studni, ależ to Proroctwo jest frustrujące...
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 wrz 2017, 21:37
autor: KQuest
RunMan pisze:Proroctwo Smoków (próbowałem znaleźć odpowiedzi w FAQ na BGG, ale takowych nie było):
Spoiler:
1. Rozpatrywanie spotkań - jeśli napotkamy na test podczas spotkania, to uczestniczą w nim wszyscy gracze (analogicznie do tego, jakby na polu z testem stanęły wszystkie pionki)?
2. Las Zagubionych - C (karta #106) - ogólnodostępna karta w lesie pozwalająca na zbieranie roślin, mówi: "W trakcie 1JC wszyscy agenci znajdujący się na tym polu mogą wykonać po jednym rzucie". Jest to rzut na jakąś konkretną umiejętność, czy zwyczajnie każdy rzuca jedynie 1 kością?
3. Obszar 7 - F (karta #143) - czy eliksir do oddychania pod wodą pozwala na natychmiastowe zdanie testu wszystkim agentom, czy jedynie jednemu z nich?
4. Czy wykonując atak dystansowy muszę zadeklarować cel ataku (przeciwnik na mojej karcie, czy przeciwnik na sąsiadującej karcie) przed rzutem kośćmi, czy mogę zdecydować się po rzucie?
Postanowiliśmy zrobić sobie kilka dni przerwy po nieudanych 3 skokach... Dowiedzieliśmy się tylko tyle, że każda z dróg prowadzi ostatecznie do nurkowania w studni, ależ to Proroctwo jest frustrujące...
Spoiler:
1. Wszyscy, chyba że karta wyraźnie dotyczy tylko jakiejś jednej wybranej postaci.
2. Z tego co pamiętam rzucaliśmy każdy jedną kostką. Jeśli nie ma tam symbolu żadnej umiejętności (a na 95% wydaje mi się, że nie ma) to każdy rzuca jedną.
3. Aż sprawdziłem kartę żeby mieć pewność - jest napisane "agentowi". Jeden eliksir działa tylko na jednego agenta (nie wiem czy jest więcej eliksirów).
4. Na karcie tłumaczącej atak dystansowy nie ma o tym żadnej informacji, a sama instrukcja nie bierze pod uwagę takiego przypadku, ale może coś przeoczyłem. Na logikę najpierw powinieneś wybrać cel, a potem wykonać test, czyli zaatakować.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 27 wrz 2017, 21:39
autor: RunMan
OK, graliśmy tak jak napisałeś, ale wolałem się upewnić. Dziękuję!
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 30 wrz 2017, 21:50
autor: Envoy
Cześć!
mam jedno pytanie do Tajemnicy Maski:
Spoiler:
Jesteśmy na razie po pierwszym skoku i niektóre osoby w trakcie tego skoku zmieniły nosicieli. Czy kolejny skok można zaczynać już z tymi nosicielami? Czy na starcie jest zawsze dostęp tylko do postaci startowych?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 01 paź 2017, 00:22
autor: Arius
Envoy pisze:Cześć!
mam jedno pytanie do Tajemnicy Maski:
Spoiler:
Jesteśmy na razie po pierwszym skoku i niektóre osoby w trakcie tego skoku zmieniły nosicieli. Czy kolejny skok można zaczynać już z tymi nosicielami? Czy na starcie jest zawsze dostęp tylko do postaci startowych?
Odpowiedź
Spoiler:
Start zawsze bazowymi postaciami.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 02 paź 2017, 14:28
autor: Envoy
Mhmm. OK, dzięki Arius.
Zbyt piękne by to było, dlatego tak też podejrzewaliśmy. Ale wolałem się upewnić.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 04 paź 2017, 21:13
autor: Jolly_Roger
W ile skoków zrobiliście Asylium? Bo ja po dwóch czuję się zupełnie zagubiony. Mamy jakiś tam plan na następny, ale te 25 jednostek schodzi błyskawicznie.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 04 paź 2017, 21:28
autor: morrison-1986
Nam udało się w trzecim skoku. Ale sporo czasu straciliśmy na zupełnie bezsensowne krążenie... Nie twierdzę, że udałoby się nam to przejść w drugim skoku ale w trzecim mogliśmy to skończyć już o wiele wcześniej niż skończyliśmy:).
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 05 paź 2017, 00:32
autor: RunMan
Nic się nie martw, każdy robi Azyl w trzecim
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 paź 2017, 17:55
autor: wirusman
Możecie wyjaśnić mi zasadę kradzieży przez złodzieja(w scenariuszu z smokami:D).
Muszę mieć dwa sukcesy na trzech kościach?
mogę próbować kraść jeden przedmiot ile razy chce?
jeśli uda mi się ukraść towar to potem rzucam kościami na dodatkową np. kasę (zależne jaka była maska czarna, czy czerwona)?
I nie rozuzmię dalszej części treści na karcie, jeśli któryś osobnik ma 3 przedmioty do ukradnięcia i mi się uda te trzy przedmioty ukraść to biorę przedmiot 7?
Jeden przedmiot mogę ukraść w jednej jednostce czasu?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 paź 2017, 18:42
autor: RunMan
Dobrze by było, gdybyś pytania odnośnie konkretnych scenariuszy brał w spoiler.
Spoiler:
wirusman pisze:Muszę mieć dwa sukcesy na trzech kościach?
Musisz uzyskać 2 sukcesy w teście na zręczność. Na początku, tak jak mówisz, jest to rzut 3 kośćmi.
wirusman pisze:mogę próbować kraść jeden przedmiot ile razy chce?
Tak.
wirusman pisze:jeśli uda mi się ukraść towar to potem rzucam kościami na dodatkową np. kasę (zależne jaka była maska czarna, czy czerwona)?
w przypadku udanego testu, gdy na karcie występuje czerwona maska - rzucasz kośćmi i sprawdzasz ile kasy zyskałeś.
wirusman pisze:I nie rozuzmię dalszej części treści na karcie, jeśli któryś osobnik ma 3 przedmioty do ukradnięcia i mi się uda te trzy przedmioty ukraść to biorę przedmiot 7?
W polskim tłumaczeniu występuje na tej karcie błąd. W przypadku nieudanego testu na kradzież (nieuzyskania 2 sukcesów), kładziesz na postaci złodzieja symbol. Gdy tylko położysz 3 taki symbol natychmiast bierzesz zadany przedmiot.
wirusman pisze:Jeden przedmiot mogę ukraść w jednej jednostce czasu?
Za Oficjalnym FAQ, kradzież nie wymaga użycia JC, a więc możesz dokonać tylu prób kradzieży ilu zechcesz.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 07 paź 2017, 19:20
autor: wirusman
Dziękuję za informacje, ale to są pytania odnośnie startowej postaci gdzie tu spoiler
Dla osób które przeszły smoki
Spoiler:
mając 45 jednostek czasu przegrałem w ostatniej lokacji. Musze pokonać wszystkich popychaczy króla, czy odrazu mogę skoczyć na bossa?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
: 08 paź 2017, 16:37
autor: RunMan
Część osób wybiera postaci, bez uprzedniego sprawdzania drugiej strony karty, więc w pewnym zakresie można uznać to za spoiler
Spoiler:
Nie musisz pokonywać wszystkich, ale każda nieobstawiona postać dodaje czaszkę (co powoduje, że jednostki życia tracą również postaci, które nie podchodzą do testów).