Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 1146
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 241 times
- Been thanked: 131 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
1. Na karcie jest napisane (o ile dobrze pamiętam) że wszystkie inne karty dają dodatkową buźkę.
2. Mie, odkrywasz jedynie dokładając do przyszłych wdarzeń
3. Nie można podnieść dwóch tych samych technologii. Przykrywamie występuje tylko w niebieskich technologiach, w dodatku przykryć możesz tę samą niebieską technologię - tą samą niebieską technologią z następnej ery.
2. Mie, odkrywasz jedynie dokładając do przyszłych wdarzeń
3. Nie można podnieść dwóch tych samych technologii. Przykrywamie występuje tylko w niebieskich technologiach, w dodatku przykryć możesz tę samą niebieską technologię - tą samą niebieską technologią z następnej ery.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Przykrywania nie użyłem tego słowa, znam różnicę, ale dzięki, o to chodziło właśnie.
A karta agresja: szpiegostwo: zabierz przeciwnikowi do 5 żarówek Edisona. Czy:
a) zabieram mu 5 i z jego 5 robi się 0, a ja nic nie zyskuje i mam 10
b) zabieram mu 5 i z jego 5 zostaje 0, ale ja już mam 10+5, czyli 15
c) zabieram mu 5 i zostaje mu 5, ale ja już mam 10+5, czyli 15?
A karta agresja: szpiegostwo: zabierz przeciwnikowi do 5 żarówek Edisona. Czy:
a) zabieram mu 5 i z jego 5 robi się 0, a ja nic nie zyskuje i mam 10
b) zabieram mu 5 i z jego 5 zostaje 0, ale ja już mam 10+5, czyli 15
c) zabieram mu 5 i zostaje mu 5, ale ja już mam 10+5, czyli 15?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Czy w grze pełnej po rozegraniu wszystkich wydarzeń z talii III jest jakieś punktowanie osobne za cokolwiek, czy od razu to, co na torze kultury to jest wynik końcowy?
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Czy można odrzucać z ręki karty cywilne których nie chcemy używać?
-
- Posty: 1146
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 241 times
- Been thanked: 131 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Nie, blokowanie swojej reki tez trzeba wkalkulować.
Karty spadają swoja era +2 ... Karty z A spadają w momencie odpalenia II ery itp
Karty spadają swoja era +2 ... Karty z A spadają w momencie odpalenia II ery itp
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
możesz jaśniej? Myślalem, że rozpatrujemy po kolei wszystkie zdarzenia z końcowej ery. Ale czy te, które w stosie czekają (najbardziej z lewej albo środkowym) to razem wszystko leci do patrzenia? (np. z ery II też?).Tomzaq pisze:w trzeciej erze do kart wydarzeń wkłada się karty punktujące na koniec gry
- Tomzaq
- Posty: 1727
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 85 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Na końcu gry rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń. Obecne i przyszłe. Mało prawdopodobne żeby były tam karty z ll ery.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Taka sytuacja praktyczna: mam piechura jednego i kolosa rodyjskiego (+1 do kolonizacji i +2 do siły). Czy mogę zalicytować przy kolonii max 2 czy 4? Innymi słowy, czy te +2 do drzewka siły też się liczy do kolonizacji czy nie?
-
- Posty: 1146
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 241 times
- Been thanked: 131 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Do kolonizacji liczą się
Bnusy z cudów +do kolonizacji
Zagrywanie kart militarnych z +do kolonizacji
Siła wysyłanych jednostek
Taktyka o ile wysyłane jednistki ją spełniają
Bnusy z cudów +do kolonizacji
Zagrywanie kart militarnych z +do kolonizacji
Siła wysyłanych jednostek
Taktyka o ile wysyłane jednistki ją spełniają
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
W moim przykładzie, ile mogę maksymalnie zalicytować?Azazelek pisze:Do kolonizacji liczą się
Bnusy z cudów +do kolonizacji
Zagrywanie kart militarnych z +do kolonizacji
Siła wysyłanych jednostek
Taktyka o ile wysyłane jednistki ją spełniają
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Trochę to fabularnie bez sensu. Bo na co mi te +2 z kolosa na drzewko, skoro do śmieci i nawet nie przyda się do kolonizacji? Kolos potężny paraliżuje mentalnie rywali (skoro wybudowali kolosa, na pewno są mocni i mogą zmieść z powierzchni ziemi samego sida meiera). Niby kolos daje +1 z łódki, ale +2 z nadruku siły już nie - lekki bezsens i niekonsekwencja.Palmer pisze:2.
No chyba że znasz sposób żeby ten jeden wojak na kolonie jechał z kolosem na puklu
-
- Posty: 1146
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 241 times
- Been thanked: 131 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
+1 z łódki jest tylko do kolonizacji.
+2 masz do siły na stałe, nawet jak nie masz żadnego wojska. Bywa to przydatne ale trzeba ograć civke bo wariantów strategii gier jest multum
+2 masz do siły na stałe, nawet jak nie masz żadnego wojska. Bywa to przydatne ale trzeba ograć civke bo wariantów strategii gier jest multum
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Tak, tak, ja to rozumiem. Ale nie łapię niekonsekwencji, że +1 z łódki można użyć do kolonizacji, ale +2 stałego to już nie. Tak jakby to było oderwane od podbijania kolonii, choć przecież wpisuje się w militaria cywilizacji. Zmienię chyba to na homerule, bo logiczniej brzmi i ciekawiej. Ale poza tym gra całkiem logiczna, świetny podręcznik, złożoność niby spora, ale wygląda kapitalnie po kilku grach.Azazelek pisze:+1 z łódki jest tylko do kolonizacji.
+2 masz do siły na stałe, nawet jak nie masz żadnego wojska. Bywa to przydatne ale trzeba ograć civke bo wariantów strategii gier jest multum
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jeszcze takie przemyślenie. Bo możemy kupić kartę technologii za akcje cywilne i trzymać na ręce? (podkupienie innym w celu czekania na żarówki)? Czy nie lepiej byłoby kupić TYLKO WTEDY, gdy stać nas na zapłacenie w żarówkach?
Bo teraz nie wiem czy dobrze graliśmy. Zapłaconą kartę technologii w akcjach cywilnych i żarówkach można wystawić jako aktywną bez kolejnej akcji cywilnej w celu jej ewentualnej aktywacji, czy tak? (np. w odróżnieniu od kupionego lidera). Dobrze myślę?
Bo teraz nie wiem czy dobrze graliśmy. Zapłaconą kartę technologii w akcjach cywilnych i żarówkach można wystawić jako aktywną bez kolejnej akcji cywilnej w celu jej ewentualnej aktywacji, czy tak? (np. w odróżnieniu od kupionego lidera). Dobrze myślę?
-
- Posty: 1146
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 241 times
- Been thanked: 131 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Jeżeli to fabularyzować na siłę, to trzeba pamietać że zawsze musisz wysłać jednostk w czasie kolonizacji (nie możesz kolonizować tylko bonusami).
Co,za tym idzie ludzie wypływając z portu z kolosem są bardziej zmotywowani i z większym morale są też bardziej bojowo nastawieni (dlatego +1)
Natomiast samego kolosa na kolonizacje nie wylesz (ani samotnie ani na łódkę z ludźmi) i daje on te determinacje ludności w kraju (dlatego +2 bo nawet rolnicy mają wyższe morale do obrony swojego "wielkiego" kraju )
Ja bym nie zmieniał tej zasady gra wydaje się być dobrze zbalansowana i raczej nie wymaga poprawek ... Chyba
Co,za tym idzie ludzie wypływając z portu z kolosem są bardziej zmotywowani i z większym morale są też bardziej bojowo nastawieni (dlatego +1)
Natomiast samego kolosa na kolonizacje nie wylesz (ani samotnie ani na łódkę z ludźmi) i daje on te determinacje ludności w kraju (dlatego +2 bo nawet rolnicy mają wyższe morale do obrony swojego "wielkiego" kraju )
Ja bym nie zmieniał tej zasady gra wydaje się być dobrze zbalansowana i raczej nie wymaga poprawek ... Chyba
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Według mnie to wszystko trzyma się całości - do kolonizacji można fizyczne jednostki wysłać, czyli zapakować siły na statek i posłać. Stała siła z kolosa to właśnie wpływ monumentu na pozostałe cywilizacje.sidmeier pisze:Tak, tak, ja to rozumiem. Ale nie łapię niekonsekwencji, że +1 z łódki można użyć do kolonizacji, ale +2 stałego to już nie. Tak jakby to było oderwane od podbijania kolonii, choć przecież wpisuje się w militaria cywilizacji. Zmienię chyba to na homerule, bo logiczniej brzmi i ciekawiej. Ale poza tym gra całkiem logiczna, świetny podręcznik, złożoność niby spora, ale wygląda kapitalnie po kilku grach.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Po prostu głośno myślę i zastanawiam się, czemu jedne mechanizmy wprowadzono, a inne rozwiązano jakby mniej konsekwentnie, przy czym ogromna większość jest zrobiona tak, że czapki z głów, niesamowity patent z surowcami, krokami produkcji, zarządzaniem bankiem i ludźmi. Przy czym wchodzi kolonia i teraz musisz zamiast patrzeć na drzewko i faktyczny stan militarny cywilizacji, to przeliczać, co możesz wysłać, ile zalicytować, by grać fair i nikogo nie oszukać niechcący i nie wypaczyć równych zasad dla wszystkich (a nie jestem wyjadaczem tej gry i nie grałem z takimi, więc jednak o nieświadomą pomyłkę łatwo tutaj). Stąd myślenie o prostszym patrzeniu na drzewko zdecydowanie. A tu trzeba pamiętać, że taki Napoleon z bonusem nie daje na kolonizację (czemu się pytam, skoro kto jak kto, ale jego zdolność iście kolonizacyjna).
- seki
- Moderator
- Posty: 3358
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1118 times
- Been thanked: 1283 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Wiecie, że Vlada testuje swoje gry wspomagając się wersją cyfrową, komputerem? Jeśli on zadecydował, że takie wartości są odpowiednie i technologia jest zbalansowana to ja się nad tym zastanawiać nie chce bo na pewno wszystko było testowane na setki sposobów.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Na koniec gry rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery, znajdujące się na stosach aktualnych i przyszłych wydarzeń.Tomzaq pisze:Na końcu gry rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń. Obecne i przyszłe. Mało prawdopodobne żeby były tam karty z ll ery.
Koszt w żarówkach za kartę technologi uiszcza się w momencie jej wystawienia.sidmeier pisze:Zapłaconą kartę technologii w akcjach cywilnych i żarówkach można wystawić jako aktywną bez kolejnej akcji cywilnej w celu jej ewentualnej aktywacji, czy tak? (np. w odróżnieniu od kupionego lidera). Dobrze myślę?
Żadnych kart nie aktywuje się za akcje cywilne lub militarne. Część pozwala wykonywać nadzwyczajne akcje, ale jest to na nich wprost napisane.
- Tomzaq
- Posty: 1727
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 85 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
No przecież mój post oznacza dokładnie to samo co TwójGrzeL pisze:Na koniec gry rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery, znajdujące się na stosach aktualnych i przyszłych wydarzeń.Tomzaq pisze:Na końcu gry rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń. Obecne i przyszłe. Mało prawdopodobne żeby były tam karty z ll ery.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 56 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [3.edycja]
Przecież tekst „rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń” nie znaczy tego samego co „rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery”.Tomzaq pisze:No przecież mój post oznacza dokładnie to samo co TwójGrzeL pisze:Na koniec gry rozpatruje się wyłącznie wydarzenia z III Ery, znajdujące się na stosach aktualnych i przyszłych wydarzeń.Tomzaq pisze:Na końcu gry rozpatruje się wszystkie karty wydarzeń. Obecne i przyszłe. Mało prawdopodobne żeby były tam karty z ll ery.