Patrzę, że ostatni wpis we wrześniu - niestety, nawał obowiązków zawodowych nie odpuszcza - rok 2016, a zwłaszcza jego druga połowa była dla mnie bardzo pracowita - niestety nie na polu Epic Naval Battles.
Ale od czego są święta? Korzystając z kilku dni luzu, za namową Rocy7 wziąłem na celownik program ZunTzu, który umożliwia przeniesienie na komputery gier planszowych.
Już wcześniej interesowałem się tą kwestią, wspierałem projekt Tabletopia, który daje niesamowite możliwości jeśli chodzi o stronę wizualną, ale ze względu na spore wymagania od strony developerskiej i związane z tym koszty musiałem odpuścić.
Okazuje się, że niskobudżetową alternatywą jest ZunTzu - po bliższej analizie usiadłem i w zasadzie w ciągu ostatnich 5 dni udało mi się stworzyć funkcjonujący moduł. (tak, okazuje się, że dałem radę)
Musiałem stworzyć grafiki jednostek, zaimprowizować znaczniki i elementy mapy i jest!
A więc do sedna - jeśli ktoś ma ochotę sprawdzić jak to wygląda - zapraszam na priv - podam link do pobrania modułu.
i będę próbował zorganizować z każdym zainteresowanym jakąś grę online.
Do funkcjonowania modułu musicie pobrać i zainstalować program ZunTzu - szczegóły tutaj
Warto pobrać i poznać robocze zasady Epic Naval Battles - uwaga, mogą pojawić się pewne niezgodności graficzne - związane z zastosowaniem innej grafiki dla znaczników, ale nie powinno to być krytyczne dla samej gry.
Korzystając z energii jaka obecnie mnie napędza, nadal pracuję nad modułem - więc spodziewajcie się aktualizacji, o których będę was informował na priv.
Obecnie moduł zawiera dwa scenariusze: Sandbox - umożliwiający rozgrywkę od zera, lub stworzenie własnego setupu, oraz Guadalcanal - scenariusz z setupem wysp i punktów wejścia na mapę (wkrótce pojawi się wersja ze wstępnym rozstawianiem jednostek i usuniętymi niektórymi kartami dowodzenia. Zamierzam też jak najszybciej odtworzyć scenariusze, które już testowaliśmy - Konwoje Północne, oraz Polowanie (blokada superpancerników). Dzięki prostocie modułu ZunTzu i sandboxowej naturze samej gry liczę, że sami zaczniecie eksperymentować ze scenariuszami i powstanie dzięki temu coś świetnego, co w końcu trafi w formie fizycznej gry planszowej do graczy.
A na razie życzę Wam wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku.
Oby rok 2017 był bardziej łaskawy dla tego projektu.