Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: krecilapka »

Sixshot pisze: 26 lis 2023, 12:22 Szkoda ,że niema żadnego polskiego gameplay'a z tej gry to bym chętnie obejrzał. Z tego co czytam to widzę ,że są tu osoby co ogrywają zarówno KDM jak i ATO ..skąd wy kurna macie na to wszystko czas
Szczerze powiedziawszy KDM wydaje mi się trudny do przedstawienia w atrakcyjnej formie ponieważ jest swoistą grą wyobraźni. Mechanicznie wręcz banalna. W bitwę z "polowania na lwa" grywałem z 6 letnim synem i świetnie się nauczył na tym liczyć i elegancko wszystko ogarniał.
Ale dookoła każdej postaci zaczyna się tworzyć jej osobisty świat umiejętności, cech, chorób, defektów.
Pierwsza bitwa to totalna kościana losówka ustawiona tak 60% na potwora a 40% na ludzi - tyle, że jest ich czterech ;). Ale po każdym zwycięstwie otrzymujesz zasoby które możesz przeznaczać na produkcję pancerzy co poprawia przeżywalność, broni co poprawia szybkość zabijania potwora. Ataków z daleka, zasłaniania się tarczą. Zaczynasz wprowadzać strategie, ten będzie tankiem, ten wali z daleka, ta od tyłu i takie tam. Imiejętnosci są rozne, bronie są różne, o różnych działaniach. I gra "puchnie" od zasad. Masz nagle postać która radzi sobie dobrze włócznią, może zaszarzowac, to będzie miałą duże bonusy. Ale wolniej chodzi bo złamała nogę, jak wybudujesz budynek to bedziesz w nim mógł uleczyć te nogę, tylko to musisz zapamietac. Ta postać zna też sztukę walki ktora daje jej bonus do ataku i drugą która daje możliwość odskakiwania. Tylk oto musisz zapamietać ;). Ale podczas szukania zwierzyny zachorowała na oczy i masz minus do trafienia, i podczas bitwy niestety potwór odgryzł jej rękę, przeżyła ale juz nie może walczyc włócznią. Wracasz do osady i wprowadzasz nowe wynalazki i myślisz miałem zbudować ten żeby kogoś uleczyc ze złamanej nogi. No i leczysz te noge, ale wtedy widzisz ze to bez sensu, bo ta postać juz teraz nie ma ręki i nie moze w ogóle uzywac włóczni bo do tego potrzeba dwóch rąk ;). Aaaa... to co ja miałem zrobić? Przegladasz karty postaci bo masz tych bohaterów 4, 8, 12... Klecisz z tego nową ekipę i zauważasz, że wiekszosć czasu zaczynasz spedzac nie na walce, ale na analizach postaci. Co ktora ma, może miec, jak ja z czegos uleczyc, w jakiej konfiguracji sprawdzi sie najlepiej. A nie mozesz sie przyzwyczajac do najlepszych, bo nagle losowe wydarzenie nakazuje jakiemus swirowi w osadzie zabic z zazdrosci najlepszego bohatera. A zeby temu zaradzic to powinienes przedsiwziac srodki zaradcze 3 rozgrywki wczesniej. Bo tutaj wszystko ma dalekosiezne konsekwencje. Jak coś zrobiłeś w rozgrywce nr 4 to moze sie czkawką odbić np. w 8.
Tych wszystkich niuansów nie da sie przedstawić, bo one tworzą sie w trakcie kampanii i sa rozlozone na 20 kilka rozgrywek.
Jak jesteś osobą która wkurza, że trzeba pamiętać o wielu rzeczach naraz, to gra może przytłoczyć na pewnym etapie. Nie dlatego, że ma tak trudne zasady, tylko że każda postać ma tyle dostepnych wariantów zachowań, że możesz się łapać na tym, że o kurde a mogłem robić, to siamto, owamto.
Poza tym, jak wytworzy Ci się narracyjna wkrętka w to co się dzieje w osadzie (tak jak mi się zdarza) to w wyobraźni wszystko montuje się w świetna historię z emocjami. Gra sama w sobie niemalże nie ma fabuły. Albo Ci się ona kleci albo nie. Jak nie, to możesz być naprawdę rozczarowany oferowanymi przez tę grę treściami.
Tak jak fabuły klasycznych Dungeon Crawlerow są dla mnie sztampowo tak naiwne, że wręcz pomijalne. No lecę oczami tak zabij trolla, maga, wilki i bedzie +1 PD. Tak w KDM podoba mi się, że mam pole do nałożenia własnego filtra interpretacji i stworzenie czegoś osobistego, czego wprost w grze niemalże nie ma ;). Nijak tego nie doświadczyłbyś oglądając game playa.
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: manicminer »

krecilapka pisze: 26 lis 2023, 17:03
Sixshot pisze: 26 lis 2023, 12:22 Szkoda ,że niema żadnego polskiego gameplay'a z tej gry to bym chętnie obejrzał. Z tego co czytam to widzę ,że są tu osoby co ogrywają zarówno KDM jak i ATO ..skąd wy kurna macie na to wszystko czas
Tak w KDM podoba mi się, że mam pole do nałożenia własnego filtra interpretacji i stworzenie czegoś osobistego, czego wprost w grze niemalże nie ma ;). Nijak tego nie doświadczyłbyś oglądając game playa.
I nijak tego nie da się za bardzo doświadczyć w innych grach, może ATO w które nie grałem.
KDM opowiada swoją historię (przez losowość za każdym razem trochę inną), historię w której bierzemy aktywny udział i mamy większy lub mniejszy wpływ. Campaign of Death to już w ogóle będzie sztos, tutaj cała kampania będzie randomizowana.
W dodatkach też zaczynają się pojawiać krótsze opowieści np. kampania która ma 5 lat zamiast 30.
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Sixshot »

Dako pisze: 26 lis 2023, 13:21
Sixshot pisze: 26 lis 2023, 12:22 Szkoda ,że niema żadnego polskiego gameplay'a z tej gry to bym chętnie obejrzał.
Upadlybankowiectv robił recenzję i pokazał zasady oraz trochę walki z lwem.
Spoiler:
Obejrzałem ten filmik i wydaje się to mechanicznie prostsze niż ATO ,ale za to klimat jest taki bardzo przytłaczający i czuć bezbronność tych ludzi co przetrwało i wielki nieznany świat pełen potworów. ( już w trakcie oglądania tego filmiku )
Co tu dużo mówić, fajnie to wygląda i mi się podoba i pewnie chętnie bym zagrał w tą grę ,ale:
1) koszt $$ ,a ja lubię się pakować w all-iny
2) składanie tych figurek bo z tego co widziałem to pierw sobie trzeba je powycinać i posklejać
3) czas, ..władowałem się już w ATO 1-5 .a i tak marnie widzę żebym to mógł regularnie ogrywać.
4) z tego co widziałem to tam po złożeniu figurek niema za bardzo jak je schować potem do pudła więc wiąże się to w moim przypadku z jakimś dodatkowym pudłem bo nie chciał bym aby moje dzieci oglądały te zakazane mordy i innych popaprańców z tej gry, a trzeba przyznać że niektóre figsy są naprawdę creepy
Ostatnio zmieniony 26 lis 2023, 22:28 przez Sixshot, łącznie zmieniany 2 razy.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Dhel »

Sixshot pisze: 26 lis 2023, 20:32
Dako pisze: 26 lis 2023, 13:21
Sixshot pisze: 26 lis 2023, 12:22 Szkoda ,że niema żadnego polskiego gameplay'a z tej gry to bym chętnie obejrzał.
Upadlybankowiectv robił recenzję i pokazał zasady oraz trochę walki z lwem.
Spoiler:
Obejrzałem ten filmik i wydaje się to mechanicznie prostsze niż ATO ,ale za to klimat jest taki bardzo przytłaczający i czuć bezbronność tych ludzi co przetrwało i wielki nieznany świat pełen potworów. ( już w trakcie oglądania tego filmiku )
Co tu dużo mówić, fajnie to wygląda i mi się podoba i pewnie chętnie bym zagrał w tą grę ,ale:
1) koszt $$ ,a ja lubię się pakować w all-iny
2) składanie tych figurek bo z tego co widziałem to pierw sobie trzeba je powycinać i posklejać
3) czas, ..władowałem się już w ATO 1-5 .a i tak marnie widzę żebym to mógł regularnie ogrywać.
Mam dokładnie te 3 rzeczy, które mnie w tym momencie powstrzymały przed wejściem, przy czym czas to chyba najgorsze, samo ogrywanie ATO (nie mówiąc o pozostałych grach), które pierwsze chciałbym skończyć i będzie kolejny BF 2028 roku :lol:
Ale nie powiem, chłopaki tu mocno kusiły, ale przetrwałem (w sumie tylko zdroworozsądkowo, bo patrząc sercem to chciałbym to mieć, oj chaibłym )
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: tommyray »

Sixshot,Dhel - dokładnie to samo... Gablota na figsy też problematyczna. Serce (FOMO) chce, ale rozum wstrzymuje. Obawiam się, że no nie da się w moim przypadku 3 takich tytułów mieć i ogrywać. ATO, KF i KDM - nierealne. Zazdroszczę tym kolegom, którzy rozpoczęli od KDM pełniejszego oglądu rozwoju tego gatunku, ale vita brevis a te gry są bardzo longa.
Awatar użytkownika
ghostartur
Posty: 411
Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ghostartur »

Ten tytuł chodził za mną praktycznie od początku zainteresowania "poważniejszymi" planszówkami. Dużo rozkminiałem i ostatecznie dzisiaj się zdecydowałem, więc core 1.6 + Slenderman (dużo czytałem o dodatkach, postanowiłem póki co kupić jeden i trafiło na szczupłego pana) będą już niedługo w moich rękach. Jaram się niesamowicie i rozkminiam już Gambler's Chesta przy kolejnej promce :lol:.
jamjar
Posty: 79
Rejestracja: 18 mar 2020, 20:50
Has thanked: 41 times
Been thanked: 37 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: jamjar »

Cześć,

Po kilku dniach bicia się z myślami by kupić podstawkę, wygrał rozum, a serce boli. Budżet nie jest z gumy, a Święta za pasem. Decyzja podjęta, że na pewno kupię, pewnie nie w tej cenie, ale w jakiejś innej obniżce. Pytanie do Was - w jakich okresach roku są promocje na KDM? Jakieś ,Dni czosnku’, rocznica Grunwaldu? Rozum podpowiedział, że lepiej sobie odłożyć większą kupkę i kupić większy pakiet.
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Zmij »

jamjar pisze: 27 lis 2023, 09:40 Cześć,

Po kilku dniach bicia się z myślami by kupić podstawkę, wygrał rozum, a serce boli. Budżet nie jest z gumy, a Święta za pasem. Decyzja podjęta, że na pewno kupię, pewnie nie w tej cenie, ale w jakiejś innej obniżce. Pytanie do Was - w jakich okresach roku są promocje na KDM? Jakieś ,Dni czosnku’, rocznica Grunwaldu? Rozum podpowiedział, że lepiej sobie odłożyć większą kupkę i kupić większy pakiet.
Okazyjne ceny tylko na Black friday, w pozostałej części roku to ceny standardowe lub wogole brak możliwości zamówienia ze względu na puste magazyny
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: manicminer »

jamjar pisze: 27 lis 2023, 09:40 Cześć,

Po kilku dniach bicia się z myślami by kupić podstawkę, wygrał rozum, a serce boli. Budżet nie jest z gumy, a Święta za pasem. Decyzja podjęta, że na pewno kupię, pewnie nie w tej cenie, ale w jakiejś innej obniżce. Pytanie do Was - w jakich okresach roku są promocje na KDM? Jakieś ,Dni czosnku’, rocznica Grunwaldu? Rozum podpowiedział, że lepiej sobie odłożyć większą kupkę i kupić większy pakiet.
Lepiej kupić podstawkę, ona ma wystarczająco zawartości na początek. Promo tylko w BF dotychczas było. Jeszcze 13 godzin do końca.
Za podstawkę też osobno wysyłkę liczą, więc nic się nie traci zamawiając ją teraz. No chyba że się celuje odrazu w zestaw za 999$
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: japanczyk »

Echoes of Death warto miec?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Zmij »

japanczyk pisze: 27 lis 2023, 10:34 Echoes of Death warto miec?
Raczej tylko dla figurek, gameplayowy content raczej pomijalny, polega na odblokowywaniu kilku nowych sztuk walki spełniając bardzo specyficzne warunki
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: manicminer »

japanczyk pisze: 27 lis 2023, 10:34 Echoes of Death warto miec?
Echoes of Death dodaje 4 strainy, czyli legacy element, po wykonaniu zadania dostajemy na stałę do wszystkich kampanii battle arta.
Ten element ma być rozwinięty w Campaign of Death.

Czy warto? To zależy ile grasz, bo większość z nich jest trudna do odblokowania, no i to tylko battle art.
Plus to fajne figsy.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: krecilapka »

japanczyk pisze: 27 lis 2023, 10:34 Echoes of Death warto miec?
Dla gameplayu nie warto. Figurki śliczniutkie ale wkład w rozgrywki zawartości mizerny. Po prostu w fazie osady sprawdzasz czy doszło podczas gry do specyficznego zdarzenia (w każdym Echo są to 4 różne). Np. czy typa ze złamaną nogą uleczył Hand, albo czy dwoje rodziców z konkretnym zaburzeniem ma dziecko itp. Jak to wydarzenie miejsce mialo, to taki Ocalały otrzymuje fajna sztukę walki. Oraz od tej pory wtasowujesz na zawsze do talii sztuk walki te kartę sztuki walki.
A kartę wydarzenia które to zainicjowało możesz podrzeć czy wywalić, bo zgodnie z zasadami odtąd już na zawsze mas sztuke walki w swojej talii ogólnych sztuk walki. Odkąd miałem dwa echa, to grałem raz kampanie solo, dwa razy z koleżką. Z 8 kart odblokowałem na 3 kampaniach jedną ;). Ot podczas fazy osady masz jedne element więcej do analizy. Nic specjalnie rewolucyjnego.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2320
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Galatolol »

Zamówiłem podstawkę :oops: Głównie pod wpływem tego wątku :twisted:

Nie brałem dodatków, bo jednak najczęściej było radzone zaczynać od samej podstawki. Smukłak brzmiał najlepiej; szkoda że Gorma mało kto poleca, bo to jego zdjęcie kiedyś sprawiło, że KDM trafił na orbitę zainteresowań. Zobaczymy, czy siądzie - zapoznałem się z filmikiem Upadłego bankowca oraz odświeżyłem recenzje SUSD i SVWAG - czuję, że szansa jest.
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Probe9 »

Gorm to byłby dobry wybór bo w kampanii zastępuje Lwa, czyli tego przeciwnika, którego najwięcej się tłucze :) Jeżeli ktoś też chce sobie nieco ułatwić początkowe podejścia to Flower Knight byłby dobrym wyborem.

Zazdroszczę Wam, że macie okazję doświadczyć początków z tą grą, zwłaszcza w takiej cenie :)
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2320
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Galatolol »

Tak, ale to aspekt, który się siłą rzeczy doceni dopiero, jak już się z tym Lwem trochę powalczy :P
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: manicminer »

Galatolol pisze: 27 lis 2023, 16:33 Zamówiłem podstawkę :oops: Głównie pod wpływem tego wątku :twisted:

Nie brałem dodatków, bo jednak najczęściej było radzone zaczynać od samej podstawki. Smukłak brzmiał najlepiej; szkoda że Gorma mało kto poleca, bo to jego zdjęcie kiedyś sprawiło, że KDM trafił na orbitę zainteresowań. Zobaczymy, czy siądzie - zapoznałem się z filmikiem Upadłego bankowca oraz odświeżyłem recenzje SUSD i SVWAG - czuję, że szansa jest.
Co znaczy Gorma mało kto poleca ? Obok Dung Beetle, Suna i Dragona (kampanie) to Gorm jest najbardziej polecanym dodatkiem.
Poźniej Slender, Manhunter i reszta. Gorm niejako ułatwia grę bo ma lepsze itemy niż Lew.
Tak więc jak ktoś nie planuje kupić od razu GC to bierze Gorma i resztę dobrych dodatków. Ale z gameplayowego punktu widzenia to GC jest najlepszy.
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2320
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 912 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Galatolol »

No w tych zestawieniach/kolejnościach, które czytałem nie był wymieniany jako jeden z pierwszych do dorzucenia do gry.

Ale jeśli zdania są podzielone, to tym lepiej :wink: Gorzej jakby wszyscy jednomyślnie wskazywali na konkretny dodatek, wtedy mógłbym żałować wzięcia samej podstawki :lol:
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Sixshot »

tommyray pisze: 26 lis 2023, 23:04 Sixshot,Dhel - dokładnie to samo... Gablota na figsy też problematyczna. Serce (FOMO) chce, ale rozum wstrzymuje. Obawiam się, że no nie da się w moim przypadku 3 takich tytułów mieć i ogrywać. ATO, KF i KDM - nierealne. Zazdroszczę tym kolegom, którzy rozpoczęli od KDM pełniejszego oglądu rozwoju tego gatunku, ale vita brevis a te gry są bardzo longa.
Można zawsze kupić KDM jak się przejdzie już np ATO .. skoro KDM powstaje już X lat to pewnie za rok albo 2 znowu będzie dodruk na BF ..z kolejnymi dodatkami bo podobno jeszcze sporo jest do wydania.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Dhel »

Dokładnie taki mam plan, przetrwanie tego czarnego piątku było trudniejsze niż zakładałem przez tą promocję. No nic, teraz idę pomału kasę odkładać i ogrywać co mam by za rok temu się bliżej przyjrzeć :wink:
Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 310
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 146 times
Been thanked: 146 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: Lossentur »

Probe9 pisze: 27 lis 2023, 16:51 Gorm to byłby dobry wybór bo w kampanii zastępuje Lwa, czyli tego przeciwnika, którego najwięcej się tłucze :)
Spoiler:
Nie tyle zastępuje co jest dodatkową opcją w trakcie rozgrywki :) Lew dalej jest obecny w kampanii i można na niego polować.

Co innego Spidicules które zastępuje Screaming Antelope.
Sixshot pisze: 27 lis 2023, 22:08
Spoiler:
Można zawsze kupić KDM jak się przejdzie już np ATO .. skoro KDM powstaje już X lat to pewnie za rok albo 2 znowu będzie dodruk na BF ..z kolejnymi dodatkami bo podobno jeszcze sporo jest do wydania.
Jedyne co jest pewne u Pootsa to to, że nic nie jest pewne :twisted: dodatki teraz są dostępne bo miały dodruk pod koniec 2022, a wcześniej zdobycie tych bardziej popularnych to było wyzwanie. Black Friday(s) to nie był okres kilku dni na zastanowienie się co kupić, a raczej kwestia godzin / minut bo tak szybko schodziły.
jamjar
Posty: 79
Rejestracja: 18 mar 2020, 20:50
Has thanked: 41 times
Been thanked: 37 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: jamjar »

Dhel pisze: 27 lis 2023, 23:02 Dokładnie taki mam plan, przetrwanie tego czarnego piątku było trudniejsze niż zakładałem przez tą promocję. No nic, teraz idę pomału kasę odkładać i ogrywać co mam by za rok temu się bliżej przyjrzeć :wink:
Ja nie przetrwałem. Jeszcze rano sobie ładnie wszystko wytłumaczyłem, że ‚Nie’, że ‚Daj spokój’… a o 23:30 ponownie przeliczyłem, wydłubałem zaskórniaki i kupiłem. No, ale ja jeszcze nastawiam się na sporą dawkę fajnej zabawy w malowanie tego cuda. I chyba zaczynam się na prawdę cieszyć podjętą decyzją :)
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: bajbaj »

jamjar pisze: 28 lis 2023, 01:09
Spoiler:
Ja nie przetrwałem. Jeszcze rano sobie ładnie wszystko wytłumaczyłem, że ‚Nie’, że ‚Daj spokój’… a o 23:30 ponownie przeliczyłem, wydłubałem zaskórniaki i kupiłem. No, ale ja jeszcze nastawiam się na sporą dawkę fajnej zabawy w malowanie tego cuda. I chyba zaczynam się na prawdę cieszyć podjętą decyzją :)
Chyba nie trzeba do tego podchodzić jak do walki o przetrwanie :D . To tylko zakup dobrej gry w dobrej cenie. Myślę, że wielu z nas "świeżaków" kupiło teraz KDM. Ryzykujemy niewiele. Biorąc pod uwagę, że zapłaciliśmy circa 1450-1460 PLN za core box już z VAT i dostawą do drzwi, to w najgorszym razie odzyskamy środki (gdy komuś nie podejdzie). Ryzyka brak, a duża szansa na świetną zabawę (w mrocznym klimacie, ale jednak zabawę).
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: manicminer »

Kiedyś KDM był jedną z najdroższych planszówek, dzisiaj po wzroście cen, gdzie byle jaki KS kosztuje w okolicach 1000 zł, to 1450zl za core, jest prawie jak za darmo. Jeśli komuś podejdzie to naprawdę są dziesiątki/setki godzin zabawy. Jeśli ktoś maluje, to praktycznie już nie potrzeba innych gier, chyba, że do szybkiego zagrania ze znajomymi.
Jest też kwestia złożoność zasad, KDM jest grą w którą trzeba po prostu grać, bo jak odłożysz na półkę to już ciężko wrócić.
ajvven
Posty: 126
Rejestracja: 30 gru 2015, 11:02
Lokalizacja: Nadolice Wielkie koło Wrocławia
Has thanked: 16 times
Been thanked: 2 times

Re: Kingdom Death: Monster (Adam Poots)

Post autor: ajvven »

Co ciekawe po BF cena sa GC pozostala bez zmian. Reszta mocno w gore, szczegolnie pojedyncze dodatki. Nie interesowałem sie wczesniej, ale szczegolnie dodatki mega drogie.
ODPOWIEDZ