Strona 15 z 23

Re: Blood Rage

: 04 maja 2017, 10:45
autor: GeQ
KaczoreQ pisze:W I erze powrot z valhalli 2 w II 3 i w III 4pkt.
Do tego bonus z ulepszen ktory moze dac dodatkowy 1, 2,3 pkt.
Czyli w III erze za kazdego wracajacego mamy 4 pkus bonus dajacy lacznie 6 to daje faktycznie 10 pktow.
stanę po stronie karollo2101 - punkty za powrót z Walhalli to niedomówienie z polskiej instrukcji. Za powrót z Walhalli dostajesz punkty tylko za karty ulepszeń. 2/3/4 punkty w I/II/III erze dostajesz tylko za śmierć w Ragnaroku (sic!) - a to duża różnica.

Re: Blood Rage

: 04 maja 2017, 10:46
autor: karollo2101
Powrót z Valhalli sam w sobie nie daje pkt. Jeśli jednostki zginą w Ragnarok, tj. kiedy prowincja zostaje zniszczona, wtedy dostajesz odpowiednio 2, 3 i 4 za poszczególne ery...

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Re: Blood Rage

: 08 maja 2017, 17:30
autor: osa1908
pytanie jeden z graczy zagral karte prymat thora anuluj umiejetnsci specialne kart zagranych przez przeciwnikow,drugi zagal fala odyna przed porownaniem sily kazdy z graczy niszczy wszystkie swoje figurki w tej bitwie z wyjatkiem jednej.Moje pytanie jest ktora kara ma pierszenstwo?ktora karte powinno sie rozpatrzyc?

Re: Blood Rage

: 08 maja 2017, 17:34
autor: karollo2101
Było już to ... anulowanie ma pierwszeństwo;)

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Re: Blood Rage

: 08 maja 2017, 17:35
autor: Gatherey
Kolejność tych kart jest:

Anulowanie efektów > odrzucenie kart > reszta

Re: Blood Rage

: 08 maja 2017, 17:46
autor: osa1908
Dziekuje bardzo

Re: Blood Rage

: 25 lip 2017, 09:37
autor: Kitshu
Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P

Re: Blood Rage

: 25 lip 2017, 09:41
autor: AkitaInu
Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
Za dużo kombinujesz :)


1. Kart rozwinięć klanu nie zagrywa się podczas walki. Jak ich nie masz na planszy gracza jak zaczyna się walka to nie możesz ich z ręki zagrać (chyba że nie masz kart walki a musisz zagrać jakąś kartę w walce - wtedy jak zagrasz ulepszenie to po prostu ono nie działa)
2. Jak zagrasz kartę drakkara jako rozwinięcie ale przed walką to w momencie jak drakkar zostanie zniszczony to po prostu dostajesz tyle punktó i zaznaczasz je na torze. Karta tam zostaje na zawsze albo dopóki jej nie zamienisz na inną.
3. Podczas walki rzucenie karty trolla daje Ci 0 siły i to wszystko
4. karty walki są czerwone :D tylko karty walki są czerwone ;-)


Coś naprawde źle gracie, polecam oberzenie jakiegoś filmiku albo przeczytanie instrukcji raz jeszcze.

Re: Blood Rage

: 25 lip 2017, 09:44
autor: GeQ
Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
do walki używa się tylko i wyłącznie czerwonych kart. Czarne karty rozwinięć leżą u Ciebie na planszy kracza i informują o sile, koszcie i ewentualnych punktach, czy akcjach specjalnych. Trolla nie zagrywasz w walce. uczestniczy on w bitwie, daje tyle siły ile wskazuje jego karta, a do tej siły dodajesz jedną kartę walki. i tyle. coś przekombinowałeś ;)

Re: Blood Rage

: 25 lip 2017, 09:47
autor: GeQ
GeQ pisze:
Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
do walki używa się tylko i wyłącznie czerwonych kart. Czarne karty rozwinięć leżą u Ciebie na planszy kracza i informują o sile, koszcie i ewentualnych punktach, czy akcjach specjalnych. Trolla nie zagrywasz w walce. uczestniczy on w bitwie, daje tyle siły ile wskazuje jego karta, a do tej siły dodajesz jedną kartę walki. i tyle. coś przekombinowałeś ;)
żeby jeszcze trochę zamieszać - w fazie bitwy, należy zagrać jedną kartę (o ile to możliwe) - w domyśle czerwoną kartę bitwy, ale może to być każda inna karta, tyle że nic ona nie wniesie do siły twoich jednostek (poza jednym wyjątkiem, kiedy masz rozwinięcie, że zagrane karty wypraw daję siłę w fazie walki)

Re: Blood Rage

: 25 lip 2017, 09:58
autor: Kitshu
GeQ pisze:
GeQ pisze:
Kitshu pisze:Witam

Pisałem w innym temacie ale odesłali mnie tutaj ( zresztą słusznie )

Otóż praktycznie wszystkie zasady wydają mi się opisane klarownie poza zagrywaniem kart ulepszeń podczas walki.

np. Jak kolega zagrał kartę rozwinięcia drakkara że dostanie za niego punkty jak zostanie zniszczony pod koniec fazy powrotu z vahalli to z tego co rozumiem karta mu nie zostaje na stałe jako rozwinięcie klanu ( tylko wraca na ręke przy przegranej) oraz musi do końca rundy pamiętać że ma za tego drakkara punkty ? Trochę to bez sensu. Poza tym czy w takiej sytuacji koszt karty np. 2 za rozwinięcie liczy się jako jej siła ?

Drugie pytanie, podczas walki jeden z graczy rzuca kartę Trolla o koszcie 2 bodajże czyli siła jego karty to 2 i dodatkowo zabija figurki na prowincji i nie wystawia tej figurki czy wystawia ją za 2 ale nie ma na stałe rozwinięcia potwora na karcie klanu?

Troszkę zagrywanie tych kart ulepszeń jest bez sensu podczas walki IMO dużo lepiej by było jakby wszystkie karty do walki były czerwone bez kombinowania

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź, pewnie ja coś źle zrozumiałem albo za dużo kombinuję :P
do walki używa się tylko i wyłącznie czerwonych kart. Czarne karty rozwinięć leżą u Ciebie na planszy kracza i informują o sile, koszcie i ewentualnych punktach, czy akcjach specjalnych. Trolla nie zagrywasz w walce. uczestniczy on w bitwie, daje tyle siły ile wskazuje jego karta, a do tej siły dodajesz jedną kartę walki. i tyle. coś przekombinowałeś ;)
żeby jeszcze trochę zamieszać - w fazie bitwy, należy zagrać jedną kartę (o ile to możliwe) - w domyśle czerwoną kartę bitwy, ale może to być każda inna karta, tyle że nic ona nie wniesie do siły twoich jednostek (poza jednym wyjątkiem, kiedy masz rozwinięcie, że zagrane karty wypraw daję siłę w fazie walki)
I o to mi chodziło :D zagranie czarnej karty to typowy fake w takim razie :) dzięki za szybką odpowiedź !

Re: Blood Rage

: 25 lip 2017, 15:59
autor: Gosterq
Tak, jest to wymuszony przez mechanikę gry blef żeby podnieść ciśnienie innym ;-) należy pamiętać, że zagranąw ten sposób kartę rozwinięć/wyprawy można stracić :-P

Re: Blood Rage

: 11 sie 2017, 07:49
autor: osa1908
Pytanie przeciwnik posiada 2 figurki juz w spladrowanej prowincji.czy jak zrobie wymarsz na ta prowincj to jest mozliwosc ze dojdzie do bitwy jak prowincja jest juz spladrowana?

Re: Blood Rage

: 11 sie 2017, 08:06
autor: osa1908
Jeszcze jedno pytanie.Wykonuje np akcje najazd.Ale poiadam rowniez rozwiniecie klanu ktore mowi zaplac szalem aby moc zrobic najazd z figurka z walhali.czy moge wykonac te 2 akcje w swoim ruchu?Z gory dziekuje.

Re: Blood Rage

: 11 sie 2017, 08:49
autor: karollo2101
osa1908 pisze:Jeszcze jedno pytanie.Wykonuje np akcje najazd.Ale poiadam rowniez rozwiniecie klanu ktore mowi zaplac szalem aby moc zrobic najazd z figurka z walhali.czy moge wykonac te 2 akcje w swoim ruchu?Z gory dziekuje.
Tylko jedna akcja w turze:)

Re: Blood Rage

: 11 sie 2017, 08:52
autor: karollo2101
osa1908 pisze:Pytanie przeciwnik posiada 2 figurki juz w spladrowanej prowincji.czy jak zrobie wymarsz na ta prowincj to jest mozliwosc ze dojdzie do bitwy jak prowincja jest juz spladrowana?
O ile nie posiada nikt z was rozwinięcia, iż można plądrować już splądrowaną prowincję to nic się nie dzieje...

Re: Blood Rage

: 12 sie 2017, 19:02
autor: krecilapka
osa1908 pisze:Jeszcze jedno pytanie.Wykonuje np akcje najazd.Ale poiadam rowniez rozwiniecie klanu ktore mowi zaplac szalem aby moc zrobic najazd z figurka z walhali.czy moge wykonac te 2 akcje w swoim ruchu?Z gory dziekuje.
Wykonujesz najazd figurką z valhalli. Nieważny przy tum jest jej koszt. Więc możesz tym sposobem zapłacić 1 szału by wrócić do gry straconą figurkę za 2/ 3 / 4 punktu szału. Czyli wynosi Cię to mniej. Akcja przydatna też gdy zyskujesz punkty za utratę drakkara. Drakkar przegrywa idzie do valhali dostajesz punkty. Wracasz nim znów tą zdolnością, znów przegrywasz dostajesz punkty i tak ile się da ;).

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Re: Blood Rage

: 07 wrz 2017, 09:14
autor: koczkodan
1. jak to w koncu jest ze spladrowanymi juz prowincjami?
a) mozna tam wchodzic i mozna je normalnie pladrowac otrzymujac nagrode + punkty chwaly z toporow gdyby byl przeciwnik?
b) mozna tam wchodzic i mozna je pladrowac ale tylko dla punktow chwaly z toporow (brak nagrody z zetonu)?
c) mozna tam wchodzic ale nie mozna pladrowac?
d) w ogole nie mozna tam wchodzic?

mowa oczywiscie o sytuacji bez rozwiniec klanu.

Re: Blood Rage

: 07 wrz 2017, 09:17
autor: ariser
C)

Re: Blood Rage

: 08 wrz 2017, 10:13
autor: koczkodan
dziekuje bardzo!
syd3r pisze:Na początku: anulowanie umiejętności kart (Prymat Thora) ma pierwszeństwo przed odrzuceniem kart (Straż Heimdalla).

Potem rozpatruje się wszystkie pozostałe karty. Jeśli karty mają podobny efekt, to rozpatruje się je zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaczynając od gracza, który wywołał Plądrowanie.
czy to są home rules czy zasady ukryte w instrukcji? tj. kolejnosc umiejetnosci i kolejnosc graczy.

EDYCJA:
Kitshu pisze:Mam pytanie pisze w zasadach że można używać kart rozwinięc podczas walki. Czy w tedy ponosimy ich koszt w PTK szału i czy rozwinięcie zostaje na stałe? Czy można podczas walki użyć rozwinięcia potwora?
ariser pisze:1. Nie.
2. Nie.
3. Tak.
Nie ten temat.

P.S. Jest napisane..
mam watpliwosc co do tego ze mozna uzywac w trakcie walki rozwiniec potwora. w jaki sposob to dziala?

Re: Blood Rage

: 08 wrz 2017, 11:18
autor: ariser
1. Oficjalne stanowisko Cmon, jak jesteś bardziej ciekawy musisz przeszukać bgg.
2. W walce rzucasz dowolną kartę z ręki, z tym że tylko czerwone dodają Ci premię do siły. Także normalnie można dać kartę rozwinięcia lub przygody, a gdyby się taką walkę wygrało (na podstawie samej siły jednostek w prowincji) to trzeba ją odrzucić. W walce nie płacisz kosztu karty, bo nie korzystasz z jej efektu.

Re: Blood Rage

: 09 wrz 2017, 10:22
autor: koczkodan
dziekuje raz jeszcze!

dla zainteresowanych kwestia kolejnosci rozstrzygniec zostawiam link do bgg + cytat z faq

https://boardgamegeek.com/thread/1790348/12-rage
Q. What happens when Thor’s Primacy
(cancel all text effects) is played
against Heimdall’s Watch (discard all
cards)?
A. Thor’s Primacy is resolved before
Heimdall’s Watch, cancelling its effect.
After these cards, resolve everything
else. If there are multiple cards in the
same category, start the resolution
from the pillager and work clockwise
.

Re: Blood Rage

: 09 wrz 2017, 19:14
autor: okon
witam

czy zagranie karty ulepszenia statku ( zakładając ze mam już karte wija na planszy ) pozwala mi wyłożyć jednoczesnie statek i wija czy tylko jedna z tych dwóch rzeczy ??

Re: Blood Rage

: 09 wrz 2017, 19:32
autor: karollo2101
Ulepszenie statku pozwala wystawić tylko statek...

Wysłane z mojego SM-T330 przy użyciu Tapatalka

Re: Blood Rage

: 09 wrz 2017, 20:03
autor: Gatherey
Wij jest traktowany jako statek więc można albo statek albo wija.