Termity
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Termity
Gra jeszcze nie ma wątku a będzie dostępna lada chwila. Zaciekawiła mnie ze względu na fajny temat, ładne grafiki i mechanikę area control.
https://boardgamegeek.com/boardgame/182960/termity
Wiem, że KubaP testował prototyp. Może napiszesz coś więcej?
https://boardgamegeek.com/geeklist/1911 ... tem4130007
Ktoś coś jeszcze wie o mechanice gry?
https://boardgamegeek.com/boardgame/182960/termity
Wiem, że KubaP testował prototyp. Może napiszesz coś więcej?
https://boardgamegeek.com/geeklist/1911 ... tem4130007
Ktoś coś jeszcze wie o mechanice gry?
- Furan
- Posty: 1543
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 208 times
Re: Termity
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Termity
Jest też instrukcja po polsku:
http://files.geekdo.com/geekfile_downlo ... d364ab8019
Ktoś może się już temu przyglądał? Jakie wrażenia macie z czytania instrukcji?
http://files.geekdo.com/geekfile_downlo ... d364ab8019
Ktoś może się już temu przyglądał? Jakie wrażenia macie z czytania instrukcji?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Termity
Ja grałem. Dobre, jak się lubi Hexa i taktyczną wyrzynkę.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Termity
Tak, jak pisze ozy. Mamy sobie swoje termity, z których jedne mogą latać, inne dobrze się tłuką, itd. Territory control, taktyczno-strategiczne. Niewiele pamiętam, bo to była chyba Ava rok temu, ale pamiętam wrażenie, a to było dobre. Mojej Ani mniej się podobało, ale to pewnie ze względu na wpisaną w grę negatywną interakcję (która mi, o dziwo, nie przeszkadzała). Pewno będzie najfajniejsze w dwie osoby.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Termity
A jakieś elementy euro tam są? Tak jak chociażby licytacja i zbieranie kasy w Cykladach?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Termity
Nie. Przynajmniej nie było rok temu. Z euro gier to były tam kolorowe karaluszki.Bea pisze:A jakieś elementy euro tam są? Tak jak chociażby licytacja i zbieranie kasy w Cykladach?
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Termity
Nie mogę znaleźć na dzisiejszym streamie BGG Termitów, może mi ktoś pomóc i podać czas na filmiku gdy się pojawiły?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Termity
Niestety Termity nie pojawiły się, ponieważ nie dojechały z drukarni
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Termity
proszę potwierdzić:
1. jednostki Nasute mogą WSPIERAĆ tylko z pola oddalonego o dwa hexy? jeśli sąsiadują z atakowanym przeciwnikiem to nie wspierają?
2. jednostki Nasute mogą ATAKOWAĆ tylko z sąsiadującego pola. Jeśli atak był z roślinności to otrzymują +1 (tak jak podczas wsparcia)?
dzięki z góry
1. jednostki Nasute mogą WSPIERAĆ tylko z pola oddalonego o dwa hexy? jeśli sąsiadują z atakowanym przeciwnikiem to nie wspierają?
2. jednostki Nasute mogą ATAKOWAĆ tylko z sąsiadującego pola. Jeśli atak był z roślinności to otrzymują +1 (tak jak podczas wsparcia)?
dzięki z góry
Re: Termity
Nie ten działmoonman pisze:proszę potwierdzić:
1. jednostki Nasute mogą WSPIERAĆ tylko z pola oddalonego o dwa hexy? jeśli sąsiadują z atakowanym przeciwnikiem to nie wspierają?
2. jednostki Nasute mogą ATAKOWAĆ tylko z sąsiadującego pola. Jeśli atak był z roślinności to otrzymują +1 (tak jak podczas wsparcia)?
dzięki z góry
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Termity
Po dwóch rozgrywkach. Z lektury samej instrukcji już mi się bardzo spodobała - jak dla mnie połączenie Samuraja z N-Hex i dawką mobilności, dla mnie bomba.
Po pierwszej rozgrywce czar jakoś prysł, graliśmy w 3 osoby i jakoś nikomu specjalnie nie podeszło. Przepychanka, ja tobie, ty mi, i tak w kółko bez większego postępu. Ale wiadomo, trzeba dać jeszcze szansę, tym bardziej że już grę posiadam. Druga rozgrywka na 4 osoby i znaczenie lepiej. Większe zagęszczenie na planszy, więcej graczy, więc rywalizujące ze sobą pary graczy, były w różnych miejscach planszy różne.
Nie wiem czy to kwestia, że jak graliśmy drugi raz to było inne podejście do gry z wyciągniętych wniosków po pierwszej partii, czy po prostu faktycznie w 4 osoby jest lepiej. Ale chyba to drugie.
W dwie osoby zanosi się na typowo logiczną rozgrywkę, w stylu Taluvy, pewnie kiedyś spróbuję.
Po pierwszej rozgrywce czar jakoś prysł, graliśmy w 3 osoby i jakoś nikomu specjalnie nie podeszło. Przepychanka, ja tobie, ty mi, i tak w kółko bez większego postępu. Ale wiadomo, trzeba dać jeszcze szansę, tym bardziej że już grę posiadam. Druga rozgrywka na 4 osoby i znaczenie lepiej. Większe zagęszczenie na planszy, więcej graczy, więc rywalizujące ze sobą pary graczy, były w różnych miejscach planszy różne.
Nie wiem czy to kwestia, że jak graliśmy drugi raz to było inne podejście do gry z wyciągniętych wniosków po pierwszej partii, czy po prostu faktycznie w 4 osoby jest lepiej. Ale chyba to drugie.
W dwie osoby zanosi się na typowo logiczną rozgrywkę, w stylu Taluvy, pewnie kiedyś spróbuję.
Re: Termity
Czy warto kupić tę grę?
Z instrukcji można wyciągnąć dwa wnioski o przebiegu rozgrywki, ale to przecież tylko teoria:
1. Jest tylko 18 posunięć. W każdym ruszamy jeden żeton. Gra może być za bardzo matematyczna.
2. Czy wszyscy nie będą starali się zabić wrogiego żołnierza swoim żołnierzem? Czy nie będzie to na początku taka wybijanka?
Z instrukcji można wyciągnąć dwa wnioski o przebiegu rozgrywki, ale to przecież tylko teoria:
1. Jest tylko 18 posunięć. W każdym ruszamy jeden żeton. Gra może być za bardzo matematyczna.
2. Czy wszyscy nie będą starali się zabić wrogiego żołnierza swoim żołnierzem? Czy nie będzie to na początku taka wybijanka?
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Termity
Jak dla mnie wystarcza. Też miałem z początku wrażenie, że to mało, ale w 4-osobowej rozgrywce dwóm graczom i tak skończyły się kopce, więc wydłużanie gry niewiele by wniosło.Nanking pisze:Jest tylko 18 posunięć
Jedna runda = jeden atak. Możliwość kolejnych doprowadziłaby do chaosu, zwłaszcza w więcej niż w 2 osoby. Czego świetnym przykładem jest dla mnie Tash-Kalar.Nanking pisze:W każdym ruszamy jeden żeton.
Gra jest matematyczna, ale taki jej urok. Zwłaszcza na dwie osoby może tak być, choć jeszcze nie grałem. Jednak nie są to skomplikowane działania, na ogół dodawanie góra do 5, no chyba, że podbijasz kopiec to może dojść do 9.Nanking pisze:Gra może być za bardzo matematyczna.
No właśnie często jest wybijanka między dwoma graczami trwająca gdzieś z 3 rundy, aż w końcu ktoś nie odpuści. Nie bardzo mi się to podobało. Ale wyżynanie się żołnierzami nie grozi za mocno, bo nie jest ich dużo.Nanking pisze:Czy wszyscy nie będą starali się zabić wrogiego żołnierza swoim żołnierzem? Czy nie będzie to na początku taka wybijanka?
Nie wiem. Lepiej wpierw spróbować. W różnie liczebnym składzie osobowym, gra okazuje różne oblicze. Zależy, co kto lubi. W więcej osób dochodzi aspekt negocjacyjny i chwilowych wymuszonych na prędce sojuszy. Na dwie osoby czysta, logiczno-matematyczna rozkmina.Nanking pisze:Czy warto kupić tę grę?
Re: Termity
Quetzalcoatl - serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Zdecyduję o grze na spokojnie w nowym roczku, a na Gwiazdkę dostanę Napoleonicsowych Marszałków. Może nie owady, ale też fajnie.
Zdecyduję o grze na spokojnie w nowym roczku, a na Gwiazdkę dostanę Napoleonicsowych Marszałków. Może nie owady, ale też fajnie.