Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Fojtu
Posty: 3383
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 558 times
Been thanked: 1263 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fojtu »

gnysek pisze: 29 wrz 2022, 16:18 Co nie zmienia faktu, że kilka dodatkowych zasad dla osób ogarniających Szczęki wciąż nie powinno być problemem.
Tak, dlatego napisałem, że to trochę nie do końca w odpowiedzi do Brylantino.

Chodzi o to, że jednak trzeba zajrzeć do zasad i to dokładnie (albo przeczytać tego typu porównanie), bo jak ktoś siądzie do GH i zagra z zasadami z JotL, że przyzwane potwory od razu atakują, to ma zerowe szanse w niektórych scenariuszach.
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Pompa85 »

To zasady JofL różnią się od zwykłego GH? Gdzie można znaleźć zmiany?
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 313 times
Been thanked: 432 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

Pompa85 pisze: 29 wrz 2022, 22:02 To zasady JofL różnią się od zwykłego GH? Gdzie można znaleźć zmiany?
w GH są dodatkowe elementy/mechaniki, jak odwet, niewidzialność, przywołańcy, a różnice w zasadach są podsumowane w wątku zalinkowanym wyżej przez kolegę Fojtu
Void
Posty: 226
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 88 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Void »

Fojtu pisze: 29 wrz 2022, 16:26
Spoiler:
Faktycznie są drobne zmiany gh względem szczęk (głównie w kwestii ustalania na kim jest focus potwora) i kilka dodatkowych mechanik ale w kwestii przyzywania jest tak samo. W szczękach lwa po prostu nie ma przyzywania potworów (Summon) jest tylko spawnowanie. W dużym Gh jest rozróżnienie na Summon i Spawn. Potwory zespawnowane (np. poprzez otwarcie nowego pomieszczenia) też aktywują się w tej samej rundzie. Po prostu często w specjalnych zasadach scenariusza jest Summon potwora, wtedy nie aktywują się w tej samej rundzie, albo jest zapis że Spawn potwora xxx pod koniec rundy, wtedy też nie aktywują się bo jest to już de facto koniec owej rundy.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Jools »

Dodatek, pierwsze scenariusze, zagadka w odszyfrowanie teksu, wersja gry PL - tekst po zdekodowaniu nie ma żadnego sensu. Sprawdziłem ENG - tam już są normalne słowa angielskie.
Czyżby tłumaczenie było ENG, ale słownik znaków PL? Wszystko spartolone.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Właśnie, wyszła w końcu jakaś oficjalna errata do pierwszego polskiego druku?
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Pompa85 »

Z tego co sprawdzałem to część kart z dodatku jest z pierwszej edycji angielskiej a część z 2giej poprawionej. Nie wiem czym dlaczego tak zrobili.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4525
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1677 times
Been thanked: 2116 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: PytonZCatanu »

Dzięki za polecenie komputerowej wersji Gloomahaven. Nie myślałem, że kiedykolwiek będę miał szansę liznąć to duże pudło (Szczęki Lwa przechodzę "na żywo", zbliżam się powoli do końca). Gra działa bardzo dobrze, maksymalnie wiernie z wersją planszowa. Odpada cały setup i obsługa. Naprawdę, bawię się bardzo dobrze.

Przy okazji przyszedl mi do głowy szalony pomysł. Gdyby ktoś kiedyś wykorzystał mechanikę Gloomahaven i zrobił mini kampanię oparta o uniwersum Władcy Pierścieni (wprost na książce lub gdzieś obok). To byłoby genialne.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4095
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: brazylianwisnia »

PytonZCatanu pisze: 16 paź 2022, 10:38 Dzięki za polecenie komputerowej wersji Gloomahaven. Nie myślałem, że kiedykolwiek będę miał szansę liznąć to duże pudło (Szczęki Lwa przechodzę "na żywo", zbliżam się powoli do końca). Gra działa bardzo dobrze, maksymalnie wiernie z wersją planszowa. Odpada cały setup i obsługa. Naprawdę, bawię się bardzo dobrze.

Przy okazji przyszedl mi do głowy szalony pomysł. Gdyby ktoś kiedyś wykorzystał mechanikę Gloomahaven i zrobił mini kampanię oparta o uniwersum Władcy Pierścieni (wprost na książce lub gdzieś obok). To byłoby genialne.
Może dojdą do takiego wniosku bo nie wiem ile Havenow można robić a użycie Władcy czy Gwiezdnych wojen sprzedałby się pewnie świetnie. Z drugiej strony każda inna firma mogłaby to zrobić i trochę dziwię się że takie FFG się na to nie porwie mając prawa do IP.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Oprzeć o mechanikę kart - spoko, ale jakby to miało mieć znów tysiące tekturek do tworzenia poziomów, to nie chciałoby mi się tego gromadzić. Fajnie jakby ta część przy okazji przeszła jakąś zmianę, czwarty raz to samo to za dużo (chociaż plansze w instrukcji zamiast tony kartonu i tak są lepsze - i pozwalają na nieco lepszy design). Generalnie - pole do popisu jest spore, zwłaszcza, że Frosthaven jakąś tam rewolucją nie będzie - ot Gloomhaven 2.0, niemal jak samodzielny dodatek.
maciej.kr
Posty: 206
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 46 times
Been thanked: 42 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: maciej.kr »

Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
aeiou871
Posty: 978
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 313 times
Been thanked: 432 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Warto, ale zdecydowanie polecam zacząć od Szczęk, gdyż jest mniejsze ryzyko "wtopienia", a stanowią one bardzo dobre wprowadzenie w system. Sam grałem w kolejności: duże GH, Szczęki, Zapomniane Kręgi, ale gdybym mógł zacząć od zera, to na pewno zacząłbym od Szczęk Lwa.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Generalnie jest tak - jeśli nie lubisz gier taktycznych, rpgów, fantasy oraz gier długich (a tutaj spokojnie ze 100 godzin grania jest, jedna sesja to tak 40-120 minut, zależy jaki poziom trudności i czy czy rozstawiasz od zera), to możesz od razu uznać, że nie jest dla Ciebie.
Jeśli grałeś w jakieś Destinies, Mage Knighty, Descent, Tainted Grail, Nemesis i tym podobne i było fajnie, no to wtedy i Gloomhaven będzie fajne.

Pamiętaj, że ona nie jest #1 dlatego, że jest najlepszą planszówką na świecie, a raczej dlatego, że pod względem długości, zawartości, ilości kombinacji i rzeczy do "odkrycia" jest nie do przebicia (ponad połowa postaci jest na starcie zablokowana i ukryta, tak samo dodatkowe karty nawet tych startowych postaci). Natomiast to nie znaczy, że ma najlepsze mechaniki świata i są gry, które sprawiają większą radość i mogą dać większą satysfakcję (głównie przez mniejszą ilość zasad lub krótszy czas sesji). Gloomhaven to jest takie danie, gdzie masz roczny bon na szwedzki stół w hotelu ;)

Zresztą, #6 miejsce Szczęk Lwa potwierdza właśnie, że duża zasługa tego 1 miejsca to ilość zawartości, gdyż mechanicznie one są bardzo, bardzo podobne i wiele osób twierdzi, że łatwiej zacząć w szczękach i łatwiej do nich zachęcić innych graczy, których Gloomhaven nawet po przejściu całych szczęk nadal odrzuca. W mojej opinii różnica między tymi grami jest taka, jakbyś kupił ten sam model samochodu, ale jeden w podstawowym lub średnim wyposażeniu, a drugi w totalnie maksymalnym - ale to nadal ten sam model, ten sam design itp. Tymczasem Szczęki nie weszły na podium - mimo, że wszelkie różnice są raczej chwalone. Także tym #1 aż tak się nie sugeruj ;)
Darkstorm
Posty: 856
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 134 times
Been thanked: 214 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Darkstorm »

maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Zobaczy czy jest jeszcze promocja na darmowe Giżycko znaczy się Gloomhaven w wersji komputerowej. Jeśli jest to sobie potestuj i będziesz wiedział czy Ci to odpowiada. Oczywiście w wersji papierowej dochodzi upierdliwy setup i strasznie biedne w mojej ocenie kafle terenu. Pamiętaj też, że taka osoba jak Gambit ograła w życiu pierdyliard tytułów i jego optyka będzie nieco inna niż u przeciętnego gracza :wink:
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4525
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1677 times
Been thanked: 2116 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: PytonZCatanu »

maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Nie rozumiem o co kaman że Szczękami Lwa.

Bardzo mocno polecam Szczęki Lwa i tyle.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

O właśnie, ta darmowa wersja PC to była najlepsza okazja do sprawdzenia i wyrobienia sobie zdania. Co prawda trzeba doliczyć 20 minut na setup wersji papierowej, ale reszta taka sama.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1601
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 637 times
Been thanked: 550 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: eveni »

maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Czy warto kupić grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)
Moim zdaniem warto kupić i zagrać (lub pożyczyć jak masz taką szansę). Przychylę się do zdania kolegi kilka postów wyżej - również w razie zakupu polecam Szczęki lwa (używane można kupić za niecałe 200 zł z wysyłką na OLX).
Ja wcześniej grałam głównie w euro i karcianki, Gloomhaven zmieniło moje gusta planszówkowe. Teraz najchętniej sięgam po kooperacyjne dungeon crawlery.
maciej.kr
Posty: 206
Rejestracja: 01 lip 2019, 22:03
Has thanked: 46 times
Been thanked: 42 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: maciej.kr »

Dzięki za info dla wszystkich. Wezmę jednak dużego Gloomhaven. Podoba mi się pomysł z kanału Humigraj żeby setup scenariuszy robiła jedna osoba i tylko ona będzie wiedziała kiedy dołożyć następne pomieszczenia.

Pozdr
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: ravenone »

Pytanko odnośnie cyfrowej wersji gry. Ukończyłem 53 scenariusze i nowych questów brak. To oznacza koniec przygody?
Mój finał to:
Spoiler:
gogovsky
Posty: 2222
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 466 times
Been thanked: 513 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky »

ravenone pisze: 22 paź 2022, 20:40 Pytanko odnośnie cyfrowej wersji gry. Ukończyłem 53 scenariusze i nowych questów brak. To oznacza koniec przygody?
Mój finał to:
Spoiler:
Gratulacje właśnie odkryłeś, że poziom zakończenia gry top 1 Bgg dostarcza mniej emocji, niż staniecie kogoś w eurobiznesie na hotelu we Wiedniu.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

gogovsky pisze: 23 paź 2022, 01:30 poziom zakończenia gry top 1 Bgg dostarcza mniej emocji
A nie mówiłem, że ta jedynka to za ilość zawartości pudełka i system jeden atak z góry jeden z dołu i za nic więcej ? :D
olsszak
Posty: 1824
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: olsszak »

maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Gambit się nie zna.

Spędziłem przy tej grze ponad 100 rozgrywek w wersji planszowej (sesje 2-5 h). Dodatkowe jakieś 50 rozgrywek w wersji Digital.

Uwielbiam rozwój postaci, który jest nieliniowy w zależności od tego jakie ścieżki / karty wybierasz. Zarządzanie rękę (planowanie w przód kiedy warto „spalić” dana kartę, a kiedy używać jej jeszcze jako Basic lub niepaląca z abilities). Budujesz dwa decki jednocześnie ponieważ dzięki perkom rozwijamy również Deck modyfikatorow. Ponadto umagicznienia, które dodatkowo zmieniają karty i duża liczba różnorodnych przedmiotów, których wybór ma duże znaczenie pod katem taktyki na dany scenariusz.
Różnorodność potworow i bohaterów. Ciekawa fabuła, z kilkoma watkami.

Minus który mi nie przeszkadza - większość scenariuszu kill all, ale czym to sie różni od większości DC (może czasem jest przejdź z punktu A do punktu B).
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

olsszak pisze: 25 paź 2022, 17:40 Gambit się nie zna.
Myślę, że się zna, po prostu ma też prawo mieć swój gust ;)
gogovsky
Posty: 2222
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 466 times
Been thanked: 513 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky »

olsszak pisze: 25 paź 2022, 17:40
Różnorodność potworow. Ciekawa fabuła, z kilkoma watkami.

Że co ?:D Zwłaszcza to drugie?:D Tu nie ma żadnej fabuły, chyba że dla Ciebie film Transformers/Marvel movies to szczyt fabularny.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

gogovsky pisze: 26 paź 2022, 17:38 Tu nie ma żadnej fabuły
Nie no, nie przesadzajmy, ale faktycznie jest to poziom taki trochę jak w grach wideo z lat '90 (ale nie RPG) - opis przed/po misji a tak to głównie walka :) Przy Tainded Grail to w ogóle nie ma startu.
ODPOWIEDZ