7 Cudów Świata: Pojedynek (Antoine Bauza, Bruno Cathala)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

esztfke pisze: Nie wiem jak mayday, ale ja uzylem wlasnie tych ultra-pro i pasuja idealnie. Biorac pod uwage ze to tylko 12 kart ja bym polecal ultra-pro. 50 koszulek za 9-10 zl. Mayday nawet te folijki wychodza drozej bo sa po 100 pakowane
Podstawowe Mayday szmatki są pakowane po 100. Mayday Premium sprzedają pakowane po 50 w cenie 8-9 zł. Ale, jak mówisz, że Ultra pasują idealne do wypraski to mnie przekonałeś. Wahałem się właśnie ze względu na ich wielkość.

@Verdiana: "Nie wolno zaniedbać żółtych kart. W pierwszej partii zaniedbałam i ciułałam pieniążki bardzo, ale to bardzo mozolnie. Po prostu za dużo ruchów straciłam na dosztukowywanie monet." Dokładnie tak samo umoczyłem pierwszą partię. Dostawałem 2 złocisze, a żona 10 i mnie rozniosła. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Wojtas_512
Posty: 201
Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Wojtas_512 »

Nie wiem jak mayday, ale ja uzylem wlasnie tych ultra-pro i pasuja idealnie. Biorac pod uwage ze to tylko 12 kart ja bym polecal ultra-pro. 50 koszulek za 9-10 zl. Mayday nawet te folijki wychodza drozej bo sa po 100 pakowane
Jeśli chcesz zakoszulkować karty cudów to jak najbardziej ultra pro się nadadzą, problem jest dopiero przy małych kartach, wtedy wszystko jest na styk
cezaras
Posty: 1925
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: cezaras »

Bary pisze:
esztfke pisze: @Verdiana: "Nie wolno zaniedbać żółtych kart. W pierwszej partii zaniedbałam i ciułałam pieniążki bardzo, ale to bardzo mozolnie. Po prostu za dużo ruchów straciłam na dosztukowywanie monet." Dokładnie tak samo umoczyłem pierwszą partię. Dostawałem 2 złocisze, a żona 10 i mnie rozniosła. ;)
ale są dwa żetony naukowe, które pozwalają zapomnieć o ciułaniu kaski :)
jedne, który powoduje, że przeciwnik płaci za surowce Tobie a nie bankowi,
i drugi, który daje 4 kaski za budowanie za darmo (przy pomocy białych znaczków)
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: vojtas »

Bary pisze:Dzięki Wojtasy za szczegółowe info. :) W takim razie biorę Mayday Premium.
Jeszce jedno pytanko. Jakbyście ocenili, które Magnum Copper lepiej sprawi się w przypadku kart cudów: Mayday Premium czy Ultra Pro. Szczególnie zależy mi na dobrym dopasowaniu kart.
Nie używałem nigdy UP, więc nie wiem. Do 7CŚ używam Mayday Premium właśnie ze względu na doskonałe dopasowanie. Wiele osób narzekało, że karty 7CŚ w koszulkach do wypraski nie wchodzą lub wchodzą na lekki wcisk. Maydaye Premium wchodziły tak dobrze, że został nawet pewien luz. :)

@Macok

Różnie bywa. Kupiłem kilka miesięcy temu 3 paczki premium CCG i wszystkie koszulki miały te same wymiary co do milimetra.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Andy »

Czy miłośnicy gry w koszulki nie mogłyby założyć sobie oddzielnego wątku, pozostawiając ten osobom zainteresowanym grą w 7CŚ: P, takim jak ja?

Dziękuję.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Veridiana »

cezaras pisze: ale są dwa żetony naukowe, które pozwalają zapomnieć o ciułaniu kaski :)
jedne, który powoduje, że przeciwnik płaci za surowce Tobie a nie bankowi,
i drugi, który daje 4 kaski za budowanie za darmo (przy pomocy białych znaczków)
Super, że są. Tylko niekoniecznie muszą wyjść, to raz. A dwa, że tak jak napisałam - zdobycie pary symboli na razie graniczyło z cudem ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

Andy pisze:Czy miłośnicy gry w koszulki nie mogłyby założyć sobie oddzielnego wątku, pozostawiając ten osobom zainteresowanym grą w 7CŚ: P, takim jak ja?

Dziękuję.
Nie przesadzaj. To jest ogólny temat związany z grą. Nie widzę problemu, żeby poruszac tu kwestie koszulek, jakości komponentów, wyprasek itp.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Andy »

Koszulki nie są komponentem gry, tylko zawracaniem głowy. Ich stosowanie lub nie stosowanie nie ma żadnego związku z grą.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Skellig
Posty: 123
Rejestracja: 18 wrz 2014, 14:16
Has thanked: 3 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Skellig »

Andy pisze:Czy miłośnicy gry w koszulki nie mogłyby założyć sobie oddzielnego wątku, pozostawiając ten osobom zainteresowanym grą w 7CŚ: P, takim jak ja?
Dziękuję.
+1. Też o tym pomyślałem.
Nie wszyscy koszulkują, śmiem twierdzić, że całkiem sporo osób nie koszulkuje gier, więc gdy się wchodzi na forum poczytać o grze, a czyta się rozmowę w sumie tylko o koszulkach, to nie jest fajnie. Ja też zajrzałem tutaj, by poczytać rozmowę o grze, a tu niespodzianka: kilkanaście postów o koszulkach i prawie nic o grze (jeśli chodzi o ostatnie strony tego tematu).
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

Andy pisze:Koszulki nie są komponentem gry, tylko zawracaniem głowy. Ich stosowanie lub nie stosowanie nie ma żadnego związku z grą.
Rozumiem, ale to, że dla Ciebie coś jest zawracaniem głowy, nie znaczy, że jest nieistotne też dla innych. Ich stosowanie nie ma związku z grą? Na tej samej zasadzie można stwierdzić, że ubranie nie ma związku z człowiekiem. Zresztą nie dyskutuję tutaj o ogólnym sensie używania koszulek tylko zapytałem o konkretne informacje, które mnie interesują. Być może to pierdoła, ale dla mnie to ma znaczenie, a chyba po to jest forum, żeby poprosić o radę innych. Gra jest świeża, dużo osób jest teraz na etapie koszulkowania, a ja chciałbym jak najlepiej dobrać je do wypraski. Jak temat będzie któryś raz z kolei poruszany na wątku, który ma 100 stron to można się wkurzyć i zwrócić uwagę, na razie nie widzę powodu.

@Skellig: Ja natomiast zaryzykuję stwierdzenie, że sporo osób koszulkuje. Firmy z jakiegoś powodu je produkują. To, że rozmowa na razie toczy się głównie w temacie koszulek wynika głównie z faktu, że nikt nie "rzucił" innego tematu do dyskusji. W wątku o zasady 7CP pojawiło się kilka pytań i tutaj padły merytoryczne odpowiedzi. Spokojnie, ludzie rozegrają trochę partii i zaczną się dyskusje.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
cezaras
Posty: 1925
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: cezaras »

@Bary - nie rozumiem jaki jest problem założyć osobny wątek??
nazwijcie sobie "7 cudów Świata - koszulkowanie" ... i dyskutujcie w wątku nawet na 100 stron...
ja też uważam, że pisanie, że jakieś koszulki są lepsze, a jakieś gorsze nijak ma się do tematu - nie ta sekta
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1532
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Furan »

A jak jest z... chaosem w tableu? Jest poczucie zbyt dużej liczby kart, chaosu, jest to czytelne na I rzut oka? Np. oho, przeciwnik koniecznie potrzebuje karty A, bo widzę że ma B i C.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

cezaras pisze:
Bary pisze:
esztfke pisze: @Verdiana: "Nie wolno zaniedbać żółtych kart. W pierwszej partii zaniedbałam i ciułałam pieniążki bardzo, ale to bardzo mozolnie. Po prostu za dużo ruchów straciłam na dosztukowywanie monet."
Dokładnie tak samo umoczyłem pierwszą partię. Dostawałem 2 złocisze, a żona 10 i mnie rozniosła. ;)
ale są dwa żetony naukowe, które pozwalają zapomnieć o ciułaniu kaski :)
jedne, który powoduje, że przeciwnik płaci za surowce Tobie a nie bankowi,
i drugi, który daje 4 kaski za budowanie za darmo (przy pomocy białych znaczków)
True story. Chociaż już samo uzbierane 5-6 żółtych kart daje niezłego boosta. Nie macie z kolei wrażenia, że zielone karty są lekko mniej użyteczne od reszty?

@cezaras: Uznajmy temat za wyczerpany i zamknięty ok? Zaczynamy robić niepotrzebny off-topic.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: pan_satyros »

Również dziś pograliśmy. Jest zaskakująco dobrze!
Nie sądziłem, że uda się zachować "klimat" oryginału, a jednak sam mechanizm kupowania wystarcza, by poczuć że to gra z tej samej rodziny.
Co do rozgrywki - jest szybka i dość ciasna (wybory są bardzo ważne). Regrywalność wydaje się plasować na przyzwoitym poziomie - inne cuda, inne gildie, inne żetony nauki, inny układ kart. Oczywiście zmiany względem kolejnych partii nie wywrócą rdzennej mechaniki do góry nogami, ale to jest charakterystyczne również dla dużego odpowiednika.

Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne, zobaczymy jak wypadnie po kolejnych kilku partiach, a później recka.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Tycjan »

Świetny tytuł i dla mnie to czołówka gier z tego roku jakie poznałem :)
Link do tekstu na blogu: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... wie-glowy/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
tukojda
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2011, 20:21
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: tukojda »

Właśnie doczytałem w wątku o 7 cudach w dziale zasady pewną informację, która mogła być przez niektórych (np. mnie) źle interpretowana.
Chodzi o żółte karty, które mają obok surowca 1 monetę. Ja grałem, że obniżają one koszt danego surowca z 2 szt. złota na 1 szt. ale dalej ponosi się koszt w ilości danego surowca u przeciwnika. Jednak wg potwierdzonych informacji koszt wynosi tylko i wyłącznie 1 szt. złota co czyni te karty zdecydowanie lepszymi niż myślałem :) Już nie będzie tak łatwo zdominować jakiegoś surowca i narazić przeciwnika na duże koszta zakupu.
Nie każdy pewnie zagląda do wątku z zasadami i dlatego przytoczyłem tę informację.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: pan_satyros »

tukojda pisze:Właśnie doczytałem w wątku o 7 cudach w dziale zasady pewną informację, która mogła być przez niektórych (np. mnie) źle interpretowana.
Chodzi o żółte karty, które mają obok surowca 1 monetę. Ja grałem, że obniżają one koszt danego surowca z 2 szt. złota na 1 szt. ale dalej ponosi się koszt w ilości danego surowca u przeciwnika. Jednak wg potwierdzonych informacji koszt wynosi tylko i wyłącznie 1 szt. złota co czyni te karty zdecydowanie lepszymi niż myślałem :) Już nie będzie tak łatwo zdominować jakiegoś surowca i narazić przeciwnika na duże koszta zakupu.
Nie każdy pewnie zagląda do wątku z zasadami i dlatego przytoczyłem tę informację.
Również mieliśmy z tym zagwozdkę. Już złorzeczyłem, że ledwie grę rozłożyliśmy, a tu od razu nieścisłość :D Na szczęście graliśmy dobrze.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Tycjan »

Ta karta zmienia cenę zakupu dla wskazanego materiału. Począwszy od następnej tury, możesz kupować wskazany materiał z banku w cenie 1 monety za sztukę.
To jest z instrukcji i tam nie ma nic o dodatkowym koszcie równym produkcji przeciwnika. Gdzie tu nieścisłość? :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

pan_satyros pisze:Również mieliśmy z tym zagwozdkę. Już złorzeczyłem, że ledwie grę rozłożyliśmy, a tu od razu nieścisłość :D Na szczęście graliśmy dobrze.
Faktycznie, też miałem wątpliwości, dopiero obejrzenie filmiku z wyjaśnieniem zasad pozwoliło uzyskać pewność.

Btw. Już farciarze pokazują zdjęcia gratisów do preorderów gry: https://boardgamegeek.com/image/2706008 ... size=large. Z chęcią bym taki znacznik przygarnął...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
tukojda
Posty: 5
Rejestracja: 03 lut 2011, 20:21
Lokalizacja: Kraków

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: tukojda »

pan_satyros pisze: To jest z instrukcji i tam nie ma nic o dodatkowym koszcie równym produkcji przeciwnika. Gdzie tu nieścisłość? :)
W sumie racja :) ale nie ma podkreślonej różnicy, że tego kosztu już nie ponosimy i stąd moja pomyłka.
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Palmer »

Bary pisze: Btw. Już farciarze pokazują zdjęcia gratisów do preorderów gry: https://boardgamegeek.com/image/2706008 ... size=large. Z chęcią bym taki znacznik przygarnął...
Nie chwaląc się też taki mam :mrgreen:
Nic nadzwyczajnego, ten oryginalny jest też niczego sobie. Lepszym dodatkiem jest kolejny cud, który faktycznie dodaje coś do rozgrywki, a nie tylko ładniej wygląda.
Abstrahując od wersji limited, gra jest bardzo dobra. Nie jestem fanem oryginału, ale w wersje 2osobową zagrałem na targach z pięć razy. Zdecydowana większość gry jest zgodna z pierwowzorem, a mimo to gra się dużo lepiej. Pozostaje czekać na dodatki, które patrząc na popularność gry na targach na pewno się pojawią ;)
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

Palmer pisze:Nie chwaląc się też taki mam :mrgreen:
I hate you! ;)
Palmer pisze:Nic nadzwyczajnego, ten oryginalny jest też niczego sobie. Lepszym dodatkiem jest kolejny cud, który faktycznie dodaje coś do rozgrywki, a nie tylko ładniej wygląda.
Odnośnie tego gratisowego cudu- co on daje po wybudowaniu? Nie jestem pewien patrząc po rysunku- pozwala wziąć jedną dowolną odkrytą kartę z tych na stole?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Palmer »

Nikt z tłumaczących grę na targach też nie był mi w stanie powiedzieć co on daje, na szczęście jest BGG ;)
Po zbudowaniu tego cudu, można wziąć dowolną kartę z górnego rzędu (nawet jeśli jest ona jeszcze niedostępna) i zbudować u siebie za darmo.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: 7 Cudów Świata: Pojedynek

Post autor: Bary »

Nie macie wrażenia, że zielone karty są słabsze w stosunku do innych typów? Kilka partii już za mną i jakoś nigdy nie opłaciło mi się polowanie na nie. Żółte pozwalają na niezłe zniżki i nabijanie hajsu przy odrzucaniu kart, niebieskie mnożą pz., a zielone jakoś tak mało kusząco na tym tle wypadają. Oczywiście można spróbować uzbierać 6 symboli, ale szansa, że nam się uda nie jest zbyt duża. Jedynie w przypadku polowania na określony żeton nauki potrafiłem się skusić na zielonkę. Osobiście z przyjemnością przywitałbym jakiś system bonusowych punktów w zależności o ilości różnych symboli uzbieranych przez gracza.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
ODPOWIEDZ