Strona 53 z 71

Re: T.I.M.E Stories

: 09 paź 2017, 11:22
autor: Andy
Dzięki za wyjaśnienie.

Re: T.I.M.E Stories

: 09 paź 2017, 12:04
autor: Gio
Czy Rebel dał jakieś konkretne daty premiery kolejnych dodatków? (Ekspedycja i Światło wiary)

Re: T.I.M.E Stories

: 09 paź 2017, 15:51
autor: Shimrod
Gio pisze:Czy Rebel dał jakieś konkretne daty premiery kolejnych dodatków? (Ekspedycja i Światło wiary)
Sklep podaje, że wysyłki dodatkowych scenariuszy rozpoczną się "około 10 października".

Re: T.I.M.E Stories

: 09 paź 2017, 15:58
autor: yosz
Mi udało się przyjrzeć dodatkom przed premierą. Endurance wprawdzie grałem po angielsku, ale Światło Wiary już po polsku i zebrałem swoje przemyślenia w krótkim filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=tGznq6dyTEI

Nie pokazuję tam nic poza rozłożenie gry i pierwszą lokalizację więc jest bez spoilerów. (chyba że ktoś naprawdę nie chce nic wiedzieć o tych dodatkach). I z tego co wiem to wysyłka ma się rozpocząć jutro.

Re: T.I.M.E Stories

: 15 paź 2017, 22:48
autor: Gio
Właśnie skończyliśmy weekendowe granie w przetłumaczone dodatki do T.I.M.E Stories, trzeba przyznać, dobrze było wrócić.
Pierwszy z nich czyli wyprawa Endurance, moim zdaniem, najbardziej elegancki i konkretny scenariusz, ciekawa historia w połączeniu z nowymi mechanizmami, tworzy coś ciekawego, szkoda że po grze zostaje niedosyt. Scenariusz niestety jest krótki.
Światło wiary, czyli kolejna ciężka bomba w stylu Azylu. Trudna, ale dająca ogromną satysfakcję zagadka, ciekawe postaci i nietypowy setup umiejscawia go w topie listy dotychczasowych scenariuszy.
Kilka pytań do osób które ukończyły scenariusz Ekspedycja Endurance:
Spoiler:
Światło wiary
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 10:22
autor: _Jarek_
Mam dwa pytania o zasady i mechanikę.

1. Trafiliśmy na obszar, gdzie jednocześnie zajrzeliśmy do dwóch pól, z których jedno miało kartę z kłódką, a drugie nakazywało natychmiast odsłonić nowy obszar. Nakazy, które nie wymagają testu są wykonywane przed decyzją o wykorzystaniu JC, więc wydaje się, że powinniśmy odkryć obszar zgodnie z tą drugą kartą, czyli zebrać karty obecnego obszaru. Co jednak z kłódką? Czy w takiej sytuacji należy ją zignorować i można opuścić to pole bez wykonywania testów (może na zasadzie: ważniejszy jest tekst na karcie i może on łamać ogólne reguły, a w tym przypadku regułę o kłódce)?

2. Mam nadzieję, że nikt nie uzna, że temat drugiego pytania jest spoilerem (w końcu nie dotyczy treści).
Spoiler:
-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania.
--EDIT 2--
Przez 3 godziny była tu informacja o temacie drugiego pytania i stąd komentarz poniżej sugerujący, że nawet to jest spoilerem. Nie bardzo się z tym zgadzam, ale ważniejsze, żeby nikomu nie popsuć zabawy, więc skoro budzi to wątpliwości, jeszcze raz poprawiam wpis.

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 10:43
autor: Andy
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 11:20
autor: Apos
@_Jarek_ wrzuć to w spoilery. Zdradzasz małą część fabuły.

Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.

Ad. 2
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 11:25
autor: KQuest
_Jarek_ pisze:-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania dotyczące ...
Jeśli już wrzuciłeś to wszystko w spoiler to może nie zdradzaj poza nim tego co w nim jest w taki sposób jak to zrobiłeś.
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 12:33
autor: _Jarek_
KQuest pisze:
_Jarek_ pisze:-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania dotyczące ...
Jeśli już wrzuciłeś to wszystko w spoiler to może nie zdradzaj poza nim tego co w nim jest w taki sposób jak to zrobiłeś.
Przecież pozostawiona wzmianka nic nie zdradza. Celowo napisałem czego dotyczy pytanie, żeby zainteresowani mogli ocenić czy chcą tam zajrzeć. Nawet w ukrytym tekście nie ma informacji istotnych w moim odczuciu, ale to już jest sprawa subiektywna, więc nie będę się spierał. Ale już samo użycie słowa "kapsułki" przecież nie jest spoilerem. Informacja, że gdzieś o nich piszą jest jedynie potwierdzeniem, że mogą się przydać, ale nie zdradza nic co może wpływać na odbiór gry, albo zachowanie podczas rozgrywki. W końcu są to elementy zawarte w zestawie podstawowym i oczywiste jest, że wcześniej czy później znajdzie się dla nich zastosowanie.

Apos pisze:Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.

Ad. 2
Spoiler:
Dzięki za odpowiedzi. Mam jednak pewne wątpliwości (ad.1) i dodatkowe pytanie (ad.2).

Ad.1
Jeśli na innej karcie jest napisane mniej więcej (wydaje mi się, że takie ogólne sformułowanie też nie jest spoilerem, ale już wolę dmuchać na zimne):
Spoiler:
to jest to w sprzeczności z koniecznością wykonywania testów.
Być może masz rację, bo w końcu ze względu na wątpliwości w tej kwestii zadałem pytanie. Ja jednak byłem zwolennikiem torii, że skoro nakazuje się nam zrobić coś natychmiast, to nie ma czasu na wykonywanie akcji. A bez tych akcji nie wykonamy testu na karcie z kłódką.

Ad.2
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 12:41
autor: Andy
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 12:41
autor: KQuest
_Jarek_ pisze:
KQuest pisze:
_Jarek_ pisze:-- EDIT --
Jednak pojawiły się obawy, że drugi temat może zostać uznane za spoiler, więc dla spokojnego sumienia ukryłem pytania dotyczące ...
Jeśli już wrzuciłeś to wszystko w spoiler to może nie zdradzaj poza nim tego co w nim jest w taki sposób jak to zrobiłeś.
Przecież pozostawiona wzmianka nic nie zdradza. Celowo napisałem czego dotyczy pytanie, żeby zainteresowani mogli ocenić czy chcą tam zajrzeć.
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 12:58
autor: Apos
_Jarek_ pisze:
Apos pisze:Ad. 1 (zasady)
Wszystkie postacie stojące na karcie z kłódką muszą wpierw rozwiązać jej zadanie. Nie mogą się przemieścić ani opuścić obszaru. Wyjątek: koniec czasu lub śmierć wszystkich bohaterów i powrót na początek gry.

Ad. 2
Spoiler:
Dzięki za odpowiedzi. Mam jednak pewne wątpliwości (ad.1) i dodatkowe pytanie (ad.2).

Ad.1
Jeśli na innej karcie jest napisane mniej więcej (wydaje mi się, że takie ogólne sformułowanie też nie jest spoilerem, ale już wolę dmuchać na zimne):
Spoiler:
to jest to w sprzeczności z koniecznością wykonywania testów.
Być może masz rację, bo w końcu ze względu na wątpliwości w tej kwestii zadałem pytanie. Ja jednak byłem zwolennikiem torii, że skoro nakazuje się nam zrobić coś natychmiast, to nie ma czasu na wykonywanie akcji. A bez tych akcji nie wykonamy testu na karcie z kłódką.

Ad.2
Spoiler:
Ad. 1
Instrukcja angielska poprawiona mówi o: "Agent nie może opuścić takiej karty, zanim nie rozwiąże tego testu". Dodatkowo moim zdaniem mechanicznie i tematycznie wynika, że nie można opuścić danego regionu. Jest wiele sytuacji w scenariuszach, że byłoby nielogicznym natychmiastowa zmiana danej lokalizacji, gdy 1 lub więcej graczy jest związana z sytuacją na karcie z czerwoną kłódką.
Identyczna dyskusja była toczona tutaj:
- https://boardgamegeek.com/thread/149245 ... t-location

Ad. 2
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 13:13
autor: donmakaron
Napisz w spoilerze czy pw, w którym dokładnie miejscu była taka sytuacja z kartą z kłódką i drugą, przenoszącą do innej lokacji, bo wydaje mi się, że twórcy w miarę pilnują żeby nie było takich sprzeczności.

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 14:53
autor: _Jarek_
Andy pisze:
Spoiler:
Spoiler:
KQuest pisze:
Spoiler:
Spoiler:

donmakaron pisze:Napisz w spoilerze czy pw, w którym dokładnie miejscu była taka sytuacja z kartą z kłódką i drugą, przenoszącą do innej lokacji, bo wydaje mi się, że twórcy w miarę pilnują żeby nie było takich sprzeczności.
Boję się jawnie podać w jakim scenariuszu natknąłem się na taką sytuację, więc sugeruję nie zaglądać tu nikomu, kto nie przeszedł jeszcze wszystkich oficjalnych scenariuszy poprzedzających Wyprawę Endurance.
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 15:00
autor: Andy
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 15:12
autor: _Jarek_
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 15:21
autor: yosz
Gio pisze: Kilka pytań do osób które ukończyły scenariusz Ekspedycja Endurance:
Spoiler:
Światło wiary
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 16:25
autor: Apos
_Jarek_ pisze:
Spoiler:
_Jarek_ pisze:
Spoiler:
W instrukcji jest napisane:
Lock
When a lock is present on a card, you must pass this test (trap, combat, etc.). You cannot leave the card before you’ve successfully defeated it.
To jest specyficzna zasada, która odnosi się do ogólnych zasad poruszania się. Zasada "nie możesz opuścić karty dopóki nie skończysz danego testu na karcie." nadpisuję zasadę "możesz poruszać się swobodnie pomiędzy kartami oraz lokacjami"
Najprościej ujmując Twoja postać nie przerwie walki w którą jest uwikłana, a są sytuacje w innych dodatkach, że byłoby to nielogiczne aby nagle postać opuściła obszar.

Sytuacja z Sprawa Marcy
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 16 paź 2017, 19:46
autor: _Jarek_
Apos pisze:To jest specyficzna zasada, która odnosi się do ogólnych zasad poruszania się. Zasada "nie możesz opuścić karty dopóki nie skończysz danego testu na karcie." nadpisuję zasadę "możesz poruszać się swobodnie pomiędzy kartami oraz lokacjami"
Tę zasadę rozumiem, ale nie rozpatrywałem jej w kontekście swobodnego poruszania między obszarami, a nakazu z innej karty mówiącego, że mamy natychmiast rozłożyć karty innego obszaru (tzn. to nie my postanowiliśmy zmienić obszar, tylko nakazała nam to odkryta karta).
Sprawa jednak się wyjaśniła, skoro ta karta została poprawiona, a my graliśmy z jej starą wersją.
Apos pisze:Sytuacja z Sprawa Marcy
Spoiler:
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 19 paź 2017, 01:19
autor: charlie brown
Pytania o scenariusz: Machinacje. Przeszliśmy dzisiaj cały scenariusz, ale pozostał pewien niesmak. Czy jest w grze podpowiedź jak rozwiązać pierwszą (nie finałową) zagadkę, czy trzeba działać metodą prób i błędów?

Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania ze spojlera
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 19 paź 2017, 10:33
autor: Strud
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 19 paź 2017, 11:33
autor: Apos
charlie brown pisze:Pytania o scenariusz: Machinacje. Przeszliśmy dzisiaj cały scenariusz, ale pozostał pewien niesmak. Czy jest w grze podpowiedź jak rozwiązać pierwszą (nie finałową) zagadkę, czy trzeba działać metodą prób i błędów?

Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania ze spojlera
Spoiler:
Da się, nie jest to łatwe, ale gra podpowiada nam co należy zrobić ;).
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 30 paź 2017, 09:40
autor: crus221
Hej wreszcie udało mi się ukończyć grę, chociaż trochę oszukując (najpewniej). Może ktoś rozwiać moje wątpliwości?
Spoiler:

Re: T.I.M.E Stories

: 30 paź 2017, 10:02
autor: Jan_1980
Czy można w to grać solo?