Strona 8 z 11

Re: Forbidden Stars

: 09 gru 2017, 23:22
autor: TKoc
Valarus pisze:
mement0 pisze:hej

dzieki za odp to jeszcze mam pytanie o jednostki rozbite.
1.wg instrukcji " rozbite jednostki nie mogą się ruszać ani aktywować zdolności kart walki. Nie dodają również kości podczas walki ani ataku orbitalnego" czyli jesli mam walkę i w tej walce moje jednostki zostają rozbite i ja przegrywam na koniec walkę to rozumiem ze przy wycofywaniu się moje rozbite jednostki giną bo nie mogą się ruszać ?

2. jesli ktoś zaatakuje tylko moje rozbite jednostki to te automatycznie gina ? bo nie dostaja ani kosci ani kart ani nie mogą się ruszać aby się wycofać ?

3 rozumiem ze w walce to obronca decyduje która ze swoich jednostek otrzyma obrazenia ?
1. Nie mogą się ruszać w sensie, że nie możesz ich poruszyć wykonując advance order. W zasadach jest dokładnie zaznaczone, że mogą się wycofać. Czyli nie giną, wycofują się.
2. Patrz powyżej - automatycznie się wycofują.
3. Zgadza się. Przy czym najpierw przypisujesz do jednostek, które nie są rozbite. I oczywiście nie możesz obrażeń dzielić między jednostkami, jednostka przyjmuje aż zginie lub skończą się obrażenia.
2. Rozbite jednostki nie wycofują się automatycznie, walka się normalnie odbywa, z tym, że rozbite jednostki nie rzucają kości (karty walki zagrywają, natomiast nie mogą skorzystać z umiejętności jednostki).

Re: Forbidden Stars

: 11 gru 2017, 13:53
autor: Valarus
TKoc pisze:
Valarus pisze:
mement0 pisze:hej

dzieki za odp to jeszcze mam pytanie o jednostki rozbite.
1.wg instrukcji " rozbite jednostki nie mogą się ruszać ani aktywować zdolności kart walki. Nie dodają również kości podczas walki ani ataku orbitalnego" czyli jesli mam walkę i w tej walce moje jednostki zostają rozbite i ja przegrywam na koniec walkę to rozumiem ze przy wycofywaniu się moje rozbite jednostki giną bo nie mogą się ruszać ?

2. jesli ktoś zaatakuje tylko moje rozbite jednostki to te automatycznie gina ? bo nie dostaja ani kosci ani kart ani nie mogą się ruszać aby się wycofać ?

3 rozumiem ze w walce to obronca decyduje która ze swoich jednostek otrzyma obrazenia ?
1. Nie mogą się ruszać w sensie, że nie możesz ich poruszyć wykonując advance order. W zasadach jest dokładnie zaznaczone, że mogą się wycofać. Czyli nie giną, wycofują się.
2. Patrz powyżej - automatycznie się wycofują.
3. Zgadza się. Przy czym najpierw przypisujesz do jednostek, które nie są rozbite. I oczywiście nie możesz obrażeń dzielić między jednostkami, jednostka przyjmuje aż zginie lub skończą się obrażenia.
2. Rozbite jednostki nie wycofują się automatycznie, walka się normalnie odbywa, z tym, że rozbite jednostki nie rzucają kości (karty walki zagrywają, natomiast nie mogą skorzystać z umiejętności jednostki).
Polecam przeczytać pytanie jeszcze raz:)

Re: Forbidden Stars

: 16 gru 2017, 09:56
autor: Gosterq
Na pewno rozbite jednostki, jeśli zostaną zaatakowane, to od razu automatycznie się wycofują? Nie miałem takiej sytuacji, ale bym założył, że dochodzi do starcia i normalnego rozgrywania 3 rund walki. Rozbite jednostki nie dostają kości, ale karty można zagrywać, więc byłaby szansa, że przetrwają, a może nawet wygrają walkę :-P Jeśli od razu automatycznie się wycofują, to wychodzi na to, że dopóki maja możliwość odwrotu, to są nietykalne i nie można ich dobić. To jak to w końcu jest? :-)

Re: Forbidden Stars

: 16 gru 2017, 19:09
autor: nasamspam
Żeby wyjaśnić wątpliwości co do ataku na rozbite jednostki polecam zajrzeć do Kompletnej Księgi Zasad pod hasłem "Walka".

http://galakta.pl/download/Zakazane_Gwi ... _Zasad.pdf

Poniżej zrzut z tejże (punkt 3 powinien wszystko wyjaśnić):
Obrazek


Edit:
Jakby co to "wycofanie" opisane jest na stronie 18 dość szczegółowo.

Re: Forbidden Stars

: 19 gru 2017, 18:34
autor: TKoc
Punkt 3 nie ma nic wspólnego z sytuacją kiedy jest atak na nierozbite jednostki. Jak sam punkt wskazuje "jeśli na początku walki obrońca nie ma na spornym obszarze nierozbitych jednostek ani bastionów..." Dotyczy to sytuacji kiedy atak jest przeprowadzony np. na miasto lub fabrykę bez żadnych jednostek broniącego, wtedy atakujący automatycznie zwyciężą.

Re: Forbidden Stars

: 19 gru 2017, 20:39
autor: Cin
TKoc pisze:Punkt 3 nie ma nic wspólnego z sytuacją kiedy jest atak na nierozbite jednostki. Jak sam punkt wskazuje "jeśli na początku walki obrońca nie ma na spornym obszarze nierozbitych jednostek ani bastionów..." Dotyczy to sytuacji kiedy atak jest przeprowadzony np. na miasto lub fabrykę bez żadnych jednostek broniącego, wtedy atakujący automatycznie zwyciężą.
Nie wiem, jaką tu kolega zastosował logikę, bo nijak nie mogę odnaleźć sensu... Punkt 3 odnosi się dokładnie do tego, co było przedmiotem zapytania i wyjaśnia wszelkie wątpliwości.

Re: Forbidden Stars

: 20 gru 2017, 03:02
autor: nasamspam
TKoc pisze:Punkt 3 nie ma nic wspólnego z sytuacją kiedy jest atak na nierozbite jednostki. Jak sam punkt wskazuje "jeśli na początku walki obrońca nie ma na spornym obszarze nierozbitych jednostek ani bastionów..." Dotyczy to sytuacji kiedy atak jest przeprowadzony np. na miasto lub fabrykę bez żadnych jednostek broniącego, wtedy atakujący automatycznie zwyciężą.
To w takim razie z oficjalnego faq (https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... lution.pdf):
Obrazek

Przekonany? :-)

Re: Forbidden Stars

: 21 gru 2017, 08:36
autor: Valarus
Nawet nie wiedziałem, że to jest w FAQ, instrukcja wyjaśniała sytuację dosyć jasno. Ale to ciekawie świadczy o populacji graczy, że czasami trzeba zrobić kopiuj-wklej z instrukcji do FAQ, żeby załapali :lol:

Re: Forbidden Stars

: 21 gru 2017, 09:27
autor: raj
Rzekłbym wręcz, że instrukcja opisywała to wprost i bez miejsca na interpretację.

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2018, 22:04
autor: mement0
hejo

mam jeszcze pytanie co do karty walki.

kosmiczny marines chaosu/iconcolast - otzrymujesz 2 znaczniki obrony, chyba ze twoj pzreciwnik wybierze i zniszczy 1 ze swoich rozbitych jednostek

no i pojawia sie pytanie
1.jesli przeciwnik nie ma rozbitych jednostek to nie moze zniczyc ich wiec tym samym ja nie otrzymuje 2 znacznikow obrony?
2. czy otrzymuje 2 zetony obrony bo przeciwnik nie moze zapobiec temu bo nie ma rozbitych jednostek?

Sytuacja z cyklu "zrób X aby otrzymać Y" wg mnie opcja nr 1 jak uwazacie?

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2018, 22:10
autor: raj
Skąd taki pomysł, że 1? Przecież tu nie ma miejsca na interpretację, 2. jest prawidłowe.
Kolejność się liczy:
A) otrzymujesz 2 znaczniki obrony B) chyba ze twoj przeciwnik wybierze i zniszczy 1 ze swoich rozbitych jednostek
Zachodzi A) chyba, że zajdzie B).
Czyli jeżeli przeciwnik nie ma rozbitej jednostki to nie może zajść B) więc zachodzi A).

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2018, 22:26
autor: mement0
bardziej to interpretuje to tak ze ta karta dziala jesli moj przeciwnik moze miec wybor: czyli ma jednostki rozbite no i wtedy jak je ma moze zdecydowac czy je niszczy czy decyduje sie je pozostawic a ja wtedy dostaje znaczniki obrony
chodzi oto ze jest to jedno zdanie przeciwnik nie ma z czego wybrac wiec jesli nie moze zniszczyc bo nie ma jak wiec ja nie otrzymuje

wiec jesli nie moze zdecydowac bo ma wszystkie jednostki normalne to ta karta nie zadziala hmmm

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2018, 22:36
autor: raj
robisz to źle

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2018, 22:41
autor: mement0
raj pisze: Czyli jeżeli przeciwnik nie ma rozbitej jednostki to nie może zajść B) więc zachodzi A).
nie moze zajsc B bo B jest niemozliwe do wykonania a jesli jest niemozliwe do wykonania to i nie zachodzi A hmmm

Re: Forbidden Stars

: 13 sty 2018, 23:04
autor: raj
Logika nie jest twoją mocną stroną. Możliwość zajścia B nie jest konieczna dla zajścia A.

Re: Forbidden Stars

: 14 sty 2018, 03:57
autor: sirafin
@mement0
Raj ma rację.

"Rozpaćkasz się o ziemię (A), chyba że otworzysz spadochron (B)."

- Ale nie mam spadochronu. B jest niemożliwe do wykonania, to i nie zachodzi A. Innymi słowy, skoro nie mam spadochronu, to i nie rozpaćkam się o ziemię. Zaraz, zaraz, coś tu nie gra...

Czy na tym przykładzie lepiej widać, dlaczego to rozumowanie jest nielogiczne? ;)

Re: Forbidden Stars

: 14 sty 2018, 23:37
autor: mement0
hejo

bardziej to pojmowałem na sprawiedliwosć jesli jedna strona coś traci to druga zyskuje ;)

czyli lepiej zagrywac ta kartę jesli przeciwnik ma wszytkie nierozbite jednostki - wtedy nie ma wyboru a ja na pewno dostane 2 znaczniki obrony ;)

dzięki za wyjaśnienie ;)
ta gra ma wiele niuansów ale kto pyta nie błądzi ;)

Re: Forbidden Stars

: 15 sty 2018, 07:28
autor: raj
mement0 pisze:1) bardziej to pojmowałem na sprawiedliwosć jesli jedna strona coś traci to druga zyskuje ;)
2) czyli lepiej zagrywac ta kartę jesli przeciwnik ma wszytkie nierozbite jednostki - wtedy nie ma wyboru a ja na pewno dostane 2 znaczniki obrony ;)
1) Nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość przy zasadach i działaniu kart.
2) niekoniecznie, czasem może to być sposób na wymuszenie zniszczenia kosztownej jednostki

Re: Forbidden Stars

: 30 mar 2018, 00:23
autor: kamilkaze
Atak orbitalny
sytuacja zmyślona:
Posiadam 3 statki którymi atakuje :mam 6 karabinków
Obrońca posiada 3 figurki :jedna posiana 2 obrony,druga 2 obrony ,trzecia 3 obrony
Pytanie :
Zabijam 2 figurki co mają 2 obrony i trzecia zostaje nierozbita?
Czy też mogę zabić jedna figurkę co ma 3 obrony i jedną co ma dwa obrony,a trzecia co ma 2 obrony jest nie rozbita?

Re: Forbidden Stars

: 30 mar 2018, 01:01
autor: nasamspam

kamilkaze pisze:Atak orbitalny
sytuacja zmyślona:
Posiadam 3 statki którymi atakuje :mam 6 karabinków
Obrońca posiada 3 figurki :jedna posiana 2 obrony,druga 2 obrony ,trzecia 3 obrony
Pytanie :
Zabijam 2 figurki co mają 2 obrony i trzecia zostaje nierozbita?
Czy też mogę zabić jedna figurkę co ma 3 obrony i jedną co ma dwa obrony,a trzecia co ma 2 obrony jest nie rozbita?
Obrońca przydziela obrażenia, nie atakujący.
Obrazek

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2018, 12:36
autor: kamilkaze
Czyli zliczam te 6 punktów ataku i usuwam jedna jakąkolwiek figurkę którą wybierze obrońca .I to koniec ataku orbitalnego.Dobrze rozumiem?

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2018, 13:01
autor: Nidhogg
kamilkaze pisze: 15 cze 2018, 12:36 Czyli zliczam te 6 punktów ataku i usuwam jedna jakąkolwiek figurkę którą wybierze obrońca .I to koniec ataku orbitalnego.Dobrze rozumiem?
Nie, obrażenia przydziela obrońca. I musi przydzielić wszystkie obrażnia, ale w kolejności przez siebie wybranej.
Jesteś obrońcą i masz przydzielić 6 obrażeń. Wybierasz jednostkę co ma 3 życia jej przydzielasz 6 obrażeń i ginie. Nadmiar 3 obrażenia które jednostka "nie wchłonęła" musi być przydzielony kolejnej jednostce.
W twoim przypadku obrońca zabija jednostkę z 3 życia i 2 życia a trzecia jest rozbita lub zabija dwie jednostki co mają 2 życia a ostatnia z 3 życia jest rozbita.

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2018, 13:35
autor: kamilkaze
A w ataku orbitalnym obrońca nie sumuje punktów obrony przy orbitalnym?Wtedy wyjdzie że atakujący ma 6 karabinów,a obrońca 7 pancerza i wtedy taki atak jest bez sensu bo sie nie przebije.

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2018, 14:35
autor: sirafin
A skąd w ataku orbitalnym obrońca ma mieć te symbole obrony skoro nie rzuca kośćmi i nie dobiera kart walki? Nidhogg tłumaczy jedynie, że błędnie podchodzisz do samego procesu przydzielania obrażeń. To nie ty decydujesz, jak je rozdzielić, tylko obrońca i on też musi to zorbić zgodnie z zasadami, nie może ich sobie rodzielić "po równo" na kilka jednostek, żeby żadna nie zginęła.

Re: Forbidden Stars

: 15 cze 2018, 14:50
autor: Deathhammer
Nidhogg pisze: 15 cze 2018, 13:01
kamilkaze pisze: 15 cze 2018, 12:36 Czyli zliczam te 6 punktów ataku i usuwam jedna jakąkolwiek figurkę którą wybierze obrońca .I to koniec ataku orbitalnego.Dobrze rozumiem?
Nie, obrażenia przydziela obrońca. I musi przydzielić wszystkie obrażnia, ale w kolejności przez siebie wybranej.
Jesteś obrońcą i masz przydzielić 6 obrażeń. Wybierasz jednostkę co ma 3 życia jej przydzielasz 6 obrażeń i ginie. Nadmiar 3 obrażenia które jednostka "nie wchłonęła" musi być przydzielony kolejnej jednostce.
W twoim przypadku obrońca zabija jednostkę z 3 życia i 2 życia a trzecia jest rozbita lub zabija dwie jednostki co mają 2 życia a ostatnia z 3 życia jest rozbita.
Jednostki podczas ataku orbitalnego nie mogą być rozbite. Nadmiar obrażeń, który nie wystarcza do zabicia jednostki "na raz", po prostu przepada. Z tego względu ataki orbitalne są najbardziej skuteczne, gdy przeciwnik posiada na planecie jednostki 0 poziomu, które mają zwykle jedynie 2 punkty życia. Natomiast tacy Orkowie postawią Garganta z 6 hp i każdy atak orbitalny, który zada poniżej 6 obrażeń idzie w błoto, bo obrońca przydzieli go po prostu wytrzymałemu bydlakowi :)