kamilstany pisze: ↑10 maja 2018, 15:27 jak wygląda dodawanie "specjalnych zombie" z dodatku długa noc? [...] jak ich pokonać?
Załóżmy, że na tą turę z Raxxon chce wydostać się CZOŁG.
Jego kod powstrzymujący to 5 i 5.
Gracze którzy mają ocalonych w Raxxon mogą wspólnie oddać/zużyć na powstrzymanie dwie niezużyte kości o wartości 5.
Jeśli nie uzbierają w losowej lokacji (wskazanej kością k6) pojawi się czołg. Pojawi się na początku najbliższej fazy kolonii czyli przed karmieniem.
Jeśli uzbierają mogą wspólnie wybrać poprzez głosowanie kciukiem:
GÓRA: Czołg nie wchodzi - kartę i figurkę usuwa się z gry
DÓŁ: Czołg wchodzi ale gracz posiadający nóż wybiera lokację i w niej wchodzi o 3 zombie mniej.
Jeśli nie zebraliście kodu lub zdecydowaliście, że czołg ma wejść losujecie lokację. Jeśli macie szczęście i w tej lokacji nie ma wolnego miejsca na zombie to czołg nie wchodzi. Rozwala się o barykadę / wybuchającą pułapkę zjada ocalałego / bandytę czy po prostu nie wchodzi jak w lokacji nie ma nikogo żywego ale jest komplet nieumarłych. Karta i figurka do pudła.
Jeśli nie zebraliście kodu lub głosowaliście na wejście czołga a w wylosowanej lokacji jest miejsce to wchodzi.
Ma kilka wrednych zdolności jak każdy inny specjalny:
-nie można go przeciągać / przemieszczać megafonem / karabinem pulsacyjnym ani żadną zdolnością. Będzie stał w lokacji puki karta potyczki nie każe go przestawić.
-nie można w lokacji z nim atakować zwykłych zombiaków, bandytów ani ocalałych puki nie pokonasz czołga (można rozwalać zwykłych zdolnościami zabij ale nie atakiem)
-nie można użyć na czołgu zdolności zabij ( np snajperki Tikka , wybuchu pułapki , miotacza ognia itp)
-czołga można zabić tylko atakiem (statystycznie prawie co trzecim). Bonusy w stylu "kiedy ten ocalały atakuje ... " normalnie działają czyli np mając pistolet nie rzucasz kością ryzyka.
Jeśli masz efekt który pozwala Ci nie rzucać kością ryzyka lub po rzucie nią nie zginiesz sprawdzasz jaki skutek odniósł Twój atak. Rzucasz k6 i sprawdzasz wynik z kartą potyczki.
Na czołgu masz :
1-2 atakujący ginie a czołg idzie do kolonii na miejsce przy pierwszym wejściu (i o ile jest na niego wolne miejsce to te wredne zdolności działają teraz w kolonii)
3-4 atakujący dostaje 2 rany a czołg przemieszcza się jw
5-6 atakujący umiera ale zabijasz czołga
Czasem specjalne zombiaki mają mniej wredne karty potyczek ale te najwredniejsze warto zatrzymywać czy to kodem czy zapchaniem wejść na zombiaki barykadami. Jeśli specjalny wejdzie to nie zawsze trzeba z nim walczyć. Puki jest 1 możesz np czyścić granatnikiem i barykadować. Jak są 2-3 to lokacja najczęściej już na straty.