(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

Tradycyjnie bardzo udane towarzysko spotkanie.
Po dzisiejszym graniu mam następujący wniosek:
Grajmy w gry które jesteśmy w stanie skończyć na danym spotkaniu. !!!!

Dziś tłukliśmy w coina AA i .... po 4 godz dopiero 60% rozgrywki i czas do domu.
Tak nie można robić :-)
Cóż z tego że to są fajne gry jak nie można wyłonić zwycięzcy w sensownym czasie.

Proponuję zastopować pęd do gier które działają następująco: uczysz się książki telefonicznej na pamięć .. tfuuu.. oczywiście chodziło o instrukcję, potem grasz 4 godz zapoznawczo :-) (ma. 2 etapy gry :-) i tyle. A gdzie finał zabawy?

QG naxt time? :-)

Edit: widze ze podobne wnioski pisaliśmy z Mackiem w tym samym czasie :-)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6455
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 586 times
Been thanked: 943 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Odi »

Widzę, że macie porozumienie dusz :D

Teoretycznie się zgadzam, tylko problem w tym, że takich gier w segmencie wojennych, nie ma wiele, a to właśnie tymi się na spotkaniach zajmujemy. Chyba, że sobie odpuszczamy i zamieniamy naszą ekipę w tradycyjną eurogrupę. Chyba bym tego nie chciał, ale jak zagłosujecie, że chcecie przez całe spotkanie grać w Jungle Speeda, to - z bólem serca - nie będę się wyłamywał. Za bardzo Was lubię 8)

Innym wyjściem jest spotkanie weekendowe w Muzeum (np sobota od 10 do 19), które w przyszłym roku chciałbym w końcu zorganizować i które miałoby formę cykliczną (raz na 4-6 tyg).
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Co Ty gadasz:)
Po prostu powinniśmy skupić się ma Labiryncie i klasycznych heksówkach i będzie ok:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Ewentualnie pozostaje podzielenie partii na 2 "posiady", ale wtedy musi być dyscyplina i stały skład. Łatwiej pewnie umówić się na kontynuację w 2 osoby, niż w 4 osoby.

Większości heksówek (poza taktycznymi) też się nie da skończyć w 4 godziny, ale i tak po tych 4 godzinach widzisz że coś się zasadniczo na planszy zmieniło. W grach COIN rzadko widać różnicę. Wczoraj wszyscy (FARC, GOVT, częściowo AUC) byliśmy od początku maksymalnie powykładani na planszę i tak to wyglądało w każdej godzinie.

Inna sprawa że to co jest plusem serii COIN (można w czwórkę zasiąść do jednej gry) jest jednocześnie jej minusem (bardzo długo się czeka na swój ruch, a czekając nie bardzo jest możliwość szczegółowego planowania kolejnego - bo nie wiesz ani jaka będzie dostępna dla Ciebie następna akcja, ani jaki będzie kolejny event, ani jaka będzie sytuacja na planszy).

Jak sobie porównam mechanikę COIN do mojej ulubionej eurowojennej gry świetnie chodzącej na trzy-cztery osoby czyli Civilization:TTA, to tam mimo że jest downtime to mechanikę skonstruowano tak, że w oczekiwaniu na swoją turę możesz zaplanować swoją przyszłą (niewiadomą jest głównie tor kart).
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

Jan_1980 pisze:Co Ty gadasz:)
Po prostu powinniśmy skupić się ma Labiryncie i klasycznych heksówkach i będzie ok:)
Co Ty gadasz:)
Może powrót do gier bloczkowych? Jakiś "Romel in the Desert" od Columbia Games?
Sporo tytułów które udawało się ukończyć przewijało się przez spotkania. Warto do nich wrócić.

Ja Coinom mówię chwilowo PASS. Oczywiście jeżeli taka będzie wola większości to zagram w jakiegoś.
Mnie osobiście boli fakt: mało gry w grze. Maciek słusznie zauważył że w COINach wykonuje się bardzo mało posunięć podczas gry, co w połączeniu z długim czasem oczekiwania na swoją kolejkę powoduje uczucie "niedogrania". Ile tych kolejek wykonałem wczoraj 14, max 16 :-(
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

Markus pisze:(...) Maciek słusznie zauważył że w COINach wykonuje się bardzo mało posunięć podczas gry, co w połączeniu z długim czasem oczekiwania na swoją kolejkę powoduje uczucie "niedogrania". Ile tych kolejek wykonałem wczoraj 14, max 16 :-(
No i pewnie większość z nich było "Limited Op" albo odpaleniem eventu. Tych pełnoskalowych pewnie była 1/3 czyli 5.

Z perspektywy gry widzę że np. zmarnowałem dwa ruchy na odpalanie eventów, które dawały mi super-zdolności. W realu pewnie więcej bym ugrał gdybym zamiast tego chodził po prowincjach i drogach i siał terror. Może to sam sens ale tylko jak zamierzasz rozegrać całość gry a nie jak próbujesz zrobić rush na najbliższą propagandę.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Muad, zapodaj zdjęcia:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Scenariusz do nowego Labiryntu:
https://www.youtube.com/watch?v=veMFCFyOwFI
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: surmik »

Całodniowe spotkania weekendowe w Muzeum - brzmi świetnie!

Jeżeli chodzi o COINy to tu dobry artykuł o Finlandii COIN #10 (która jest już w P500): http://www.insidegmt.com/?p=18389
Przed nią będzie Ghandi COIN #9 oraz dodatek do CL "Invierno Cubano: Castro’s Counterinsurgency, 1959-1965".

PS. A czy w COINach nie można sobie po prostu skrócić rozgrywki grając na mniej scoringów?
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1634
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 150 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Highlander »

surmik pisze: PS. A czy w COINach nie można sobie po prostu skrócić rozgrywki grając na mniej scoringów?
Mam o tyle wątpliwość że wtedy może się nie opłacać zagrywać eventów które dają Twojej nacji jakieś długofalowe korzyści. I będzie też mniejsza szansa że w decku wyjdzie karta której efekt kontruje efekt innej karty. Inaczej też się pewnie grałoby nacją, która ma zgromadzić duże środki finansowe. Ale to tylko luźne przemyślenia.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: surmik »

Balans na pewno byłby zachwiany ale czego się nie robi, żeby Rafał był zadowolony :D
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

To nie kwestia Rafała:)
COIN to naprawdę specyficzna "gra"...Podczas gry boli, ale dziwnie chce się wracać.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 111 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Tak już wrzucam. Andean Abyss:

Początek zmagań i rozkład punktów zapalnych:
Spoiler:
Zmiana strategii i rozproszenie FARC:
Spoiler:
Zakończenie naszej partii:
Spoiler:
Mimo wszystko ja nadal jestem zadowolony z COINów i mogę w nie grać. Tak downtime występuje, ale to już osobiste odczucia. W Afganistanie rozegraliśmy raz 4 propagandy a to w sumie jest max dla Andean Abyss. Afganistan można wtedy zagrać na 4 a nie na 6 propagand. Z mojej perspektywy da rade przyśpieszyć rozgrywkę, nie wiem może to tylko ja tak mam ale mi zwykle tury szybko mijały. Wiem, niektóre frakcje mają więcej do zrobienia i znalezienie najlepszego rozwiązania jest trudne.

Cały czas mi się wydaje, że za bardzo skupiacie się na wygraniu, dobiegnięciu do mety, a COINy pokazały, że nie ma drogi na skróty. Dobrze, zdarzają się zacięcia, ale wtedy trzeba zmienić perspektywę. Tutaj akurat przywołam rozważania Janka odnośnie grania Talibami w Afganistanie. Stwierdził, że cały czas się budował a Maciek cały czas go ciął i po całej grze dla niego się nic nie zmieniło. Ja go tylko zapytałem: "A co by było gdybyś przestał się budować?". To, że w inny grach trzeba mieć wszystkie elementy na planszy i wtedy się wygrywa to nie znaczy, że tutaj też się to sprawdzi. Dla mnie COINy są też po części grą negocjacyjną. Bo jeżeli podejdziemy do gry czysto mechanicznie to wyjdzie, że każdy na każdego ma nóż i jak na starych automatach, bijemy się po mordzie :) W sumie czasem przypomina mi się Churchill pod tym względem.

Jestem ciekaw jakby wyglądała nasza rozgrywka w Diunę, bo się zastanawiam czy by nie pasowała do naszych gier. Tak wiem to jest SF, ale nadal strategia i nie tylko :P (ale 6 osób musi być :/)

EDIT: wrzucam dodatkowo fotkę mojej wersji Diuny, może zaciekawi:
Spoiler:
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

Muad pisze:Jestem ciekaw jakby wyglądała nasza rozgrywka w Diunę, bo się zastanawiam czy by nie pasowała do naszych gier. Tak wiem to jest SF, ale nadal strategia i nie tylko :P (ale 6 osób musi być :/)

EDIT: wrzucam dodatkowo fotkę mojej wersji Diuny, może zaciekawi:
Spoiler:
Jak to się ma do tej wersji co FFG wydało - Rex: Final Days of an Empire? Bo to oryginalnie w planach miała być Diuna, tylko nie dogadali się w sprawie licencji.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Markus »

Surmik pisze:Balans na pewno byłby zachwiany ale czego się nie robi, żeby Rafał był zadowolony :D.
Proszę nie zwalać całej winy na mnie :D
Czasami jest tak że jak codziennie je się banany to i one nam zbrzydną. Więc przerwa od COINów dobrze zrobi

Może faktycznie mamy złe podejście do pewnych zachowań na planszy? Jednak aby to stwierdzić to należy jeden wybrany tytuł rozegrać kilkukrotnie a na to potrzeba .... miesiąca spotkań. I tu dochodzimy do sedna, COINY absorbują cąły czas antenowy.

Zagram w te gry ponownie ale po przerwie. Teraz z chęcią poznam Labirynt lub pogram w scenariusze turniejowe do CC.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2513
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Jan_1980 »

Teraz z chęcią poznam Labirynt
Bardzo dobry plan!!!
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 111 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Jak to się ma do tej wersji co FFG wydało - Rex: Final Days of an Empire? Bo to oryginalnie w planach miała być Diuna, tylko nie dogadali się w sprawie licencji.
Nom historia wyglądała tak, że wykupili prawa autorskie do gry, ale Stowarzyszenie Herberta czy jakoś tak, powiedziało, że nie kupili praw do samej nazwy "Diuna". Także na szybko przerobili grafiki i system pod Twilight Imperium (a chciałem zobaczyć nową Diunę, styl graficzny etc.). Co do samego Rexa, to jeżeli ktoś lubi Twilight Imperium a nie zna Diuny to to jest dla niego.

Jakie są różnice? Mechanika jest z Diuny, jednak dodatkowe motywy jak atak floty (w Diunie są czerwie) trochę zmienia rozgrywkę. Klimat jest też średnio wyczuwalny. Osoby które grały w obie gry twierdzą, że Rex jest gorszą wersją Diuny, co nie oznacza że jest zły. Chociaż nie widziałem Rexa zbytnio na stołach/pułkach innych osób jakoś. Frakcje są zrobione praktycznie w kalke z drobnymi zmianami i z tego co kojarzę to wprowadzają drobne zaburzenia balansu. Poza tym w Diunie wszystko wynika z książek i samego świata, w Rexie nie czuć tego powiązania. Nie kojarzę w tej chwili ale w Rexie nie ma motywu 'zdrajców', który w Diunie był dość ważny - ale to bym musiał sprawdzić.

Co do mojej wersji. Mam pliki Scotta Evertsa z BGG (udostępnia bez problemu). Przetłumaczyłem sensownie na język polski, dodałem cytaty z Diuny do kart, stworzyłem pomoce dla graczy dodając także ikonografię (chyba 4-ta wersja w tej chwili u mnie obowiązuje), kilka kart dodałem swoich ale mających marginalny wpływ. Planuję kiedyś zrobić jeszcze deck wydarzeń, ale czysto fabularnie nie ingerując w grę za bardzo (by nie popsuć).

Gra w tej chwili jest dość modułowa, bo jest mnóstwo dodatkowych zasad i nikt nie wie jak dokładnie powinno się w Diunę grać. U mnie tylko kilka zasad ponad oryginał się stosuje. Po paru grach niektóre trzeba było wyrzucić, inne przerobić. Sam feedback od graczy pomógł mi stworzyć też pomoce dla graczy i wprowadzenie do frakcji - a te są asymetryczne dość. Po prostu starałem się 'unowocześnić' te aspekty gry, które były zbyt toporne na dzisiejszy standard :)
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

Muad pisze:Nom historia wyglądała tak, że wykupili prawa autorskie do gry, ale Stowarzyszenie Herberta czy jakoś tak, powiedziało, że nie kupili praw do samej nazwy "Diuna".
Zgaduję, że w tym stowarzyszeniu jest to patologiczne beztalencie - Brain Herbert, który swoimi rzygowinami, dla niepoznaki nazwanymi książkami, hańbi pamięć po ojcu bardziej niż jakby dokonał aktu nekrofilii. I nie żebym był jakimś fanatykiem Diuny, wręcz przeciwnie, biorąc pod uwagę, że jest to tytuł bardzo znany i przez wielu lubiany, to mój entuzjazm jest raczej zauważalnie poniżej światowej średniej, w sumie jak dla mnie to nic specjalnego, ale jest to napisane na poziomie, a popisy synka to dno i metr mułu.
Muad pisze:Jakie są różnice? Mechanika jest z Diuny, jednak dodatkowe motywy jak atak floty (w Diunie są czerwie) trochę zmienia rozgrywkę. Klimat jest też średnio wyczuwalny. Osoby które grały w obie gry twierdzą, że Rex jest gorszą wersją Diuny, co nie oznacza że jest zły.
No właśnie w Rexa grałem i jak dla mnie jest raczej zły, więc zastanawiam się na ile gorszy Diuny. Przy czym tak jak piszesz w Rexie czuć, że coś tu jest przeklejone, nie do końca z sensem.
Muad pisze:Co do mojej wersji. Mam pliki Scotta Evertsa z BGG (udostępnia bez problemu). Przetłumaczyłem sensownie na język polski, dodałem cytaty z Diuny do kart, stworzyłem pomoce dla graczy dodając także ikonografię (chyba 4-ta wersja w tej chwili u mnie obowiązuje), kilka kart dodałem swoich ale mających marginalny wpływ. Planuję kiedyś zrobić jeszcze deck wydarzeń, ale czysto fabularnie nie ingerując w grę za bardzo (by nie popsuć).
Wygląda spoko.
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 111 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

:)

Dla mnie liczy się tylko oryginalna Diuna. Braina nie cierpię, ale dałem mu szanse. Nie wyszło. Jedynie mogę znieść książki sprzed wydarzeń z Diuny, pisane na podstawie notatek Franka, z tego względu, że łatwiej jest zrozumieć wtedy świat Diuny, dlaczego tak wygląda i co miało na niego wpływ.

W Rexa nie grałem ale nie wiem czy chce. Swoją Diunę staram się ulepszać na podstawie doświadczeń graczy i by łatwiej im przedstawić świat Diuny, który koniec końców nie jest prosty czy przejrzysty. Tyle co grałem, a to zawsze musiało być 6 osób, to każdy był zadowolony z gry. Wygrywała zawsze jedna para, ale zwrotów akcji podczas rozgrywki jest zawsze sporo. Jeżeli komuś nie przypadłaby do gustu, to zawsze jestem ciekaw dlaczego.

Zobaczymy, jak zbiorę 6 osób to zawsze na tak. W sumie w Krolmie podobno ktoś już pytał o Diunę i ktoś jeszcze ją ma, co mnie bardzo ciekawi. Czas rozpocząć dochodzenie :)
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

Świat Diuny jest na pewno ciekawy, co do tego nie ma wątpliwości, mi się zawsze bardziej podobała sama wizja, niż książka jako całość.

Swoją drogą... polecam dokument: Jodorowsky's Dune (2013) [filmweb], opowiada o próbie nakręcenia Diuny przez Alejandro Jodorowsky'ego. Oczywiście jak się można spodziewać miała to być mocno autorska wizja Duny, pełna szalonych pomysłów reżysera, ale ekipę do tworzenia filmu zmontował bardzo ciekawą, a dokument zawiera całą masę smaczków.
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 111 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Widziałem, bardzo fajny dokument. I niestety potwierdził, że nigdy nie powstanie film Diuna - w kinie liczą się łatwe i dobrze $$$ filmy (taki Grey zarobił więcej niż kinowe arcydzieła). Co ciekawe, materiały po Diunie Jodorowskiego widać w innych filmach np. w Prometeuszu. Można by gdybać by HBO zrobiło serial jak Gra o Tron - to by było mega.

(czekam aż Odi wspomni o offtopie xD)
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

Akurat w przyszłym roku ma być nowa wersja filmowa Diuny, ciekawe co z tego wyjdzie.

Co do Gry o Tron to zachwytów zupełnie nie rozumiem - książka to przeciętne czytadło, a na serial patrzę z politowaniem, no ale jestem w mniejszości...
Za to z nowych produkcji HBO bardzo podoba mi się: The Deuce (2017).

A co do kina, to spokojnie, jeżeli szukasz bardziej ambitnych, specyficznych produkcji, to jak najbardziej takie tytuły wychodzą.
Może po prostu polecę jeden: Lobster (2015), reżyseria: Yorgos Lanthimos.

(Odi nie widzi, piszemy dalej :P)
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 111 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Hm czyli jednak się zdecydowali. Jestem jednocześnie pozytywnie i negatywnie nastawiony na taki film. Za mało czasu na dobry film (serial wypadł by lepiej) ale może jakiś nie-potworek wyjdzie. Chociaż pewnie przesuną premierę.

Książka nie ciekawi, stwierdziłem pass. Serial jest po prostu dobrze nakręcony - pewnie dlatego. A planszówka.. to dla mnie tragedia. The Deuce, zerknę oczywiście, klimacik ciekawy wydaje się. Z ciekawszych to na pewno Stranger Things z fajnym klimatem retro-horror, polecam.
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Wolf »

O ile nic się nie zmieniło to prawa do filmu ma Legendary Pictures, a reżyserować ma Denis Villeneuve. Kontrakt zakłada również możliwość nakręcenia produkcji telewizyjnej, więc serial też nie jest całkowicie wykluczony, chociaż takie plany nie zostały ogłoszone. Co ciekawe jako producenta wykonawczego wciśnięto też Braiana Herberta, bo ten patałach na nazwisku ojca jest w stanie załatwić sobie dowolną ciepłą posadkę. Jak widać Frank Herbert tyle pisał o czerwiach, że nawet jednego sam spłodził...
Muad pisze:Książka nie ciekawi, stwierdziłem pass. Serial jest po prostu dobrze nakręcony - pewnie dlatego. A planszówka.. to dla mnie tragedia.
Jak dla mnie serial jest gorszy niż książka, a tak jak pisałem o książce dobrego zadania też nie mam i właśnie za wykonanie bym go krytykował, ale no cóż, różnica gustów zapewne. Może jestem wybredny, ale trochę kina widziałem i realizacja wielu seriali kłuje mnie w oczy (i to bardziej w kwestii artystycznej / technicznej, bo wiadomo, że budżety nie są z gumy). Co do planszówki, to w sumie nigdy nie grałem, więc się nie wypowiem chociaż opinie słyszałem skrajnie różne. Nawet nie wiem czy kiedykolwiek w to zagram, bo z tego co wiem rozgrywka jest długaśna i ponoć najlepiej chodzi przy dość dużej ilości graczy, co jest dla mnie kombinacją skutecznie odstraszającą.

A żeby wrócić trochę do głównego nurtu tematów w tym wątku, bo o to też chciałem zapytać. Jak wygląda długość rozgrywki w COIN-ach, bo w tym ostatnim co graliście to wygląda na to, że zajmuje sporo, a jak z resztą? Bo chyba nie wszystkie, aż tyle trwają, np. na BGG ten AA jest sklasyfikowany jako 6 godzin, ale inne niby trwają np. 3 godziny. Jak to wygląda w praktyce?

I jeszcze ciekawostka... słyszałeś o Labyrinth: The Surge? Ponoć jakiś nowy scenariusz...
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 111 times
Been thanked: 64 times

Re: Gry wojenne i historyczne pod egidą Muzeum [Gdańsk]

Post autor: Muad »

Hm w naszym przypadku skończenie COINa w 3h jest chyba nie realne. Raczej wszystkie COINy mają ten sam czas. No może Cuba Libre, ale nie pamiętam byśmy przeszli do 4 propagandy. Możliwe, że Wietnam można by szybciej, bo liczy się tam drużyna. Kwestia szybkości podejmowania decyzji, z tym że to nie jest łatwe.

Nowy scenariusz? Hmm może zaciekawić, chociaż to będzie tylko inne rozstawienie początkowe, bez dodatkowych elementów. Pewnie zainteresuje się. Tak w sumie jakby pomyśleć, to zawsze grałem podstawowy scenariusz. Będzie trzeba pomyśleć nad innymi wtedy.

EDIT: są krótsze scenariusze w niektórych COINach. Afganistan można grać na 6, 5 i 4 propagandy. Andean Abyss na 4 (chociaż był też szkoleniowy na 3 bodajże), Cuba Libre ma 1 scenariusz (można jedynie usunąć 8 kart eventów, czyli będą 4 stacki po 10+1 kart), Wietnam z tego co patrzę można zagrać na 3 stacki po 8+1 kart, więcej drewna jest na planszy wtedy.

EDIT2: w magazynie C3i nr 26 jest krótki scenariusz do Andean Abyss, trochę inne rozstawienie, 24 wydarzenia, tasowane na 4 stacki po 6 kart, propaganda w drugim i czwartym stacku, jedynie druga propaganda punktuje. Hm możliwe, że ten scenariusz byłby dla nas najlepszy patrząc na czas jaki mamy. 26 kart chyba rozgrywaliśmy bez problemu?
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
ODPOWIEDZ