Strona 1 z 2

Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewna

: 29 maja 2015, 11:34
autor: juvee
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Przyszedłem przedstawić grę, nad którą pracuję już ok 1,5 roku, głównie w pojedynke. Gra jest już ukończona w 80%.

Obrazek

Obrazek
Gra będzie przygodową grą strategiczną, oparta ma być o krótką powieść którą właśnie kończę pisać, ma to odpowiednio przedstawić świat graczom.

Gracze kierują bohaterami, ale mają także opcję rekrutacji dodatkowych postaci/żołnierzy, przeciwnik, czyli mroczny władca, ma za zadanie pokonać wszystkich przeciwników i nie dopuścić do spełnienia celu gry - dojścia do miejsca w którym znajduje się władca i pokonanie go.

Gra będzie mieć ciekawy system budowania mapy, który nazwałem "Idz i zobacz". Bohaterowie będą się poruszać po mapie, nie wiedząc co kryje się przed nimi, w którą stronę iść i co ich czeka.

Gra będzie posiadać zarówno tryb kampanii jak i stworzenia dowolnej potyczki.

Poniżej zamieszczam kilka ilustracji:
ObrazekObrazekObrazek

Więcej informacji już wkrótce.

1) Nowy filmik prezentujący podstawy systemu "idź i zobacz": https://www.youtube.com/watch?v=5gYq0Zk8XI0
Zapraszam na świeżo założony profil na FB: https://www.facebook.com/SpellsandGames

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 29 maja 2015, 11:37
autor: grabash4u
juvee pisze:Więcej informacji już w krótce.
Błagam....

Może opisz mechanikę oraz czy to jest planszówka czy karcianka, bo po samych grafikach nic mi nie wychodzi. Choć opis wskazuje na jakąś modularną planszę.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 29 maja 2015, 11:41
autor: juvee
To akurat był niezamierzony błąd, który wypadł w wyniku złej spacji (zauważ że w tytule jest poprawnie ;)), ale dzięki. Pracuję nad wizualizacją rozgrywki, aby łatwiej było zrozumieć samą mechanikę.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 31 maja 2015, 10:00
autor: karawanken
Grafiki wyglądają nieźle. Czekam na więcej informacji. W jaki sposób zamierzasz wydać swoją grę?

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 31 maja 2015, 15:59
autor: juvee
karawanken pisze:Grafiki wyglądają nieźle. Czekam na więcej informacji. W jaki sposób zamierzasz wydać swoją grę?
Czesc, planuje sprobowac na polskim crowdfundingu, jesli sie nie uda, to przynajmniej pokaze mi to zainteresowanie sama gra.

Ewentualnie postaram sie ja wydac z innych srodkow, ale chce sie obyc bez wydawcy i zajac sie tym sam.

Odwiedzaj fb, juz niedlugo nastepny material, tym razem wideo.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 31 maja 2015, 17:35
autor: rwieczor84
Kto robił / robi grafikę? Duzo testowales grę? 5 miesięcy to w sumie nie długo.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 31 maja 2015, 17:52
autor: juvee
rwieczor84 pisze:Kto robił / robi grafikę? Duzo testowales grę? 5 miesięcy to w sumie nie długo.
Owszem, niedługo, ale bardzo intensywnie. 5 miesięcy temu miałem tylko kartonowe pudełka które wycinałem i robiłem prototyp systemu, teraz już praktycznie pełnoprawną grę.

Gra była testowana ok 8 razy grupowo (4 osoby) i kilka razy w 3 i 2 osoby, będę robił większe testy jak już pozostałe 20% będzie ukończone oraz sama w sobie historia/powieść do gry będzie napisana.

Grafikę robi czech którego wynająłem do zlecenia. W sumie ponad 60 ilustracji.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 31 maja 2015, 19:39
autor: karawanken
Opis troche przypomina Mage Knighta. Tam też są bohaterowie, który mogą rekrutować armie i nie wiedzą gdzie zmierzają.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 01 cze 2015, 12:17
autor: juvee
Mały update, stworzyłem filmik, który prezentuje część mechaniki gry oraz systemu "idź i zobacz".

[Edit - naprawiony dźwięk]
Link: https://www.youtube.com/watch?v=5gYq0Zk8XI0

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 02 cze 2015, 20:59
autor: pmg10
Wygląda nieźle. Czekam na dalsze informacje ;-)

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 12 cze 2015, 10:23
autor: juvee
Rozpoczęliśmy prace nad modelami 3d głównych postaci:
Obrazek

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 12 cze 2015, 10:51
autor: genek
ale to tylko 3 kafelki będą na planszy? I to ejst gra na 2 graczy? Czy może to taki coop 1 vs reszta?

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 12 cze 2015, 11:18
autor: juvee
W wersji podstawowej gry będą 24 kafelki i 3 grywalne postacie (3 bohaterów + 1 władca), docelowo planujemy aby było ich 40 i 5 bohaterów (jeżeli nam się uda ;)).

Tryby gry będą następujące:
- Bohater vs bohater
- Władca ciemności vs bohaterowie (kampania + rozgrywka dowolna)
- Grupa bohaterów vs grupa bohaterów
- Bohaterowie kampania solo (+ dowolna rozgrywka).

+ cały czas wymyślamy nowe

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 12 cze 2015, 11:58
autor: genek
a są jakiś rozgałęzienia czy tylko cały czas idzie sie do przodu?

i dlaczego ta postać powyżej nie ma rąk?

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 12 cze 2015, 12:24
autor: juvee
Jeszcze nie jest dokończona :).

Będą różnego typu skręty, rozgałęzienia, duże pokoje, schody, drzwi itd.

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 12 cze 2015, 21:04
autor: pmg10
Przeciwnicy będą reprezentowani przez żetony, papierowe atrapy, czy figurki ?

Re: [Wkrótce] Ruiny: Drugi Rytuał

: 13 cze 2015, 16:13
autor: juvee
W pierwszej kolejności będziemy spróbować z pomocą wspieram.to.

Naszym marzeniem jest aby wszystkie potwory oraz bohaterowie posiadały figurki, ale koszty są przeogromne i gra musiałaby kosztować tyle ile Descent czy Star Wars Imperial Assault. (W Ruinach będzie ponad 25 różnych potworów, a ogólnie będzie ich jakoś 40-50). A chcemy żeby gra nie kosztowała więcej niż 110 zł. W zależności od progu jaki uda nam się osiągnąć, planujemy żeby były żetony, potem pawnsy jak w Pathfinderze (http://1.bp.blogspot.com/-uYz2teheIUM/T ... s%2521.JPG) i w ostatniej opcji dla głównych postaci figurki.

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 16 cze 2015, 14:32
autor: juvee
Mały rebranding logotypu:
Obrazek

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 16 cze 2015, 16:33
autor: pmg10
Szczerze mówiąc, to pierwsze logo bardziej mi się podobało :(

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 17 cze 2015, 09:02
autor: juvee
1 logo było fajne, ale niestety trudno się z niego korzystało na różnych materiałach, było przygaszone a przez to nie do końca widoczne.

Zapewniam że nie jest to jeszcze ostateczna wersja, mogą być jeszcze małe poprawki ;).

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 17 cze 2015, 21:02
autor: HoLi
Ja bym zrobił ten kamień, na którym jest napis, częściowo przeźroczysty, mogłoby to dać fajny efekt nie tracąc przy tym czytelności.

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 19 cze 2015, 15:36
autor: pmg10
Popieram HoLi

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 09 lip 2015, 11:34
autor: juvee
Trochę nowości, stale ulepszamy grę, obecnie kończymy przerysowywanie fragmentów map, aby lepiej komponowały się z resztą gry.
Obrazek

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 12 lip 2015, 02:51
autor: Komimasa
Gra prezentuje się okazale (chciałbym żeby i mój prototyp też kiedyś miał takie grafiki) ale jedna rzecz mnie w tym wszystkim strasznie zastanawia. Robicie już grafiki jak się patrzy, karty i w ogóle, a zagraliście w to raptem z 10 razy? Zwłaszcza, że jeden z wariantów można by maglować częściej. I jak w to zagraliście, skoro sam pisałeś, że historia się dopiero pisze? To jak te testy wyglądały? Nie sądzisz, że zdecydowanie za szybko wziąłeś się za oprawę wizualną? Nawet jeśli te pół roku było szalenie intensywne, to ogromnie niepokoi ilość rozegranych partii. Przecież jeśli coś będzie do zmiany, to nagle masz całą grafikę do poprawy, nie lepiej najpierw mieć to zamknięte na ostatni guzik a potem zabierać się za wizualizację? Na pewno brzmi to o wiele lepiej, gdy się pokazuje taki prototyp gry, ale czy nie jest to zbyt ryzykowne?

Takie pytanie, z jakiej tektury (gdzie zakupiłeś) te pawnsy?

Re: Ruiny: Drugi Rytuał - strategiczno/przygodowa gra bitewn

: 13 lip 2015, 09:15
autor: juvee
Witam, dzięki za zainteresowanie.

Gra testowana obecnie była już około 30 razy. Historia nie ma wpływ na mechanikę gry, a jest jedynie dodatkiem który ozdabiania grę. Elementy grafiki czy to te które są do zmiany, czy te które zdecydujemy się potem zmienić i tak nie przepadną, a będą dostosowane. Core gry jest już zrobiony, tak jak i 80% dodatkowych rzeczy które grę urozmaicają, a tworzenie ilustracji obecnie trwa już jakieś 2,5 miesiąca. To że obecnie tyle razy gra była testowana, to nie znaczy że na takiej ilości się skończy, gdy będę prezentować grę, chciałbym już mieć zbliżony prototyp do oryginału, aby gracze mieli już ogólne pojęcie co dokładnie będą mogli znaleźć w samym pudełku.

Czy mógłbyś doprecyzować o które pawnsy chodzi?