Pynio pisze:Niby proste, ale jednak nie do końca...
Zgodzę się tylko z tym zdaniem - resztę nie bardzo zrozumiałem, a chciałbym pomóc.
Ale spróbujmy ogólnie.
Jesteśmy już po momencie ustalenia rozgrywanych akcji i pod Paskami leżą tylko kości przypisane do akcji rozgrywanych w tej turze, reszta wróciła do kubków właścicieli.
Po pierwsze - wszystkie kości, które leżą pod Paskiem Wyboru Akcji i kość leżąca na Pasku muszą zostać użyte do odpowiednich rozgrywanych akcji, jeśli jest to możliwe. Nie można zrezygnować z użycia kości, jeśli jest możliwość jej użycia.
Po drugie - tylko te kości, które nie mogły być użyte, wracają bezpośrednio z powrotem do kubków właścicieli. Reszta kości została użyta i nie trafia do kubka, lecz do Populacji właściciela:
a) bezpośrednio spod Paska - kości użyte w Akcji Odkrywania oraz kości Handlarzy z Akcji Dostawy;
b) pośrednio, bo najpierw spod Paska trafią na kafle:
- te spod symbolu Technologii i Kolonizacji trafią najpierw na odpowiednie kafle w Strefie Rozbudowy, a do Populacji przenoszone są dopiero po wybudowaniu kafla;
- te spod symbolu Produkcji trafią jako dobra na kafle światów w Imperium gracza, a do Populacji przenoszone są dopiero po "przehandlowaniu" ich na punkty lub pieniądze dzięki Handlarzom podczas Akcji Dostawy.
Jeszcze jeden problem - kiedy kość nie może być użyta:
Akcja I - zawsze może być użyta.
Akcja II - kiedy wybudowaliśmy wszystkie kafle technologii, a pod paskiem lub na pasku przy tej akcji mamy jeszcze kości.
Akcja III - kiedy wybudowaliśmy wszystkie kafle światów, a pod paskiem lub na pasku przy tej akcji mamy jeszcze kości.
Akcja IV - kiedy na każdym kolorowym świecie w naszym Imperium leży już kość reprezentująca dobro, a pod paskiem lub na pasku przy tej akcji mamy jeszcze kości.
Akcja V - kiedy nie mamy na naszych światach żadnej kości reprezentującej dobro, pod paskiem lub na pasku przy tej akcji mamy jeszcze kości.
Tylko w takich przypadkach nie możemy użyć kości i tylko takie nie użyte wracają bezpośrednio do kubka.
*Pamiętać należy, że niektóre kafle leżące w Imperium mogą nieco modyfikować zasady ogólne.