Strona 1 z 5

Roll for the Galaxy -zasady, pytania, wątpliwości

: 03 kwie 2015, 08:39
autor: Ryu
Siemka

To może nie pytanie stricte o zasady ale potrzebuję tłumaczenia czegoś takiego:

"You may reassign exactly two same-phase workers to the phase you select"

Nie pamiętam czy to było na świecie czy technologii, niestety. Resztę (chyba) ogarniam.

Dzięki
Ryu

Re: Roll for the Galaxy

: 03 kwie 2015, 09:22
autor: markoo
Możesz przypisać dokładnie dwóch robotników (kostki) z takim samym symbolem fazy do fazy którą wybrałeś.

Przykład:
Wybierasz fazę develop, żeby wystąpiła w tej rundzie, a poza tym masz dwie kostki na których wapadło np. settle, możesz te dwie kostki z settle przypisać do develop.

Re: Roll for the Galaxy

: 03 kwie 2015, 09:46
autor: Ryu
Po Twoim tłumaczeniu dochodzę do wniosku że to przecież oczywiste... :mrgreen:

Dziękie wielkie

Re: Roll for the Galaxy

: 12 kwie 2015, 12:43
autor: Olgierdd
CTR69 pisze:Witam, właśnie skończyłem studiować instrukcję i wszystkie kafelki, aby uniknąć pewnych nieścisłości podczas rozgrywki i mam pewien problem z dwoma kafelkami. Chodzi o "BACKUP PLANNING" - In the same round, you may Dictate more than once to Reassign workers. oraz "GALACTIC MANDATE" - When using Dictate, you may Reassign up to three (not one) other workers to any phase(s). Rozumiem, że pierwsza technologia pozwala na "Reassign" dowolną ilość razy, za każdym razem odkładając innego pracownika, tzn. jednego oddaje, drugi zmienia miejsce i tak dowolną ilość razy? Druga natomiast pozwala mi na to samo ale do trzech razy maksymalnie, czy odrzucając jednego mogę zmienić pozycję innych trzech?
Backup Planning działa tak jak napisałeś - można akcję dictate wykonać wiele razy.
Galactic Mandate działa tak, że płacąc jedną kością za akcję dictate, możesz zrobić reassign do trzech kostek.

btw. te umiejętności łączą się :)

Re: Roll for the Galaxy

: 12 kwie 2015, 16:49
autor: CTR69
Dzięki wielkie :) Wykręcić dobre combo może być ciężko przy takiej ilości światów/technologi. Jeszcze nie mam na tyle partii za sobą, żeby wertować worek i polować na konkretny kafel, jedyne co mi się zdarzyło to szukanie jakiegoś "6+" jak widziałem, że przeciwnik zaraz będzie kończył. Gra pnie się u mnie dość szybko do TOP5, więc wszystko jeszcze przede mną :)

Re: Roll for the Galaxy

: 13 kwie 2015, 14:22
autor: Rafal_Kruczek
markoo pisze:Możesz przypisać dokładnie dwóch robotników (kostki) z takim samym symbolem fazy do fazy którą wybrałeś.

Przykład:
Wybierasz fazę develop, żeby wystąpiła w tej rundzie, a poza tym masz dwie kostki na których wapadło np. settle, możesz te dwie kostki z settle przypisać do develop.
Przesuwane kostki nie musza mieć tego samego symbolu. Jesli nie masz dwóch kostek na fazie Z KTÓREJ chcesz przsunąć możesz najpierw użyć innej zdolości lud Dictate żeby spełnić przesunąc druga kostke żeby spełnić warunek

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 13:11
autor: mrozy16
Witam, jestem po kilku rozgrywkach, ale jedna rzecz nie daje mi spokoju. Po co kładzie się kości Inżynierów i kolonizatorów na kafle? Jak interpretować słowa ze str. 6 " Zaleca się unikanie blokowania zbyt wielu Robotników do opracowywania drogich kafli. Jak dobrze rozumiem, to oni nie moą tam siedzieći czekać aż przyjdzie ich więcej i skolonizują (np w nastęnej rundzie) - niewykorzystani trafiają do kubka od razu po zakończeniu rozpatrywania akcji kolonizacji. Czy się mylę?

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 13:35
autor: Andy
Mylisz się. :) Jeśli trafili do strefy rozbudowy, to nie są niewykorzystani, ergo nie wracają do kubka.

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 13:41
autor: Gosterq
Mogą leżeć na kaflu i czekać, aż dojdzie więcej żeby zbadać/skolonizowac nawet kilka tur. Na koniec każdej tury możesz te kostki ściągnąć z kafli i wrzucić do kubka.

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 13:48
autor: mrozy16
To zmienia postać rzeczy :D Dzięki za odpowiedzi

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 20:39
autor: hamish
Mam pytanie: nie wydaje Wam się, że polska instrukcja jest jakoś tak "krzywo" napisana? Nie grałem nigdy w Roll'a i jestem w tej kwestii zielony. Grywam w gry ciężkiego kalibru, ale przejście przez polską instrukcję do tejże gry przyprawia mnie o mdłości. Porównałem zasady z angielskim odpowiednikiem ściągniętym z internetu i muszę przyznać, że autorzy naszej instrukcji pominęli kilka istotnych dla samej rozgrywki informacji, przez co zasady straciły na przejrzystości, a zyskały na wieloznaczności. Czy ktoś zwrócił na to uwagę? Zaznaczam - nigdy w tę grę nie grałem wcześniej, stąd moje zmieszanie po pierwszym przeczytaniu instrukcji.

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 23:03
autor: Andy
hamish pisze:Porównałem zasady z angielskim odpowiednikiem ściągniętym z internetu i muszę przyznać, że autorzy naszej instrukcji pominęli kilka istotnych dla samej rozgrywki informacji, przez co zasady straciły na przejrzystości, a zyskały na wieloznaczności. Czy ktoś zwrócił na to uwagę?
Jakież to kwestie pominięto, bo jakoś nie zauważyłem?

Jak dla mnie instrukcja polska jest równie jasna, prosta i jednoznaczna jak angielska. I jak wcześniejsze instrukcje do Rejsa, które nie doczekały się żadnych errat, żadnych reguł w wersji 1.8 czy 6.12. Po prostu bez zarzutu.

Re: Roll for the Galaxy

: 13 maja 2016, 23:24
autor: hamish
This assigns this worker to the selected phase. The player now ignores this die's face and instead treats it as if its face was the selected face.
Polski odpowiednik
Gracz może użyć dowolną kość, by aktywować akcję. Wynik rzutu na wybranej kości nie musi być taki sam, jak symbol akcji, którą chce się aktywować.
W zestawieniu z późniejszymi zasadami, mówiącymi o wykorzystaniu konkretnych symboli wprowadza to trochę niejasności. Ty, jako gracz z Rollem zapoznany, ograny, nie masz z tym problemu, bo już wcześniej zasady znałeś. Ja podszedłem do tego jako totalny laik i gdyby nie angielska instrukcja to miałbym wątpliwości. Bo to nie jest jasno napisane, mimo wszystko. Możliwe, że się czepiam, ale w co najmniej kilku miejscach wygląda to podobnie. Teraz, po analizie i rozgrywce wszystko jest dla mnie jasne.

Re: Roll for the Galaxy

: 14 maja 2016, 01:36
autor: Andy
hamish pisze:Ty, jako gracz z Rollem zapoznany, ograny, nie masz z tym problemu, bo już wcześniej zasady znałeś.
Nigdy dotąd nie grałem w Rolla. Mam nadzieję, że dziś zagram pierwszy raz w życiu. :P

Re: Roll for the Galaxy

: 14 maja 2016, 11:35
autor: maggie
Cześć,

Mam pytanie o kafelek "Statek badawczy obcych".
W jaki sposob interpretować zdolność z niego wynikającą (graj tak jakbyś w akcji explore miał 2 kości dodatkowe - białą i żółtą)?
Czy fizycznie pozyskuję te kości (tj. Lądują potem w kubku i mogą być użyte do innych akcji?)
Czy to są kości bardziej wirtualne, które pozwalają na dwa"ruchy" więcej?
Jeśli tak, to jakie znaczenie ma żółty kolor kości?
Będę wdzięczna za pomoc ;)

Re: Roll for the Galaxy

: 14 maja 2016, 11:41
autor: Curiosity
Tych kości nie dostajesz do kubka, one są, jak sama ujęłaś, "wirtualne". Czyli jeśli wystąpi pierwsza faza, to masz dodatkowych dwóch robotników do wykorzystania.

Kolor ma znaczenie, bo może się "combować" z innymi kafelkami, które dają coś ekstra za żółtego robotnika.
EDIT:
Przykładem jest technologia trójkowa "Zespół Naukowców Obcych", który daje +1$ za każdą żółtą kość w fazie Odkrywania.

Re: Roll for the Galaxy

: 15 maja 2016, 03:53
autor: ChlastBatem
Mam pytanie o pasywne działanie niektórych kafli technologii. Otóż czasem widnieje informacja, że podczas np. akcji produkcji masz jakieś dobro na planecie to dostajesz bonus w kasie. Czy to działa zawsze kiedy jest odpalana w rundzie właśnie ta akcja produkcji czy tylko wtedy jak akcja jest odpalana i jeszcze ja ją musze wykonać? Inaczej mówiąc, czy dostanę bonus jeśli nie mam kości przy tej akcji ale jest ona aktywna w tej turze bo inny gracz ją aktywował?

Re: Roll for the Galaxy

: 15 maja 2016, 07:49
autor: Tomzaq
Gdzieś pod koniec instrukcji stoi, że kafle technologii działają wtedy kiedy odpalona jest akcja. Właściciel kafla nie musi wykonywać tej akcji w tej rundzie.

Re: Roll for the Galaxy

: 18 maja 2016, 13:43
autor: josiu
Taka sytuacja: W puli pozostały trzy ostatnie punkty zwycięstwa... Obaj z żoną mamy odpaloną akcję dostarcznia i chcemy skonsumować dobro za trzy punkty... Co w takim przypadku zrobić?

Re: Roll for the Galaxy

: 18 maja 2016, 13:46
autor: ChlastBatem
Każdy dobiera 3 punkty. Gra się kończy po tej rundzie.

Re: Roll for the Galaxy

: 18 maja 2016, 14:11
autor: Gosterq
O ile dobrze pamiętam to jest to opisane gdzieś na końcu instrukcji. Brakujące punkty dobiera się z puli punktów nie uczestniczących w grze. Żeby się nie pogubić, to akcję kończącą grę powinno się rozgrywać w systemie turowym, w którym o kolejności decydują cyfry znajdujące się na kaflach frakcji.

Re: Roll for the Galaxy

: 18 maja 2016, 14:32
autor: josiu
Dzięki wam bardzo :)

Re: Roll for the Galaxy

: 18 maja 2016, 14:39
autor: ramar
Curiosity pisze:Tych kości nie dostajesz do kubka, one są, jak sama ujęłaś, "wirtualne". Czyli jeśli wystąpi pierwsza faza, to masz dodatkowych dwóch robotników do wykorzystania.
1. Chciałbym się upewnić, bo pachnie mi to uber-zdolnością:
mając przykładowo przytoczoną płytkę "Statek badawczy obcych", i jeżeli aktywna zostanie akcja explore, a ja nie będę miał przydzielonych żadnych robotników do tej akcji, to mimo to dzięki płytce mogę wykonać 2 akcje, dzięki wirtualnym robotnikom ze "Statku badawczego obcych"?

2. Zdolności z technologii działają również w tej rundzie i fazie, w której daną technologię zbadaliśmy? Tj. badam płytkę dzięki której "wojskowi" wracają do kubka zamiast do populacji, w momencie zbadania tej płytki, moi "wojskowi":
a) idą do kubka zgodnie z zasadą z technologii,
b) idą do populacji, ponieważ technologia odpala się dopiero od następnej rundy/fazy?

Re: Roll for the Galaxy

: 18 maja 2016, 15:37
autor: Tomzaq
Ad.1 Dokładnie tak
Ad. 2 a)

Re: Roll for the Galaxy

: 26 maja 2016, 13:57
autor: Marcin93
Jak działa technologia Organiczne stocznie?
Kompletnie dwie inne zasady są przedstawione w grze, jedna na technologii (mocna), a druga w instrukcji (prawie bezużyteczna). Strasznie irytują mnie takie rzeczy, bo decydują one tak naprawdę o wyniku partii i ciężko jest później dokończyć rozgrywkę bez irytacji jednej ze stron.