Strona 4 z 8

Re: Star Wars Imperial Assault

: 27 gru 2015, 00:43
autor: Jelithe
lesar pisze:1.Czy mając pełną wytrzymałość bohatera (żadnego żetonu zmęczenia) i wykonując akcję Odpoczynku mogę usunąć żetony ran?
Tak.
lesar pisze:2. Podczas wykonywania ataku bohater może wydać maksymalnie 1 wzmocnienie aby wyleczyć 1 zmęczenie (taki zapis w instrukcji) Czy to jest cecha każdego bohatera? Czy tylko regulacja jednokrotności leczenia?
Cecha każdego bohatera. Gdy bohater atakuje i wyrzuci na kości "wzmocnienie" może wydać maksymalnie jedno w ataku, by usunąć jedno "zmęczenie"
lesar pisze:3. Czy w ramach wykonywania akcji mogę wykonać dwa razy akcję ruch dowolną figurką?
Tak.
lesar pisze:4. Czy akcję atak mogę dwa razy przeprowadzić ale tylko grając bohaterem?
Tak. Aczkolwiek niektóre figurki mają specjalną zdolność pozwalającą atakować 2x w aktywacji. Jednak to jest napisane na ich karcie.
lesar pisze:5. Czy przy pełnym zmęczeniu bohatera (żetony w maksymalnej ilości ma bohater) nadal mogę przyjąć żetony zmęczenia ale już jako rany aby wykonać dodatkowe dwa ruchy?
Nie. Dobrowolnie możesz przyjąć zmęczenie tylko do poziomu swojej wytrzymałości. Powyżej już nie. Jednak gdy coś Cię zmusi do przyjęcia zmęczenia, a Ty masz już full, wtedy bierzesz ranę.
lesar pisze:6. Przerywanie ruchu przez imperialnego oficera polega na tym że oddaje on pozostałe punkty ruchu figurze znajdującej się o dwa pola i ta natychmiast się porusza o tą liczbę pól. Czy tak?
Tak, jest to dodatkowy ruch dla tej innej figurki poza jej aktywacją. Porusza się o tyle pół ile chcesz oczywiście maksymalnie do swojej szybkości.

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 27 gru 2015, 08:14
autor: lesar
lesar pisze:6. Przerywanie ruchu przez imperialnego oficera polega na tym że oddaje on pozostałe punkty ruchu figurze znajdującej się o dwa pola i ta natychmiast się porusza o tą liczbę pól. Czy tak?

Tak, jest to dodatkowy ruch dla tej innej figurki poza jej aktywacją. Porusza się o tyle pół ile chcesz oczywiście maksymalnie do swojej szybkości.
Ta inna figurka porusza się o maksymalnie tyle ile ma własnej szybkości czy tyle ile pozostało z ruchu oficera imperialnego? Czy też o tyle ile ma max szybkości oficer?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 27 gru 2015, 10:46
autor: blazej_c
O tyle, ile ma własnych punktów szybkości.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 02 sty 2016, 14:06
autor: lesar
1.Pole widzenia w akcji specjalnej Vadera Duszenie mocą to pole sąsiadujące tylko czy dalej?
2. Czy wyczerpana figurka normalnie może korzystać ze swoich cech nie będącymi akcjami np. wspierać inne figurki w obronie jak np. Imperialny gwardzista?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 02 sty 2016, 17:53
autor: Bardok
1. Duszenie jest w zasięgu wzroku, więc na dowolną odległość, grunt, żeby był LOS - czyli linia wzroku.
2. Tak, wyczerpana postać ciągle ma pasywne umiejętności działające.

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 02 sty 2016, 18:11
autor: lesar
1. Jakie jest działanie i przydatność karty dowodzenia Cierpliwości ?
2. Czy terminale blokują pole widzenia?
3. W konfrontacji figurka może raz atakować chyba, że jej zdolność opisana na karcie pozwala na kilka ataków jak np. zdolność Gaarkhana Rozwścieczony, czy tak?
4. Przy stanie Krwawienie figurka może wykonać dwie akcje np. ruch i atak ale dostanie dwa zmęczenia lub w trybie konfrontacji dwie rany, czy tak?

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 02 sty 2016, 22:31
autor: lesar
LongJohn pisze:Mam wątpliwości jak działa "przerwanie". (...) Pytanie czy później mogę aktywować tego samego E-Weba (który był użyty w "przerwaniu" oficera imperialnego) i wykonać nim 2 akcje?
Tak, możesz wykonać dwie akcje. Przerwanie nie zabiera akcji i nie wyczerpuje to tylko dodatkowe działanie.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 05 sty 2016, 11:01
autor: Bardok
1. Jakie jest działanie i przydatność karty dowodzenia Cierpliwości ?
Nie mogę znaleźć tej karty na necie. Możesz napisać tekst?
2. Czy terminale blokują pole widzenia?
Nie, nie blokują. Tak samo skrzynki.
3. W konfrontacji figurka może raz atakować chyba, że jej zdolność opisana na karcie pozwala na kilka ataków jak np. zdolność Gaarkhana Rozwścieczony, czy tak?
Dokładnie - każda może tylko raz o ile nie zmienia tego zasada karty.
4. Przy stanie Krwawienie figurka może wykonać dwie akcje np. ruch i atak ale dostanie dwa zmęczenia lub w trybie konfrontacji dwie rany, czy tak?
Tak. W konfrontacji kiedy masz dostać Zmęczenie możesz odrzucić za każdy punkt Zmęczenia kartę dowodzenia z góry talii zamiast przyjmować ranę.

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 05 sty 2016, 20:28
autor: lesar
Bardok pisze:
1. Jakie jest działanie i przydatność karty dowodzenia Cierpliwości ?

Nie mogę znaleźć tej karty na necie. Możesz napisać tekst?
Cierpliwości : Użyj na początku rundy. Nie aktywujesz żadnych grup w tej rundzie, dopóki nie będziesz miał więcej przygotowanych grup niż twój rywal.

Edit: teraz już złapałem o co chodzi, po prostu opóźniam swój ruch np. jak ja mam 3 grupy a przeciwnik 5 to dopiero idę jak on zaktywuje 3 grupy wtedy ja mam 3 a on 2 nieaktywne, czyli moja przewaga i ja ruszam.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 05 sty 2016, 21:24
autor: Wolf
Obecnie ta karta nic nie robi. Zasady aktywacji w skirmishu zostały zmienione:
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... h-command/
The new rule is: “During a skirmish, if your opponent has more ready Deployment cards than you, you may choose not to activate a group and pass play to your opponent.”

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 09 sty 2016, 23:55
autor: lesar
Czy dobrze rozumiem że unik na białej kości niweluje wszystkie rany z ataku ale tylko te które wystąpiły na kościach? Czyli jeżeli wrzuciłem na kościach jeszcze piorun i on mi daje +2 rany to tego unik nie niweluje?

Re: Star Wars Imperial Assault

: 10 sty 2016, 00:01
autor: Wolf
Źle rozumiesz, unik niweluje WSZYSTKIE rany bez wyjątków.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 11 sty 2016, 10:24
autor: Bardok
Tak, niweluje wszystkie rany bez wyjątku, a co za tym idzie Krwawienie i inne stany potrzebujące rany zadanej, ale tylko jako przypomnienie, bo wielu o tym zapomina - nie niweluje Wzmocnień, które może atakujący aktywować na siebie - na przykład Leczenia, czy Skupienia.

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 11 sty 2016, 16:49
autor: lesar
A nie jest tak, że aby zastosować nawet stan korzystny taki jak Skupienie trzeba przynajmniej jedną ranę zadać? Nie kojarzę wyłączenia tego w instrukcji.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 11 sty 2016, 18:20
autor: Bardok
Rany potrzebne są do Krwawienia, Ogluszenia i Cleava. Skupienie i leczenie tego nie wymagają. W instrukcji nie wymienia się tych dwóch rzeczy w sekcji "trzeba zadać ranę".

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 11 sty 2016, 18:57
autor: lesar
Jednak zostaje przy swoim, że jest potrzebny skuteczny atak aby przydzielić stan Skupienia lub słowo kluczowe Skupienie. W instrukcji jest napisane, że jeśli cel otrzyma jedno lub więcej obrażeń atakujący ze słowem kluczowym Skupia się po tym, jak zostanie rozpatrzony jego atak. Dodatkowo na karcie pomocy stany również jest wzmianka, że aby zastosować stan (bez wykluczenia Skupienia) , cel musi otrzymać 1 lub więcej obrażeń.
Leczenie nie jest stanem tylko zdolnością dlatego nie wymaga zadania obrażeń.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 12 sty 2016, 08:53
autor: Bardok
Przyznaje się do błędu - racja, sprawdziłem w instrukcji i wyraźnie napisano przy Skupieniu, że:
Jeśli figurka dysponuje słowem kluczowym „Skupienie”, może
się Skupić po wykonaniu ataku. Jeśli cel otrzyma jedno lub
więcej H (obrażeń), atakujący Skupia się po tym, jak zostanie
rozpatrzony jego atak.
Sam się człowiek czegoś nauczył, bo graliśmy bez tego.

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 12 sty 2016, 14:41
autor: lesar
Jest tych zasad trochę jednak do ogarnięcia.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 09 mar 2016, 09:22
autor: kaszkiet
Wczoraj rozłożyłem sobie testowego skirmisha - Mos Eisley - Get to the ship.
Tam są 4 żetony, które trzeba kontrolować, żeby dostawać punkty - czy jedna figurka może kontrolować dwa żetony, jeśli z nimi sąsiaduje, a przy żetonach nie ma jednostek przeciwnika?

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 09 mar 2016, 13:07
autor: lesar
Tylko jeden kontroluje

Re: Star Wars Imperial Assault

: 09 mar 2016, 14:31
autor: Jelithe
A gdzie jest tak napisane? :-) Gracz kontroluje żeton jeśli ma swoją figurkę na polu z żetonem lub polu sąsiadującym, a nie ma na tym polu lub sąsiadującym żadnej wrogiej figurki. Zaś pola sąsiadujące to takie, które współdzielą krawędź lub róg. Jedna figurka może kontrolować kilka żetonów.

Re: Odp: Star Wars Imperial Assault

: 09 mar 2016, 14:49
autor: lesar
Zinterpretowałem zapis w instrukcji, że odnosi się do pojedynczego żetonu bo nie ma w instrukcji mowy o liczbie mnogiej. Czyli stojąc na żetonie bez wrogów wokół możemy kontrolować aż trzy żetony? Jak tak to tak.

Re: Star Wars Imperial Assault

: 09 mar 2016, 15:38
autor: Jelithe
Możemy :-) Było też takie pytanie gdzieś na bgg ;-)

Oczywiście w tej misji konfrontacyjnej, odnośnie której padło pytanie, stanięcie na żetonie byłoby niemożliwe, bo to obszar niedostępny ;-) No chyba że figurką mobilną...

Re: Star Wars Imperial Assault

: 09 mar 2016, 17:11
autor: kaszkiet
Dzięki za odpowiedzi!

Re: Star Wars Imperial Assault

: 13 mar 2016, 14:03
autor: kaszkiet
Mam pytanie o zdolność Protector (mam angielską wersję gry).
Zdolność dodaje jeden symbol obrony przyjaznej sąsiadującej jednostce, gdy jest ona atakowana. Jest tam jednak zastrzeżenie, którego nie rozumiem.
Limit 1 "Protector" ability used per attack.
Jak rozumiem, przy każdym ataku na sąsiadujące jednostki zdolność działa. Czemu ma służyć to ograniczenie?