gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywalna
gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywalna
Witam
Poszukuję gier ze znikomą negatywną interakcją (lub całkowicie bez negatywnej interakcji) - coś typu Osadnicy z Catanu, koniecznie o dużej regrywalności - gry trafiają na nasz stół codziennie najlepiej żeby były ładnie wydane.
1. O prostych zasadach -musi dobrze działać od 2 do 4 osób, czas gry około godziny.
Posiadam Carassone, Splendor, Dixit, Osadników z Catanu, Hanabi.
2. Trudniejsze zasady - na 2 graczy, czas gry od 0,5 do 1,5 godziny, może być kooperacja.
Posiadam Pandemię (wraz z dodatkiem), Władcę Pierścienia LCG, miałem Robinsona Crusoe.
Poszukuję gier ze znikomą negatywną interakcją (lub całkowicie bez negatywnej interakcji) - coś typu Osadnicy z Catanu, koniecznie o dużej regrywalności - gry trafiają na nasz stół codziennie najlepiej żeby były ładnie wydane.
1. O prostych zasadach -musi dobrze działać od 2 do 4 osób, czas gry około godziny.
Posiadam Carassone, Splendor, Dixit, Osadników z Catanu, Hanabi.
2. Trudniejsze zasady - na 2 graczy, czas gry od 0,5 do 1,5 godziny, może być kooperacja.
Posiadam Pandemię (wraz z dodatkiem), Władcę Pierścienia LCG, miałem Robinsona Crusoe.
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Suburbia - dosc proste zasady, swietnie sie skaluje, nie ma negatywnej interakcji (no ew. mozna komus podebrac kafalek, ktory chce).
- Neoptolemos
- Posty: 1966
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 851 times
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
1. Proste zasady, do godziny i 2-4? Wikingowie będą super. Ticket to ride - przy grze na parę można sobie w ogóle nie przeszkadzać, przy 4 graczach też jest w miarę luźno (imho na 3 osoby jest więcej przeszkadzania sobie). Bardzo losowa, ale przyjemna półkooperacja - Świat Dysku: Wiedźmy. Może być też chyba Ucieczka ze świątyni zagłady, mój egzemplarz mało ograny, ale wydaje się być super (i jest bardzo ładne wydanie). Prosta i przyjemna ekonomiczna - Letnisko (tylko nie wiem jak ocenicie wydanie, mi się podoba, ale gra jest utrzymana w tonacji raczej szaroburej). I last but not least - moje prywatne odkrycie ostatnich miesięcy - Fasolki, które są super, ale niestety od 3 graczy (na 2 nie ma opcji).
2. Na parę, ale z niewielką interakcją negatywną przychodzi mi do głowy tylko Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec.
2. Na parę, ale z niewielką interakcją negatywną przychodzi mi do głowy tylko Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec.
- Grzdyll
- Posty: 813
- Rejestracja: 14 lip 2013, 22:06
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 297 times
- Kontakt:
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
1. Zależy co lubicie ale na takie okazje mam Small World, For Sale i bardzo niedoceniany a świetny Bumerang a z blefem Coup i Szeryfa z Notthingam.
2. Trudne zasady i 0.5h gry to trochę oksymoron ale może się zmieści coś pośrodku czyli np. Na chwałę Rzymu czy Lewis&Clark
A tak w ogóle to kup sobie Listy z Whitechapel i posprzątane (ogólnie jest to prawidłowa odpowiedź na większość wątków na forum )
2. Trudne zasady i 0.5h gry to trochę oksymoron ale może się zmieści coś pośrodku czyli np. Na chwałę Rzymu czy Lewis&Clark
A tak w ogóle to kup sobie Listy z Whitechapel i posprzątane (ogólnie jest to prawidłowa odpowiedź na większość wątków na forum )
- Neoptolemos
- Posty: 1966
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 851 times
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Bumerang działa od 3 do 5 osób. Coup ma sens od 4 do 6 graczy, na 2 i 3 to nie bardzo. Lepszy na ten skład jest List Miłosny, ale tak czy owak, oba tytuły są na 10 minut, a potem to już tylko rewanże i rewanże
Listy z Whitechapel są świetną grą, ale chyba akurat w tym wątku średnio pasują, bo poniżej 1,5h na jedną partię to zejść się chyba nie da.
Listy z Whitechapel są świetną grą, ale chyba akurat w tym wątku średnio pasują, bo poniżej 1,5h na jedną partię to zejść się chyba nie da.
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Ja dołożyłabym:
Seasons - ładnie wydana, na 2 osoby godzina wystarcza, w zasady trzeba się wgryźć - potem staje się prosta i przyjemna
Takenoko - jakoś przypadła mi do gustu w spokojnym klimacie, ładna, kafelkowa, ok godziny na rozgrywkę
Tajemnicze domostwo - absolutne min. to 3 osoby z czego 1 jest wyłączona z bezpośredniej rozgrywki
+ 1 dla Ucieczka: Świątynia zagłady
+ 1 dla Listy z Whitechapell.
Seasons - ładnie wydana, na 2 osoby godzina wystarcza, w zasady trzeba się wgryźć - potem staje się prosta i przyjemna
Takenoko - jakoś przypadła mi do gustu w spokojnym klimacie, ładna, kafelkowa, ok godziny na rozgrywkę
Tajemnicze domostwo - absolutne min. to 3 osoby z czego 1 jest wyłączona z bezpośredniej rozgrywki
+ 1 dla Ucieczka: Świątynia zagłady
+ 1 dla Listy z Whitechapell.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Standardowo polecam Osadników: Narodziny Imperium
By przyjemnie się grało bez zbyt dużej negatywnej interakcji polecam grać z dodatkiem i wymienić czarne budynki na inne, które nie przeszkadzają przeciwnikowi.
By przyjemnie się grało bez zbyt dużej negatywnej interakcji polecam grać z dodatkiem i wymienić czarne budynki na inne, które nie przeszkadzają przeciwnikowi.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
a może 7 cudów świata? Gra jest naprawde dobra, a duża ilośc taktyk czyni ją dosyć mocno regrywalną, zwłaszcza jakbyś zakupił dodatki.
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Chyba, że już znasz tę taktykę/strategię która pozwala wygrać niemal zawsze (a taka jest w tej grze...). Dla mnie właśnie "najlepsza droga do wygranej" zdyskwalifikowała 7 Cudów. natomiast sama gra, nie wiedząc o najlepszej drodze rzeczywiście bardzo fajna, przyjemna, dająca sporo możliwości kombinowania.Wojtas_512 pisze:a może 7 cudów świata? Gra jest naprawde dobra, a duża ilośc taktyk czyni ją dosyć mocno regrywalną, zwłaszcza jakbyś zakupił dodatki.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
A jest taka w ogóle? Przy takiej losowości? Co to niby za strategia?misioooo pisze: Chyba, że już znasz tę taktykę/strategię która pozwala wygrać niemal zawsze (a taka jest w tej grze...). Dla mnie właśnie "najlepsza droga do wygranej" zdyskwalifikowała 7 Cudów. natomiast sama gra, nie wiedząc o najlepszej drodze rzeczywiście bardzo fajna, przyjemna, dająca sporo możliwości kombinowania.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 sty 2015, 21:20
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Zgodze sie jak ktoś już poznał tajniki gry dosyć dobrze to może to wykorzystywać, natomiast nie zapominajmy że przeciwnicy nie dadzą graczowi tak łatwo się rozwijać (przynajmniej powinni;P)
Dzięki temu żadna rozgrywka nie będzie wyglądać tak samo(a jeśli sie znudzi, zawsze można kupić jakiś dodatek, których jest sporo + z tego co wiem to będą też kolejne), chociaż najlepiej gra się w 4-7 graczy.
Sama gra jest b. przyjemna, lekka i naprawde szybka. Setup jest dosyć długi i żmudny zwłaszcza z dodatkami co tez wymusza od razu zagranie kilku partyjek
Dzięki temu żadna rozgrywka nie będzie wyglądać tak samo(a jeśli sie znudzi, zawsze można kupić jakiś dodatek, których jest sporo + z tego co wiem to będą też kolejne), chociaż najlepiej gra się w 4-7 graczy.
Sama gra jest b. przyjemna, lekka i naprawde szybka. Setup jest dosyć długi i żmudny zwłaszcza z dodatkami co tez wymusza od razu zagranie kilku partyjek
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Babilon + ładujemy w technologię... Polecam spróbować
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
E, tam. Zielonymi właśnie trudno jest wygrać bo wszyscy się na nie rzucają.misioooo pisze:Babilon + ładujemy w technologię... Polecam spróbować
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Ja dorzucę od siebie 51 stan. Praktycznie 0 negatywnej interakcji a rozgrywka dość intuicyjna. Gra dla 2-4 graczy (+oficjalne zasady na 1) Czas gry tak do godzinki. Regrywalność spora, która może zostać zwiększona trzema dodatkami. Co prawda wprowadzają one negatywną interakcję, ale można ją łatwo usunąć (nie zwracając uwagi po prostu na jedną ikonkę na kartach z dodatków (wartość obronną dla umowy i podboju), no i oczywiście nie podbijać
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Dziękuję za propozycje.
Seasons i 7 cudów zamówione, suburbia, ucieczka świątynia zagłady będą przy następnej okazji.
Na chwałę Rzymu - graliśmy - w naszych rozgrywkach tej negatywnej interakcji jednak było dosyć sporo (graliśmy z użyciem funkcji budynków).
Co z eurogrami jak np. pokolenia, terra mystica, bora bora , szklany szlak (na 2 graczy) - czasowo ok.i chyba nie ma tam negatywnej interakcji?
Znalazłem jeszcze Ghost stories, ale czy jest regrywalne? Pandemię od zakupu w grudniu zagraliśmy kilkadziesiąt razy i dalej gramy
Seasons i 7 cudów zamówione, suburbia, ucieczka świątynia zagłady będą przy następnej okazji.
Na chwałę Rzymu - graliśmy - w naszych rozgrywkach tej negatywnej interakcji jednak było dosyć sporo (graliśmy z użyciem funkcji budynków).
Co z eurogrami jak np. pokolenia, terra mystica, bora bora , szklany szlak (na 2 graczy) - czasowo ok.i chyba nie ma tam negatywnej interakcji?
Znalazłem jeszcze Ghost stories, ale czy jest regrywalne? Pandemię od zakupu w grudniu zagraliśmy kilkadziesiąt razy i dalej gramy
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Szklany Szlak dobrze działa na 2 osoby. Jedyna interakcja to podbieranie sobie budynków oraz wykładanie specjalistów z ręki gdy ktoś go zagrał.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Terra Mystica słabo chodzi na 2 graczy.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Dyso uzasadnij proszę. Nie lubię takich stwierdzeń. Sam jestem tym tytułem zainteresowany i często byłby grany we dwie osoby.
Wiele osób pisze, że Small World na 2 graczy jest zły, kiepski i wogóle to samo zuo. A mi i małżonce się abrdzo podoba To, co Tobie nie leży może innemu nie przeszkadzać (stąd prośba o uzasadnienie).
Wiele osób pisze, że Small World na 2 graczy jest zły, kiepski i wogóle to samo zuo. A mi i małżonce się abrdzo podoba To, co Tobie nie leży może innemu nie przeszkadzać (stąd prośba o uzasadnienie).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Chodzi o to że plansza jest duża, a trzeba się rozstawiać koło siebie żeby mieć tańsze faktoria plus dostawać moc z rozbudowy przeciwnika.
Po prostu za mało się dzieje na 2 graczy, imho najlepiej 4/5.
Po prostu za mało się dzieje na 2 graczy, imho najlepiej 4/5.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 15 lut 2014, 21:21
- Lokalizacja: Oława / Drzemlikowice
- Been thanked: 1 time
Re: gra dla 2-4 osób, znikoma negatywna interakcja, regrywal
Umknął mi temat, dzięki Wosho za wyjaśnienie. Dodatkowo jeśli przykładowo jeden gracz zacznie grać z jednej strony a drugi z drugiej (nie obawiamy się 3 gracza, który będzie czerpać korzyści z innym przeciwnikiem) to gra się bez większej interakcji.
Stowarzyszenie Planszoaktywni- Tak działamy z grami planszowymi w Oławie.
---
Profil osobisty na BGG
---
Profil osobisty na BGG