Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
xilk
Posty: 912
Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
Has thanked: 1074 times
Been thanked: 103 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: xilk »

Super rattkin, dzięki za odpowiedzi :)
rattkin pisze:3. Nie. Kartę potyczki losuje się tylko za pierwszym wejściem na kafelek. Przy wracaniu z kuchni potyczek się już nie losuje, kafelek będzie bez wrogów.
No to sobie utrudniłem grę :D Choć pewnie to się jakoś "wyrównało", bo niby poświęciłem czas na walkę, ale z drugiej strony trochę sera zdobyłem, ze 2 kawałki, bo resztę wydałem na samą walkę.
rattkin pisze:Pamiętać natomiast trzeba, że każda pełna runda bez sługusów na kafelku kosztuje sera na koło, więc, jeśli to możliwe, trzeba smyrgać z przejścia do przejścia w jednej rundzie
To pamiętam, zresztą w drużynie miałem Flicha, który szybko się wyrywał do ruchu ;) Zresztą Flich jest też dobry ze sztyletem na przeciwników, którzy mają jedną kość obrony, bo wtedy się nie bronią.
rattkin pisze:Jeśli da się to zrobić (czasem Filch się przydaje), to dobrze, a jak wiemy że i tak ser nam grozi, to już lepiej się przygotować albo dostosować (np. robiąc szperanie myszami, które jeszcze nie szukały tego kafelka - akurat w takiej sytuacji trzeba będzie pamiętać, które tego nie robiły, co może być uciążliwe).
Szperanie myszami jest w miarę do zapamiętania. Choć ja w tej pierwszej rozgrywce użyłem ze dwa razy zwykłe szperanie i dwa specjalne.
Mija
Posty: 69
Rejestracja: 10 paź 2014, 20:48
Has thanked: 27 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Mija »

Kolejny rozdział - kolejne pytania ;)
1. Czy ogłuszona mysz może być atakowana przez sługusa? Ogłuszony Colin był najbliżej szczura i został zaatakowany a nie mógł sie bronić (ogłuszona może tylko się poruszać i nic wiecej). Uznałam, że atak może sie odbyć, miał zadane rany, brak obrony z jego strony. Czy słusznie?
2. Czy Elitarni Szczurzy Wojownicy są zaliczani do potężnych sługusów czy do zwykłych? A kapitan Vurst, chyba potężny? Nie mogę znaleźć konkretnego rozróżnienia w instrukcji, opis jest tam dość niejasny jak dla mnie.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Mija pisze:Kolejny rozdział - kolejne pytania ;)
1. Czy ogłuszona mysz może być atakowana przez sługusa? Ogłuszony Colin był najbliżej szczura i został zaatakowany a nie mógł sie bronić (ogłuszona może tylko się poruszać i nic wiecej). Uznałam, że atak może sie odbyć, miał zadane rany, brak obrony z jego strony. Czy słusznie?
2. Czy Elitarni Szczurzy Wojownicy są zaliczani do potężnych sługusów czy do zwykłych? A kapitan Vurst, chyba potężny? Nie mogę znaleźć konkretnego rozróżnienia w instrukcji, opis jest tam dość niejasny jak dla mnie.
1. To trochę nie tak. Ogłuszona mysz oczywiście w swojej turze nie może nic robić, poza ruszaniem, a resztę tury musi poświęcić na dojście do siebie. Ale bronić się może zawsze - obrona bowiem nie jest akcją. Tak więc, niezaleznie od stanu myszy, może ona być celem ataku (chyba że reguły specjalne mówią inaczej) i zawsze może się bronić.

2. Niestety, nie mam polskiej instrukcji w PDF, przez co odpowiadanie na takie pytania jest trudniejsze (muszę kombinować, o co właściwie chodzi). Zakładam, że potężny sługus to boss z angielskiej wersji. Odnośnie tego, który sługus jest bossem, instrukcja nie jest najszczęśliwiej napisana, ale w ogólności bossami są tylko Ci, którzy mają więcej niż jedną kartę inicjatywy. Elitarni Wojownicy nie są bossami. Vurst też nie jest. Jako że to pytanie potem często się powtarza, od razu odpowiadam - umiejętność Filcha (zabieranie sera) działa także na Elitarnych, nie działa na Vursta. Przebranie (Disguise) nie działa jednak ani na Vursta ani na Elitarnych. Nie pytajcie dlaczego i skąd to wynika, bo nie ma na to odpowiedzi. Tak postanowił designer i już :)
Mija
Posty: 69
Rejestracja: 10 paź 2014, 20:48
Has thanked: 27 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: Mija »

Z tym rozróżnianiem sługusów miałam dylemat przy użyciu karty szperania "Ogon w Ogon", która mówi że jeśli na jednym polu stoją co najmniej 2 myszy i sługus to mogą bez walki pokonać jednego sługusa, ale nie działa to na duże figurki sługusów i potężnych sługusów. Na stole w komnacie alchemika miałam Vursta, 2 Elitarnych, 2 myszy i nie wiedziałam czy mogę wykorzystać działanie tej karty, uznała że nie. Chyba błąd?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

Mija pisze:Z tym rozróżnianiem sługusów miałam dylemat przy użyciu karty szperania "Ogon w Ogon", która mówi że jeśli na jednym polu stoją co najmniej 2 myszy i sługus to mogą bez walki pokonać jednego sługusa, ale nie działa to na duże figurki sługusów i potężnych sługusów. Na stole w komnacie alchemika miałam Vursta, 2 Elitarnych, 2 myszy i nie wiedziałam czy mogę wykorzystać działanie tej karty, uznała że nie. Chyba błąd?
Jeśli podążać zgodnie z regułami, to w takiej sytacji można by użyć karty, by pokonać Vursta albo Elitarnego. Stoją wszyscy w jednym miejscu, na jednym polu (stół), nie są to duże figurki i nie są to potężne sługusy. Teoretycznie. Bo co do "potężności" Vursta i Elitarnych nie mam pewności. Ja bym intuicyjnie zakładał jednak, że Vurst jest bossem. Zapytam testerów.
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: CydPL »

rattkin pisze:
Mija pisze:Z tym rozróżnianiem sługusów miałam dylemat przy użyciu karty szperania "Ogon w Ogon", która mówi że jeśli na jednym polu stoją co najmniej 2 myszy i sługus to mogą bez walki pokonać jednego sługusa, ale nie działa to na duże figurki sługusów i potężnych sługusów. Na stole w komnacie alchemika miałam Vursta, 2 Elitarnych, 2 myszy i nie wiedziałam czy mogę wykorzystać działanie tej karty, uznała że nie. Chyba błąd?
Jeśli podążać zgodnie z regułami, to w takiej sytacji można by użyć karty, by pokonać Vursta albo Elitarnego. Stoją wszyscy w jednym miejscu, na jednym polu (stół), nie są to duże figurki i nie są to potężne sługusy. Teoretycznie. Bo co do "potężności" Vursta i Elitarnych nie mam pewności. Ja bym intuicyjnie zakładał jednak, że Vurst jest bossem. Zapytam testerów.
Vurst jest potężnym sługusem według instrukcji (przynajmniej tej polskiej) ;]
Dodatkowo w instrukcji jest uwaga:
"Potężni sługusi w większości korzystają z dużych figurek (jak pająk lub stonoga) lecz nie znaczy to, że wszystkie duże figurki są potężnymi sługusami!"
Czyli tak jak mówi rattkin - to po prostu boss z angielskiej wersji.
Z tego co wnioskuję z instrukcji, to rozdział zmusza do konfrontacji z potężnym sługusem, więc z kart potyczek nie wyskoczy (chyba).
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: CydPL »

Krwawisz pisze:Za instrukcja: strona 7 - "Mysz, której tura właśnie przypadła, do końca swojej tury będzie nazywana aktywną myszą"

Fragment ten został dodany właśnie po konsultacji z autorem i z FAQ, żeby nie było wątpliwości o którą mysz chodzi.


Odnośnie Lily - tak
Czyli to nie Lili korzysta ze swojego "Strzału ostrzegawczego" (który pozwala zaatakować dystansowo sługusa zaraz po jego pojawieniu się) tylko aktywna mysz (według opisu na karcie)?
Czy triger "natychmiast gdy na kaflu pojawią się sługusy" (czy jakoś tak), przenosi "aktywność" na Lili jeśli chce skorzystać ze swojej umiejętności?

edit: - kolejny błąd tłumaczenia, w angielskiej wersji nie ma wzmianki o "aktywnej myszy" - W polskiej "Aktywna mysz wykonuje 1 atak dystansowy".
W Polsce, gdy Lili używa strzału ostrzegawczego a jest tura Neza, to rzuca on młotem ;p
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 10:18 przez CydPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Mice and Mystics

Post autor: Maxxx76 »

Czy w akapicie dotyczącym rozmieszczania sługusów na planszy nie doszło do przestawienia fragmentu o polu z czerwoną obwódką (w porównaniu do angielskiej wersji)? Mam wrażenie, że angielska wersja jest bardziej czytelna i logiczna.
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: pattom »

A w 2 scenariuszu te karaluchy co są na kafelku z Lily to atakują ją jak mogą ?
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

rattkin pisze:Pamiętać natomiast trzeba, że każda pełna runda bez sługusów na kafelku kosztuje sera na koło, więc, jeśli to możliwe, trzeba smyrgać z przejścia do przejścia w jednej rundzie
Nie wiem czy dobrze rozumiem więc podam przykład.

Pierwszy rozdział ostatni kafelek z drzewem i krukiem.
Po pokonaniu wszystkich przeciwników dodaje ser na koło,następnie dojście do drzewa zajmuje mi np: 3 pełne rundy.
Czy w takim wypadku dodaje 3 kawałki sera na koło :?:
Jeśli tak to napisz prosze gdzie jest to napisane w instrukcji ang.
Z góry dzięki za odpowiedź :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Mice and Mystics

Post autor: Maxxx76 »

Strona 15 "Surges"
I nie chodzi o pełną rundę bez sługusów, wystarczy, że ostatnia myszka kończy turę bez sługusów na kafelku
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 09:06 przez Maxxx76, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

pattom pisze:A w 2 scenariuszu te karaluchy co są na kafelku z Lily to atakują ją jak mogą ?
Jak przychodzi pora aktywacji karaluchów to tak.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: pattom »

maciejo pisze:
pattom pisze:A w 2 scenariuszu te karaluchy co są na kafelku z Lily to atakują ją jak mogą ?
Jak przychodzi pora aktywacji karaluchów to tak.
Czyli po to jej ten ser :-)
Rozumiem, że Lily nie może się bronić ?
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: ernin »

Jaka jest różnica między ogłuszeniem a oplątaniem. W obu przypadkach mysz moze tylko odpoczywać i przy ogłoszeniu sie poruszyć przed odpoczynkiem ale w obu przypadkach może odpocząć i potem sie poruszyć. Dobrze rozumiem?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Mice and Mystics

Post autor: Maxxx76 »

Przeczytaj dokładnie instrukcję, jest tam wszystko opisane :-)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

pattom pisze:
maciejo pisze:
pattom pisze:A w 2 scenariuszu te karaluchy co są na kafelku z Lily to atakują ją jak mogą ?
Jak przychodzi pora aktywacji karaluchów to tak.
Czyli po to jej ten ser :-)
Rozumiem, że Lily nie może się bronić ?
dokładnie tak,nie może się bronić i jeśli nie ma sera to traci życia :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: pattom »

Czyli biedna Lily złapana w pułapkę stoi i patrzy się i czeka aż zostanie uwolniona.

Miałem dylemat czy Lily coś może robić ale uznałem, że skoro nie jest w drużynie to nie można o niej decydować.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

Maxxx76 pisze:Strona 15 "Surges"
I nie chodzi o pełną rundę bez sługusów, wystarczy, że ostatnia myszka kończy turę bez sługusów na kafelku
Grałem tak,że tylko jak ostatni przeciwnik zostanie pokonany to dokładam ser na koło a potem hulaj dusza po planszy :?
A tak wszystkie dotychczasowe partie psu w dupe,mam już dosyć tej gry :twisted:
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 09:30 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: CydPL »

ernin pisze:Jaka jest różnica między ogłuszeniem a oplątaniem. W obu przypadkach mysz moze tylko odpoczywać i przy ogłoszeniu sie poruszyć przed odpoczynkiem ale w obu przypadkach może odpocząć i potem sie poruszyć. Dobrze rozumiem?
opis rozbity na 2 strony w instrukcji. str 17 - Ogłuszenie i Oplątanie oraz str. 12 Odzyskiwanie sił
Ogłuszenie - możesz się poruszać, jednak jedyną akcją jaką możesz zrobić jest odzyskiwanie sił (bez rzutu kostką).
Oplątanie nie możesz się poruszać ani używać akcji pośpiechu do czasu że usuniesz znacznik oplątania (odzyskiwanie sił po rzucie kostką - po wyrzuceniu * udaje się odrzucić oplątanie).

Rozumiem więc że ogłuszona mysz nie może wykonywać akcji (np. szperania) nawet tych darmowych a oplątana może wszystkie prócz pośpiechu (i odzyskiwania sił rzecz jasna).
Rozumiem też że skoro obrona nie jest akcją to mogę się bronić w obu przypadkach. Mam rację?
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: CydPL »

pattom pisze:Czyli biedna Lily złapana w pułapkę stoi i patrzy się i czeka aż zostanie uwolniona.

Miałem dylemat czy Lily coś może robić ale uznałem, że skoro nie jest w drużynie to nie można o niej decydować.
Ja wyszedłem z założenia że nie przynależy do drużyny na potrzeby kart.
Natomiast normalnie ją wtasowałem do inicjatywy i miała swoją turę.

Gdyby miała czekać jak ta... sierotka Marysia to nie pisaliby chyba o tym, że nie może szperać póki nie zostanie uwolniona.
Swoją drogą gdyby mogła to przejrzałaby pół talii z nudów ;p

Wciąż mam jednak wątpliwość do strzału ostrzegawczego. Na logikę wykonywałem go Lili a nie aktywną myszą.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: maciejo »

CydPL pisze:
ernin pisze:Jaka jest różnica między ogłuszeniem a oplątaniem. W obu przypadkach mysz moze tylko odpoczywać i przy ogłoszeniu sie poruszyć przed odpoczynkiem ale w obu przypadkach może odpocząć i potem sie poruszyć. Dobrze rozumiem?
opis rozbity na 2 strony w instrukcji. str 17 - Ogłuszenie i Oplątanie oraz str. 12 Odzyskiwanie sił
Ogłuszenie - możesz się poruszać, jednak jedyną akcją jaką możesz zrobić jest odzyskiwanie sił (bez rzutu kostką).
Oplątanie nie możesz się poruszać ani używać akcji pośpiechu do czasu że usuniesz znacznik oplątania (odzyskiwanie sił po rzucie kostką - po wyrzuceniu * udaje się odrzucić oplątanie).

Rozumiem więc że ogłuszona mysz nie może wykonywać akcji (np. szperania) nawet tych darmowych a oplątana może wszystkie prócz pośpiechu (i odzyskiwania sił rzecz jasna).
Rozumiem też że skoro obrona nie jest akcją to mogę się bronić w obu przypadkach. Mam rację?
Dodam tylko,że Ogłuszona mysz w odróżnieniu od Oplątanej może używać Dodatkowych Akcji :!: Dlaczego tak jest,tego niestety nie wiem :roll:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Mice and Mystics

Post autor: rattkin »

CydPL pisze: Czyli to nie Lili korzysta ze swojego "Strzału ostrzegawczego" (który pozwala zaatakować dystansowo sługusa zaraz po jego pojawieniu się) tylko aktywna mysz (według opisu na karcie)?
Czy triger "natychmiast gdy na kaflu pojawią się sługusy" (czy jakoś tak), przenosi "aktywność" na Lili jeśli chce skorzystać ze swojej umiejętności?
To Lily korzysta z swojej umiejętności, ale teoretycznie w turze innej myszy - aktywność pozostaje na danej karcje inicjatywy i nie przenosi się na Lily. Oznacza to, że w swojej turze Lily będzie mogła znów użyć każdej z swoich umiejętności ("resetują" się one bowiem w każdej turze). W angielskiej wersji, tytuł niesie trochę więcej treści - "Preemptive shot", ale jest dość trudny do przetłumaczenia. Chodzi o strzał, który wykonuje się "wyprzedzając" akcje przeciwnika, jakby "na zapas", próbując przeciwdziałać. "Strzał zapobiegawczy" byłoby lepiej, ale brzmi to nieco dziwnie.
maciejo pisze: Pierwszy rozdział ostatni kafelek z drzewem i krukiem.
Po pokonaniu wszystkich przeciwników dodaje ser na koło,następnie dojście do drzewa zajmuje mi np: 3 pełne rundy.
Czy w takim wypadku dodaje 3 kawałki sera na koło :?:
Jeśli tak to napisz prosze gdzie jest to napisane w instrukcji ang.
Jeśli dojście wszystkich do drzewa faktycznie zajmuje 3 pełne rundy, to tak, dostaniesz 3 sery. Ale dość trudno mi w to uwierzyć, że aż trzy rundy. Używając Scurry (Pośpiech) można zwykle przejść cały kafelek w jednej turze. 2 (niecałe!) rundy to absolutny max ile to powinno zająć. Maxxx76 znalazł odniesienie w instrukcji.
CydPL pisze:
ernin pisze:Jaka jest różnica między ogłuszeniem a oplątaniem. W obu przypadkach mysz moze tylko odpoczywać i przy ogłoszeniu sie poruszyć przed odpoczynkiem ale w obu przypadkach może odpocząć i potem sie poruszyć. Dobrze rozumiem?
opis rozbity na 2 strony w instrukcji. str 17 - Ogłuszenie i Oplątanie oraz str. 12 Odzyskiwanie sił
Ogłuszenie - możesz się poruszać, jednak jedyną akcją jaką możesz zrobić jest odzyskiwanie sił (bez rzutu kostką).
Oplątanie nie możesz się poruszać ani używać akcji pośpiechu do czasu że usuniesz znacznik oplątania (odzyskiwanie sił po rzucie kostką - po wyrzuceniu * udaje się odrzucić oplątanie).

Rozumiem więc że ogłuszona mysz nie może wykonywać akcji (np. szperania) nawet tych darmowych a oplątana może wszystkie prócz pośpiechu (i odzyskiwania sił rzecz jasna).
Rozumiem też że skoro obrona nie jest akcją to mogę się bronić w obu przypadkach. Mam rację?
Wszystko poprawnie.
CydPL pisze:
pattom pisze:Czyli biedna Lily złapana w pułapkę stoi i patrzy się i czeka aż zostanie uwolniona.

Miałem dylemat czy Lily coś może robić ale uznałem, że skoro nie jest w drużynie to nie można o niej decydować.
Ja wyszedłem z założenia że nie przynależy do drużyny na potrzeby kart.
Natomiast normalnie ją wtasowałem do inicjatywy i miała swoją turę.

Gdyby miała czekać jak ta... sierotka Marysia to nie pisaliby chyba o tym, że nie może szperać póki nie zostanie uwolniona.
Swoją drogą gdyby mogła to przejrzałaby pół talii z nudów ;p
Opisy dotyczące rozbicia drużyny są niestety bardzo niejasne i często generują dużo sprzeczności, które nie wiadomo jak rozwiązać. Lily jest normalnie w inicjatywie i wykonuje swoją turę, ale, tak, nie jest częścia drużyny. Może atakować karaluchy. Pół talii by nie przejrzała, bo szperać można tylko raz ;)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Mice and Mystics

Post autor: Maxxx76 »

Obrona nie jest akcją :-)
Awatar użytkownika
CydPL
Posty: 340
Rejestracja: 17 kwie 2014, 14:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mice and Mystics

Post autor: CydPL »

rattkin pisze:Pół talii by nie przejrzała, bo szperać można tylko raz ;)
Racja ;p Mam jeszcze pytanie odnośnie rzucania na ruch na dziedzińcu...
Wydaje mi się że gdzieś już zadano podobne pytanie ale znaleźć nie mogę.
Czy jestem zmuszony przez cokolwiek najpierw wykonać rzut na ruch przed akcjami?
Czy skoro najpierw mogę wykonać akcję a później się ruszyć to rzucam bezpośrednio przed ruchem?
Nie mogę znaleźć w instrukcji nic zmuszającego mnie do rzutu, ale coś mi się tak w głowie kołacze.

Darmowych akcji mogę użyć "w dowolnym momencie tury" więc mogę wrzucić ekwipunek do plecaka aby go nie stracić przy pojmaniu.
Ale czy mogę skorzystać Tildą z leczenia zanim rzucę na ruch i dostanę w czerep od kruka (i zostanę pojmany)?

BTW. Wczoraj mieliśmy ultra pecha w kościach.
Same (no może połowa) jedynki w ruchu na dziedzińcu dla nas.
Żaden z 3 szczurów nie oberwał od kruka.
Prawie same trafienia od szczurów.
Prawie żadnych tarcz przy naszej obronie.
Atak Nezem - 4 łuki ;p
Atak Maginosem (pocisk 3 kostki) - 3 miecze ;]
Obrona szczurów - same tarcze.

Musieliśmy przerwać rozgrywkę na drugiej stronie kafla dziedzińca bo zabrakło czasu. Ciekawe czy zła passa zostanie przerwana.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Mice and Mystics

Post autor: Maxxx76 »

Darmową akcję możesz wykonać kiedy chcesz w swojej turze, byle nie w trakcie wykonywanej innej akcji.
ODPOWIEDZ