Mice and Mystics (Magia i Myszy) - zasady.
- Blugkolf
- Posty: 156
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Mice and Mystics
Co się dzieje, jeżeli pociągniemy kartę typu zdrada, wykonując przeszukiwanie, która powoduje, iż na następnym kaflu przeciwnicy zaczynają na polach przyległych do drużyny, w sytuacji gdy scenariusz zakłada specjalne ustawienie przeciwników po wejściu na kafel? Chodzi mi konkretnie o sytuację z zadaniem pobocznym w kuchni, w pierwszym scenariuszu - czy karaluchy, które powinny być na stole zaczynają stojąc koło drużyny? Jeżeli tak, to znacznie ułatwia zadanie w kuchni.
Re: Mice and Mystics
Karta ta odnosi się tylko do potyczek "z karty". Jeśli więc występują specjalne zasady rozstawienia przeciwników - specjalna zasada ma pierwszeństwo i karta nie uruchamia się
Re: Mice and Mystics
W instrukcji podane jest że Widelcem można podważać pułapki. Nie wiem jednak w jaki sposób dokładnie to działa bo chyba w instrukcji nie jest to opisane. Czy mysz z Widelcem przechodzi po prostu przez pułapki nie zatrzymując się? Czy zatrzymuje się ale nie musi rzucać kością?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Mice and Mystics
Tak, to jedno z tych miejsc, gdzie Jerry'ego za mocno poniosła fantazja
Standardowo nie można podważać żadnych pułapek. Ten fragment odnosi się do specjalnych sytuacji, opisanych w scenariuszach. Jeśli dobrze pamiętam, widelec przyda się do podważenia pułapki w rozdziale 2. Być może jeszcze gdzieś dalej.
Standardowo nie można podważać żadnych pułapek. Ten fragment odnosi się do specjalnych sytuacji, opisanych w scenariuszach. Jeśli dobrze pamiętam, widelec przyda się do podważenia pułapki w rozdziale 2. Być może jeszcze gdzieś dalej.
- niwgnip
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 14 times
Re: Mice and Mystics
Rozdział 2 - Za każdym razem jak przychodzi karta potyczki to oprócz jednego sługusa, dajemy karalucha do pomieszczenia z Lily. Co się dzieje w momencie, gdy mają pojawić się 3 szczury, ale drużyna posiada kartę "przebranie" (szczury przy potyczce się nie pojawiają ;p). Kładziemy tego karalucha czy nie?;) Zagraliśmy teraz że jednak kładziemy, bo i tak nam strasznie łatwo ten rozdział szedł (kruk zabił nam 2 szczury, a tak to wojna z samymi karaluchami, które nawet nie miały szans na obronę ).
I stwierdzam jedno - Nez to jest maszyna do zabijania
I stwierdzam jedno - Nez to jest maszyna do zabijania
Re: Mice and Mystics
Witam!
1.Mam pytanie dotyczace kart szperania : jeśli mysz ciągnie kartę i nie spełnia wymagania które jest podane na dole tej karty np.Wojownik czy Szelma, to co ma zrobić z ta kartą? Musi ją odrzucić razem z kawałkiem sera czy może zatrzymać np.w bagażu i podczas akcji "Podział" przekazać myszy która te wymagania spełnia?
2.Na karcie potyczki w posiłkach wymieniona jest stonoga. Skąd mam wiedzieć czy chodzi o Jaskiniową Stonogę czy Ślizgokłapa?
3.Jeśli mysz zostaje zauroczona, ogłuszona, itp. to na jej karcie kładzie sie tylko jeden znacznik czy przy kolejnym takim ataku dostanie kolejne znaczniki? No i czy ściagać je z karty myszy można pojedyńczo czy wszystkie na raz?
Dużo wątpliwości ale i dużo zabawy Dziś grałam z 8-letnią córką przez 3 godziny pierwszy rozdział. Dziecko z wypiekami na twarzy nie chciało odejść od gry Udało nam się wygrać i nie wiem czy wszystko było zgodnie z instrukcją. Ale łatwo nie było!
1.Mam pytanie dotyczace kart szperania : jeśli mysz ciągnie kartę i nie spełnia wymagania które jest podane na dole tej karty np.Wojownik czy Szelma, to co ma zrobić z ta kartą? Musi ją odrzucić razem z kawałkiem sera czy może zatrzymać np.w bagażu i podczas akcji "Podział" przekazać myszy która te wymagania spełnia?
2.Na karcie potyczki w posiłkach wymieniona jest stonoga. Skąd mam wiedzieć czy chodzi o Jaskiniową Stonogę czy Ślizgokłapa?
3.Jeśli mysz zostaje zauroczona, ogłuszona, itp. to na jej karcie kładzie sie tylko jeden znacznik czy przy kolejnym takim ataku dostanie kolejne znaczniki? No i czy ściagać je z karty myszy można pojedyńczo czy wszystkie na raz?
Dużo wątpliwości ale i dużo zabawy Dziś grałam z 8-letnią córką przez 3 godziny pierwszy rozdział. Dziecko z wypiekami na twarzy nie chciało odejść od gry Udało nam się wygrać i nie wiem czy wszystko było zgodnie z instrukcją. Ale łatwo nie było!
- niwgnip
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 14 times
Re: Mice and Mystics
Wymagania są do założenia/użycia. Przedmiot po akcji szperania mysz chowa do plecaka Tak więc jeśli mamy coś nie dla danej klasy, można przekazać innej postaci.Mija pisze: 1.Mam pytanie dotyczace kart szperania : jeśli mysz ciągnie kartę i nie spełnia wymagania które jest podane na dole tej karty np.Wojownik czy Szelma, to co ma zrobić z ta kartą? Musi ją odrzucić razem z kawałkiem sera czy może zatrzymać np.w bagażu i podczas akcji "Podział" przekazać myszy która te wymagania spełnia?
Stonoga jaskiniowa to stonoga. Myślę że chodziło o oszczędność miejsca na kartach i dlatego nie ma pełnej nazwy. Ślizgokłap będzie używany w innych sytuacjach - będzie to podane.Mija pisze: 2.Na karcie potyczki w posiłkach wymieniona jest stonoga. Skąd mam wiedzieć czy chodzi o Jaskiniową Stonogę czy Ślizgokłapa?
Co do trzeciego o znaczniki ogłuszeń, wydaje mi się (nie miałem nigdy takiej sytuacji) że jeden znacznik starczy. Przynajmniej ja bym tak grał.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Mice and Mystics
Powyższe odpowiedzi poprawne. Znacznik wystarczy jeden - trudno jest bowiem być dwa razy ogłuszonym . Sytuacje takie powinny zdarzać się niezwykle rzadko (ja takiej nie pamiętam w ogóle w swoich grach).
Wyżej - myślę, że karalucha się kładzie ale to moja interpretacja. Jest to jedna z sytuacji "a, zróbcie jak chcecie".
Wyżej - myślę, że karalucha się kładzie ale to moja interpretacja. Jest to jedna z sytuacji "a, zróbcie jak chcecie".
- niwgnip
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 14 times
Re: Mice and Mystics
Tak z ciekawości... Postać zachowuje po rozdziale jakąś kartę szperania, ale nie jest on (bohater) brany do ekipy która będzie siała zniszczenie w kolejnym epizodzie. Ta karta w tym wypadku jest normalnie wsadzana do talii szperania? Grając, wtasowałem je do talii ale nie wiem czy tak powinno być.
Podejrzewam, że kolejna zasada z cyklu "home rules" ;p
EDIT: to samo dotyczy zdolności (płaszcz który umożliwia używanie innych)
Podejrzewam, że kolejna zasada z cyklu "home rules" ;p
EDIT: to samo dotyczy zdolności (płaszcz który umożliwia używanie innych)
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Mice and Mystics
Technicznie, w obu przypadkach odpowiedź powinna brzmieć: te karty nie biora udzialu w rozgrywce. Dlatego, że w sytuacji gdy dana mysz znów wejdzie do gry, stworzysz sobie dziwny precedens, który nie wiadomo będzie jak rozwiązać. W kontekście opowieści, wszystkie myszy biorą udział w przygodzie, tylko jakby "kamera" skupia się chwilowo na wybranych kilku.
Re: Mice and Mystics
Nie wtasowywałbym raczej tej karty do talii. Istnieje wtedy możliwość że inna mysz znów ją wylosuje i będziesz miał problem gdy będą grać razem w którymś rozdziale.niwgnip pisze:Tak z ciekawości... Postać zachowuje po rozdziale jakąś kartę szperania, ale nie jest on (bohater) brany do ekipy która będzie siała zniszczenie w kolejnym epizodzie. Ta karta w tym wypadku jest normalnie wsadzana do talii szperania? Grając, wtasowałem je do talii ale nie wiem czy tak powinno być.
Re: Mice and Mystics
Czy mysz MUSI się zawsze poruszyć? Bo akcję MOŻE wykonać lub zrezygnować, ale poruszyc się (przesunąć/zmienic pole) MUSI?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Mice and Mystics
Poruszyć się nie musi, musi rzucić kostką, żeby określić ile MOGŁA by się poruszyć - ma to znaczenie w niektórych scenariuszach / umiejętnościach.
Re: Mice and Mystics
Czołem,
czy jak przechodzimy na kolejny kafelek to po wylosowaniu karty ze sługusami odkładamy wszystkie kawałki sera z koła?
czy jak przechodzimy na kolejny kafelek to po wylosowaniu karty ze sługusami odkładamy wszystkie kawałki sera z koła?
-
- Posty: 912
- Rejestracja: 15 paź 2014, 19:16
- Has thanked: 1074 times
- Been thanked: 103 times
Re: Mice and Mystics
Jeśli dobrze przeczytałem instrukcję, to nie.pattom pisze:czy jak przechodzimy na kolejny kafelek to po wylosowaniu karty ze sługusami odkładamy wszystkie kawałki sera z koła?
Mam pytanie. Te indywidualne trofea, opisane na końcu instrukcji, są do zdobycia za każdym razem w nowym rozdziale? Przykład: W pierwszym rozdziale Nez zdobywa trofeum Władcy Karaluchów i obowiązuje ono do końca rozdziału, zaś w drugim to trofeum jest na nowo do zdobycia.
Re: Mice and Mystics
Ja gram tak, że ser z koła zdejmujemy dopiero wtedy kiedy koło sie tym serem zapełni. W tym momencie wchodzą Posiłki wymienione na karcie Potyczki lub w scenariuszu no i klepsydra idzie o 1 pole w górę.
Moje pytanie: czy Tilda jeśli ma zdolność leczenia 1-2 ran u myszy na wspólnym lub obok polu, może uleczyc też sama siebie? Czy wogóle Tilda może leczyć sama siebie?
Moje pytanie: czy Tilda jeśli ma zdolność leczenia 1-2 ran u myszy na wspólnym lub obok polu, może uleczyc też sama siebie? Czy wogóle Tilda może leczyć sama siebie?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Mice and Mystics
(bierze oddech) uwaga odpowiadam
- sera z koła sie nie zdejmuje pomiędzy kafelkami. ser z koła schodzi tylko w wyniku specjalnych umiejętności lub gdy wchodzi 6 element i jest surge (specjalne posiłki ?)
- trofea są per rozdział, za każdym razem od nowa. Niektóre osiągnięcia są na cała historie, ale te maja okrągłe żetony. Trofea "jednorazowe" są sześciokątne.
- Tilda może leczyć sama siebie (Major Heal, za dwa sery). Nie wynika to z tekstu karty, ale potwierdził to desginer.
- sera z koła sie nie zdejmuje pomiędzy kafelkami. ser z koła schodzi tylko w wyniku specjalnych umiejętności lub gdy wchodzi 6 element i jest surge (specjalne posiłki ?)
- trofea są per rozdział, za każdym razem od nowa. Niektóre osiągnięcia są na cała historie, ale te maja okrągłe żetony. Trofea "jednorazowe" są sześciokątne.
- Tilda może leczyć sama siebie (Major Heal, za dwa sery). Nie wynika to z tekstu karty, ale potwierdził to desginer.
Re: Mice and Mystics
Pytanie może będzie banalne, ale mnie zaćmiło... Symbol wzmocnienia broni na karcie przedmiotu: +1 na łuku oznacza, że do wyniku rzutu dodaję jedno trafienie?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Mice and Mystics
Dodaje 1 do wartości ataku. Wartość ataku to liczba kostek jaka rzucasz do ataku. W zależności od symbolu na karcie, za sukcesy uznajesz łuki lub miecze.
- maciejo
- Posty: 3356
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 129 times
Re: Mice and Mystics
Nieee !!!Maxxx76 pisze:Pytanie może będzie banalne, ale mnie zaćmiło... Symbol wzmocnienia broni na karcie przedmiotu: +1 na łuku oznacza, że do wyniku rzutu dodaję jedno trafienie?
Rzucasz 1 kostką więcej !!!
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Mice and Mystics
I kolejne zaćmienie Obracanie kafla na drugą stronę zgodnie ze strzałką... Strzałka biegnie łukiem w prawo, co więc robię z kafelkiem?
Re: Mice and Mystics
po obróceniu kafla na drugą stronę, strzałki mają mieć taki sam kierunek jak na innych przylegających kaflach