Alchemicy / Alchemists (Matúš Kotry)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 252 times
Re: Alchemists
Niewarygodne brednie wypisuje ten gość na bgg. Czasem zna się 1-2 elementy po 2 turach a czasem nie (po najlepszej nawet dedukcji). Odkrył Amerykę - jak sensownie dedukować (przykłady różnej dedukcji są opisane w instrukcji i to w sposób bardziej rozbudowany niż opisuje to ten człowiek). Gra się układa różnie - czasem perfekcyjna dedukcja nie pomoże przez ileś tur. A tu gość odkrył jakiś fragmencik (tylko) dedukowania i wypisuje że ma pomysł na całą grę (gdzie jest przecież cała sfera worker placement, podkupywanie sobie artefaktów, wyścigu po granty (opłaca sie czasem publikować niesprawdzone teorie) etc etc). Jestem mocno zdegustowany.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, 12:51 przez jax, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Alchemists
Sposoby na wygranie są naprawdę różne. Ja w kilku moich grach w żadnej pod koniec nie znałem alchemicali wszystkich komponentów, w najlepszym wypadku znałem 6. Ale to wcale nie jest potrzebne do gry. Jedną wygrałem spektakularnie znając tylko bodaj 2. Taki farcik akurat wyszedł z kombinacją podróżników, dostepnych komponentów i artefaktów. Wg mnie gra jest bardzo ładnie zbalansowana, a element dedukcyjny jest tylko jej częścią. Pozostała część to taki klasyczny czeski worker placement
- Ciuniek
- Posty: 401
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
- Lokalizacja: Babin k/ Lublina
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 372 times
-
- Posty: 3932
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 88 times
- Kontakt:
Re: Alchemists
Rebel podawał niedawno- luty 2015r. Gra właśnie się produkuje.pattom pisze:A jakiś termin premiery wydania PL jest znany ?
- AkitaInu
- Posty: 4041
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 23 times
Re: Alchemists
Dwie sprawy,Ciuniek pisze:A dziś w Gradaniu ZnadPlanszy pijemy ze studentami i rozmawiamy o Alchemikach.
Gralismy ładnych prawie 10 razy i zawsze prawie było co obalac. Z prostej przyczyny, jak idziesz na pewniaka to nie opublikujesz zbyt szybko teorii, czyli tracisz kase i lub ewentualnie punkty
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 88 times
Re: Alchemists
U nas w tych kilku grach testowych była tylko jedna partia kiedy faktycznie szybko publikowaliśmy. Ciekawe było to, że publikacja była z 50/50, czyli co najwyżej jeden składnik mógł być zły. Ale wtedy jak się okazało, każdy się pięknie zabezpieczał.AkitaInu pisze: Dwie sprawy,
Gralismy ładnych prawie 10 razy i zawsze prawie było co obalac. Z prostej przyczyny, jak idziesz na pewniaka to nie opublikujesz zbyt szybko teorii, czyli tracisz kase i lub ewentualnie punkty
Być może to Nasza specyficzna grupa tak wpływa na rozgrywkę.
Re: Alchemists
W aplikacji pojawiła się aktualizacja z możliwością wyboru języka polskiego (Android).
Re: Alchemists
Przeczytajcie komentarze pod apką np.:"W ogóle nie wiadomo o co chodzi Gra się zawiesza i nie ma dobrego samouczka"mn3006 pisze:W aplikacji pojawiła się aktualizacja z możliwością wyboru języka polskiego (Android).
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 88 times
Re: Alchemists
Pod spodem powinny być gwiazdki z napisem, works with PAPER version only. I powina to być czcionką 3 napisane.ramar pisze:rzeczytajcie komentarze pod apką np.:"W ogóle nie wiadomo o co chodzi Gra się zawiesza i nie ma dobrego samouczka
Uśmiałem się.
- Galatolol
- Posty: 2320
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 567 times
- Been thanked: 914 times
Re: Alchemists
Często się można spotkać z opiniami, że ta gra po kilku partiach traci wiele walorów, myślicie, że ewentualny dodatek albo jakiś inny tryb mogłyby temu zaradzić? Pewnie trzebaby pogrzebać u samych fundamentów gry, "więcej tego samego" by raczej nie pomogło.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Alchemists
Jedna nowa osoba w towarzystwie bełta dość, żeby gra zyskała pełnię świeżości.
Z ciekawości - jakie wyniki uzyskaliście? (nie mam akurat czasu słuchać gradania, żeby się przekonać czy była mowa o wynikach) Szybkie publikowanie i obalanie własnych teorii to całkiem niezła droga do wysokiego wyniku.windziarz44 pisze: U nas w tych kilku grach testowych była tylko jedna partia kiedy faktycznie szybko publikowaliśmy. Ciekawe było to, że publikacja była z 50/50, czyli co najwyżej jeden składnik mógł być zły. Ale wtedy jak się okazało, każdy się pięknie zabezpieczał.
Być może to Nasza specyficzna grupa tak wpływa na rozgrywkę.
-
- Posty: 828
- Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 88 times
Re: Alchemists
Moim zdaniem dodatek niewiele może tu zmienić, głównego silnika i tak już nie rozbudujesz, a dokładanie nowych artefaktów, pomocników niewiele zmieni.Galatolol pisze:Często się można spotkać z opiniami, że ta gra po kilku partiach traci wiele walorów, myślicie, że ewentualny dodatek albo jakiś inny tryb mogłyby temu zaradzić? Pewnie trzebaby pogrzebać u samych fundamentów gry, "więcej tego samego" by raczej nie pomogło.
Co do nowych graczy, zgoda w 100%. Już partia 4 osobowa była masakrycznie inna.donmakaron pisze:Jedna nowa osoba w towarzystwie bełta dość, żeby gra zyskała pełnię świeżości.
Z ciekawości - jakie wyniki uzyskaliście? (nie mam akurat czasu słuchać gradania, żeby się przekonać czy była mowa o wynikach) Szybkie publikowanie i obalanie własnych teorii to całkiem niezła droga do wysokiego wyniku.windziarz44 pisze: U nas w tych kilku grach testowych była tylko jedna partia kiedy faktycznie szybko publikowaliśmy. Ciekawe było to, że publikacja była z 50/50, czyli co najwyżej jeden składnik mógł być zły. Ale wtedy jak się okazało, każdy się pięknie zabezpieczał.
Być może to Nasza specyficzna grupa tak wpływa na rozgrywkę.
Co do wyników to prawie zawsze było blisko pomiędzy nami i bawiliśmy się w okolicach 50 punktów. Jedna partia (Kwiatosz miał mega pecha w testach a ja straciłem 1 rundę bo przepłaciłem artefakt) skończyła się demolką ze strony Ciuńka, miał coś ponad 60 punktów a my z Kwiatoszem jakieś 40 kilka.
- Leviathan
- Posty: 2267
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 396 times
- Been thanked: 1044 times
- Kontakt:
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Alchemists
Na stronie ZnadPlanszy.pl (patron medialny gry) można zaznajomić się z jej polską instrukcją: http://info.znadplanszy.pl/2015/03/11/a ... -medialny/
Ruszyła też przedsprzedaż - gra tańsza o 10%.
Ruszyła też przedsprzedaż - gra tańsza o 10%.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Nabuchodonozor
- Posty: 261
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: Alchemists
Nie wiem czy wymuszanie określonego sprzetu dla gry planszowej to krok w dobrym kierunku. Rozumiem jeszcze to co w "Ucieczce" (ścieżka dźwiękowa nadająca klimat grze), Mogę jeszcze zrozumieć aplikację do gry "X COM" tym bardziej, że jest na podstawie gry komputerowej, ale wymaganie żeby ktoś posiadał smartfon albo tablet to już przesada. W ten sposób BARDZO ograniczacie sobie potencjalnych klientów. A usprawiedliwienie że zawsze ktoś może aplikację zastąpić to też żadne wytłumaczenie. Albo się kupi nowy (drogi!) telefon, albo zmusi jedną osobę by przez co najmniej dwie godziny (zgodnie z deklaracją na pudełku) przysługiwała jej nudna rola na zastępstwo elektroniki. W dodatku w takim razie trzeba miec o jedną osobę wiecej. Trzeba znaleźć (przepraszam za określenie) "frajera", który poświęci mnóstwo czasu by robić za obsługę techniczną. Ale zabawa.... Z pewnością nie kupię takiej półplanszówki
Re: Alchemists
Każdy patrzy na to inaczej. Ja tam bym chętnie porobiła za smartfonaNabuchodonozor pisze:Nie wiem czy wymuszanie określonego sprzetu dla gry planszowej to krok w dobrym kierunku. Rozumiem jeszcze to co w "Ucieczce" (ścieżka dźwiękowa nadająca klimat grze), Mogę jeszcze zrozumieć aplikację do gry "X COM" tym bardziej, że jest na podstawie gry komputerowej, ale wymaganie żeby ktoś posiadał smartfon albo tablet to już przesada. W ten sposób BARDZO ograniczacie sobie potencjalnych klientów. A usprawiedliwienie że zawsze ktoś może aplikację zastąpić to też żadne wytłumaczenie. Albo się kupi nowy (drogi!) telefon, albo zmusi jedną osobę by przez co najmniej dwie godziny (zgodnie z deklaracją na pudełku) przysługiwała jej nudna rola na zastępstwo elektroniki. W dodatku w takim razie trzeba miec o jedną osobę wiecej. Trzeba znaleźć (przepraszam za określenie) "frajera", który poświęci mnóstwo czasu by robić za obsługę techniczną. Ale zabawa.... Z pewnością nie kupię takiej półplanszówki
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
- adikom5777
- Posty: 2231
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 12 times
Re: Alchemists
w dzisiejszych czasach chyba ciężko znaleźć kogoś bez smartfona. Oczywiście, że ta gra nie jest dla każdego.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Alchemists
Nikt na nikim nic nie wymusza. Ta gra nie jest obowiązkowa. To tak jakby narzekać, że gry które działają od trzech osób wzwyż wymuszają na nas posiadanie przynajmniej dwóch znajomych, a przecież nie zawsze jest aż tylu pod ręką. Nie produkujcie takich gier!Nabuchodonozor pisze:Nie wiem czy wymuszanie określonego sprzetu dla gry planszowej to krok w dobrym kierunku.
Nie bądźmy psem ogrodnika.
Re: Alchemists
Siadając do gry, łatwiej jest chyba wyciągnąć smartfon, niż znaleźć sprzęt odtwarzający płytę CD...Nabuchodonozor pisze:Nie wiem czy wymuszanie określonego sprzetu dla gry planszowej to krok w dobrym kierunku. Rozumiem jeszcze to co w "Ucieczce" (ścieżka dźwiękowa nadająca klimat grze),
Ciekawe ilu graczy komputerowych narzeka na wymagania sprzętowe gier, gdy co 2-3 lata muszą wymienić praktycznie całą maszynę?
Re: Alchemists
ledwie parę gier wykorzystujących aplikacje mobilne się pojawiło (przy wyprodukowanych w tym czasie kilkuset zwykłych tytułach), a tu już koniec planszówkowego świata się zbliża...
nie lękajcie się, zwykłe gry nie znikną i będzie ich dużo więcej przez lata i niech każdy gra w to na co ma ochotę.
ja tam Alchemików biorę, a X-coma odpuszczę ze względu na zbyt częsty brak czterech chętnych - aplikacje nie mają nic do rzeczy w moim przypadku.
nie lękajcie się, zwykłe gry nie znikną i będzie ich dużo więcej przez lata i niech każdy gra w to na co ma ochotę.
ja tam Alchemików biorę, a X-coma odpuszczę ze względu na zbyt częsty brak czterech chętnych - aplikacje nie mają nic do rzeczy w moim przypadku.
All work and no play makes Jack a dull boy!
- Nabuchodonozor
- Posty: 261
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: Alchemists
Właśnie znalazłeś. Powiem więcej- wielu moich znajomych go nie ma. Ja tez nie uważam posiadania akurat smartfona za coś obowiązkowego i póki co nie zamierzam takowego mieć. Szlag by mnie trafiał jakbym codziennie musiał ładować telefon. A mam widzisz akurat takie hobby, które nie ma (albo nie miało do tej pory) minimalnych wymagań sprzętowych.adikom5777 pisze:w dzisiejszych czasach chyba ciężko znaleźć kogoś bez smartfona. Oczywiście, że ta gra nie jest dla każdego.
To, że gra nie jest obowiązkowa to nawet nie argument. Nic nie jest w życiu "obowiązkowe", ale to wydawnictwu powinno zależeć na jak największej ilości klientów. Gdyby grę rozwiązano inaczej być może mieliby znacznie więcej klientów. Ja nie jestem jedyny, któremu to przeszkadza.Bea pisze:Nikt na nikim nic nie wymusza. Ta gra nie jest obowiązkowa. To tak jakby narzekać, że gry które działają od trzech osób wzwyż wymuszają na nas posiadanie przynajmniej dwóch znajomych, a przecież nie zawsze jest aż tylu pod ręką. Nie produkujcie takich gier!Nabuchodonozor pisze:Nie wiem czy wymuszanie określonego sprzetu dla gry planszowej to krok w dobrym kierunku.
Nie bądźmy psem ogrodnika.
A przyrównanie do ilości graczy nie jest trafne, bo ilość graczy jest normalną cechą każdej gry plaszowej, ale czynienie z gry tylko w połowie planszówki już nie
Niby taki nowoczesny jesteś a z drugiej strony taki staroświecki. Od kiedy do słuchania ścieżki dźwiękowej koniczna jest płyta CD? We wspomnianej przeze mnie Ucieczce (którą nota bene podałem jedynie za przykład innej rebelowej gry i też średnio mi się podoba) pliki są w formacie mp3, który może odtworzyć już niemal każdy telefon, urządzenia mp3, komputer, tablet czy co tam chcecie, a do tego jeśli ktoś nie chce dźwięku to jest klepsydra, która tez dobrze się sprawdza. To jest dobre rozwiązanie. Natomiast przymus używania aplikacji albo zmuszanie kogoś do powiedzmy sobie szczerze nudnej obsługi gry (no chyba, że ktoś ma preferencje jak Aduanath któremu/której osobiście i szczerze bardzo zazdroszczę skoro tak niewiele jemu/jej trzeba by dobrze się bawić) to już według mnie krok w bardzo złym kierunku.ramar pisze:Siadając do gry, łatwiej jest chyba wyciągnąć smartfon, niż znaleźć sprzęt odtwarzający płytę CD...Nabuchodonozor pisze:Nie wiem czy wymuszanie określonego sprzetu dla gry planszowej to krok w dobrym kierunku. Rozumiem jeszcze to co w "Ucieczce" (ścieżka dźwiękowa nadająca klimat grze),
Ciekawe ilu graczy komputerowych narzeka na wymagania sprzętowe gier, gdy co 2-3 lata muszą wymienić praktycznie całą maszynę?
Muszę tez przyznać odpowiadając na zarzut wysunięty przez godpuppet, że perspektywa "minimalnych wymagań sprzętowych" dla gier planszowych faktycznie mnie martwi. Planszówki to do tej pory była zdrowsza alternatywa dla gier komputerowych gdzie ludzie patrzyli na siebie i w planszę, a nie w ekran.
Nie zrozumcie mnie źle- nie chcę tu nikogo przekonywać. Po prostu wyszedłem z założenia, że wątek o danej grze na tym forum nie jest tylko po to by grę chwalić, ale by zwyczajnie wyrazić o niej swoje zdanie. Jestem z resztą najzupełniej przekonany, że sam rynek wyreguluje tę kwestię prawidłowo.
Życzę Wam miłej zabawy i jak najmniej frustracji gdy Wam się niespodziewanie wyczerpie bateria a nei będziecie mieli ładowarki
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Alchemists
Akurat argument, że nie każdy ma smartfona, jest bardzo trafny! Na szczęście apka jest też dostępna przez przeglądarkę, więc nie trzeba mieć smartfona, wystarczy komputer z dostępem do internetu (tym bardziej, że nie na każdym smartfonie ta apka zadziała), a ten warunek już o wiele łatwiej spełnić.