Alchemicy / Alchemists (Matúš Kotry)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Alchemists

Post autor: Bea »

Nabuchodonozor pisze: Gdyby grę rozwiązano inaczej być może mieliby znacznie więcej klientów.
Gdyby grę rozwiązano inaczej to byłaby zupełnie inna gra. A tak to przyciąga tę część rynku, która akurat docenia takie rozwiązanie. Myślę, że kupujących nie zabraknie ;).
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Alchemists

Post autor: AkitaInu »

Bea pisze:
Nabuchodonozor pisze: Gdyby grę rozwiązano inaczej być może mieliby znacznie więcej klientów.
Gdyby grę rozwiązano inaczej to byłaby zupełnie inna gra. A tak to przyciąga tę część rynku, która akurat docenia takie rozwiązanie. Myślę, że kupujących nie zabraknie ;).
Zgadzam sie z Bea, ciezko było by ta gre zrobic bez apki. Jak gra zajmuje np za duzo miejsca a nie masz takiego stołu zeby ja pomieścić to dla Ciebie tez minus?

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Alchemists

Post autor: rattkin »

AkitaInu pisze: Zgadzam sie z Bea, ciezko było by ta gre zrobic bez apki. Jak gra zajmuje np za duzo miejsca a nie masz takiego stołu zeby ja pomieścić to dla Ciebie tez minus?
Przecież ta gra działa spokojnie bez appki... więc ciężko nie ciężko, ale się na pewno się dało. Tyle, że trzeba mieć fraj...kolegę, który robi za algorytm.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Alchemists

Post autor: kwiatosz »

70% gospodarstw domowych w Polsce ma komputer, smartfona ma ponad połowa ludzi w wieku poniżej 50 lat. Mam wrażenie, że w grupie grających w planszówki te wartości są wyższe (przynajmniej wnoszę po tym, że takie urządzenie przydaje się do do pisania na forum ;) ), więc szansa, że żadna z 4 osób nie ma smartfona ani dostępu do komputera jest raczej niska.

Osobiste preferencje to oczywiście inny temat, czepiam się samego stwierdzenia, że wymaganie posiadania któregoś z tych urządzeń bardzo ogranicza pulę klientów.

Rozwiewam też wątpliwości - ta gra nie działa bez apki :P
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Alchemists

Post autor: rattkin »

Działa, ja raz grałem. Wolniej troszkę, ale przynajmniej nie ma certolenia się z ustawianiem kart na tych "zaraz-się-rozpadnie" standach, a potem "o-rany-potrąciłem-wszystko-mi-się-rozwaliło-i-nie-pamiętam-jakie-miałem-wyniki-no-ale-to-przez-to-że-mi-karta-spadła". No i wiadomo, wymaga dodatkowej osoby :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Alchemists

Post autor: kwiatosz »

Jak się ma żonę grającą na konsoli w czasie gdy się gra Alchemików to faktycznie to działa. Minus jest taki, że człowiek może błąd zrobić przekreślający ostatnią godzinę rozgrywki. Dla mnie cuda działało szybkie machanie telefonem zamiast powolnego ustawiania - łapało obrazki w sekundę .
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Alchemists

Post autor: Piehoo »

Ja te półeczki olewałem i skanowałem ze stołu. Nie mam pojęcia jak one powinny być zagięte, żeby karty nie wypadały przez dziurę z drugiej strony. :)
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Alchemists

Post autor: Kosma »

Fakt, upierdliwe to wpadanie kart przez tę dziurkę. :evil:
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Alchemists

Post autor: AkitaInu »

a mi na prawie 10 gier może raz czy dwa wypadło ;) ale kładłem je tam dość delikatnie
Karolcia
Posty: 13
Rejestracja: 15 maja 2014, 07:39
Lokalizacja: Wroclove

Re: Alchemists

Post autor: Karolcia »

Ja miałam z tym wpadaniem kart ciągle problem :(
Get Rich or Die Tryin' or Playin'....
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Alchemists

Post autor: rattkin »

Czech na Essen podpowiedział mi trick - nie próbować ich "kłaść" bo wylecą. Umieścić je wyżej i pozwolić im się zsunąć. Ponieważ ten zjazd jest lekko pochyły, karta nie trafia w dziurkę tylko półeczkę.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Alchemists

Post autor: AkitaInu »

Dokładnie tak właśnie robię i jest ok :)k

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Alchemists

Post autor: WRS »

Ale przecież apka pozwala na ręczne wskazanie badanych kart!
Po co się męczyć ustawianiem, szukaniem światła...
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Alchemists

Post autor: Piehoo »

Wrzuciłem gameplay i krótką, subiektywną ocenę gry. Możecie zobaczyć jak wygląda ręczne wybieranie kart, o którym mówi WRS.
Rozgrywka
Recenzja
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Alchemists

Post autor: pabula »

WRS pisze:Ale przecież apka pozwala na ręczne wskazanie badanych kart!
Po co się męczyć ustawianiem, szukaniem światła...
Po to żeby nie zapomnieć o odrzuceniu tych kart, albo o oszukiwaniu przy ich wyborze :)
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Alchemists

Post autor: Piehoo »

pabula pisze:
WRS pisze:Ale przecież apka pozwala na ręczne wskazanie badanych kart!
Po co się męczyć ustawianiem, szukaniem światła...
Po to żeby nie zapomnieć o odrzuceniu tych kart, albo o oszukiwaniu przy ich wyborze :)
Tak, problematyka znana np. z Roll for the Galaxy. Niby możemy łatwiej oszukiwać, ale z drugiej strony w większości gier możemy w jakiś sposób to robić. Trzeba ufać ludziom z którymi siada się do stołu. :)
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alchemists

Post autor: NTomasz »

pabula pisze:
WRS pisze:Ale przecież apka pozwala na ręczne wskazanie badanych kart!
Po co się męczyć ustawianiem, szukaniem światła...
Po to żeby nie zapomnieć o odrzuceniu tych kart, albo o oszukiwaniu przy ich wyborze :)
jak nie ufasz komuś z kim grasz tylko myślisz że cie oszuka to pozdrawiam - miło musi się grać :)
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Alchemists

Post autor: kwiatosz »

Ja nie wiedziałem że się da. No ale ja mam cegłofon, graliśmy na smartfounie Windziarza.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
windziarz44
Posty: 828
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 32 times
Been thanked: 88 times

Re: Alchemists

Post autor: windziarz44 »

kwiatosz pisze:Ja nie wiedziałem że się da. No ale ja mam cegłofon, graliśmy na smartfounie Windziarza.
Ja nie wiem gdzie jest taka opcja. Wiem natomiast, że zagrałem od czasu testowania kilka razy i nigdy nie było problemów ze światłem czy ustawaniem kart. Fakt, kolega raz rozwalił całą zasłonkę. Było to jednak efektem jego niezręczności a nie skanowania kart.
Nabuchodonozor pisze: Szlag by mnie trafiał jakbym codziennie musiał ładować telefon. A mam widzisz akurat takie hobby, które nie ma (albo nie miało do tej pory) minimalnych wymagań sprzętowych.
Masz jakieś dziwne mniemanie o czasie ładowania urządzenia. Ja swój telefon używam jako telefonu i zapewniam Cię, że nie ładuję go codziennie.
A minimalne wymagania sprzętowe są do każdej planszówki. Na każdym pudełku są one napisane. :)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Alchemists

Post autor: WRS »

windziarz44 pisze:Ja nie wiem gdzie jest taka opcja.
w prawym dolnym rogu jest zębatka. A potem "Select by hand"/"Wybierz ręcznie"
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
windziarz44
Posty: 828
Rejestracja: 17 lip 2012, 12:49
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 32 times
Been thanked: 88 times

Re: Alchemists

Post autor: windziarz44 »

WRS pisze:
windziarz44 pisze:Ja nie wiem gdzie jest taka opcja.
w prawym dolnym rogu jest zębatka. A potem "Select by hand"/"Wybierz ręcznie"
dzięki
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Alchemists

Post autor: Bea »

Zastanawiam się nad zakupem gry, ale wciąż nurtuje mnie jedna kwestia. Jako że gra sednem gry jest mieszanie składników i zgadywanie wyniku, to jest możliwa sytuacja, że ktoś przez całą grę nie opublikuje poprawnego wyniku, np strzela na chybił trafił, a naciupie punktów na czymś innym i wygra?

I druga sprawa: abstrahując od zadam dedukcji, czy zasady kierujące pozostałą częścią gry są łatwe do wytłumaczenia i intuicyjne?
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Alchemists

Post autor: Kosma »

Można podważać teorie nieprawdziwe.

Zasady są proste.

Moim zdaniem to gra roku, trzeba ją koniecznie mieć.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Alchemists

Post autor: sirafin »

Bea pisze:Zastanawiam się nad zakupem gry, ale wciąż nurtuje mnie jedna kwestia. Jako że gra sednem gry jest mieszanie składników i zgadywanie wyniku, to jest możliwa sytuacja, że ktoś przez całą grę nie opublikuje poprawnego wyniku, np strzela na chybił trafił, a naciupie punktów na czymś innym i wygra?
To byłoby możliwe, gdyby gra nie karała za błędne teorie, a przecież tak nie jest. Walenie teoriami na chybił trafił szybko odbije się czkawką, kiedy bardziej przytomni alchemicy wyłapią pomyłkę i zrujnują reputację lekkoduchowi.
Bea pisze:I druga sprawa: abstrahując od zadam dedukcji, czy zasady kierujące pozostałą częścią gry są łatwe do wytłumaczenia i intuicyjne?
Łatwe i intuicyjne, jak to w CGE mechanika każdej akcji jest logicznie uzasadniona w sposób fabularny, co ułatwia zapamiętanie :) Przed właściwa rozgrywką warto rozegrać jedną instruktażową turę w otwarte karty i pokazać działanie akcji w praktyce, większość ludzi łatwiej przyswaja zasady, kiedy widzą jak coś działa i sami coś robią, a nie kiedy tylko o tym słuchają.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: Alchemists

Post autor: krecilapka »

Bea pisze: jest możliwa sytuacja, że ktoś przez całą grę nie opublikuje poprawnego wyniku, np strzela na chybił trafił, a naciupie punktów na czymś innym i wygra?
Pod koniec gry większość wyników staje się oczywista i wtedy daje się rozpoznać, że ktoś kłamał. Są kary za przyłapanie kłamczuszka, ale do tego trzeba znać prawdziwą formułę.
Ale niegłupią strategia okazało się np. strzelanie w wynik chociaż miałem tylko 50% pewności. Bywało, że trafiłem a bonusy za pierwszeństwo publikacji otrzymywałem, bo to tylko pierwszy otrzymuje. Nawet za oczywiste nieprawdy. Ale zanim do tego doszło, to bywało, że własną teorię podważałem ;).
Gra ogólnie była spoko i całkiem niezła zabawa. Ale jeśli macie w grupie kogoś lubiącego "pomyśleć" nad dostępnymi opcjami to współczuję. Downtime może być katastrofalny. Gracz skanuje, odkrywa pewne powiązania i zaczyna kminić nad poszczególnymi opcjami. Są losowe karty wynalazków które pozwalają np. zwiększyć ilość prawdopodobnych połączeń. Czyli dwa razy więcej kombinowania, w czasie którego reszta graczy może tylko dłubać w nosie, bo nie ma co robić. Jedna taka osoba spowalnia grę mocno, dwie to czasowa katastrofa.
ODPOWIEDZ