Zamki Szalonego Króla Ludwika (Ted Alspach)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4720
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: BartP »

Podobnie ludzie grający w normalną wersję; nie wiedzą, co tracą. Mają fajną mechanicznie grę przed sobą, ale nie mają porównania, więc nie narzekają i nie mają wrażenia grania w prototyp, bo aż tak tragicznie to to nie jest.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Leszy2 »

Kin@a pisze:
Leszy2 pisze:Puki co na mechaniki nie ma patentów w Polsce. Więc trzeba zrobić nową grę. Z nowymi pięknymi grafikami, nową tematyką i dodatkami a-la dodatki z zamków i może jeszcze wymyślić nowe. Posiadacze naszych starych zamków nie mają się co martwić bo mają w rękach białego kruka. Amerykanie niech spadają na drzewo.
Tu nie chodzi by popełniać plagiat, ale by autor się zastanowił do czego zmierza.
(...)
W sumie to na miejscu wydawnictwa bałabym się teraz wydawać taką "szarą" podstawkę bo może się okazać, że nieliczni kupią, a większość będzie szukała tych z poprzedniej edycji z drugiej ręki.(....)
Nie chodzi o to aby autor coś zrozumiał albo nie, tylko o to aby gracze mieli dostęp do fajnej gry.
Jeśli autor nie rozumie, to niech zrozumie wydawca i w ramach polskiego prawa pośle autora do diabła razem z jego fochami, a graczom da dobrą grę. I zarobi przy tym nieźle.
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 100
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Atopos »

Dla mnie zaskakujące jest to jak tak bardzo ładne opakowanie do dodatku może mieć tak nieadekwatną wizualnie zawartość :P
Może kiedyś się obudzą i naprawią swój błąd.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: romeck »

Leszy2 pisze:Jeśli autor nie rozumie, to niech zrozumie wydawca i w ramach polskiego prawa pośle autora do diabła razem z jego fochami, a graczom da dobrą grę. I zarobi przy tym nieźle.
Zgadzam się.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Fojtu
Posty: 3383
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 558 times
Been thanked: 1263 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Fojtu »

Wczoraj grałem pierwszy raz i bardzo przyjemna gierka, mam tylko jedno pytanie. Jako że odlicza się 22 karty na 2 graczy, i potem z nich też ciągnie te pierwsze, to czy oznacza to, że każdy gracz wybuduje tylko około 10 komnat? Nie wydaje się to troszeczkę mało? (wiem, że sypialne wydłużają rozgrywkę, ale akurat nikt nie chciał ich zamykać zbytnio)
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 426 times
Been thanked: 126 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Coen »

Fojtu pisze:Wczoraj grałem pierwszy raz i bardzo przyjemna gierka, mam tylko jedno pytanie. Jako że odlicza się 22 karty na 2 graczy, i potem z nich też ciągnie te pierwsze, to czy oznacza to, że każdy gracz wybuduje tylko około 10 komnat? Nie wydaje się to troszeczkę mało? (wiem, że sypialne wydłużają rozgrywkę, ale akurat nikt nie chciał ich zamykać zbytnio)
Akurat sypialnie to trzeba zawsze zamykać :lol: ;)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: hutriel »

Coen pisze:Akurat sypialnie to trzeba zawsze zamykać :lol: ;)
"Ja miałem na studiach kolegę, któremu drzwi do sypialni się nie zamykały. Taki ruch." :D

Co do samego problemu długości gry (planszowej). Rzeczywiście zazwyczaj pozostaje niedosyt, że to raczej zameczki a nie zamki. Na szczęście wydaje mi się, że podjęcie decyzji o graniu z większą ilością kart komnat nie zaburza gry w żaden sposób.
Zresztą już z samym polskim "dodatkiem" był ten problem, że nie bardzo wiadomo czy komnaty dodawać do puli podstawowej czy podmieniać. ;)
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 426 times
Been thanked: 126 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Coen »

hutriel pisze: Zresztą już z samym polskim "dodatkiem" był ten problem, że nie bardzo wiadomo czy komnaty dodawać do puli podstawowej czy podmieniać. ;)
Dodawanie polskich zamków wprowadzało jedynie większą różnorodność i ewentualnie późniejsze wyczerpywanie się stosu danych komnat.
Długość gry implikują i tak karty, których na 2 graczy ciągniesz 22.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
hutriel
Posty: 1221
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: hutriel »

Coen pisze:Dodawanie polskich zamków wprowadzało jedynie większą różnorodność i ewentualnie późniejsze wyczerpywanie się stosu danych komnat.
Długość gry implikują i tak karty, których na 2 graczy ciągniesz 22.
Jasne, jasne. Może rzeczywiście trochę myląco poruszyłem ten temat przy okazji dyskusji o długości gry. ;-)
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: bartekb8 »

Fojtu pisze:Wczoraj grałem pierwszy raz i bardzo przyjemna gierka, mam tylko jedno pytanie. Jako że odlicza się 22 karty na 2 graczy, i potem z nich też ciągnie te pierwsze, to czy oznacza to, że każdy gracz wybuduje tylko około 10 komnat? Nie wydaje się to troszeczkę mało? (wiem, że sypialne wydłużają rozgrywkę, ale akurat nikt nie chciał ich zamykać zbytnio)
Gra na 2 osoby działa świetnie w wariancie 4-osobowym, tzn. ze wszystkimi kartami i kafelkami. Zamki będą większe a gra dłuższa.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 11:45 przez bartekb8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Zefireq »

bartekb8 pisze:
Fojtu pisze:Wczoraj grałem pierwszy raz i bardzo przyjemna gierka, mam tylko jedno pytanie. Jako że odlicza się 22 karty na 2 graczy, i potem z nich też ciągnie te pierwsze, to czy oznacza to, że każdy gracz wybuduje tylko około 10 komnat? Nie wydaje się to troszeczkę mało? (wiem, że sypialne wydłużają rozgrywkę, ale akurat nikt nie chciał ich zamykać zbytnio)
Gra na 2 osoby działa świetnie w wariancie 4-osobowym, tzn. ze wszystkimi kartami i kafelkami. Zamki będą większe a gra dłuższa.
romeck pisze:
Od czasów pierwszej rozgrywki nawet nie pomyślałem, żeby grać inaczej. Zameczki zyskują na walorach estetycznych wtedy :D
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Kin@a »

romeck pisze:
Leszy2 pisze:Jeśli autor nie rozumie, to niech zrozumie wydawca i w ramach polskiego prawa pośle autora do diabła razem z jego fochami, a graczom da dobrą grę. I zarobi przy tym nieźle.
Zgadzam się.
Obawiam się, że w umowie poddano się pod jurysdykcję sądu za oceanem, a nie nad Wisłą :wink:
I to może być trudne go przeskoczenia.
Swoją drogą współczuję wydawnictwu, chciało dobrze a wyszło... :?
Atopos pisze:Dla mnie zaskakujące jest to jak tak bardzo ładne opakowanie do dodatku może mieć tak nieadekwatną wizualnie zawartość :P
Może kiedyś się obudzą i naprawią swój błąd.
Masz zdjęcia z dodatku, jak wyglądają te kafelki?
Awatar użytkownika
josiu
Posty: 290
Rejestracja: 06 sty 2012, 22:34
Been thanked: 2 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: josiu »

Ja dla gry dwuosobowej, wykładam 26 kart komnat, czyli jest o dwa rozdania więcej i wydaje mi się, że to jest odpowiednia długość rozgrywki.
Leszy2
Posty: 555
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Leszy2 »

Kin@a pisze:
romeck pisze:
Leszy2 pisze:Jeśli autor nie rozumie, to niech zrozumie wydawca i w ramach polskiego prawa pośle autora do diabła razem z jego fochami, a graczom da dobrą grę. I zarobi przy tym nieźle.
Zgadzam się.
Obawiam się, że w umowie poddano się pod jurysdykcję sądu za oceanem, a nie nad Wisłą :wink:
I to może być trudne go przeskoczenia.
Ale wydanie zupełnie nowej gry nie jest zastrzeżone żadną umową. A jeśli nawet to zawsze może to zrobić kto inny. Przyzwoitość nakazuje jedynie uzyskanie przynajmniej błogosławieństwa od polskich wydawców Zamków.
Mój apel do wszystkich twórców gier jest taki: Zamki to dobra gra! Chcemy więcej. Dajcie nam nowe, jeszcze lepsze zamki (lub cokolwiek by to było), ale tak aby FBI was nie ścigało. Nie pożałujecie.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: bartekb8 »

Tak trochę offtopic (ale w nawiązaniu do Zamków): widzieliście grę Guilds? Ma wyjść w tym roku. To co przyciąga uwagę to kupowanie i dokładania komnat naszej gildii. A jak te komnaty wyglądają!... I podobnie jak te w Zamkach też premiują choć tutaj opcja rozbudowy będzie tylko jednym z mechanizmów gry.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Yavi »

bartekb8 pisze:Tak trochę offtopic (ale w nawiązaniu do Zamków): widzieliście grę Guilds? Ma wyjść w tym roku. To co przyciąga uwagę to kupowanie i dokładania komnat naszej gildii. A jak te komnaty wyglądają!... I podobnie jak te w Zamkach też premiują choć tutaj opcja rozbudowy będzie tylko jednym z mechanizmów gry.
Jakiś link do BGG? :P
Awatar użytkownika
cohlerc1
Posty: 315
Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: cohlerc1 »

Zdaje się chodzi o to https://boardgamegeek.com/boardgame/194019/guilds

I wyglada na to ze Galakta wyda to po polsku?
Awatar użytkownika
Zefireq
Posty: 297
Rejestracja: 20 lut 2016, 08:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Zefireq »

cohlerc1 pisze:Zdaje się chodzi o to https://boardgamegeek.com/boardgame/194019/guilds

I wyglada na to ze Galakta wyda to po polsku?
Na pierwszy rzut oka meh.. a już myślałem, że to jakieś rozwinięcie Zamków gdzie dołożone są jeszcze inne mechanizmy. Chyba, że bartekb8 mówił o innym Guilds :twisted:
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: bartekb8 »

Zefireq pisze:
cohlerc1 pisze:Zdaje się chodzi o to https://boardgamegeek.com/boardgame/194019/guilds

I wyglada na to ze Galakta wyda to po polsku?
Na pierwszy rzut oka meh.. a już myślałem, że to jakieś rozwinięcie Zamków gdzie dołożone są jeszcze inne mechanizmy. Chyba, że bartekb8 mówił o innym Guilds :twisted:
Nie no nie mów, grafiki komnat są bardzo ładne. Mechanicznie to na pewno nie Zamki, jedyne podobieństwo to możliwość rozbudowy(choć na ograniczonej planszetce) i powiązane z nią premie/punkty. Mnie gra zainteresowała ale nie miałem siły przebijać się przez video z Essen żeby dowiedzieć się o niej więcej.
Mechanika Zamków jest świetna i zagrałbym nawet w jakąś kosmiczną ich wariację, w której budujesz stację gdzieś w najdalszych rubieżach kosmosu, z jej wszystkimi udogodnieniami. Zresztą możliwości są nieograniczone.
Awatar użytkownika
ChlastBatem
Posty: 1648
Rejestracja: 14 kwie 2014, 15:35
Lokalizacja: Gdynia/Gdańsk
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: ChlastBatem »

Jeśli chodzi o aspekt graficzny to najbardziej zbliżoną grą do Zamków jest Saloon Tycoon. Dlaczego? Bo tutaj też autorem grafik jest Agnieszka Dabrowiecka. Gra wygląda ślicznie. Uczta dla oka, dużo szczegółów na każdym kafelku. Natomiast sama gra jest słaba. Losowa z problematyczną, durną interakcją (takie prymitywne zagrani typu ukradnij itp.).
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: bartekb8 »

ChlastBatem pisze:Jeśli chodzi o aspekt graficzny to najbardziej zbliżoną grą do Zamków jest Saloon Tycoon. Dlaczego? Bo tutaj też autorem grafik jest Agnieszka Dabrowiecka. Gra wygląda ślicznie. Uczta dla oka, dużo szczegółów na każdym kafelku. Natomiast sama gra jest słaba. Losowa z problematyczną, durną interakcją (takie prymitywne zagrani typu ukradnij itp.).
Faktycznie widać tu rękę Agnieszki, kafelki wyglądają niesamowicie. Szkoda że gra jest słaba, inaczej pewnie bym się nią zainteresował.
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 100
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Atopos »

Kin@a pisze:
Atopos pisze:Dla mnie zaskakujące jest to jak tak bardzo ładne opakowanie do dodatku może mieć tak nieadekwatną wizualnie zawartość :P
Może kiedyś się obudzą i naprawią swój błąd.
Masz zdjęcia z dodatku, jak wyglądają te kafelki?
https://boardgamegeek.com/boardgame/174 ... ig-secrets
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: Kin@a »

Obrazek

Hmm, nawet interesujące, ta ramka (fosa) ma utrudnić dobór komnat by jak najwięcej się zmieściło na ograniczonym obszarze?
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: bartekb8 »

Kin@a pisze:Obrazek

Hmm, nawet interesujące, ta ramka (fosa) ma utrudnić dobór komnat by jak najwięcej się zmieściło na ograniczonym obszarze?
Tak, ale to Twój wybór podczas gry. Zamknięcie fosy daje największe premie, ale nie trzeba tego w ogóle robić. Pomysł ciekawy, wprowadza ograniczenia no i trzeba budować jeszcze bardziej "z głową". Dodatkowo przy grze z dodatkiem kafle dzielą się na te wewnętrzne i zewnętrzne, w zależności od tego po której stronie mostu zwodzonego budujemy.
steemm
Posty: 44
Rejestracja: 17 lut 2016, 13:21
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zamki szalonego króla Ludwika

Post autor: steemm »

Szkoda że nie ma w planach wydania dodatku w takim wykonaniu jak podstawka gry :(
ODPOWIEDZ