Strona 53 z 57

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 07 lis 2016, 08:44
autor: Adar
Michał M pisze:
Adar pisze:Ktoś wie czym kierowało się wydawnictwo dając różne rewersy kart z tajnymi celami, przez co nie można ich mieszać ze sobą?
Na pewno nie logiką.

Mieszać można, bo będziesz tylko wiedział, czy ktoś ma cel z zestawu podstawowego, czy dodatku - nadal nie będziesz wiedział, jaki to cel.
Chyba że trafi ci się zdrajca z dodatku, a reszta z podstawki :)

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 07 lis 2016, 08:48
autor: crsunik
Jeśli wybierasz cele losowo (bez czytania przed rozdaniem) to jakie to ma znaczenie z jakiej talii pochodzi zdrajca?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 07 lis 2016, 09:21
autor: Adar
crsunik pisze:Jeśli wybierasz cele losowo (bez czytania przed rozdaniem) to jakie to ma znaczenie z jakiej talii pochodzi zdrajca?
Bo karty z dodatku mają inny rewers. W podstawce mają napis "Ściśle tajne", w dodatku "Sekret". Tym samym w opisanej wyżej sytuacji od razu wiesz, kto jest zdrajcą.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 07 lis 2016, 10:22
autor: Gothik
No faktycznie fuckup dość sporego kalibru... nie sądzę, żeby było to działanie celowe :(

Co do spakowania zawartości obu pudełek do jednego, to da się to zrobić bez bólu z zastosowaniem kilku patentów:

- Na początek wywalamy quasi-wypraskę;
- Wszystkie karty z obu boxów, nawet zakoszulkowane, idealnie mieszczą się położone dłuższą krawędzią wzdłuż jednego boku pudełka;
- Karty lokacji (te z Długiej Zimy, bo ładniejsze) i karty pomocy gracza kładziemy ułożone od największych (Raxxon, Cmentarz itp.) do najmniejszych wzdłuż drugiego boku pudełka;
- Wywalamy wszystkie żetony z podstawki (zastępują je te upgradowane z Długiej Zimy) i dodatkowe żetony zombich z DZ (nie będą nigdy potrzebne, o tym za chwilę). Pakujemy wedle uznania w woreczki strunowe i wraz z kostkami układamy w rogu pudełka nad kartami lokacji i pomocy gracza;
- Z naszej oszałamiającej kolekcji 60 pionków zombie z obu boxów wybieramy 46 sztuk (w grze nigdy więcej nie może ich naraz wystepować). Jako że w każdym pudełku mamy po 3 różne wzory truposzy, można sobie sklecić całkiem róznorodny zestaw - ja zdecydowałem się na formulę 8-8-8-8-7-7 :) Wszystkimi pionkami - truposzy, ludzi i bandytów - wypełniamy przestrzeń pomiędzy kartami i lokacjami, a także trochę miejsca nad tymi ostatnimi;
- Na górę kładziemy planszę (tą z DZ oczywiście) oraz obie instrukcje i voilla! Pudełko zamyka się bez problemu do samego końca.

UWAGA - uważny czytelnik na pewno zauważył, że w powyższych wskazówkach nie ma nic o zombiech z Raxxon. Słusznie - dla mnie MZ+DZ osadzona jest w realiach i klimatach bardziej Walking Dead, niż Resident Evil. Swoich superultramega zombie koksów wraz z podstawkami osobno włożyłem do woreczka strunowego i dołozyłem do żetonów (nie zamierzam z nich korzystać, a jakoś głupio wyrzucać. Kto wie, może kiedyś?) i wszystko spokojnie się zmieściło. Gdyby ktoś jednak chciał też osadzić te pionki w podstawkach i dołożyć je do reszty, też powinny bezproblemowo się zmieścić. Albo pudełko nie domknie się na jakieś 2 mm :)

Miłego pakowania!

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 07 lis 2016, 18:17
autor: kaimada
Zapraszam na unboxing Martwej Zimy: Długa Noc, wraz z pierwszymi wrażeniami z rozgrywki :).

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 13:18
autor: Szaweł
Wtopa totalna z tymi rewersami. A co na to Cube? Milczy?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 13:28
autor: Krwawisz
Jedyne co moge powiedziec, to to ze nie moglismy zostawic ich w starej formie i nie jest to błąd tylko działanie celowe. Wraz z przejściem F2Z pod nowe skrzydła, a przez to zmianą drukarni zmieniły się wymagania techniczne plików oddawanych do druku i nie możemy już sobie tak "szaleć" jak poprzednio choćby jesli chodzi o czcionki, rozmiary itd. Nic nie poradzimy niestety. Zresztą będzie to miało też swoje inne konsekwencje bardziej generalnej natury ale jeszcze za wcześnie by o tym mówić. Pozostaje mi przeprosić i liczyć na zrozumienie.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 14:11
autor: Szaweł
Wszystko rozumiem, ale... Jakoś już tak mam, że lubię mieć gry ze wszystkimi możliwymi dodatkami i chciałbym również być szczęśliwym posiadaczem Długiej Nocy. Jestem, nie aż tak jak co niektórzy, ale mimo wszystko, planszówkowym pedantem i odrzucają mnie tak ewidentne różnice, babole, faile, porażki, byki... zwał jak zwał. I co mam teraz zrobić? Kupić DN - będzie odrzucało; nie kupować - będę się wpieniał, że mam podstawkę a nie mam dodatku; sprzedać podstawkę i zapomnieć o grze - hmmmm, bez komentarza. Nie widzę żadnej chęci ze strony Wydawcy na naprawienie tego, było nie było, konkretnego klopsa i... nagle okazuje się, że opcja nr 3 staje się bardziej prawdopodobna. Szczególnie, że jest to Cube, które parę razy zlało już moje zapytania i straciło sporą część mojego zaufania... Zbyt... Wkur#!łem się...

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 14:15
autor: mat_eyo
Szaweł pisze:I co mam teraz zrobić?
Karty celów z podstawki i dodatków wrzucić w koszulki z nieprzezroczystym rewersem, np takie.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 14:17
autor: Adar
mat_eyo pisze:
Szaweł pisze:I co mam teraz zrobić?
Karty celów z podstawki i dodatków wrzucić w koszulki z nieprzezroczystym rewersem, np takie.
Albo np. takie. Przynajmniej klimatycznie będzie :)

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 14:20
autor: Krwawisz
@Szaweł - zlalismy Twoje zapytania? moge powiedziec tylko tyle ze jest mi przykro i postaramy sie zeby to sie nei powtorzylo.
Dobrze wiecie, że w przypadku różnych błędów które pojawiały się w naszych grach zawsze robimy wszystko co się da żeby je naprawic -choćby dodrukowywanie kart w Summoner Wars (nawet jeśli błąd leżał po stronie PHG a nie naszej), czego nikt wcześniej nie robil w przypadku karcianek. Każdy błąd staramy się naprawić w miarę możliwości, które niestety w kooprodukcjach zagranicznych są ograniczone. W tym przypadku trudno było nam przewidzieć taką a nie inną sytuację ponad rok temu kiedy tłumaczyliśmy pierwszą Martwą Zimę i dwa wyrazy zamiast jednego, pomniejszenie czcionki i inne kombinacje nie wydawały nam się żadnym problemem bo i wówczas problemem nie były. Nie chciałbym wchodzić w szegóły ale akurat w tym przypadku nic nie jestesmy w stanie zrobić i pozostaje nam przeprosić :(

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 14:36
autor: Bea
Czy w angielskiej wersji językowej też te rewersy są różne?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 14:39
autor: Krwawisz
nie bo oni mieli od poczatku Secret a nam sie Scisle Tajne wydawalo lepsze i bardziej pasujace. Co jak widac wyszlo nam bokiem. Jest kolejna nauczka ze nie ma co wychodzic przed szerego tylko wszystko tlumaczyc 1:1 chocby mialo byc nie wiem jakie "drewno"...

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 15:02
autor: Szaweł
Adar pisze:
mat_eyo pisze: Karty celów z podstawki i dodatków wrzucić w koszulki z nieprzezroczystym rewersem, np takie.
Albo np. takie. Przynajmniej klimatycznie będzie :)
Obok błędów, niedopasowań i brakujących dodatków do gier, nietransparentne koszulki są najgorszym z najgorszych :)
Krwawisz pisze:@Szaweł - zlalismy Twoje zapytania? moge powiedziec tylko tyle ze jest mi przykro i postaramy sie zeby to sie nei powtorzylo.
Dobrze wiecie, że w przypadku różnych błędów które pojawiały się w naszych grach zawsze robimy wszystko co się da żeby je naprawic -choćby dodrukowywanie kart w Summoner Wars (nawet jeśli błąd leżał po stronie PHG a nie naszej), czego nikt wcześniej nie robil w przypadku karcianek. Każdy błąd staramy się naprawić w miarę możliwości, które niestety w kooprodukcjach zagranicznych są ograniczone. W tym przypadku trudno było nam przewidzieć taką a nie inną sytuację ponad rok temu kiedy tłumaczyliśmy pierwszą Martwą Zimę i dwa wyrazy zamiast jednego, pomniejszenie czcionki i inne kombinacje nie wydawały nam się żadnym problemem bo i wówczas problemem nie były. Nie chciałbym wchodzić w szegóły ale akurat w tym przypadku nic nie jestesmy w stanie zrobić i pozostaje nam przeprosić :(
Zlaliście mnie 2 czy 3 razy, ale nie gniewam się jakoś bardzo, wiem, że w natłoku zdarzeń może się tak trafić, nie ważne. Wracając do kart - czy moglibyście udostępnić rewers w dobrej rozdzielczości do druku? Wolę chyba transparentne koszulki i dodrukowany rewers. Jak podkleję żeby się nie przesuwał względem karty to powinno wyglądać ok.
A przy dodruku podstawki może druknijcie z prawidłowymi i mooooooże uda się zrobić jakiś zestaw naprawczy? Chętnie kupię.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 08 lis 2016, 15:07
autor: Krwawisz
ok, graficzki sa na L4 ale jak wrócą to zrobimy. A drukujac podstawke zobaczymy czy bedzie mozliwosc cos takiego zalatwic. ale to juz w przyszlym roku - bede informowal

i jeszcze raz sorry za problemy komunikacyjne! Na pewno w zadnym wypadku nie wyniknely ze zlej woli

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 09 lis 2016, 23:26
autor: Bruno555
A czy Długa Noc jest trudniejsza czy łatwiejsza od Rozdroży czy może taki sam poziom? Czy sama podstawka z dołączonym modułem ulepszeń bazy nie jest za łatwa i dla balansu należy dorzucić np. bandytów?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 16 lis 2016, 16:04
autor: Krwawisz
Co do długiej nocy to przyjęło się twierdzić, że po dodaniu modułów jest trudniejsza i chyba się z tym zgadzam. Co do balansu to jest tutaj tak wiele zmiennych, że ciężko powiedzieć kiedy robi się za łatwo bądź za trudno. Polecam sprawdzić :-)

BTW na stronie w zakładce pliki wrzuciliśmy stare rewersy "ściśle tajne" jeśli ktoś z Was chciałby wydrukować i włożyć w koszulki. Niestety nic więcej - z opisanych powyżej powodów - nie jesteśmy w stanie zrobić. mam nadzieję, że się komuś przydadzą.

http://factorycube.com/gra/martwa-zima/pliki

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 23 gru 2016, 10:48
autor: TV3
53 strony - za dużo tego :)

Zapytam zatem pewnie po raz któryś:
- czy ta gra warta jest kupna w kontekście gry 2-osobowej?
- czy instrukcja jest jasna, klarowna i w pełnie tłumaczy zasady?
- czy posiadając Zombicide jest sens kupować Martwą Zimę?


z góry dzięki

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 23 gru 2016, 10:51
autor: kwiatosz
Nie.
Raczej tak.
Tak, to zupełnie różne gry.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 17 sty 2017, 10:47
autor: Brodmen
Ja mam za to pytanie, które pewnie się już pojawiło gdzieś.... jak można zdobyć kartę promo Kodiak Colby ? Czy można ją dostać w polskiej wersji językowej?

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 18 sty 2017, 16:54
autor: Shimrod
Brodmen pisze:Ja mam za to pytanie, które pewnie się już pojawiło gdzieś.... jak można zdobyć kartę promo Kodiak Colby ? Czy można ją dostać w polskiej wersji językowej?
Polska karta była dodawana do preorderów MZ robionych u wydawcy i z tego co wiem, teraz nie jest już dostępna. Ale gdzieś kiedyś widziałem info, że Cube planuje wprowadzić do sprzedaży pakiet promosek do MZ, jeśli się to potwierdzi, być może będzie tam również Kodiak.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 28 lut 2017, 13:08
autor: 13thSON
Czyli pozostaje tylko czekać na pakiet promosek...

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 28 lut 2017, 13:15
autor: kwiatosz
Generalnie wydruk i przycięcie wystarczą - dla tych kart nie jest jakoś bardzo ważne żeby były nierozróżnialne, więc jak komuś za bardzo nie przeszkadza, to można go po prostu w ten sposób dorzucić.

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 12 mar 2017, 16:30
autor: Azazel85
Kupiłem kilka dni temu Długą Noc, i mam pytanie do Wydawcy lub osób mających DN i GR - co zyskuje się dokupując "podstawkę"?
Jak dobrze rozumiem to m.in.:
  • Scenariusze z Gry Rozdroży z fabularnymi wstępami? Ich brak w Długiej Nocy to wg mnie spora strata - jedną z kluczowych wartości gry jest jej klimat, więc taki wstęp fabularny był mega zajawką.
    Czy ktoś coś wie może, by takie fabularne wstępy do scenariuszy z DN pojawiły się w formie np. PDF'a do samodzielnego wydrukowania?
    Ew. czy są jakieś przeciwwskazania by w DN wykorzystywać scenariusze z GR?
  • Większa ilość postaci, kart rozdroży itp, co przekłada się na potencjalną możliwość grania nawet do 10 osób. Czy ktoś próbował grać w tyle osób? Jak gra się wtedy skaluje? Oczekiwanie na swoją turę nie przeciąga się w nieskończoność?
    Korzystanie z dwóch talii bardzo ograniczyłoby chyba prawdopodobieństwo aktywowania kart rozdroży - ale można chyba to prawdopodobieństwo zwiększyć na etapie przygotowania gry? (np. zostawiając karty związane z lokacjami + wtasowanymi kartami dotyczącymi postaci których używamy w grze)
Jakieś inne zagrożenia przekroczenia pudełkowej ilości graczy?
Coś jeszcze przychodzi Wam do głowy? Kwestie typu "zapasowa plansza/kostka zagrożenia/więcej figurek zombie" itp pomijam :)
Grę bardzo lubię, stąd szukam korzyści z dokupienia "podstawki" :)

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

: 12 mar 2017, 19:06
autor: wok
Azazel85 pisze: [*] Większa ilość postaci, kart rozdroży itp, co przekłada się na potencjalną możliwość grania nawet do 10 osób. Czy ktoś próbował grać w tyle osób? Jak gra się wtedy skaluje? Oczekiwanie na swoją turę nie przeciąga się w nieskończoność?
Korzystanie z dwóch talii bardzo ograniczyłoby chyba prawdopodobieństwo aktywowania kart rozdroży - ale można chyba to prawdopodobieństwo zwiększyć na etapie przygotowania gry? (np. zostawiając karty związane z lokacjami + wtasowanymi kartami dotyczącymi postaci których używamy w grze)[/list]
Jakieś inne zagrożenia przekroczenia pudełkowej ilości graczy?
Coś jeszcze przychodzi Wam do głowy? Kwestie typu "zapasowa plansza/kostka zagrożenia/więcej figurek zombie" itp pomijam :)
Grę bardzo lubię, stąd szukam korzyści z dokupienia "podstawki" :)
Hmmm wydawca nie przewiduje takiej możliwości i prawdę mówiąc ciężko mi to sobie wyobrazić. Czekanie na swoją turę to jedno, ale ogarnięcie wszystkiego to drugie. Niektóre scenariusze całkowicie stracą balans, a być może cała gra. Trzeba by przemyśleć co zrobić np. z morale. Zostawić wg scenariusza, czy też pomnożyć x2? Jest więcej postaci więc większa szansa, że ktoś zginie, ale z drugiej strony. Ponadto nie wyobrażam sobie śledzenia ruchu 9 innych graczy i rozkminianie który z nich jest zdrajcą. A może mogłoby być 2 zdrajców?...

Ja bym powiedział, że główną i najważniejszą zaletą, nie będzie nowa mechanika, tylko zwykła zawartość. Nowe scenariusze, karty rozdroży, ocalali itd. Martwa zima jest jak dla mnie grą mocno zyskującą jeśli się ją zagra w odpowiednim klimacie. Grana wieczorem/ w nocy, przy świeczkach, z odpowiednią muzyką daje dodatkowe odczucia. I wtedy nowe scenariusze dają mniej więcej to samo co nowy odcinek ulubionego serialu. Ten sam klimat, ten sam schemat, ale... nowa wciągająca fabuła.