1944: Wyścig do Renu - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Cin »

puciek2 pisze: Rozumiałem że działają tylko podczas wystawiania.
Dokładnie tak jest
WRS pisze:Możesz też wystawić ciężarówki i nic nie przewozić. Stoją gotowe i czekają na kolejną Twoją akcję transportu.
Czekają po to żeby Cię zablokować, więc raczej bez sensu.
puciek2 pisze:1. Zdejmuje się wszystkie cięzarówki z planszy i stawia 6 na tor a resztę obok planszy ?
2. Czy na torze respawn-uje się zawsze 6 ? Czy to zależy od ilości graczy lub poziomu logistyki ?

To akurat wystarczy przeczytać w instrukcji, żadnych niejasności tam nie ma:

"- gracze ściągają z planszy wszystkie znajdujące się na strzałkach ciężarówki
i umieszczają je na Torze dostępnych ciężarówek;
- po osiągnięciu poziomu 3 na Torze możliwości logistycznych przez pierwszego
z graczy, na Tor dostępnych ciężarówek należy dołożyć dwie dodatkowe ciężarówki
oraz jeszcze dwie za każdego gracza biorącego udział w rozgrywce. Osiągnięcie poziomu
3 przez pozostałych graczy nie ma wpływu na liczbę dostępnych ciężarówek."
puciek2
Posty: 305
Rejestracja: 05 gru 2014, 14:38

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: puciek2 »

Czy Duesseldorf jest polem zwycięstwa ? Z jednej strony nie ma czarnego jajowatego pola, z drugiej można w jego sąsiedztwie stawiać znaczniki oporu.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: WRS »

Cin pisze:
puciek2 pisze: Rozumiałem że działają tylko podczas wystawiania.
Dokładnie tak jest
WRS pisze:Możesz też wystawić ciężarówki i nic nie przewozić. Stoją gotowe i czekają na kolejną Twoją akcję transportu.
Sprawdziłem w instrukcji i na str. 6. stoi wyraźnie:
"Transport zaopatrzenia ma miejsce wyłącznie w momencie wystawiania ciężarówki na planszę – gracz nie może dokonywać go za pomocą ciężarówek umieszczonych na planszy w poprzednich akcjach."
Zawsze tak grałem, ale miałem prawie zawsze pytania współgraczy o taką opcję...
Jakoś mię to zmyliło.
puciek2 pisze:Czy Duesseldorf jest polem zwycięstwa ? Z jednej strony nie ma czarnego jajowatego pola, z drugiej można w jego sąsiedztwie stawiać znaczniki oporu.
Tak.
Instrukcja na str. 2. mówi:
"Düsseldorf jest polem zwycięstwa z symbolem oporu, został wyróżniony graficznie ze względu na zasady dotyczące okrążania."
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Bachgyn Bach
Posty: 10
Rejestracja: 13 lut 2014, 22:13
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Bachgyn Bach »

Szybkie pytanie. Co szykujecie na przyszły rok obok Wyścigu do Moskwy i Rycerzy...i dlaczego nie jest to Carolus[WINKING FACE] Ciekaw jestem tego dodatku do WdR. Jaka jest przewidywana cena?
All this has happened before. All this will happen again.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: ozy »

Nie odpowiem tu, bo to złe miejsce - zapraszam do Gier planszowych i karcianych. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: demiurg »

Mam takie 2 pytania:
1) Jeśli wykonuję akcję pobrania zaopatrzenia i na torze zapasów są np. tylko 2 pionki paliwa to mogę je wziąć, czy z tego toru mogę wziąć tylko jeśli są trzy?
2) Na polu znajduje się odwrócony bloczek korpusu (korpus jest unieruchomiony) na jego karcie korpusu zajęte są wszystkie miejsca na zaopatrzenie, na tym polu również znajduje się maksymalna liczba pionków zaopatrzenia. Teraz jeśli przesuwam na to pole prowiant w celu odblokowania korpusu to muszę najpierw odrzucić z tego pola 1 pionek zaopatrzenia (aby nie przekroczyć limitu), czy nie muszę tego robić bo prowiant zostanie automatycznie zużyty na odblokowanie korpusu i nie zdąży on powiększyć limitu?
Awatar użytkownika
Zimnywojak :-)
Posty: 41
Rejestracja: 12 wrz 2013, 16:42
Lokalizacja: Łódź

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Zimnywojak :-) »

Wracając do dyskusji dotyczącej limitu ciężarówek, który rozpocząłem w innym wątku, rozbuduję swoje pytanie.
W grze dwuosobowej dwóch graczy jest na najwyższym poziomie możliwości logistycznych. Każdy z nich może mieć więc w swoich zasobach maksymalnie 12 ciężarówek. Jednocześnie na torze dostępnych ciężarówek nie może być więcej niż 24. Załóżmy, że jeden gracz w zasobach ma już 12 ciężarówek, a drugi powiedzmy 8. Żadne nie są rozstawione na planszy, a więc na torze dostępnych ciężarówek znajdują się 4 ciężarówki. Gracz mający 8 ciężarówek na ręce jako akcję wykonuje pobranie ciężarówek. Bierze do zasobów 4, które pozostały na torze dostępnych ciężarówek, co umożliwia mu zarówno Truck draw jak i Player's limit. Tym samym dochodzi do fazy logistyki. Jednak z planszy żadne ciężarówki nie zostają przeniesione na tor dostępnych ciężarówek, gdyż wszystkie znajdują się w zasobach graczy.
Co w takiej sytuacji? Czy kolejna faza logistyki nie pojawi się już do końca gry?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: WRS »

demiurg pisze:1) Jeśli wykonuję akcję pobrania zaopatrzenia i na torze zapasów są np. tylko 2 pionki paliwa to mogę je wziąć, czy z tego toru mogę wziąć tylko jeśli są trzy?
Z toru zaopatrzenia bierzemy tylko po 3 zasoby (3 ammo / 3 prowiantu / 3 paliwa).
Jeśli dobierasz zestaw (1 ammo / 1 prowiantu / 1 paliwa) to bierzesz z ogólnych zapasów - nie z toru.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: ozy »

demiurg pisze:Mam takie 2 pytania:
2) Na polu znajduje się odwrócony bloczek korpusu (korpus jest unieruchomiony) na jego karcie korpusu zajęte są wszystkie miejsca na zaopatrzenie, na tym polu również znajduje się maksymalna liczba pionków zaopatrzenia. Teraz jeśli przesuwam na to pole prowiant w celu odblokowania korpusu to muszę najpierw odrzucić z tego pola 1 pionek zaopatrzenia (aby nie przekroczyć limitu), czy nie muszę tego robić bo prowiant zostanie automatycznie zużyty na odblokowanie korpusu i nie zdąży on powiększyć limitu?
WRS na 1. odpowiedział. Co do 2. - nie wolno Ci tam wwieźć jedzenia, bo przekroczysz limit.
Zimnywojak :-) pisze:W grze dwuosobowej dwóch graczy jest na najwyższym poziomie możliwości logistycznych. Każdy z nich może mieć więc w swoich zasobach maksymalnie 12 ciężarówek. Jednocześnie na torze dostępnych ciężarówek nie może być więcej niż 24. Załóżmy, że jeden gracz w zasobach ma już 12 ciężarówek, a drugi powiedzmy 8. Żadne nie są rozstawione na planszy, a więc na torze dostępnych ciężarówek znajdują się 4 ciężarówki. Gracz mający 8 ciężarówek na ręce jako akcję wykonuje pobranie ciężarówek. Bierze do zasobów 4, które pozostały na torze dostępnych ciężarówek, co umożliwia mu zarówno Truck draw jak i Player's limit. Tym samym dochodzi do fazy logistyki. Jednak z planszy żadne ciężarówki nie zostają przeniesione na tor dostępnych ciężarówek, gdyż wszystkie znajdują się w zasobach graczy.
Co w takiej sytuacji? Czy kolejna faza logistyki nie pojawi się już do końca gry?
Pojawi się, gdy gracz, który wyłoży na planszę ciężarówki wybierze akcję truck draw, po to by wywołać fazę logistyki (gracz nie może wykonać akcji gdy ma liczbę ciężarówek równą swojemu limitowi - czyli musi coś rzucić na planszę, by móc wywołać logistykę).
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: RUNner »

Mam pytanie odnośnie gry solo. W instrukcji jest napisane, że gracz ponosi porażkę gdy wszystkie znaczniki numeryczne zostaną odwrócone na stronę z symbolem oporu. A czy do tej puli zaliczają się znaczniki oporu które zostały pokonane? Jak to się ma do wydłużania gry poprzez walkę, tak jak w trybie przeciwko żywym graczom?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: demiurg »

Mam jeszcze pytanie odnośnie limitów. Jeśli na polu jest już 6 pionków zaopatrzenia i na tym polu stoi korpus gdzie na karcie jest 5 pionów zaopatrzenia, to teraz przy transporcie zaopatrzenia na to pole 1 pionku zaopatrzenia, mogę go przenieść od razu na kartę korpusu ? Czy powinienem najpierw przenieść 1 pionek z pola na kartę korpusu (aby zwolnić miejsce na polu) i teraz przenieść na to pole 1 pionek zaopatrzenia?

Jeśli na polu jest już 6 pionków zaopatrzenia i na tym polu jest korpus, który na swojej karcie również ma już 6 pionków to czy mogę dokonać zamiany pionka zaopatrzenia między polem, a tym korpusem, taka zamiana nie powoduje przekroczenia limitu ?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Andy »

Instrukcja na s.6 pisze:Jeśli pionki zaopatrzenia znajdują się na polu, na którym stoi korpus, gracz może
umieścić je na karcie tego korpusu. Takie przemieszczenie można wykonać w dowolnym
momencie tury i nie jest ono traktowane jako akcja. Gracz może również
umieścić na polu, na którym stoi korpus, pionki zaopatrzenia z karty tego korpusu,
by np. przetransportować je gdzieś indziej za pomocą akcji transport zaopatrzenia
lub po prostu porzucić po drodze.
Słowa-klucze: "dowolny moment tury"
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
demiurg
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2013, 12:44
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: demiurg »

Andy pisze:
Instrukcja na s.6 pisze:Jeśli pionki zaopatrzenia znajdują się na polu, na którym stoi korpus, gracz może
umieścić je na karcie tego korpusu. Takie przemieszczenie można wykonać w dowolnym
momencie tury i nie jest ono traktowane jako akcja. Gracz może również
umieścić na polu, na którym stoi korpus, pionki zaopatrzenia z karty tego korpusu,
by np. przetransportować je gdzieś indziej za pomocą akcji transport zaopatrzenia
lub po prostu porzucić po drodze.
Słowa-klucze: "dowolny moment tury"
W tym zapisie jest informacja, że mogę w dowolnym momencie tury ale nadal nie wiem jak to się ma do pytania odnośnie limitów :( Żeby przenieść na korpus to musi pionek zaopatrzenia znajdować się na polu. Skoro na tym polu jest już 6 pionków, a chce przenieść na to pole kolejny pionek (który, docelowo ma znaleźć się na karcie korpusu) to muszę z pola odrzucić wcześniejszy 1 pionek, aby zrobić mu miejsce na polu, a później od razu przenieść na kartę korpusu, czy mogę od razu na kartę korpusu (i wtedy z pola nie muszę odrzucać pionka) ?
W przypadku zamiany również nastąpiłoby w pewnym momencie przekroczenie limitu 6 pionków na polu. W instrukcji jest zapis str.5
Jeśli limit liczby pionków zaopatrzenia na polu miałby zostać przekroczony, gracz, który kontroluje dane pole, decyduje, które pionki zaopatrzenia odrzuca do puli pionków zaopatrzenia, by ich liczba na polu nie przekraczała limitu.
Stąd moje powyższe wątpliwości.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: tomb »

Czy ciężarówki mogą rozpoczynać transport:
a) z pól tymczasowego zaopatrzenia i pola bazy głównej?
b) z dowolnego pola?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Lothrain »

Z dowolnego. Przecież zasoby mogły utknąć gdziebądź na planszy. Po resecie, znaczy się fazie zaopatrzenia, kontynuujesz ich marsz dalej.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: tomb »

Czyli mogę wziąć zasoby jednego korpusu, wyłożyć na pole jego stacjonowania, a następnie przewieźć je ciężarówkami do innego korpusu? Albo nawet wystawić ciężarówki w dowolnym miejscu mapy, nawet tam, gdzie nie ma żadnych zasobów, bo jedyne, co mnie ogranicza, to wymóg kontrolowania pól, między którymi porusza się mój tabor?

Inna sprawa - czy mogę zdobyć miasto za Renem, a dopiero potem łatać dziury na tyłach i wygrać po odzyskaniu nieprzerwanego ciągu od bazy głównej do pola automatycznego zwycięstwa? Taka możliwość dotyczy dwóch skrajnych miejscowości za Renem, bo w reszcie przypadków kontratak niemieckich wojsk zapewne zdąży odbić nam kluczowe miejscowości.

I drobiazg - w mojej kopii gry jest po 26 znaczników graczy. Czy jeden służy do oznaczenia kolejności w rundzie, czy jednak należy do tego użyć jednego z puli 25 znaczników, a 26-sty potraktować jako zapasowy?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: WRS »

tomb pisze:Czyli mogę wziąć zasoby jednego korpusu, wyłożyć na pole jego stacjonowania, a następnie przewieźć je ciężarówkami do innego korpusu?
Tak, bardzo zręczne zagranie. Często stosowane przez graczy czujących grę.
tomb pisze:Albo nawet wystawić ciężarówki w dowolnym miejscu mapy, nawet tam, gdzie nie ma żadnych zasobów, bo jedyne, co mnie ogranicza, to wymóg kontrolowania pól, między którymi porusza się mój tabor?
Można, ale po co? Skoro wyłożenie ciężarówek i przewóz zasobów to jedna(!) akcja? Jeśli wyłożysz ciężarówki, to w kolejnych ruchach nie możesz już z nich korzystać! Zablokowałeś sobie trasę. Wykładając ciężarówki, de facto, od razu wozisz towar. One tylko zaznaczają miejsca przez które przewiozłeś zasoby.
tomb pisze:Inna sprawa - czy mogę zdobyć miasto za Renem, a dopiero potem łatać dziury na tyłach i wygrać po odzyskaniu nieprzerwanego ciągu od bazy głównej do pola automatycznego zwycięstwa? Taka możliwość dotyczy dwóch skrajnych miejscowości za Renem, bo w reszcie przypadków kontratak niemieckich wojsk zapewne zdąży odbić nam kluczowe miejscowości.
Nie widzę przeciwskazań. Gra kończy się wg ściśle określonych warunków. Jednym z nich jest łączne uzyskanie dwóch osiągnięć. Kolejność nie jest tu istotna.
tomb pisze:I drobiazg - w mojej kopii gry jest po 26 znaczników graczy. Czy jeden służy do oznaczenia kolejności w rundzie, czy jednak należy do tego użyć jednego z puli 25 znaczników, a 26-sty potraktować jako zapasowy?
Chyba znaczników Niemców. Gracze mają bodajże po 41 szt.
Tak, są zapasowe.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: tomb »

Dziękuję za odpowiedzi.
Znaczników mam oczywiście po 41.
A w pytaniu o ciężarówki wykładane na tereny bez zasobów chodziło mi tylko o przejaskrawienie, czyli czy wszędzie znaczy wszędzie. Takie upewnianie się niewiernego Tomasza.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: kastration »

Mam kilka pytań.

1. Sens pojęcia "wysunięta baza zaopatrzenia". Czy tu chodzi o te miasta ala Charmes, Duneville, Calais, Dunkierka? Domyślam się, że tak. Ale w takim razie, gdzie biały gracz (środkowy) ma wysunięte bazy zaopatrzenia? Bo ja żadnych nie widzę, a jak sądzę nie może on dokładać po 1 zasobu gdziekolwiek kontroluje pole ze swoją flagą, bo nie ma nadrukowanych tych zasobów, analogicznie jak w przypadku pozostałej dwójki przeciwników.

2. Jeśli już raz wykorzystałem ciężarówkę, to muszę czekać aż do fazy logistyki i ich wyczyszczenia, by ponowić akcję transportu surowców z miasta A do miasta B, gdzie wcześniej już wykonałem transport? Czyli ta ciężarówka blokuje mi tak jakby bazę zaopatrzenia i nie mogę transportować nią (akurat tą drogą) drugi raz w innej akcji w tej samej szerokiej fazie logistyki, czy tak?

3. Każdy oprócz ciężarówek z trucku może używać też startowych przydzielonych mu przy przygotowaniu gry, czy tak?

4. Bonusowo, czy parcie wszystkimi korpusami mocno do przodu jest dobre? (he he).
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: WRS »

kastration pisze:1. Sens pojęcia "wysunięta baza zaopatrzenia". Czy tu chodzi o te miasta ala Charmes, Duneville, Calais, Dunkierka? Domyślam się, że tak. Ale w takim razie, gdzie biały gracz (środkowy) ma wysunięte bazy zaopatrzenia? Bo ja żadnych nie widzę, a jak sądzę nie może on dokładać po 1 zasobu gdziekolwiek kontroluje pole ze swoją flagą, bo nie ma nadrukowanych tych zasobów, analogicznie jak w przypadku pozostałej dwójki przeciwników.
Biały gracz nie ma takich baz.
Tu nie ma miętkiej gry ;)
kastration pisze:2. Jeśli już raz wykorzystałem ciężarówkę, to muszę czekać aż do fazy logistyki i ich wyczyszczenia, by ponowić akcję transportu surowców z miasta A do miasta B, gdzie wcześniej już wykonałem transport? Czyli ta ciężarówka blokuje mi tak jakby bazę zaopatrzenia i nie mogę transportować nią (akurat tą drogą) drugi raz w innej akcji w tej samej szerokiej fazie logistyki, czy tak?
Tak.
kastration pisze:3. Każdy oprócz ciężarówek z trucku może używać też startowych przydzielonych mu przy przygotowaniu gry, czy tak?
Tak.
kastration pisze:4. Bonusowo, czy parcie wszystkimi korpusami mocno do przodu jest dobre? (he he).
To jest tak świetna gra, że w każdej partii zależy co i jak.
Oczywiście im później ruszysz do przodu, tym mocniejsze jednostki niemieckie spotkasz naprzeciw.
Przyj, zdecydowanie przyj!
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Andy »

WRS pisze:Przyj, zdecydowanie przyj!
No tak, ale jeśli będzie parł wszystkimi korpusami w pierwszej linii, to to parcie nie potrwa długo! :wink:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: WRS »

Oj tam. Pogra, to się zorientuje w czym rzecz... ;)
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: kastration »

Dziekuje za odpowiedzi. To ja podziękuje Bradley'owi i wcisnę go znajomemu ha ha. Wolałem sie upewnic co do zasad, ktòre są banalne w sumie, ale w grze testowej możliwosci mnie w nieco przytloczyly. Swietna dynamika, szkoda zamulać gre, to wolalem dopytać, no i ta estetyka wykonania, zalatująca mi nieco 1960:Making of the President.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: Andy »

U nas Bradley wygrywał równie często jak Patton, a zdecydowanie częściej niż Monty.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: 1944: Wyścig do Renu (1944: Race to the Rhine)

Post autor: WRS »

Potwierdzam, Montym to trza umić grać...
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
ODPOWIEDZ