Strona 26 z 42

Re: Eldritch Horror

: 31 maja 2017, 15:32
autor: Eremita
Onishin pisze:Czy to ze dostał ta wskazówkę w tym samym momencie co pokonał potwora, umożliwia mu jej wydanie na tajemnice?
Tak. Jeśli rzeczy dzieją się w tej samej chwili, badacz wybiera kolejność w jakiej chce je rozpatrzyć.

Re: Eldritch Horror

: 09 cze 2017, 18:40
autor: Hareton
Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)

Re: Eldritch Horror

: 09 cze 2017, 18:53
autor: Czarnyx
Hareton pisze:Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
http://galakta.pl/reklamacje/

Re: Eldritch Horror

: 09 cze 2017, 19:28
autor: sirafin
Wężoludzie to żeton potwora z gry podstawowej. Łatwo go wyszukać bo ma zarówno czerwony i zielony symbol (rozrachunek i rozmnożenie).

Wytrzymałość: 2
Obrazek | 2 poczytalności
Obrazek -1 | 3 zdrowia

Kiedy ten Potwór jest rozmnażany, przemieść go do Amazonii.
Obrazek: Rzuć 1 kością. Przy wyniku „1” lub „2” najbliższy badacz przemieszcza się o 1 pole w kierunku tego Potwora.

Re: Eldritch Horror

: 10 cze 2017, 20:10
autor: Eremita
sirafin pisze:
Hareton pisze:Potrzebuję pomocy. Kupiłem dodatek Zaginiona Wiedza. Karta Przedwiecznego Yiga mówi, że należy odłożyć na bok żeton Wężoludzi. Jednak ja nie mam takiego żetonu, chyba go zgubiłem. Może ktoś przesłać zdjęcie tego żetonu? (Zwłaszcza statystyk.)
Wężoludzie to żeton potwora z gry podstawowej. Łatwo go wyszukać bo ma zarówno czerwony i zielony symbol (rozrachunek i rozmnożenie).

Wytrzymałość: 2
Obrazek | 2 poczytalności
Obrazek -1 | 3 zdrowia

Kiedy ten Potwór jest rozmnażany, przemieść go do Amazonii.
Obrazek: Rzuć 1 kością. Przy wyniku „1” lub „2” najbliższy badacz przemieszcza się o 1 pole w kierunku tego Potwora.
A wygląda tak:
Obrazek

Re: Eldritch Horror

: 14 cze 2017, 11:35
autor: mBird
Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.

Re: Eldritch Horror

: 14 cze 2017, 11:42
autor: Onishin
Pamiętaj, że każdą akcję możesz wykonać tylko raz w turze. Czyli w jednej turze akcją podróży, możesz maksymalnie ruszyć się o jedno pole. Więc możesz skończyć na polu, którym nie chcesz, na przykład z potworem. Mając dwa bilety możesz akcję podróży wydłużyć do trzech ruchów wzdłuż odpowiednich szlaków, więc możesz przykładowo dotrzeć do bramy, która się zamknie w tej turze jeżeli ktoś, czegoś z nią nie zrobi.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Re: Eldritch Horror

: 14 cze 2017, 11:55
autor: Breżniew
banialuk pisze:Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :) Dokładnie tak to wygląda - zakup biletu pozwala Ci na ruch o jedno pole więcej wzdłuż odpowiedniego szlaku. Wbrew pozorom to całkiem często wykonywana akcja w moich rozgrywkach - 2 sytuacji, gdy nie ma kompletnie co zrobić (np. w zasobach nie ma nic ciekawego, lub nie stać Cię na nic), zakup biletu to ciekawa opcja. Poza tym może się zdarzyć, że możliwość ruchu o 2 zamiast o 1 pole w kolejnej turze, może uchronić Cię przed koniecznością walki. Poza tym pamiętaj, że w dziczy, lub na morzu masz znacznie ograniczone możliwości akcji. Wówczas możliwość ruszenia się z miasta do miasta bez konieczności "postoju" na Atlantyku lub Pacyfiku może być bardzo przydatna :P

Pamiętaj też, że zagrożenia i sprawy do załatwienia w EH zmieniają się bardzo dynamicznie i praktycznie co turę, więc ja osobiście wolałbym mieć na wszelki wypadek możliwość szybkiego przemieszczenia się po planszy :)

Re: Eldritch Horror

: 14 cze 2017, 12:13
autor: mBird
No i pięknie dziękuję. Rozwialiście moje wątpliwości.

Re: Eldritch Horror

: 14 cze 2017, 12:32
autor: Eremita
Zninjowany, ale i tak postnę.
banialuk pisze:Jestem jeszcze przed pierwszą partią, ale po przeczytaniu instrukcji mam pewną wątpliwość. Jeżeli dobrze rozumiem, zakup biletu jest akcją. Jaki jest sens w takim razie marnowania jednej akcji, żeby w następnej turze ruszyc się 1 pole więcej? Może pytanie jest głupie, ale jedyne zastosowanie jakie widzę to np w jednej turze wchodzę do miasta i kupuję bilet, a w drugiej ruszam się o 2 pola. Czyli w 2 tury ruszyłem się o 3 zamiast o 2 tak?
Poza tym nie widzę żadnej korzyści, choć w praktyce może się okazać, że to jednak spora korzyść. Mógłby mnie ktoś oświecić? Z góry dzięki.
Korzyść jest często bardzo duża, ale to nie jest kwestia zasad tylko doświadczenia w grze.
Dwa najbardziej trywialne zastosowania:
1) Szybsze przemieszczanie: 2 pola na rundę. Często jest potrzeba by przemieszczać się szybko.
2) Jesteś w mieście gdzie masz coś do zrobienia. kolejne miasto gdzie masz coś do zrobienia jest oddalone trzy pola. Możesz to ogarnąć w dwie tury
• Tura 1, akcja 1 - robisz co Ci się podoba np. zdobywasz zasoby
• Tura 1, akcja 2 - załatwiasz sobie bilet
• Tura 1, spotkanie - zamykasz bramę czy cośtam
• Tura 2, akcja 1- załatwiasz sobie kolejny bilet
• Tura 2, akcja 2- Podróż trzy pola dalej (1 standardowe + 2 za bilety)
• Tura 2, spotkanie - zamykasz kolejną bramę czy cośtam robisz

Re: Eldritch Horror

: 19 cze 2017, 00:22
autor: crashbull
Pytanko :) jeśli jest potwór na polu z badaczem czy możne się ruszyć a fazie akcji ?? Jak by go olać uciec coś w ten deseń :P

Re: Eldritch Horror

: 19 cze 2017, 01:00
autor: Eremita
crashbull pisze:Jeśli jest potwór na polu z badaczem czy możne się ruszyć a fazie akcji ??
Tak, można.

Re: Eldritch Horror

: 19 cze 2017, 11:35
autor: IrasArgor
W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.

W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.

Re: Eldritch Horror

: 19 cze 2017, 11:39
autor: c08mk
IrasArgor pisze:W sobotę graliśmy w Eldritcha i mam pytanie.

W efekcie akcji odpoczynku można wykonywać różne testy naszych kart czy to pozbycia się jakiegoś stanu, czy też np. próby otworzenia zasobu unikatowego. Pytanie, podczas akcji odpoczynku możemy testować tylko jedną kartę czy wszystkie jakie posiadamy gdzie zawarta jest informacja "Wykonując akcję odpoczynku wykonaj test" itp.
Wszystkie ale nie na raz tylko każdą po kolei.

Re: Eldritch Horror

: 15 lip 2017, 21:29
autor: sidmeier
Mam pytanie dziwne w sumie. Gra solo na dwie ręce. Jeden badacz oszalał. Czy aby wygrać gram do końca tym przy życiu i musze 1 badaczem wygrać, czy po fazie mitów biorę nowego badacza i gram normalnie dopóki nie przegramy przez brak mitow albo zagładę? Czyli zawsze zamieniam przegranego na nowego i dopiero jak obaj naraz zginą w jednej fazie to przegrywam, czy jak to jest?

Re: Eldritch Horror

: 15 lip 2017, 23:52
autor: Olgierdd
Odpowiedź znajdziesz w almanachu pod hasłem "Pokonany badacz".

To tylko fragment, polecam zapoznać się z całym wpisem:
Kiedy badacz został pokonany, gracz wybiera nowego badacza
na koniec Fazy Mitów. Gracz nie może wybrać badacza,
który został pokonany wcześniej podczas tej samej rozgrywki.
Jeśli nie ma żadnych dostępnych badaczy, gracz nie może wybrać
nowego badacza i zostaje wyeliminowany.
^ Gdy badacz zostaje pokonany a Przedwieczny jest przebudzony,
gracz który kierował badaczem zostaje wyeliminowany

Re: Eldritch Horror

: 18 lip 2017, 12:25
autor: Machuu
Cześć, mam pytanie dotyczące karty tajemnic:

Prawdziwe Imię

"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."

Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.

Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?

Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa? Dobiera się je z elementów dodatkowych gry czy z planszy? Czy jak to wygląda? Czy później np. będąc znowu na polu Tunguska, wykonuje test, jeśli się powiedzie to zabieram żeton Plugastwa z dowolnego miejsca na planszy i kładę na kartę tajemnicy?

Re: Eldritch Horror

: 18 lip 2017, 12:47
autor: Eremita
Machuu pisze:Prawdziwe Imię
"Badacz na polu z żetonem plugastwa może podjąć spotkanie, by..., może poświęcić 2 Wskazówki aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie."

Jak wygląda to spotkanie z żetonem Plugastwa? Z jakiej talii ciągnę kartę? Druga część dotycząca wskazówek jest zrozumiała.
"W ramach spotkania badacz na polu z żetonem plugastwa może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie." Czy tak jest bardziej zrozumiale?
Jeśli wybierzesz opcję oferowaną przez tajemnicę to twoje spotkanie sprowadza się do zapłacenia dwóch wskazówek za żeton plugastwa znajdujący się na twoim polu. (Edit dla Breżniewa)
Machuu pisze:Omen zniszczenia
"Kiedy badacz zamyka bramę z aktualnym symbolem Omenu, może poświęcić 1 Wskazówkę, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
Czyli jedynym sposobem rozwiązania tej tajemnicy jest zdobycie pierw żetonów wskazówek a potem zamknięcie odpowiedniej bramy i dodatkowo poświęcenie tej wskazówki?
Odpowiednich bram. Liczba mnoga. Poza tym zgadza się, to jedyny sposób oferowany przez kartę tajemnicy.
Dodatki dają inne możliwości poprzez postępy tajemnicy, ale raczej nie to Cię interesuje.
Machuu pisze:Nasienie Sułtana Demonów
"...jeśli zdał, odkrywa dziwny, zielony meteoryt, może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić 1 żeton Plugastwa na tej karcie"
No niby wszystko spoko, ale skąd wziąć pozostałe żetony Plugastwa?
Z tego samego miejsca co pierwszy żeton czyli z puli. Tajemnica ta nie zawiera instrukcji by kłaść jakiekolwiek żetony na planszy.

Re: Eldritch Horror

: 18 lip 2017, 13:03
autor: Breżniew
Eremita pisze:"W ramach spotkania badacz na polu z żetonem plugastwa może poświęcić 2 Wskazówki, aby umieścić żeton plugastwa na tej karcie." Czy tak jest bardziej zrozumiale?
Jeśli wybierzesz opcję oferowaną przez tajemnicę to twoje spotkanie sprowadza się do zapłacenia dwóch wskazówek za żeton plugastwa.
Nie chcę się wbijać między wódkę a zakąskę, ale zerknąłem na Eldritch Wiki i oryginalny tekst jest następujący:
When this card enters play, place a number of Eldritch tokens equal to half Number of Investigators Icon each on a random space.
As an encounter, an investigator on a space containing an Eldritch token may attempt to find information about Azathoth's true name; he may spend 2 Clues to place that Eldritch token on this card.
At the end of the Mythos Phase, if there are Eldritch tokens on this card equal to half Number of Investigators Icon, solve this Mystery.


Nie pamiętam, jaki dokładnie tekst jest na polskiej karcie, ale w tekście oryginalnej karty jest mowa o żetonie plugastwa z planszy.

Re: Eldritch Horror

: 18 lip 2017, 13:19
autor: Eremita
Breżniew pisze:Nie pamiętam, jaki dokładnie tekst jest na polskiej karcie, ale w tekście oryginalnej karty jest mowa o żetonie plugastwa z planszy.
W tym pytaniu niepewność dotyczyła tego co trzeba zrobić by podnieść dany żeton z planszy.
Co do tego skąd ma pochodzić żeton wątpliwości nie było więc w ogóle o tym nie wspominałem.

Re: Eldritch Horror

: 24 lip 2017, 18:53
autor: ixi24
Ja mam pytanie o niezbalansowanie gry, pewnie ten temat gdzieś się przewinął, ale gdy gramy na trzech graczy jest o wiele trudniej niż w czterech.

Nasza wczorajsza partia. Graliśmy w trzech 3. (a dla 3 i 4 graczy ustawienie początkowe, napływ potworów i wskazówki w czasie gry są takie same)

Mieliśmy tajemnice z połową liczby graczy (czyli 2, bo zaokrąglamy w górę, profit dla 4 graczy)

Jedyne na co natrafiliśmy co tyczy się 3 graczy to, że potężne potwory liczą się liczba graczy + 2. (Na 4 taki potwór miałby +1 życia, ale dużo...)

Gra ktoś jakimiś innymi metodami, balansującymi grę? Czy nikomu to nie przeszkadza i uważa, że gra w trzech ma być trudniejsza niż np; w czterech ?

Całą partię wygraliśmy w ostatniej turze, ale gdybyśmy wzięli na start czwartą postać, to gra byłaby o wiele prostsza...

PS
Dla 5, 6 i 7,8 będzie podobna sytuacja, ale chyba troszkę mniej uciążliwa

Re: Eldritch Horror

: 24 lip 2017, 19:01
autor: c08mk
W eng faq są dodatkowe karty na ostatniej stronie. Ułatwiające dla 1 lub 5 graczy i utrudniające dla 4, 7, 8. Pewnie w testach FFG granie z inną ilością graczy miało dobry balans i nie potrzebowało zmian.

Re: Eldritch Horror

: 25 lip 2017, 00:17
autor: ixi24
No i o to chodziło. Gracie tak? Czemu w polskiej erracie nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć ?

Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.

Re: Eldritch Horror

: 25 lip 2017, 00:47
autor: c08mk
ixi24 pisze:No i o to chodziło. Gracie tak? Czemu w polskiej erracie nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć ?

Edit: ale ta zmiana stosowana jest niby dopiero od dodatku Góry Szaleństwa.
Myślę, że nie ma przeszkód żeby to dodać do podstawki. Gdy gra wychodziła to gracze już narzekali, że nieparzysta liczba grających ma pod górkę. Dodatki tylko trochę uwypukliły ten aspekt. Trudność po za tym można zmieniać przy pomocy odpowiedniego złożenia talii mitów.
Polska errata do gier FFG zawsze jest problemowa niezależnie od tytułu jaki Galakta wydaje.

Re: Eldritch Horror

: 25 lip 2017, 10:32
autor: ixi24
A probówał ktoś dla 3 graczy np; tajemnice rozwiązywać tak, że połowa graczy jest zaokrąglana w dół, a nie w górę ?