Strona 15 z 20

Re: Splendor

: 22 cze 2017, 11:34
autor: tomb
Bea pisze:7 Cudów Pojedynek zdaje mi się. Niektóre surowce są raz za darmo raz za 1 monetę.
O, zgadza się. Tyle że tam mnie to nie kłuje - różnica w cenie jest znikoma, tutaj moim zdaniem istotna. Zwłaszcza że różnice cenowe występują na kartach, które - moim zdaniem - przybliżają do zwycięstwa znacznie bardziej niż pojedyncze karty produkcyjne w 7CŚ:P.
KamradziejTomal pisze: Ale wcześniej padło pytanie o karty o tym samym działaniu a różnych kosztach więc Ci takie wskazałem ;)
Różnym kosztem kart w Agri jest kolejność ich zdobywania. To również część kosztu. Taka kara. W Splendorze nie ma kary, nie ma ograniczenia (np. 1 tańsza kopia na gracza), nie ma toru kolejności kupowania kart. Nic.

Re: Splendor

: 10 wrz 2017, 14:49
autor: hipcio_stg
Ja się pytam kto wymyśla te chore ceny dodatków? Miasta mają kosztować ~90zł... Miasta były w koszyku must have, ale w tej cenie całkiem poważnie wypada do koszyka throw in za 50zł w promocji... Żeby nową grę szło kupić taniej od dodatku do niej? Złodziejstwo!

Re: Splendor

: 10 wrz 2017, 22:56
autor: Wroobel
Jeśli to SCD w Rebelu to spokojnie będzie można nabyć gdzieś indziej za ok. 70 zł :-)

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 07:21
autor: hipcio_stg
94-95zł to cena w sklepach nie-rebelowych! Czylo SCD to 130zł? Kogoś pogięło!

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 09:58
autor: Dr. Nikczemniuk
Najlepiej wydane złotówki w przeliczeniu na kilogramy mają gry Uwe Rosenberga :wink:

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 11:14
autor: hipcio_stg
Tutaj nawet nie chodzi o ilość kilogramów/100zł. Po przeczytaniu instrukcji wiem, że nie można zaimplementować wszystkich 4 dodatków, bo one się wykluczają. Dwa są ciekawe, dwa średnie. Sama gra jest dobra, ale dodatek to dojenie złotej krowy.

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 11:46
autor: Bea
hipcio_stg pisze:Ja się pytam kto wymyśla te chore ceny dodatków?
Wymyślają je wydawcy? Widocznie jest na nie popyt. Jak popytu nie będzie to może stanieją i wtedy się załapiesz. ;)

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 11:51
autor: konradstpn
Które się wykluczają wzajemnie ? Które uważasz za te ciekawsze ? Po przeczytaniu instrukcji stwierdzam, że mogę wprowadzić 3 moduły( te bez dodatkowych kart) bez fizycznego zakupu dodatku.

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 12:02
autor: hipcio_stg
Za dobre uważam te z dodatkowymi kartami, oraz z tymi wieżami do blokowania kart i późniejszej wymianie. Słaby wydaje się szlak i tytułowe miasta, które wykluczają wszystkich arystokratów łącznie z 6 promosami, które też kupiłem nie po to aby teraz leżały w pudle. Miasta wykluczają się ze szlakiem.

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 12:10
autor: Trolliszcze
Tak to wygląda już od pewnego czasu. Dla mnie granicę przekroczył dodatek do 7 cudów: pojedynku, który (ilościowo) miał bardzo bidną zawartość. Teraz to samo z Domkiem Rebela (jeśli wyrzucić niepotrzebne dla mnie elementy dla piątego gracza, to zostaje tam niewielki stos kart za ~50 złotych), no i ze Splendorem. Najlepsze, co można zrobić, to zagłosować portfelem - do 7 cudów dodatku nie wziąłem, choć grę bardzo lubię, do Domku też nie wezmę, mimo że lubimy wszyscy (za mniej kupię sobie nową grę Domek na drzewie, na którą córka też jest napalona). Nie kupujcie, będzie zalegać na magazynie, to Rebel będzie zmuszony wyprzedawać.

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 12:13
autor: mmag
Mnie bardziej rozbraja to, że w pudle, które i tak po raz kolejny jest kilka razy za duże, nikt nie wpadł na to żeby przewidzieć miejsce na elementy z podstawki w wyprasce... Ciekawe czy tym razem projektant uwzględnił przynajmniej możliwość koszulkowania kart, czy wyszło jak zwykle... Czyli jak w podstawowym Splendorze...

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 12:22
autor: hipcio_stg
mmag pisze:Mnie bardziej rozbraja to, że w pudle, które i tak po raz kolejny jest kilka razy za duże, nikt nie wpadł na to żeby przewidzieć miejsce na elementy z podstawki w wyprasce... Ciekawe czy tym razem projektant uwzględnił przynajmniej możliwość koszulkowania kart, czy wyszło jak zwykle... Czyli jak w podstawowym Splendorze...

Też myślałem o wyprasce pod całość. Spokojnie wszystko by się zmieściło.

PS. Ja upchałem karty w koszulkach do podstawowej wypraski, tylko w poprzek po skosie.

Re: Splendor

: 11 wrz 2017, 12:35
autor: mmag
hipcio_stg pisze:
Też myślałem o wyprasce pod całość. Spokojnie wszystko by się zmieściło.

PS. Ja upchałem karty w koszulkach do podstawowej wypraski, tylko w poprzek po skosie.
Ja tam zainwestowałem w "organizer" od Mepela: https://mepel.pl/zestaw-organizer-splendor Za piątaka i nagle można brać grę w podróże :D

Splendor: Miasta

: 14 lis 2017, 13:12
autor: tassman
Dlaczego taka cisza?
Przecie połowa użytkowników już powinna mówić jakie to nudy a druga zachwalać.
Za Rebelem:
Przed Wami cztery rozszerzenia do podstawowej edycji Splendoru. Każde z nich jest niezależnym dodatkiem, które wprowadzają całą gamę modyfikacji! Przekonaj się na własnej skórze, który wariant okaże się być Twoim ulubionym!

Pierwsze rozszerzenie "Miasta" wprowadza płytki miast na miejsce płytek arystokratów, a także zwiększa stopień rywalizacji między graczami.
Drugie rozszerzenie "Placówki Handlowe" to plansza gracza, na której odblokowujemy specjalne moce wraz z rozwojem naszych włości.
Trzeci dodatek "Orient" to całkowicie nowy zestaw kart rozwoju, które wprowadzają do gry zupełnie nowe strategie.
Czwarte rozszerzenie "Twierdze" wprowadza do gry znaczniki, które służą zarówno do spowalniania działań przeciwników, jak i przyspieszania własnych poczynań.
Splendor: Miasta to rozszerzenie do dynamicznej i uzależniającej gry w zbieranie zasobów na kartach i żetonach. Wcielanie się w renesansowych kupców będzie jeszcze bardziej pasjonujące dzięki czterem fascynującym modułom, które skierują rozgrywkę na nowe tory!

Re: Splendor: Miasta

: 14 lis 2017, 15:15
autor: predki
Może dlatego, że Rebel dzisiaj dopiero zaczął wysyłać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Splendor: Miasta

: 14 lis 2017, 16:51
autor: hipcio_stg
Cena zabiła dodatek. Chyba pierwszy (dodatek do gry którą posiadam) którego nie kupię. Za połowę SCD brałbym jak rogala w piekarni. Tak przejdę sobie do innego działu i zainwestuję kasiorkę w porządną grę.

Re: Splendor: Miasta

: 14 lis 2017, 22:57
autor: cezner
No cóź. Podstawka dobrze się sprzedała. Trzeba strzyc owce z kasy.
Ludzie kupią.
Cena jest oczywiście absurdalna.

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 00:18
autor: mmag
Cena dobija. Co więcej - tak jak zazwyczaj lubię kupować dodatki, rozwijać przy ich pomocy podstawki i wydłużać ich żywotność - tak tutaj zupełnie nie czuję tej potrzeby. Splendor dobrze spisuje się jako zamknięta całość i wywiązuje się z powierzonej mu roli. A dodatek - w tym wypadku obawiam się że niepotrzebnie zmodyfikowałby mechanizm gry, gdzie prostota i przejrzystość jest jego największą zaletą. Za mniejszą kwotę może bym i sprawdził jak to działa. Na tę chwilę jednak pas.

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 08:27
autor: Marx
Jaka scd?

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 09:04
autor: uyco
hipcio_stg pisze:Cena zabiła dodatek. Chyba pierwszy (dodatek do gry którą posiadam) którego nie kupię. Za połowę SCD brałbym jak rogala w piekarni. Tak przejdę sobie do innego działu i zainwestuję kasiorkę w porządną grę.
mam dokładnie tak samo. Za to co jest w pudełku cena 50 PLN byłaby wysoka... zwłaszcza, że swojego Splendora kupiłem na jakiejś szalonej przedświatecznej wyprzedaży ze dwa lata temu za 49 PLN.

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 12:47
autor: hipcio_stg
Marx pisze:Jaka scd?
SCD=129,95zł

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 13:03
autor: Marx
hipcio_stg pisze:
Marx pisze:Jaka scd?
SCD=129,95zł
Zerkam i w sklepie, którego właścicielami jest trójka przebrzydłych stworów, cena bez zniżek wynosi niecałe 104zł, z rabatami nieco poniżej 90zł.

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 13:06
autor: Trolliszcze
Cena w tym sklepie jest taka sama, jak cena podstawki.
I tak mnie zastanawia: kurczę, czy Rebel uznał, że ludzie naprawdę są gotowi zapłacić za dodatek z drobną częścią zawartości podstawki tyle samo, co za podstawkę?
Mam też inną teorię, że to taka zagrywa psychologiczna. Przez jakiś czas cena będzie taka jak podstawki, a potem nagle Rebel zrobi wyprzedaż za 80 złotych i wszyscy się rzucą, bo "tanio jak barszcz" xD

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 13:14
autor: Marx
Za nowości płacimy zawsze więcej, wiec to nie może dziwić. Inna sprawa, że Splendor to bestseller, a zatem i Space Cowboys mogli sami podyktować wyższą kwotę.

Re: Splendor: Miasta

: 15 lis 2017, 13:20
autor: Trolliszcze
Nie no, tu nie ma żadnego podatku od nowości. Oba pudła w chwili premiery kosztowały tyle samo - to nie jest tak, że podstawka na początku chodziła za 200 i dopiero teraz taka tania. Trudno powiedzieć, kto chciał za to pudło tak dużo, Space Cowboys czy Rebel, i właściwie nie ma to znaczenia. Liczy się tylko to, że moim zdaniem chcą ZA dużo... Ale to ostatnio stała tendencja, dodatki do 7 cudów: Pojedynku i do Domku też są z mojego punktu widzenia z drogie.