Re: Wojna o Pierścień II edycja.
: 10 mar 2016, 12:06
A co jeżeli Saruman stoi sam w Orthanku a ja robie tam ruch armią? Ginie?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Armie nie mają wpływu na Towarzyszy, postaci, powierników pierścienia, nazguli itp itd jesli te figurki stoją same. Nic zatem mu nie jesteś w stanie zrobić.AkitaInu pisze:A co jeżeli Saruman stoi sam w Orthanku a ja robie tam ruch armią? Ginie?
To nie jest prawda. Broniąca się armia, składająca się z jednostek narodu nie będącego w stanie wojny, może - uciekając - wejść do regionu innego narodu.Pynio pisze:[...] masz armię złożoną z dwóch narodów, z czego jeden jest w stanie wojny - w razie ataku na inny naród ten w stanie wojny wchodzi na terytorium tamtego, natomiast armia, która nie jest w stanie wojny nie może wejść na pole przeciwnika.
Manewr ten stosowałem kilka razy w przypadku Ludów Północy w okolicach Leśnego Królestwa. I chyba raz przy Szarej Przystani.Exception: Non-belligerent units are allowed to cross another Nation's border when retreating from a battle. If they do so, the next time they move, they must move out of that Nation, unless they became "At War" in the meantime.
Wyraźnie napisałem - "w razie ataku". Nic nie pisałem o obronie, to co napisałeś oczywiście jest racją.pinata pisze:...
Tak - oblężona twierdza jest nadal "niezdobyta", a taki jest warunek wprowadzenia Galadrieli.tencogoniema pisze:Gralismy i Lorien zostalo zaatakowane i oddzialy elfow schronily sie w twierdzy.
Czy w takiej sytuacji mozna wystawic Galadiere czy nie?
Jeden żeton. W przypadku gdy Drużyna nie jest jeszcze na torze Mordoru, te trzy sukcesy oznaczają, że taka będzie wartość "ciężaru brzemienia" dla wylosowanego żetonu z symbolem Oka.tencogoniema pisze:rzucalismy koscmi poszukiwan i wypadly trzy szóstki.
ciagniemy jeden zeton czy trzy?
Tak limit wynosi dokładnie mówiąc 10 figurek jednostek w regionie i 5 w twierdzy, niezależnie czy to figurka przedstawiająca jednostkę elitarną czy też regularną. Postaci i Dowódców może być ile wlezie (nie ma limitu).Ja tez mam pytanko by sie upewnic.
Limit jednostek na polu to 10, a w oblezonej twierdzy to 5. Rozumiem, ze w to nie wliczaja sie dowodzcy i postacie?
Zatem limit dotyczy sumy jednostek elitarnych i regularnych?
czy może jednak nie ma takiej możliwości:"Karty Bitwy modyfikują normalne zasady gry w podobny sposób jak karty Wydarzeń – ich treść ma pierwszeństwo przed zasadami zawartymi w tej instrukcji"
Która zasada ma pierwszeństwo, mając na uwadze instrukcje rozstrzygania bitew i fakt, że rzucanie karty bitwy odbywa się na samym jej początku?"Wiele kart wymaga od gracza, aby „poświęcił” swoje zdolności przywódcze. Zwrot ten oznacza, że podczas danej rundy wskazana figurka (lub figurki), której zdolności przywódcze są poświęcane, nie jest uważana za dowódcę (dla celów ustalenia wartości zdolności przywódczych armii). Gracz nie może poświęcić zdolności przywódczych figurki, jeśli jej zdolności przywódcze zostały już z jakiegoś powodu anulowane."
Ale jeśli ta sama armia Gondoru zostanie zaatakowana w tej samej kolejce, tym razem przez armię Haradrimów i Easterlingów, to czy nadal będzie mogła dokonać odwrotu? Zakładając, że tak, mamy do czynienia z dwukrotnym poruszeniem armii, na co regulamin nie pozwala. Opisane to zostało w instrukcji przy okazji casusu ograniczenia ruchu armii na str. 27:"Jeśli obrońca zdecyduje się przeprowadzić odwrót, jego armia musi się natychmiast wycofać na sąsiedni wolny region. Jeśli nie ma takiego regionu, obrońca nie może zdecydować się na odwrót."
Powyższą sytuację można podpiąć pod zasadę, gdzie armia nie ma regionu, do którego może się wycofać i powinna kontynuować walkę. Poniżej przytaczam fragment instrukcji przytaczany już przeze mnie:"W ramach jednej akcji każda figurka może się poruszyć tylko raz (dotyczy to również ruchu wynikającego z karty Wydarzenia, chyba że treść karty wskazuje na co innego). Gracz nie może więc jedną akcją przesunąć armii do regionu, w którym znajduje się już przyjazna armia (łącząc obie armie w jedną), a następnie poruszyć tę armię drugim ruchem wynikającym z tej akcji, gdyż w ten sposób figurki z pierwszej armii zostałyby poruszone dwukrotnie."
"Jeśli nie ma takiego regionu, obrońca nie może zdecydować się na odwrót."
Puchatek prawdopodobnie nie zauważył, że w swoim przykładzie zawarłeś również postać Gandalfa.Rojsky pisze:[...] Załóżmy, że w bitwie bierze udział armia Wolnych Ludów z Gandalfem oraz armia Cienia z Nazgulami. Czy korzystając z karty bitwy, gracz Cienia może poświęcić zdolności przywódcze Nazguli [...]
Tak.Polski zapis nie ma sensu. Powinno być tam napisane "Broniąca się [przed wypadem wojsk oblężonych] Armia dokonująca oblężenia może wycofać się do wolnego sąsiedniego regionu". Mam rację?
Masz rację.warlock pisze:Polski zapis nie ma sensu. Powinno być tam napisane "Broniąca się [przed wypadem wojsk oblężonych] Armia dokonująca oblężenia może wycofać się do wolnego sąsiedniego regionu". Mam rację?
to jak rozumiem kością armii mogę przesuwać również Towarzyszy/Sługi, pod warunkiem że maszeruje z nimi przynajmniej jedna jednostka, do której są "przyklejeni"?SKŁAD ARMII
Wszystkie przyjazne jednostki, dowódcy i postacie
znajdujący się w jednym regionie tworzą armię.
Czy jeśli gracz Cienia broni się w Twierdzy (także twierdzy Wolnych Narodów, którą zdobył. a którą WN chcą odbić) i jest oblężony, to czy Nazgul może po prostu wlecieć do oblężonej twierdzy i wspomóc oblężonych?Jedyne ograniczenie, jakiemu podlega ruch Nazgûli, dotyczy twierdz kontrolowanych przez gracza Wolnych Ludów. Jeśli
taka twierdza nie jest oblężona przez armię Cienia, gracz nie może przesunąć Nazgûli do jej regionu.