Strona 1 z 2

VASSAL

: 06 lis 2013, 23:15
autor: Salvadore21
gra ktoś w coś?

proponuję otworzyć wątek odnośnie propozycji
"zagram w .... dnia o godzinie... "

Re: VASSAL

: 06 lis 2013, 23:35
autor: prezestomek
zimna wojna

Re: VASSAL

: 07 lis 2013, 12:13
autor: virco
w co sie da :P
najczesciej w combat commander E/MId/pac + mappacki...

Re: VASSAL

: 08 lis 2013, 23:24
autor: Salvadore21
Mam pytanie, USIŁOWAŁEM zagrać SOLO, w Labirynt Wojna z terroryzmem, mam wszystko włączone do momentu odpalenia mapy, tryb SOLO wybrany i coś źle robię, bo nie pojawia się opcja WYBIERZ frakcję.
Jak to idzie po kolei, bo nie kumam tego...

Karty niby wybrałem, po 9, ale nie mam możliwości wybrania strony konfliktu i "wciśnięcia PLAY"
podpowiedzcie;)

Re: VASSAL

: 08 lis 2013, 23:25
autor: Salvadore21
w Zimną chętnie zagram.
W razie czego pisz na PW

Re: VASSAL

: 07 mar 2014, 17:48
autor: Pynio
Czy ktoś tu jeszcze pisze? Ja z chęcią zagrałbym w Zimną, aczkolwiek,, nie grałem nigdy na vassalu + nie grałem w Zimną po ang :)

Jeśli ktoś chętny - prv!

Re: VASSAL

: 07 mar 2014, 18:52
autor: Pynio
Jeszcze jeden post... włączyłem sobie Arkham - czy ktoś wie, gdzie jest główna plansza? ;)

EDIT:
Hm, jak widzę, jest to problem występujący, jednak nic nie dały mi żadne próby, wie ktoś jak przywrócić w Vassalu planszę do gry? :)

Re: VASSAL

: 08 mar 2014, 20:24
autor: Pynio
Hm... planszę znalazłem... była schowana po prostu pod paskiem.

Pytanie - robiłem save przez 2 godziny...

Dałem teraz load continuation i plansza pusta... Ktoś mi powie co zrobiłem źle? Czy to ma jakiś związek z logfile?

Pozdrawiam

ok. Load game odczytuje wszystko, natomiast ta opcja jest wyłącznie po uruchomieniu modułu, ciekawe natomiast co to jest load continuation.

edit 2.

Zauważyłem dziwny problem - na wszystkich kartach common items brakuje tekstu... Macie pomysł co z tym zrobić?

Re: VASSAL

: 08 mar 2014, 23:44
autor: zbajszek
Pynio pisze:
edit 2.

Zauważyłem dziwny problem - na wszystkich kartach common items brakuje tekstu... Macie pomysł co z tym zrobić?
To jest specjalnie tak zrobione. FFG wyraża zgodę na tworzenie takich modułów tylko pod warunkiem ze nie będzie tekstów na kartach. Powoduje to że żeby móc do końca zagrać w grę teoretycznie musisz mieć swoją kopię gry.

Re: VASSAL

: 09 mar 2014, 21:18
autor: Pynio
Po co można zapisywać pliki vlog z gry? Czy potem można grę "odtworzyć" w jakiś sposób?

Re: VASSAL

: 31 mar 2014, 13:00
autor: Kosma
Grywa ktos w cos? Chętnie zagram w jakis moduł. Ze swojej strony obiecuję szybką grę.

Re: VASSAL

: 31 mar 2014, 15:03
autor: prezestomek
Kosma pisze:Grywa ktos w cos? Chętnie zagram w jakis moduł. Ze swojej strony obiecuję szybką grę.
zimna wojna, ścieżki chwały

Re: VASSAL

: 31 mar 2014, 17:24
autor: Kosma
ZW mam na żywo ,ale Ścieżki Chwały chętnie poznam. Zastrzegam tylko,że jeszcze ani razu nie grałem przez Vassala, ale myślę ,że sobie poradzę bez problemu.

Re: VASSAL

: 31 mar 2014, 19:33
autor: prezestomek
pw poszło

Re: VASSAL

: 22 kwie 2014, 22:55
autor: Pynio
Mozilla Thunderbird?

Re: VASSAL

: 17 sie 2014, 11:58
autor: Pynio
Witam

Czy ktoś może napisać mi jak odpalić Twilight imperium z dodatkami w vassalu? Z Arkham horror nie miałem problemów - otwierałem podstawkę, dodatki, potem add cards i wszystko miałem w "jednej kupie". Twilight imperium natomiast nie ogarniam - fakt nie znam zasad, bo chcę się ich dopiero nauczyć, ale panuje tutaj jakiś kosmiczny chaos ;)

Pomocy!

Re: VASSAL

: 09 wrz 2014, 13:21
autor: syringe
Witam serdecznie.

Poszukuję chętnego do wspólnych gier wojennych na Vassalu.
Jeśli chodzi o gry przez komputer to jestem dość zielony. Gram dużo solo. Aktualnie na stanie mam Fields of fire, D-day at Omacha beach, B-29, The Hunters, Phantom Leader. Wszystko ograne dość sporo.

W grę wchodzą głównie gry typowo wojenne. Szybko ogarniam instrukcje. :) Sama gra na zasadzie PBEM, plik mogę odesłać rano jak i wieczorem, czyli dziennie możliwe są 2 tury minimum.

Re: VASSAL

: 20 wrz 2014, 10:18
autor: Olof
Witam,

Poszukuje kilku osob chetnych na wspolne granie w Battlestar Galactica przez VASSALa, a jesli bedziemy sie dogadywac to mysle, ze bedzie mozna w przyszlosci pograc rowniez w inne planszowki. Nie grywalem za bardzo w planszowki bo malo kiedy mialem z kim i w co. Jak znajda sie chetni na gre to prosze o wiadomosc.

Zapraszam szczegolnie osoby, ktore tak jak ja sa nowe w tej grze lub chca ja poznac. Mam tylko jedno wymaganie. Podczas gry musisz miec mikrofon, sluchawki/glosniki i teamspeaka.

Re: VASSAL

: 12 paź 2014, 21:31
autor: virco
szukam graczy/gracza do jednej z tych gier

Commbat commander - dowolny scenariusz/dodatek lub RSG
Conflict of Heroes: Awakening the Bear!
Fighting Formations: Grossdeutschland Motorized Infantry Division
Mr. Madison's War: The Incredible War of 1812
Wilderness War
Fire in the Lake


chetnych prosze o pw
pozdrawiam
Tomek

Re: VASSAL

: 12 paź 2014, 22:04
autor: Kosma
Fire in the lake chętnie się pisze. Choć CC lub Conflict of Heroes też mogą być.

Re: VASSAL

: 23 lis 2014, 11:40
autor: sirmicho
Witam serdecznie.

Jestem nowy (i na forum i jeśli chodzi o gry planszowe na komputerze) i trochę zielony, ale chętnie bym pograł w Talisman poprzez Vassala. Obecnie używam Linuxa, więc ZunTzu nie wchodzi w grę. Poszukuję osoby, która oprócz samego grania mogłaby mi pomóc ewentualnie z interfejsem. Wstępnie rozejrzałem się co oferuje Vassal i próbnie rozegrałem kilka tur Talismana sam ze sobą i chyba rozumiem jak to działa, ale wiadomo - ktoś doświadczony może zawsze pomóc.

Re: VASSAL

: 23 kwie 2016, 21:28
autor: Draguś
Witam wszystkich bardzo serdecznie ;) Znając moje szczęście, pewnie źle trafiłem (tj. powinienem pewnie pisać w innym dziale czy coś, zawsze mam takiego farta na forach do trafiania do złych działów, a na tym forum zdążyłem zadomowić się jedynie w dziale Pomysły i Idee czy jak tam on się nazywa i nie mam jeszcze wyczucia, co gdzie pasuje, sorka ;).).

Zabrałem się niedawno (wczoraj?) do Vassala z niemałym bananem na twarzu, ponieważ od zawsze marzyłem o takim programie :). Jednakże nie chodzi mi broń borze o gotowe moduły - na kompie to ja wolę grać w cudze gry komputerowe, niż w cudze planszówki). Chodzi, rzecz jasna, o możliwość dodawania własnych wypocin do owego genialnego sandboksiwa (co pozwoli mi prawdopodobnie testować grę kilka razy w miesiącu zamiast raz na święty nigdy, jak dotychczas) - jako, że bawię sie w tworzenie gierek (dla siebie lub dla siebie i znajomych, zależnie od jakości pomysłu ;D), to ten program jest dla mnie czymś wręcz idealnym. Ale do rzeczy. O ile czytam sobie Designers Guide i (po jakichś 30 stronach, wcześniej chciałem wyrzucić go przez okno, strasznie chaotyczny ten Guide, zanim się człowiek do niego przyzwyczai, mniejsza) uznaję go za świetny, jednakże pewne kwestie wydają mi się niezrozumiałe. Stąd mój post tutaj - może ktoś, kto tworzy(ł) w Vassalu moduły rozjaśni pewne kwestie?

1. Czym, do jasnej ciasnej, jest LOS, do czego służy, a do czego nie służy?
No właśnie. Line of Sight Thread, czy jakoś tak. A cóż to takiego? Czy on ryczy? Czy on skrzeczy? A tak na poważnie - nie mam pojęcia, co toto robi i nie bardzo dostrzegam potencjalne zastosowanie. Jednocześnie widzę jakieś mgliste pseudo-zastosowanie tego, jednakże na tyle wydaje mi się głupie i odległe od nazwy oraz koncepcji opisywanych w poradniku, że zostawię je dla siebie, licząc, że ktoś mi tu wyjaśni, po co to jest. Bo możliwe, że jest mi to na przykłąd bardzo neizbędne, tylko jeszcze o tym nie wiem :)

2. Czym różni się Property Sheet od Spreadsheeta?
Wyglądem? :P Bo poza tym różnic istotnych nie dostrzegłem na razie. I tu i tu możemy zanotować sobie pewne rzeczy. I tyle. Wiec? Jakie są róznice, keidy używać jednego, kiedy drugiego?

I całkiem na marginesie - taki oto problem:
Powiedzmy, że chciałbym pewne informacje mieć w taki sposób umieszczone, by dało się je szybko zobaczyć, ale by nie były na stałe włączone do wyglądu jednostek (Game Pieces) - załóżmy, że w fizycznej wersji gry dla przykładu byłyby umieszczone w instrukcji, czy jakimś innym badziewiu (jakiś spis czy coś), a w wersji komputyrowej fajnie byłoby dla wygody i przyspieszenia dodać toto w takiej wygodnej wersji. Marzyłoby mi się coś w stylu ja wiem? Ot, jak w grach komputyrowych bywa: najeżdżam na jednostkę (czy tam nawet niech będzie klikam ją PPM i wybieram jakąś opcję) i dostaję dymek/notatkę/whatever z owymi informacjami, od których cały "kejs" zacząłem. I teraz - na chłopski rozum, to najlepsze byłoby z tego co na razie wyczytałem dodanie Spreadsheeta lub Property Sheeta (wspomniałem, że nie rozróżniam ich xd) i wpisanie tam premade informacji. Ale po pierwsze, chciałbym, by NIE dało się zmieniać tego w trakcie gry - gracz może to tylko SPRAWDZIĆ, a nie zmienić - dałoby się? A może (po drugie) w ogóle jest jakaś szprytniejsza instytucja prawa Vassalowego, która to umożliwia?

EDIT: No i kolejny problem - jeśli zaznaczę trait Restricted Access (by drugi gracz nei mógł przesuwać Pieces ani przy nich gmerać w inny sposób) nie może on także obejrzeć ich Property Sheeta czy Spreadsheeta ;c A to dość słabe, musieć pytać przeciwnika o to, co ma w Spreadsheecie...

EDIT: I jeszcze całkiem jeden problem: Czy w tym programie da się jakoś pokazać przeciwnikowi akcję? Tj powiedzmy chcę zaatakować pionkiem A pionek B. Muszę napisać mu "Ej stary atakuję tym pionkiem o tam, wiesz którym/ No to atakuję ci nim tamten o tamten" czy jest jakaś opcja powiedzmy wyrysowania mu strzałki (czy czegoś) by pokazać taki atak? Lub cokolwiek innego w tym guście ;)?
Z góry senkju za wszelkiego edwajsa.
:)
Jak znajdę kolejne frapujące pytania w dalszej lekturze Guide'a lub w samodzielnej pracy z Vassalem, to uaktualnie posta.

Re: VASSAL

: 25 kwie 2016, 10:48
autor: wolfe
Vassal ma chyba wszystkie możliwe funkcje ułatwiające granie w planszówki. Polecam ci włączenie sobie jakiejkolwiek gry (raczej z tych wydanych w latach 2014-2016), włączenie edycji vmoda i pooglądanie tego jak to wygląda z zewnątrz i wewnątrz. Bez zagrania w gotowy moduł chyba nie da się ogarnąć wszystkich funkcji. Na YT jest też kilka filmów o tworzeniu modułów vassala, np. taki: VASSAL Module Design 101.
Co do LOS, to jeśli nie wiesz co to to znaczy że ci się nie przyda... :)

Re: VASSAL

: 25 kwie 2016, 11:32
autor: Draguś
Co do LOS - może jednak ktoś mnie oświeci, co to robi, do czego się używa itd... Jeśli nawet nei tym razem, to może innym razem mi isę przyda.

Swoją drogą - co do Restrictowania to już sobie doczytałem, że wystarczy umieścić część odpowiednią traitsów za Restrictem w chainie i zadziała tak jakbym chciał.

Co do rady... No rada mądra może i, choć jednak wolałbym coś konkretniejszego i dotyczącego moich pytań ;)
Filmik, który polecasz, obejrzałem (znaczy całą serię). A przynajmniej tka mi się wydaje, nei sprawdzam, ale taką samą nazwę miało więc wnioskuję, że to to samo. Baaaardzo po łebkach tam wszystko było wyjaśnione, to ja z kilku dni zabawy programem i czytqania instrukcji wiem więcej, niż on tam przedstawił (znacznie więcej). Choćby traitsy potraktował tak po macoszemu, jak to tylko możliwe, a to do nich (chyba) mam większość pytań i problemów.

Ponawiam:
1. LOS - co to, jak działa, PO CO/gdxzie isę to używa itd
2. Property Sheet i Spreadsheet - o ile różnice ogarnąłem 9po prostu one chyba SĄ tak małe, jak na pierwszy rzut oka sie wydaje i tyle) o tyle problem pozostaje - czy da się JAKKOLWIEK sprawić, by pewne dane dało się jedynie OBEJRZEĆ, ale nie edytować z poziomu gry? Czyli coś jak spreadsheet/property sheet tylko że jedyny sposób na jego edycję to w edytorze modułu.
3. Pokazanie przeciwnikowi, czym oddziałuję na co (preferably - strzałka lub linia)

Dziękuję swoją drogą za odpowiedź, bo choć mało użyteczna, to przynajmniej miła uprzejma i doceniam gest :)

Re: VASSAL

: 26 kwie 2016, 16:39
autor: kolderek
LOS to jak napisałeś "Line Of Sight". W grze DESCENT jest taka definicja:
POLE WIDZENIA
Figurka posiada dane pole w polu widzenia, jeśli gracz może wytyczyć
nieprzerwaną, prostą linię z dowolnego rogu pola zajmowanego przez tę figurkę
do dowolnego rogu obranego za cel pola.
Jeśli linia przechodzi przez krawędź kafelka planszy, drzwi lub zablokowane
pole (pole, na którym znajduje się figurka lub przeszkoda), obrane za cel pole nie
znajduje się w polu widzenia danej figurki (patrz „Przykład pola widzenia” na
stronie 12).
Jeśli linia przechodzi wzdłuż krawędzi zablokowanego pola (patrz „Przykład pola
widzenia” na stronie 12), obrane za cel pole nie znajduje się w polu widzenia
danej figurki. Jednakże, jeśli linia styka się tylko rogiem zablokowanego pola (nie
przechodząc przez samo pole), obrane za cel pole znajduje się w polu widzenia
danej figurki.
Sąsiadujące ze sobą pola zawsze dzielą ze sobą przynajmniej jedną wspólną krawędź
lub róg, nie ma więc potrzeby wytyczać między nimi linii potrzebnej do ustalenia
pola widzenia. Sąsiednie pola zawsze znajdują się w polu widzenia danej figurki.