Strona 1 z 25

Summoner Wars

: 09 paź 2013, 09:54
autor: Rumcajs
Witam

Po pierwszej rozgrywce razem z moim współgraczem mieliśmy problem dotyczący Kart Wydarzeń. W instrukcji napisano: „Karty Wydarzeń możemy podzielić na te, które nadają Jednostkom specjalne krótkotrwałe zdolności (one się nie kumulują) i pozostałe, czyli te które można zagrywać po kolei po sobie”. I dalej …”Te Karty Wydarzeń, które nadają Jednostkom pewne krótkotrwałe Zdolności mogą być zagrywane po kilka na jedna Jednostkę, ale ta sama zdolność (zdolność o tej samej nazwie) uruchamiana jest w tym samym momencie tylko raz (zdolności nie kumulują się) ... Pozostałe Karty Wydarzeń mogą się kumulować.”

Posiadamy zestaw startowy : Krasnoludy vs Gobliny. Pytanie brzmi które z kart wydarzeń są tymi które się nie kumulują a które tymi zagrywanymi po kolei po sobie (mogącymi się kumulować)?

Wydaje się nam, iż w przypadku goblinów kartami które na pewno się nie kumulują są : Atak Goblińskiej Hordy i Gniew Goblinów i Niepokonane Gobliny. A co z Szarżą Goblinów? To wydarzenie mogę zagrać dwukrotnie na te same Jednostki ?
W przypadku Krasnoludów kartami nie kumulującymi się jest chyba Heroizm. Natomiast pozostałe karty można zagrać po sobie np.: Wyssanie magii i ponownie Wyssanie magii (oczywiści jeśli spełniony jest warunek)

Re: Summoner Wars

: 09 paź 2013, 15:25
autor: FactoryOfIdeas
Hmm, wydawało mi się, że jest to dość jasno wytłumaczone w instrukcji, ale już spieszę z wyjaśnieniem :-)

Generalnie zasada jest taka, że jeśli jakas karta wydarzenia nadaje jednej bądź większej liczbie jednostek jakąś dodatkową zdolność specjalną - tak jak w przypadku choćby wspomnianego przez ciebie Gniewu Goblinów (otrzymują zdolność o nazwie Błyskawiczne Uderzenie) czy Ataku Goblińskiej Hordy (Sfora), to wówczas karty o tej samej nazwie nie kumulują się. Tzn. można zagrać i Gniew Goblinów, i Atak Goblińskiej Hordy i obie będą działać, ale nic nie da nam zagranie drugiego Gniewu Goblinów.

W przypadku całej reszty kart wydarzeń - przyjmuje się zasadę, że efekty mogą się kumulować. Czyli można zagrać 2 karty Heroizmu na tę samą jednostkę przez co dostanie ona +4 do wartości Ataku, gdyż karta ta nie nadaje jednostce żadnej dodatkowej zdolności specjalnej (wymienionej z nazwy) a jedynie wpływa na jedną z jej cech. To samo w przypadku Szarży Goblinów, Posiłków, Wyssania Magii itd.

Mam nadzieję, że pomogłem :-)

Re: Summoner Wars

: 09 paź 2013, 17:25
autor: Rumcajs
Bardzo pomogłeś. Po prostu na karcie musi być zdolność specjalna wymieniona z nazwy.

Dziękuje

Re: Summoner Wars

: 14 paź 2013, 19:27
autor: meshuggah717
Karty wydarzeń (włącznie z murami) po wykorzystaniu lecą odrazu na cmentarzysko a nie na stos magii?

Re: Summoner Wars

: 14 paź 2013, 19:57
autor: FactoryOfIdeas
Tak jest. Użyte karty wydarzeń lądują odkryte na cmentarzysku. A co rozumiesz przez "wykorzystanie" murów? Mury wykłada się na Pole Bitwy, a zniszczone Mury lądują - jak każda zniszczona karta - na Stosie Magii.

Re: Summoner Wars

: 14 paź 2013, 20:13
autor: meshuggah717
Ok, nie wiedziałem czy mury lecą na cmentarzysko jak wykorzystane wydarzenia, czy jak zabit jednostki na stos magii. Dziękuję za szybką odpowiedź.

Re: Summoner Wars

: 17 paź 2013, 18:06
autor: meshuggah717
Jeśli użyję umiejętności furia, uda mi się uzyskać wynik 5 lub większy, moge się poruszyć i zadać dmg. Czy jeśli będe wyrzucał cały czas 5 to mogę w kółko używać tej umiejętności, czy działa ona tylko jednorazowo?

Re: Summoner Wars

: 17 paź 2013, 18:13
autor: BartP
Dla potomnych: chodzi o zdolność Furia jednostki Ragnor z tundrowych Orków.
Po każdym ataku, czyli tyle razy, ile uda ci się wyrzucić 5+. Teoretycznie nieskończenie wiele i on jeden całą planszę wykosi ;].

Re: Summoner Wars

: 19 paź 2013, 16:08
autor: Karit
Mam pytanie do zdolności specjalnej karty Lwiarz z Elfów Dżungli:

"...możesz poruszyć go o 7 pustych pól w linii prostej"

Czy zamiast "o" nie powinno być "do"?

Według takiego opisu Lwiarz może ruszać się z tą specjalną zdolnością tylko stojąc na krańcach planszy.

Tą talią bardzo fajnie mi się grało (może dla tego że wygrałem ;) ).

Re: Summoner Wars

: 19 paź 2013, 19:12
autor: BartP
Zaprawdę, w wersji angielskiej jest "up to", czyli "do 7 pól".

Re: Summoner Wars

: 19 paź 2013, 21:06
autor: xel4
Grając nasunęło mi się jedno pytanie:

- czy można strzelać przez własne mury, czy one także blokują nasz strzał

Re: Summoner Wars

: 20 paź 2013, 00:08
autor: Kasper
Instrukcja str. 10/11 "Nie można w ten sposób - (Atakowanie Jednostką dystansową) zaatakować Jednostki jeśli jakakolwiek inna karta blokuje "linię strzału".

Re: Summoner Wars

: 20 paź 2013, 12:28
autor: Mitrel
Krasnale VS Jaskiniowe gobliny
Jeśli obrońca krasnoludów (umiejętność blokowania ruchu sąsiadujących z nią jednostek) zablokuje jakąś jednostkę goblinów, może ona podmienić się miejscami pod koniec tury gracza używając umiejętności summonera (Na końcu tury Sniks może zamienić się z miejscami z inną, kontrolowaną przez ciebie jednostką).

Wydaje mi się że podmiana miejsc to nie ruch lecz wolał bym się upewnić.
I ogólnie jak rozpatrywać tego typu problemy, powiedzmy orki zamrażają nam jednostkę, a my używamy wydarzenie "przemieszczenie bohatera w wybrane miejsce".

Re: Summoner Wars

: 20 paź 2013, 13:01
autor: BartP
Zamiana miejscami to nie ruch, jak sam wspomniałeś.
Poza tym - to reguła prawie we wszystkich grach - "nie może" ma przewagę nad "może". Czyli jeśli jedna karta mówi "nikt nie może latać", a inna mówi "ta jednostka może latać do końca tury", to niestety nie może latać ;]. Nie chce mi się doczytywać w instrukcji, czy jest specjalny ustęp o tym, ale zdziwiłbym się, gdyby Summoner Wars było wyjątkiem od tej reguły.

Re: Summoner Wars

: 20 paź 2013, 13:31
autor: Mitrel
Dzięki, na taką odpowiedz liczyłem :)

Re: Summoner Wars

: 21 paź 2013, 10:52
autor: FactoryOfIdeas
Karit pisze:Mam pytanie do zdolności specjalnej karty Lwiarz z Elfów Dżungli:

"...możesz poruszyć go o 7 pustych pól w linii prostej"

Czy zamiast "o" nie powinno być "do"?

Według takiego opisu Lwiarz może ruszać się z tą specjalną zdolnością tylko stojąc na krańcach planszy.

Tą talią bardzo fajnie mi się grało (może dla tego że wygrałem ;) ).
Oczywiście masz rację i Lwiarz może też przesunąć się o mniej pól. W wersji angielskiej jest "up to" i polskie tłumaczenie rzeczywiście może wprowadzać w błąd, za co jako tłumacz polskiego wydania bardzo przepraszam. Nie mam pojęcia jak tak oczywista kwestia mogła mi umknąć, tym bardziej, że w innych podobnych przypadkach wszystko jest ok. Ale widać, przy jednorazowym tłumaczeniu ponad 600 kart jakieś błędy są nieuniknione...:-(

Niedługo pojawi się oficjalny FAQ, który ureguluje tę oraz kilka innych - potencjalnie spornych - kwestii.
Pozdrawiam
Tomek

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 12:45
autor: mat_eyo
Czytam instrukcję i mam pytania odnośnie ataku z dystansu. Napisane jest, że ma on zasięg trzech pół w poziomie lub w pionie. Czy to oznacza, że mogę atakować tylko jednostki odległe o 3 pionowo albo 3 poziomo? Mogę zaatakować jednostkę oddaloną np o dwa pola w lewo i jedno w górę?
Jeśli chodzi o czystość linii strzału, napisane jest, że nie można strzelać jeśli jakakolwiek karta blokuje linię strzału. Rozumiem, że nie mogę schować mojego łucznika za jednostką walczącą wręcz i stamtąd strzelać? To by była głupota...

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 12:51
autor: BartP
Nie możesz strzelać na ukos. Nie możesz strzelać zza czyichś pleców, zza ściany etc.

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 12:54
autor: mat_eyo
Ok czyli najprościej jak się da - strzelam tylko w linii prostej i tylko jeśli mam całkowicie czystą drogę. Trochę szkoda, choć z drugiej strony łatwiej będzie tłumaczyć.

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 13:38
autor: Bowman
Witam

Rozegrałem dziś z kumplem kolejną partie i nasunęło mi się pytanie odnośnie Zdolności Specjalnej Blarfa – Magiczne Wzmocnienie: „W dowolnym momencie możesz usunąć karty z wierzchu twojego Stosu Magii i położyć je pod Blarfem. Dodaj 1 do jego Wartości Ataku za każda leżącą pod nim kartę, ale nie więcej niż +4”. Moje pytanie brzmi: czy wsunąć mogę od 1 do 4 kart w dowolnym momencie raz podczas rozgrywki, czy też np.: w jednej rundzie 2 karty potem za jakiś czas np.: jedną i później kolejna?

Dziękuje za odpowiedź.

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 13:45
autor: BartP
Możesz go z czasem "doładowywać".
Dodatkowe rzeczy do rozważenia: jak przeciwnik ubije ci Blarfa, dodaje do swojej puli magii również karty spod niego.
Sam możesz ubić swojego Blarfa. Wtedy karty spod niego powrócą do twojej puli magii.

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 13:51
autor: Bowman
O tym jak przeciwnik mi go ubije pamiętałem co się dzieje z kartami, ale żeby samemu go załatwić jak potrzebuje kart... :D

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 15:16
autor: Karit
mat_eyo pisze:Ok czyli najprościej jak się da - strzelam tylko w linii prostej i tylko jeśli mam całkowicie czystą drogę. Trochę szkoda, choć z drugiej strony łatwiej będzie tłumaczyć.
Bodajże Łucznicy w Elfach Dżungli mogą strzelać przez inne jednostki :)

Re: Summoner Wars

: 23 paź 2013, 20:13
autor: mat_eyo
Jak działa zdolność Pożeracza z Jaskiniowych Goblinów? Na konie fazy ataku mam odrzucić sądiadującą podstawową jednostkę. Mogą to być też jednostki przeciwnika czy tylko moje?

Re: Summoner Wars

: 24 paź 2013, 12:22
autor: Bowman
Nie mam przed sobą tekstu tej karty ale moim zdaniem (i tak gram) jeśli nie ma zapisu Twoją lub kontrolowaną przez Ciebie to znaczy, że dowolną.