Summoner Wars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

1. Zdolność Specjalna: Płomienny krok pozwala przenieść używającej go jednostki na pole sąsiadujące z kontrolowanym przez danego gracza murem. Czy ze zdolności tej można skorzystać jeżeli karta stoi przy murze i chce się ją przenieść na drugą stronę tego samego muru?

2. Przywoływacz Orków w swojej zdolności specjalnej może zamiast atakować rzucić kostką jeśli wypadnie 4 lub więcej, wszystkie wrogie jednostki przyległe do przynajmniej jednej z twoich ścian otrzymują 1 ranę. Czy musi mieć możliwość ataku aby móc użyć tej zdolności? Czy też nie będąc w zwarciu i nie mogąc zaatakować żadnej karty może z niej skorzystać?
I dalej...zdolność mówi o wielu wrogich jednostkach a co w sytuacji gdy jest jedna wroga jednostka ale stoi na polu sąsiadującym z dwoma murami? Otrzymuje 1 czy 2 obrażenia?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

1. Tak
2. Musi mieć możliwość ataku. Bez względu na liczbę ścian jednostka dostaje tylko 1 ranę. Jedna jednostka również dostanie ranę.

Ad 1. Dopowiadasz sobie, nie jest nigdzie napisane, że będąc koło ściany, to nie działa.
Ad 2. Nie znam doboru słów polskiej wersji, ale z angielskiej jasno wynika, że tylko 1 rana i "każda jednostka", w szczególności jedna.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 22:10 przez BartP, łącznie zmieniany 1 raz.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Bowman »

Zdolność Specjalna Berserkera z Jaskiniowych Goblinów - Natarcie mówi: "Kiedy Berserker atakuje, może zaatakować wszystkie sąsiadujące z nim Jednostki wroga...."
Moje pytanie: jeśli już się zdecyduje bo: "może" to czy musi zaatakować wszystkie sąsiadujące jednostki czy też np.: zaatakuje 2 jednostki a jedną może odpuścić?
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Wydaje mi się, że wtedy już musi zaatakować wszystkie.
Przeczytałem na BGG, a nie wynika to z karty, że NIE można zaatakować wpierw Muru (ściany?), a potem skorzystać ze zdolności. Tylko atak na jednostkę triggeruje tę zdolność.
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

W Summoner Wars wszelkie zdolności są bardzo precyzyjnie opisane.
Na angielskiej karcie (tę wersję mam) jest napisane: "When this Berserker attacks, it may attack all enemy Units that are adjacent to it. Resolve each attack separately".
Wynika z tego, że może zaatakować każdą sąsiadującą z nim jednostkę, ale wcale nie musi atakować wszystkich (szczególnie, że nie ma tu doprecyzowania, że chodzi o wrogie jednostki - więc można atakować też swoje). Każdy atak należy przeprowadzić osobno.
Z karty wynika bezpośrednio, że nie może w ten sposób zaatakować też Muru, bo Mur nie jest jednostką. Gdyby to było dozwolone, w opisie użyto by słowa "karty", a nie "jednostki".
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

kaszkiet, mylisz się.
W angielskiej wersji, jak piszesz, jest napisane "all enemy units". Przede wszystkim "enemy", czyli "wrogie", więc nie można atakować swoich. Po drugie, "all" to wszystkie, więc nie "wybrane". Inaczej byłoby "any or all". Po trzecie, w kwestii muru chodziło mi o sytuację taką: Berserker atakuje mur, decyduje się skorzystać ze zdolności i atakuje również wszystkie sąsiadujące wrogie jednostki. Ano nie może, bo tylko atak na jednostkę wyzwala tę zdolność (co wg mnie nie wynika z karty, ale - podobno - jest w FAQ).
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Zgadza się - miałem jakieś zaćmienie.
Jeśli atakuje i ma taką chęć, może zaatakować wszystkie wrogie jednostki, albo tylko jedną i mowa jest o wrogich, a nie dowolnych.

Natomiast mi wynika jednak z tego opisu, że jeśli Berserker atakuje, może zaatakować wszystkie przylegające wrogie jednostki, a nie mur.
Czyli - decyduje się, że atakuje - wybiera zaatakowanie wszystkich sąsiadujących wrogich jednostek, a nie muru, czy swoich oddziałów. Tak to widzę :)
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

kaszkiet, chyba nieuważnie czytasz, co piszę. Mówię o hipotetycznej sytuacji: Berserker atakuje mur. W tym momencie decyduje się skorzystać ze zdolności (when attacks), że atakuje również wszystkie przyległe wrogie jednostki. Kropka. Taka sytuacja jest niemożliwa, bo atak na mur nie wyzwala zdolności; mam wrażenie, że trzeci raz to samo piszę ;].
Awatar użytkownika
kaszkiet
Posty: 2807
Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 308 times
Been thanked: 525 times

Re: Summoner Wars

Post autor: kaszkiet »

Dobra, nie piszę już dzisiaj nic więcej, bo rzeczywiście słabo mi idzie czytanie :)
Każdy z nas pisze z grubsza to samo :)
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Zdolność specjalna Fajtera Thundrowych Orków mówi, że jeśli ten po ataku rzuci kością i wypadnie +5 może natychmiast poruszyć się do 2 pól i zaatakować ponownie. Moje pytanie czy Fajter musi się poruszyć by skorzystać z dodatkowego ataku (ruch aktywuje kolejny atak)?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: mat_eyo »

Do dwóch pól oznacza, że może się ruszyć o 0 pól ;)
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Darboh »

Upewniam się: jaki jest zasięg Łucznika Elfów Feniksa? Na karcie jest napisane: do 4 pustych pól - czyli celowana jednostka jest na 5 polu?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Nie. Pustych pól oznacza tyle, że nikt nie stoi na drodze strzału. Mierzenie odległości masz pokazane w instrukcji. Strzał na 3 pola trafia jednostkę na trzecim polu nie wliczając tego, na którym stoi łucznik wykonujący strzał. Strzał na 4 pola trafi jednostkę, która analogicznie stoi na 4-tym polu.
Darboh
Posty: 859
Rejestracja: 18 wrz 2012, 09:15
Has thanked: 32 times
Been thanked: 19 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Darboh »

Dzięki :) Czyli nie strzela przez całą planszę :)
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Wassago »

Jeżeli jakaś moja jednostka nie ma nikogo, kogo mogłaby zaatakować, to czy może użyć zdolności która mówi "Zamiast atakować możesz...."? Ogólnie, czy trzeba mieć możliwość zaatakowania kogoś, żeby użyć takiej zdolności? Taką zdolność ma przywoływacz z Upadłego Królestwa.

(nie mam dostępu do karty, więc nie zacytuję... przepraszam :( )
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Moze uzyc ale takie uzycie wliczy sie do limitu 3 atakow w turze
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Kasper »

Na początku tej strony "Rumcajs" zapytał o zdolność specjalną przywoływacza Orków który to zamiast atakować może coś tam zrobić. BartP udzielił odpowiedzi: " Musi mieć możliwość ataku."
Ja także uważam, że jeśli w zdolności jest napisane: "zamiast atakować" musi być możliwość jakiegoś ataku aby skorzystać z tej zdolności.
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Karta Wydarzeń Elfów Dżungli - Pieśń Zaprzeczenia powoduje, iż wszystkie Jednostki przeciwnika nie mają żadnych zdolności ani nie mogą ich otrzymywać. Rozumiem, że chodzi tu o zdolności "nazwane" takie jak np.: Gniew Goblinów - Błyskawiczne uderzenie a nie np.: Heroizm z talii krasnoludów który nie nadaje konkretnej zdolności. Czy dobrze myślę?

I druga sprawa Makinda Ru i jej zdolność Potężny strzał daje jej +2 do wartości ataku jeśli ta nie poruszyła się w tej turze. Rozumiem, że użycie wydarzenia - Pieśń Podstępu powodująca zamianę z inną dowolną jednostką nie jest w myśl zasad traktowane jako ruch. Zgadza się?
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Kasper pisze:Na początku tej strony "Rumcajs" zapytał o zdolność specjalną przywoływacza Orków który to zamiast atakować może coś tam zrobić. BartP udzielił odpowiedzi: " Musi mieć możliwość ataku."
Ja także uważam, że jeśli w zdolności jest napisane: "zamiast atakować" musi być możliwość jakiegoś ataku aby skorzystać z tej zdolności.
Nie. Trzeba tutaj rozróżnić 2 opcje: "Zamiast atakować" i "zamiast normalnego ataku" (dokładnego tekstu nie pamiętam).

W tym pierwszym przypadku mamy do czynienia ze zdolnością która wg oficjalnego faqa nie jest atakiem. Nie trzeba wiec miec mozliwosci ataku, choc wlicza się do limitu.

W drugim - mamy do czynienia z innym rodzajem ataku "zamiast" podstawowego, więc tutaj możliwość ataku jest konieczna.

Generalnie przestrzegam przed nadinterpretacją ;-) - jak coś jest zamiast to jest zamiast. Tyle. Gdyby było tak, jak chciałby BartP to na przykład tacy Kapłani Straży Przedniej mogliby leczyć tylko będąc w zwarciu z wrogiem co położyłoby całą taktykę i zamysł talii na łopatki.
Rumcajs pisze:Karta Wydarzeń Elfów Dżungli - Pieśń Zaprzeczenia powoduje, iż wszystkie Jednostki przeciwnika nie mają żadnych zdolności ani nie mogą ich otrzymywać. Rozumiem, że chodzi tu o zdolności "nazwane" takie jak np.: Gniew Goblinów - Błyskawiczne uderzenie a nie np.: Heroizm z talii krasnoludów który nie nadaje konkretnej zdolności. Czy dobrze myślę?

I druga sprawa Makinda Ru i jej zdolność Potężny strzał daje jej +2 do wartości ataku jeśli ta nie poruszyła się w tej turze. Rozumiem, że użycie wydarzenia - Pieśń Podstępu powodująca zamianę z inną dowolną jednostką nie jest w myśl zasad traktowane jako ruch. Zgadza się?
ad.1 dokładnie
ad.2 dokladnie ponownie ;-)
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 21:36 przez Krwawisz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 210
Rejestracja: 04 gru 2010, 00:04
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Kasper »

Nie znam oficjalnego FAQ. Opieram się na tym co napisał wcześniej BartP oraz na moim być może błędnym rozumowaniu słów: "może" i "zamiast".
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

Krwawisz pisze:
Kasper pisze:Na początku tej strony "Rumcajs" zapytał o zdolność specjalną przywoływacza Orków który to zamiast atakować może coś tam zrobić. BartP udzielił odpowiedzi: " Musi mieć możliwość ataku."
Ja także uważam, że jeśli w zdolności jest napisane: "zamiast atakować" musi być możliwość jakiegoś ataku aby skorzystać z tej zdolności.
Nie. Trzeba tutaj rozróżnić 2 opcje: "Zamiast atakować" i "zamiast normalnego ataku" (dokładnego tekstu nie pamiętam).

W tym pierwszym przypadku mamy do czynienia ze zdolnością która wg oficjalnego faqa nie jest atakiem. Nie trzeba wiec miec mozliwosci ataku, choc wlicza się do limitu.

W drugim - mamy do czynienia z innym rodzajem ataku "zamiast" podstawowego, więc tutaj możliwość ataku jest konieczna.

Generalnie przestrzegam przed nadinterpretacją ;-) - jak coś jest zamiast to jest zamiast. Tyle. Gdyby było tak, jak chciałby BartP to na przykład tacy Kapłani Straży Przedniej mogliby leczyć tylko będąc w zwarciu z wrogiem co położyłoby całą taktykę i zamysł talii na łopatki.
Rumcajs pisze:Karta Wydarzeń Elfów Dżungli - Pieśń Zaprzeczenia powoduje, iż wszystkie Jednostki przeciwnika nie mają żadnych zdolności ani nie mogą ich otrzymywać. Rozumiem, że chodzi tu o zdolności "nazwane" takie jak np.: Gniew Goblinów - Błyskawiczne uderzenie a nie np.: Heroizm z talii krasnoludów który nie nadaje konkretnej zdolności. Czy dobrze myślę?

I druga sprawa Makinda Ru i jej zdolność Potężny strzał daje jej +2 do wartości ataku jeśli ta nie poruszyła się w tej turze. Rozumiem, że użycie wydarzenia - Pieśń Podstępu powodująca zamianę z inną dowolną jednostką nie jest w myśl zasad traktowane jako ruch. Zgadza się?
ad.1 dokładnie
ad.2 dokladnie ponownie ;-)
I tymże odpowiedziom można nadać tryb oficjalny ;-)
Potwierdzenie choćby w tym wątku: http://boardgamegeek.com/thread/853333/ ... rification

W przyszłym tygodniu - jeszcze przed turniejem na Gramy - pojawi się oficjalny FAQ, który od tego momentu będzie obowiązywał i, mam nadzieję, rozwiewał wszelkie wątpliwości
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Summoner Wars

Post autor: BartP »

Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Odpowiedź nie jest dla mnie intuicyjna, ale - jak to w karciankach - niektóre rzeczy trzeba po prostu zapamiętać, że tak jest i tyle.
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Mam dwa pytania dotyczące Karty Wydarzeń Orków – Zamrożenie: Wybierz Jednostkę na Polu Bitwy i połóż na niej tę kartę. Wybrana jednostka nie może się poruszać ani używać Zdolności Specjalnych. W każdej chwili gracz może wydać 2 Punkty Magii, aby usunąć tę kartę. Jeśli wybrana Jednostka zostaje zniszczona, odrzuć kartę ZAMROŻENIA.
Pierwsze – rozumiem, że jeśli potraktuje tą kartą mistrza goblinów Sniksa wtedy zablokuje mu jego zdolność i nie będzie mógł na koniec tury zamienić miejsca z inną jednostką. Co innego jeśli potraktuje tą kartą jakąś jednostkę z którą Sniks chce się zamienić wtedy taka zamiana jest możliwa gdyż nie wykonuje w myśl zasad ruchu. Prawda?
I drugie pytanie ta sama karta i wydarzenie Elfów Dżungli – Pieśń Podstępu. Przeciwnik „Zamraża” mi jakąś jednostkę, ja zagrywam w swojej turze pieśń podstępu i zamieniam „zamrożoną” jednostkę na jakąś inną. Rozumiem, że mogę tak zrobić gdyż zamieniam jednostki a nie poruszam. Czy tak?
Awatar użytkownika
FactoryOfIdeas
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2013, 12:30

Re: Summoner Wars

Post autor: FactoryOfIdeas »

2x TAK :-)

pozdrawiam
Summoner Wars:
Esensja.pl - 100% Świat Gier Planszowych #25 - 10/10
ZnadPlanszy - 10/10 Board Times - 5/5
Games Fanatic - 8/10 Polter - 8/10
....
Rumcajs
Posty: 161
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: Summoner Wars

Post autor: Rumcajs »

Pytałem już wcześniej o Fajtera Thundrowych Orków i jego zdolność specjalną ale pojawiła się kolejna wątpliwość. Czy po ataku i udanym rzucie 5+ Fajter może się tylko poruszyć nie atakując?
ODPOWIEDZ