Burning Suns (Emil Larsen)
: 28 lip 2013, 20:53
Burning Suns BBG
aktualizacja
Dostępność https://boardgamegeek.com/boardgame/130 ... geekmarket
Zasady PL
https://boardgamegeek.com/filepage/1330 ... ska-jakosc
Recenzja http://www.gamesfanatic.pl/2016/06/29/b ... atunek-4x/
Preorder od 4 lipca (150 sztuk poza KS, wersja identyczna z wersja wspierajacych).
http://www.suntzugames.com/store.html
UWAGA wersja z modelami jest tylko angielska + pliki z polskim tlumaczeniem do druku)
Jesli ktos chce pliki gry po polsku dostosowane do druka w formacie a4 prosze o pw.
Plansza w formie trojehexow https://facebook.com/100010569163025
Ostatnio przeglądając gry z mechaniką 4X natrafiłem na ten ciekawy projekt.
Typ/rodzaj: Taktyczny 4X science fiction.
Ilość graczy : 2-5
Czas gry : 40min / gracz
Złożoność: Od średniej do ciężkiej
Recenzja prototypu http://goscie.znadplanszy.pl/2013/11/06 ... m-wydaniu/
Burning Suns with Tom Vasel Tom Vasel
Porównanie Burning Suns i Eclipse http://boardgamegeek.com/thread/1169187 ... vs-eclipse
Porównanie Burning Suns i Twilight Imperium http://boardgamegeek.com/article/19807826#19807826
Zawartość pudełka, 10, ras 10 struktur 10 ideologii, 175 figurek, w tym 35 unikalnych modeli okrętów (Każda z 5 podstawowych ras po 7 unikalnych modeli okrętów + jeden model wojsk lądowych).
Tego czego nie da się odmówić też grze to chęci wzorowania się na najlepszych, gra czerpie mechanizmy z:
1) Twilight Imperium ( szeroki wybór komponentów)
2) Eclipse ( wiele ulepszeń do wyboru)
3) Space Empires (główny mechanizm 4x)
4) Empires of The Void (Bonusy z planet)
Jednak tym co najbardziej mnie zaciekawiło w tej pozycji są rasy i możliwość modyfikacji ich cech mechanizm kojarzący mi się przede wszystkim z Smallword. Zwłaszcza ze w wielu strategiach rasy albo są identyczne albo mają na stałe przypisane pewne cechy.
Każda z 10 ras charakteryzuje się dwiema zmiennymi (gracze mają pewien wpływ na wybór) cechami jedną jest Ideologia (1 z 10 swoiste drzewko technologiczne rozwijane w trakcie gry) drugą zaś struktura (również 1 z 10) daje to dużo kombinacji możliwych cech i pozwala lepiej dopasować cywilizację do swojego stylu gry. Jednostki oraz cywilizacja mają też możliwość ulepszania (mechanizm podobny do Eclipse)
aktualizacja
Dostępność https://boardgamegeek.com/boardgame/130 ... geekmarket
Zasady PL
https://boardgamegeek.com/filepage/1330 ... ska-jakosc
Recenzja http://www.gamesfanatic.pl/2016/06/29/b ... atunek-4x/
Preorder od 4 lipca (150 sztuk poza KS, wersja identyczna z wersja wspierajacych).
http://www.suntzugames.com/store.html
UWAGA wersja z modelami jest tylko angielska + pliki z polskim tlumaczeniem do druku)
Jesli ktos chce pliki gry po polsku dostosowane do druka w formacie a4 prosze o pw.
Plansza w formie trojehexow https://facebook.com/100010569163025
Ostatnio przeglądając gry z mechaniką 4X natrafiłem na ten ciekawy projekt.
Typ/rodzaj: Taktyczny 4X science fiction.
Ilość graczy : 2-5
Czas gry : 40min / gracz
Złożoność: Od średniej do ciężkiej
Recenzja prototypu http://goscie.znadplanszy.pl/2013/11/06 ... m-wydaniu/
Burning Suns with Tom Vasel Tom Vasel
Porównanie Burning Suns i Eclipse http://boardgamegeek.com/thread/1169187 ... vs-eclipse
Porównanie Burning Suns i Twilight Imperium http://boardgamegeek.com/article/19807826#19807826
Zawartość pudełka, 10, ras 10 struktur 10 ideologii, 175 figurek, w tym 35 unikalnych modeli okrętów (Każda z 5 podstawowych ras po 7 unikalnych modeli okrętów + jeden model wojsk lądowych).
Tego czego nie da się odmówić też grze to chęci wzorowania się na najlepszych, gra czerpie mechanizmy z:
1) Twilight Imperium ( szeroki wybór komponentów)
2) Eclipse ( wiele ulepszeń do wyboru)
3) Space Empires (główny mechanizm 4x)
4) Empires of The Void (Bonusy z planet)
Jednak tym co najbardziej mnie zaciekawiło w tej pozycji są rasy i możliwość modyfikacji ich cech mechanizm kojarzący mi się przede wszystkim z Smallword. Zwłaszcza ze w wielu strategiach rasy albo są identyczne albo mają na stałe przypisane pewne cechy.
Każda z 10 ras charakteryzuje się dwiema zmiennymi (gracze mają pewien wpływ na wybór) cechami jedną jest Ideologia (1 z 10 swoiste drzewko technologiczne rozwijane w trakcie gry) drugą zaś struktura (również 1 z 10) daje to dużo kombinacji możliwych cech i pozwala lepiej dopasować cywilizację do swojego stylu gry. Jednostki oraz cywilizacja mają też możliwość ulepszania (mechanizm podobny do Eclipse)