Strona 9 z 12

Re: Kemet "laur obroncy

: 24 sie 2016, 08:00
autor: galthran
Cytat z instrukcji:
Objaśnienie: W przypadku remisu bitwę wygrywa obrońca.
w instrukcji eng:
Clarification: In case of a tie, the defender wins the battle.
zatem wygrywasz bitwę, zdobywasz punkt, nie ma tutaj wielkiej filozofii.

Re: Kemet

: 11 wrz 2017, 12:39
autor: Leszek.B
Witam, mam pare pytań i wątpliwości, na które w sumie nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, jeśli ktoś wie z góry dziękuję za pomoc.
1. Jeżeli przeciwnik posiada płytkę "inicjatywa" i wchodzi na moje pole - rozpoczyna się bitwa, a ja zagrywam kartę BI "Ucieczka" to czy tracę dwie jednostki?
2. Czy muszę używać mocy płytki "Inicjatywa" cały czas (czy płytka działa czas?), czy mogę "nie używać" jej działania i zaatakować przeciwnika z jednym oddziałem żeby wygrać i zdobyć PZ?
3. Gdy zajmę przeciwnikowi np: Czerwoną piramidę na czwartym poziomie, moją korzyścią jest jest tymczasowy PZ, oraz możliwość kupowania kafli z czwartego poziomu?
3.1 Czy właściciel nie traci mocy swoich czerwonych kafli, które wcześniej kupił i normalnie z nich korzysta?
3.2 Gdy kupię płytkę z czwartego poziomu - w tym zajętym mieście przeciwnika, to mogę po opuszczeniu jego piramidy korzystać z tej płytki (moja piramida czerwona ma poziom pierwszy) ?
4. Przeciwnik zajmuje moją piramidę i jest moja tura, czy mogę zagrać kartę BI "Pobór" i dodać jednostki do swojego zajętego miasta i tym samym rozpocząć bitwę, a następnie położyć znacznik na rekrutacji i rozpocząć drugą bitwę w tej samej turze (jeśli te dwie moje armie zostały zniszczone)? Czy rekrtuje czy Karta BI musi zadziałać łącznie z moim ruchem rekrutacji - czyli jedna bitwa?
5. Czy można kupić "Punkt zwycięstwa" i "Sfinksa"

Re: Kemet

: 11 wrz 2017, 12:46
autor: AkitaInu
Leszek.B pisze:Witam, mam pare pytań i wątpliwości, na które w sumie nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, jeśli ktoś wie z góry dziękuję za pomoc.
1. Jeżeli przeciwnik posiada płytkę "inicjatywa" i wchodzi na moje pole - rozpoczyna się bitwa, a ja zagrywam kartę BI "Ucieczka" to czy tracę dwie jednostki?
2. Czy muszę używać mocy płytki "Inicjatywa" cały czas (czy płytka działa czas?), czy mogę "nie używać" jej działania i zaatakować przeciwnika z jednym oddziałem żeby wygrać i zdobyć PZ?
3. Gdy zajmę przeciwnikowi np: Czerwoną piramidę na czwartym poziomie, moją korzyścią jest jest tymczasowy PZ, oraz możliwość kupowania kafli z czwartego poziomu?
3.1 Czy właściciel nie traci mocy swoich czerwonych kafli, które wcześniej kupił i normalnie z nich korzysta?
3.2 Gdy kupię płytkę z czwartego poziomu - w tym zajętym mieście przeciwnika, to mogę po opuszczeniu jego piramidy korzystać z tej płytki (moja piramida czerwona ma poziom pierwszy) ?
4. Przeciwnik zajmuje moją piramidę i jest moja tura, czy mogę zagrać kartę BI "Pobór" i dodać jednostki do swojego zajętego miasta i tym samym rozpocząć bitwę, a następnie położyć znacznik na rekrutacji i rozpocząć drugą bitwę w tej samej turze (jeśli te dwie moje armie zostały zniszczone)? Czy rekrtuje czy Karta BI musi zadziałać łącznie z moim ruchem rekrutacji - czyli jedna bitwa?
5. Czy można kupić "Punkt zwycięstwa" i "Sfinksa"

1. Tracisz jednostki przed bitwą, więc według mnie mimo wszystko je stracisz
2. Z tego co wiem to nie musisz
3. tak, masz punkt i możesz kupować kafle z poziomu czerwonej świątyni którą kontrolujesz
3.1. Nie traci
3.2. możesz
4. Karta nie musi być zagrana łącznie z rekrutacją ale bitwa bedzie dopiero jak akcje zrobisz. Czyli dorzucasz z karty 2 jednostki, potem 3 rekrutujesz i wtedy się tłuczesz
5. Hmm a czemu miało by się nie dać? :) To w końcu jeden z kafli upgrade'ów, dostępy dla wszystkich.

Re: Kemet

: 11 wrz 2017, 13:33
autor: Leszek.B
Dzięki.
4. Czyli karty BI "Poboru" nie mogę rzucić gdy chcę np rozbudować piramidę (wykonać inny ruch, niż rekrutację)?
5. No tak, ale z drugiej strony bitwa się nie rozpoczyna - nie dochodzi do bitwy - dla tego moje wątpliwości?
2. Ale jeśli dobrze pamiętam - Działanie płytek jest natychmiastowe - więc mam rozumieć, e działanie płytek "może" być natychmiastowe?
Do tych trzech kwestii właśnie najbardziej nie jestem przekonany.

Re: Kemet

: 11 wrz 2017, 13:40
autor: AkitaInu
Leszek.B pisze:Dzięki.
4. Czyli karty BI "Poboru" nie mogę rzucić gdy chcę np rozbudować piramidę (wykonać inny ruch, niż rekrutację)?
5. No tak, ale z drugiej strony bitwa się nie rozpoczyna - nie dochodzi do bitwy - dla tego moje wątpliwości?
2. Ale jeśli dobrze pamiętam - Działanie płytek jest natychmiastowe - więc mam rozumieć, e działanie płytek "może" być natychmiastowe?
Do tych trzech kwestii właśnie najbardziej nie jestem przekonany.
2. Sprawdziłem bgg (polecam na przyszłość) i wygląda jednak że kafelki są obowiązkowe.
4. Możesz tą karte zagrać w swojej turze, nie ma znaczenia jaką akcję robisz
5. punkt 5 jest o kupowaniu punktów zwycięstwa. Ale myślę że chodzi Ci o łuczników czy jak im tam. Oni działają przed bitwą więc to co innego.

Re: Kemet

: 12 wrz 2017, 15:28
autor: Assur
Pytanie dot. dodatku: Co się dzieje z kapłanem, który zdobywa punkt zwycięstwa na końcu drogi do Ta-Seti? Kapłani z umiejętnościami wracają na plansze główną, kapłani z przedmiotami wracają na start drogi, a o tych który dotrą "do mety" nic nie zauważyłem. Zostają na stałe w Ta-Seti?

Re: Kemet

: 15 lis 2017, 14:33
autor: mczlonka
Pytania o zasady:

1. Czy to prawda, że oddział ze stworem nie może poruszyć się obszar z innym stworem? Wyszłoby na to, że przez chwilę na jednym obszarze znajdą się 2 stwory, więc chyba limit (1 stwór / 1 obszar) zostanie przekroczony, nawet jeśli nie zakończy się ruchu na tym obszarze...

2. Było powiedziane, że po walce, zwycięzca wybiera 1 sąsiedni obszar do którego musi przenieść się przeciwnik (jeśli wybrał tą opcję, zamiast poświęcić oddział) i nie ma tam oddziałów przeciwnych. Jeśli nie ma takiego obszaru, to nie ma odwrotu.

Co się stanie w przypadku, jeśli jedyny obszar, do którego można się przenieść, zawiera własny oddział, a suma przesuniętych (i razem połączonych) jednostek nie przekroczy limitu 5 jednostek, to czy (jeśli przeciwnik wybierze opcję odwrotu) zwycięzca musi wskazać taki obszar? Wtedy przegrany stworzyłby automatycznie silny oddział...

Pytanie o rozgrywkę:

Rozumiem, że podczas walki 1 kartę zagrywam, 1 odrzucam (zakrytą lub odkrytą). Jak najczęściej gracie - odkrywacie czy zakrywacie odrzuconą kartę?
Rozumiem, że po walce odrzucam zagrane karty (zakryte lub odkryte). To samo pytanie: Jak najczęściej gracie i dlaczego w ten sposób?

Re: Kemet

: 14 lut 2018, 12:39
autor: lukardo1984
Adalbertus123 pisze:Czy w pierwszej turze jest faza nocy (czyli start z 7 pktami modlitwy, 2 kartami DI, etc.)?
Czy ktoś mógłby odpowiedzieć? Pytanie padło już daaawno, ale odpowiedzi się niedoczytałem...

Re: Kemet

: 14 lut 2018, 12:53
autor: galthran
Cytat z polskiej instrukcji:
Gra toczy się przez szereg następujących naprzemiennie faz Nocy i Dnia do momentu, aż
co najmniej jeden z graczy wypełni warunek zwycięstwa.
Zatem, tak w pierwszej rundzie również. Jedyna różnica dot. pierwszej rundy:
Podczas pierwszej fazy Dnia określcie kolejność graczy w sposób losowy

Re: Kemet

: 24 sie 2018, 09:47
autor: ripperek
Mam pytanie dotyczącą planszy w wersji 2 osobowej. Chcąc dostać się do świątyni znajdującej się na samej górze planszy, na wyspie, używam obeliska. A jak mogę poruszyć jednostkami, które się już tam znajdują?

Re: Kemet

: 24 sie 2018, 12:22
autor: Assur
O ile dobrze pamiętam na wyspie oprócz świątyni jest też oddzielnie obrysowany zielony pusty teren, na który można przejść czy też się wycofać po bitwie (nie mam mapy przed sobą, piszę z pamięci). I to wszystko, gdzie indziej pójść się nie da z tej wyspy.

Jest czerwona płytka i karta boskiej interwencji pozwalające na teleportowanie się z obelisku (w czarnej piramidzie dochodzi też potwór z taką zdolnością), które pozwalają wyspę opuścić.

Re: Kemet

: 14 maja 2019, 23:40
autor: WieszKto
Assur pisze: 24 sie 2018, 12:22 O ile dobrze pamiętam na wyspie oprócz świątyni jest też oddzielnie obrysowany zielony pusty teren, na który można przejść czy też się wycofać po bitwie (nie mam mapy przed sobą, piszę z pamięci). I to wszystko, gdzie indziej pójść się nie da z tej wyspy.

Jest czerwona płytka i karta boskiej interwencji pozwalające na teleportowanie się z obelisku (w czarnej piramidzie dochodzi też potwór z taką zdolnością), które pozwalają wyspę opuścić.

Czy do tej świątyni w Delcie Nilu można dostać się tylko za pomocą obelisku czy istnieje jakaś inna droga lądowa? Zastanawiają mnie te wysepki czy to jest bród? Jeśli tak to gracz zaczynający u góry ma zdecydowanie krótsza drogę...

Re: Kemet

: 15 maja 2019, 00:03
autor: czeczot
Tylko teleportacja

Re: Kemet

: 17 maja 2019, 09:35
autor: WieszKto
1. Czy w Sanktuarium na koniec dnia kiedy przyznawane są stałe punkty zwycięstwa mogę zamiast 2 poświęcić od razu 4 jednostki aby dostać 2 stałe punkty zwycięstwa jeśli mam tam 4 osobowy oddział?

2. Czy mając płytki dające mi srebrne albo złote żetony akcji gram jakby dłużej fazę dnia - mam dodatkowe ruchy po tym jak moim przeciwnikom skończyły się żetony akcji? Czy gram je jednocześnie robiąc jakby 2 ruchy w 1 fazie czyli np 1 za zwykły żeton i 1 za srebrny?

Re: Kemet

: 17 maja 2019, 12:27
autor: mbuka
1. Nie możesz.
2. Nie masz dodatkowych ruchów, grasz je jednocześnie z normalną akcją - któryś ruch jest podwójny.

Re: Kemet

: 01 cze 2019, 20:22
autor: WieszKto
Dziękuję za poprzednie odpowiedzi.

1.Czy muszę korzystać z umiejętności z wykupionej płytki? Np. Mam płytkę z łucznikami i chcę zaatakować 2 osobowy oddział nie korzystając z niej aby doszło do walki i w razie wygranej zdobyć punkt zwycięstwa. Czy tak wolno mi zrobić?

Pytam bo napisane jest w instrukcji działanie płytki jest natychmiastowe ale czy obowiązkowe?

2.Czy mając 4 poziom piramidy gdy opuszczam jej dzielnicę muszę do puli oddać tymczasowy punkt zwycięstwa mimo że nikt mi jej nie zajął?

Re: Kemet

: 01 cze 2019, 23:52
autor: Assur
1. Musisz. Inicjatywa to świetna płytka, ale swoje wady też ma.

2. W swoim mieście nie tracisz kontroli. W cudzych miastach kontrola wróci do właściciela.

Re: Kemet

: 03 cze 2019, 22:30
autor: WieszKto
Obowiązkowe działanie płytki jestem w stanie zrozumieć. Ale dlaczego nie tracę PZ wychodząc z dzielnicy z piramida na 4 poziomie jak analogicznie opuszczając świątynie tracę punkt zwycięstwa?

Re: Kemet

: 08 cze 2019, 18:50
autor: krwlng
Bo jest to Twoje miasto i póki co nikt Ci go nie najechał.

Re: Kemet

: 01 sie 2019, 08:56
autor: szmitek
Czy wykonując akcję ruch gracz jest zmuszony do przestawienia wybranego oddziału czy może uznać że nie chce się poruszyć ?

Re: Kemet

: 05 sie 2019, 07:28
autor: WieszKto
Assur pisze: 12 wrz 2017, 15:28 Pytanie dot. dodatku: Co się dzieje z kapłanem, który zdobywa punkt zwycięstwa na końcu drogi do Ta-Seti? Kapłani z umiejętnościami wracają na plansze główną, kapłani z przedmiotami wracają na start drogi, a o tych który dotrą "do mety" nic nie zauważyłem. Zostają na stałe w Ta-Seti?
Podbijam. Jest na to jakaś zasada czy sami ustaliliscie jakieś rozwiązanie?

Re: Kemet

: 20 wrz 2019, 09:27
autor: zielarz5
Witam

Kemet od wczoraj na stole , polska instrukcja dość luźna :D interpretacje różne.
Post bardziej dla upewnienia się ale będzie też 1 ważne pytanie.

1. Atakuje wygrywam ale nie zostały mi jednostki = nie dostaje 1 pt zwycięstwa ?
2. Teleportacja tylko z piramidy do obelisku nigdy z obelisku do obelisku ( chyba że mamy specjalną kartę BI)
3 Atakuje wygrywam nie zostały mi jednostki = obrońca może zostać dalej na polu mimo że przegrał.
4. Ktoś zajmuje mi piramidę 4 poziomu. Dalej mogę korzystać z płytek mocy jakie mam w tym kolorze co zajęta piramida ?
5. Czy korzystanie z mocy płytek jest obowiązkowe ? Czerwona płytka pozwalająca usunąć 2 jednostki przed walką. Znajomy chciał z niej nie korzystać bo atakował 2 jednostki i wtedy jak je zdejmie to wg Nas nie dochodzi do bitwy. Uznaliśmy że jest obowiązkowe i no przykro nam ;P .

I to najważniejsze

Delta Nilu , czy jest tam opcja dostania się inaczej niż teleport do obelisku z piramidy ?

Re: Kemet

: 20 wrz 2019, 10:35
autor: Wroobel
Odpowiadam z głowy ale my tak gramy:
1. NIE
2. TAK
3. NIE
4. TAK (nie możesz tylko kupować nowych w tym kolorze)
5. TAK
6. NIE

Re: Kemet

: 21 wrz 2019, 13:24
autor: Filip z Funiverse
6/6 8)
Wroobel pisze: 20 wrz 2019, 10:35 Odpowiadam z głowy ale my tak gramy:
1. NIE
2. TAK
3. NIE
4. TAK (nie możesz tylko kupować nowych w tym kolorze)
5. TAK
6. NIE

Re: Kemet

: 24 sty 2020, 14:36
autor: okon
Witam czy moge się teleportowac z pod swojej piramidy do światyni z obeliskiem zajętej przez innego gracza inicjując tym samym od razu walkę ? Czy teleportować mogę się tylko na wolne pola ?