Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Guantanamo
Posty: 1
Rejestracja: 01 paź 2021, 07:17
Has thanked: 2 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Guantanamo »

Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: ave.crux »

Guantanamo pisze: 01 paź 2021, 07:21 Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
Odpiszę tutaj, bo dedykowany wątek.

Jeżeli nie zablokujesz obrażeń wroga to otrzymujesz wszystkie obrażenia, które są na jego kapslu (4), więc nie opłaca się próbować bloku, jeżeli ma się nie udać.
W tym przypadku wykonujesz następujące kroki:
- nakładasz na swojego bohatera kartę rany (bierzesz do ręki)
- od cyfry obrażen wroga odejmujesz cyfrę pancerza (4-2=2)
- dodajesz na rękę kolejną kartę rany i znów odejmujesz (2-2=0)
- wynik równa się 0, nie dodajesz kolejnych ran.
- przechodzisz do kolejnego kroku walki

Wyjątek: Jeżeli twoja postać ma odporność na rodzaj ataku, którym atakuje wróg to nie nakładasz od razu karty rany. Najpierw odejmujesz obrażenia wroga od wartości pancerza jednostki odpornej na dany atak i jeżeli wychodzi wynik 0 to nic się nie dzieje.

Przypuśćmy, że twój bohater ma odporność na ataki fizyczne, a wróg atakuje fizycznym.
Wróg atakuje za 4. Nie nakładasz rany, odejmujesz 4-2=2. Nakładasz ranę i znów odejmujesz. Dzięki odporności masz tylko 1 kartę rany na ręce.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Mankoslaw
Posty: 92
Rejestracja: 30 sie 2017, 09:43
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 187 times
Been thanked: 29 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Mankoslaw »

Guantanamo pisze: 01 paź 2021, 07:21 Cześć. Mam pytanko. Jeżeli statystyka mojego bohatera ma 2 obrony . Na tym żetonie co staje się żetonem dowodzenia. To czy w walce najpierw musi zniszczyć mój pancerz ? Czy od razu muszę blokować atak ? W sensie że jak mam 2 pancerza wróg ma 4 ataku, to czy muszę zablokować jego dwa uderzenia, czy wszystkie 4 ?
albo blokujesz cały atak albo przyjmujesz na klatę cały atak jeśli nie zablokowałeś ataku w całości - pancerz nie obniża wartości potrzebnego bloku dlatego że faza blokowania i faza przydzielania obrażeń to są 2 różne fazy walki
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Atamán »

Bohater może mieć odporność?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: ave.crux »

Atamán pisze: 01 paź 2021, 10:09 Bohater może mieć odporność?
chyba nie, chyba, że jest jakiś czar, który ją daje, akcja, bądź artefakt.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Zbaviec
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2020, 07:40
Has thanked: 39 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Zbaviec »

Blokować możesz też jednostką jaką posiadasz. Golemy mają odporność fizyczną i wtedy mechanika jaka kolega opisał działa.
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzess0 »

Zbaviec pisze: 02 paź 2021, 08:27 Blokować możesz też jednostką jaką posiadasz. Golemy mają odporność fizyczną i wtedy mechanika jaka kolega opisał działa.
Tylko wtedy nie nie ma się żadnej rany na ręce.
(Obrażenia najpierw przydziela się jednostkom, a potem bohaterowi. Do tego jak jednostka otrzymuje obrażenia, a ma odporność to, jeśli suma obrażeń jest wyższa od jej pancerza, zostaje ranna i ponownie obniża punkty obrażeń do przydzielenia.)
W tym wypadku tylko golemy zostały by ranne 4-3=1 z odporności i 1-3<0 z przydzielenia im obrażeń.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2021, 10:02 przez Grzess0, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Cin »

Zbaviec pisze: 02 paź 2021, 08:27 Blokować możesz też jednostką jaką posiadasz. Golemy mają odporność fizyczną i wtedy mechanika jaka kolega opisał działa.
Dawno nie grałem, ale blokować chyba nie. Możesz im przydzielać obrażenia
kacperpll
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2011, 12:22

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: kacperpll »

Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?

Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)
kacperpll
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2011, 12:22

Mage Knight - taktyki nocy

Post autor: kacperpll »

Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?

Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2020
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1145 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Bruno »

kacperpll pisze: 15 lis 2021, 00:02 Czy ktoś moze wie jak działa mechanika karty taktyki nocy (6) która daje możliwość graczowi wykonania dwóch tur z rzędu.
Chodzi mi o użycie tej karty gdy (w przypadku dwóch graczy) pierwszy gracz oświadczył koniec (czyli każdy ma jeszcze możliwość rozegrania swojej tury i dochodzi do końca rundy) i drugi gracz w tej "ostatniej" turze chce zagrać kartę (która mówi że może to zagrać w dowolnym momencie) na dodatkową turę.
Może ja zagrać czy mechanika końca rundy jest nadrzędną i karta taktyki jest wtedy nie wykorzystana?

Z góry dzięki za pomoc, btw są inne fora na których dane gry mają swoje działy (nie jeden wielki tasiemiec pytań/odpowiedzi?)
Może zagrać, niezależnie czy ktoś ogłosił koniec rundy!
https://boardgamegeek.com/thread/761656/right-moment
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

Post autor: Damon22 »

A to nie chodzi o kartę dnia czasami?
Szósta karta nocy to ta, pod którą chowamy sobie karty.
kacperpll
Posty: 8
Rejestracja: 23 mar 2011, 12:22

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: kacperpll »

Prawda, karta dnia (pisałem z pamięci) :)
Dzięki za pomoc!
bisk
Posty: 50
Rejestracja: 03 sty 2016, 21:11
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: bisk »

Cześć.
Jako świeży Mage Knight po pierwszej tutorialowej rozgrywce i w trakcie studiowania reguł :mrgreen: potrzebuję wyjaśnienia bardziej doświadczonych w temacie:

1.
Strona 6 przewodnika MKUE:
Trzy kryształy w jednym kolorze: Wysokie skoncentrowanie
kryształów w jednym miejscu powoduje ich niestabilność. Nie
możesz więc posiadać w swoim ekwipunku jednocześnie więcej
niż trzech kryształów tego samego koloru. Jeśli zdobywasz kryształ
w kolorze, w którym masz już w swoim ekwipunku trzy kryształy
– w zamian zdobywasz jedynie znacznik Many tego koloru.

W swoim ekwipunku nie możesz mieć łącznie więcej niż 12 kryształów
(po trzy w każdym podstawowym kolorze).
Strona 9 reguł MKUE:
b. Jeśli kończysz swoją turę stojąc na Kopalni kryształów,
otrzymujesz kryształ w kolorze Kopalni (chyba, że posiadasz
już 3 kryształy tego koloru – w tym przypadku nic nie dostajesz).
Wybierz nagrody w dowolnej kolejności. Jeśli zdobyłeś:
a. Kryształy – dodaj je do swojego ekwipunku (chyba, że
masz już 3 w tym kolorze – wtedy nic się nie dzieje).
więc jak to jest? Czy to jakiś powszechnie znany błąd (w wersji angielskiej instrukcji jest tak samo) czy chodzi o to, że otrzymanie kryształu z kopalni lub np. jako nagrodę za walkę odbywa się po zakończeniu tury ( w czasie między swoimi turami) a w tym właśnie czasie i tak tracimy wszelkie niewykorzystane znaczniki Many?
Czy jest inna opcja skorzystania z wersji z przewodnika, np. w trakcie tury zagrywam jakąś kartę dającą mi kryształ Many i w sytuacji gdy posiadam już 3 takiego koloru to zamieniam ją na znacznik ( do wykorzystania tylko do końca aktualnej tury)?
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 84
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzeg0rz »

Zaznaczam, że to tylko moje zdanie.
Tak jak zauważyłeś, znacznik many możemy posiadać tylko podczas trwania naszej tury. Wydaje mi się, że dobrym przykładem jest polana. Na koniec tury możeez odrzucić ranę. I dopiero z początkiem tury zyskujesz znacznik many w odpowiednim kolorze.
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzess0 »

Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd. Poza swoją turą nie możesz posiadać znaczników manny.

A rany na polanie chyba się wyrzuca a nie odrzuca.
bisk
Posty: 50
Rejestracja: 03 sty 2016, 21:11
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: bisk »

Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd...
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego. :roll:
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 84
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzeg0rz »

bisk pisze: 07 gru 2021, 22:59
Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd...
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego. :roll:
Jeżeli w trakcie swojej tury miałbyś otrzymać czwarty kryształ tego samego koloru (np. nagroda w ruinach), to zamiast tego otrzymujesz znacznik many. Jeżeli czwarty kryształ miałbyś otrzymać na koniec swojej tury (np. kopalnie) to nic nie otrzymujesz, gdyż znaczniki many odrzucasz właśnie z końcem swojej tury.
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Admirał Thrawn »

bisk pisze: 07 gru 2021, 22:59
Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 Nie bardzo rozumiem pytanie. Jest tak jak jest napisane i nie jest to żaden błąd...
To spróbuję uprościć.. hipotetyczna sytuacja:
Mam 3 kryształy Many w jednym kolorze. Dochodzi do sytuacji w której otrzymuję czwarty kryształ w takim samym kolorze. Jeden z zacytowanych przeze mnie wcześniej zapisów z instrukcji mówi, że zamiast czwartego jednakowego kryształu dostaję znacznik Many a inny zapis, że w takiej sytuacji nie dostaję niczego. :roll:
Ja zawsze grałem tak, że gdy otrzymywałem czwarty kryształ many, to zamieniałem go od razu na znacznik many (nie wkładałem go nawet do ekwipunku), a jeśli miało to miejsce na końcu tury, to po prostu to ignorowałem ten kryształ, bo i tak musiałbym odrzucić powstały w ten sposób znacznik.
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 84
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzeg0rz »

Grzess0 pisze: 07 gru 2021, 16:52 ...
A rany na polanie chyba się wyrzuca a nie odrzuca.
Chodziło mi właśnie o wyrzucenie ran ze swojej talii :mrgreen:
maly74
Posty: 30
Rejestracja: 21 lis 2013, 19:00
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: maly74 »

Pytanie o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności
Czy przygotowując nowa rundę nadal wykładamy dodatkowe dwie jednostki regularne?
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Grzess0 »

maly74 pisze: 30 gru 2021, 18:36 Pytanie o umiejętność Norowasa - Więzy Lojalności
Czy przygotowując nowa rundę nadal wykładamy dodatkowe dwie jednostki regularne?
Nie, jest to jednorazowy bonus (ten efekt występuje tylko, gdy posiądziesz ten żeton)
Awatar użytkownika
Admirał Thrawn
Posty: 132
Rejestracja: 31 mar 2020, 10:37
Has thanked: 66 times
Been thanked: 16 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Admirał Thrawn »

Ja mam taką małą wątpliwość:
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?
,,-Do you know the difference between an error and a mistake, ensign?
-No sir.
-Everyone can make an error, ensign. But that error doesn’t become a mistake until you refuse to correct it”
Awatar użytkownika
doczek
Posty: 211
Rejestracja: 26 sie 2018, 19:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 35 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: doczek »

Admirał Thrawn pisze: 04 lut 2022, 18:24 Ja mam taką małą wątpliwość:
Czy rozkładając scenariusz i mając powiedzmy 7 terenów wiejskich (zielonych) i mam dołożyć 2 do startowej płytki z portalem, to dokładam 2 z tych 7, czy też są to 2 osobne kafle?
Zawsze grałem tak, że brałem 2 z tych 7 przygotowanych. Jak według Was jest poprawnie?
Po to robi się stos według scenariusza, żeby potem z niego dobierać, a nie brać z odrzuconych.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2022, 19:00 przez doczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 94 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Post autor: Damon22 »

2 z tych 7 jest poprawnie.
ODPOWIEDZ